rauhoittaa minua, koska äitini lapsuudessa lauloi siionin virsiä. Käyn harvoin kirkossa ja usein on sattunut, että on laulettu vain uusia virsiä jopa eläkeläisten kirkkopyhänä. Eihän niitä osaa, kanttori saa yksin esiintyä.
Hengellinen musiikki
6
489
Vastaukset
- äidin tyttö
Minä pidän myös kovasti hengellisestä musiikista. Kuuntelen sitä usein Radio deiltä.
Virsissä on hyviä, kun ajatuksella kuuntelee sanoja. Anna Mari Kaskisen ja Petri Laaksosen laulut ovat ihania. Minulle äiti luki lapsena raamattua, isä, maailman mies kun oli, ei olis antanut virsiä veisata, mutta raamatun kertomuksista hän ei tiennyt. Kyllähän isäkin ennen kuolemaansa teki uskonratkaisun ja uskon, että he molemmat ovat siellä vastassa, kun silmäni sulkeutuvat tässä ajassa.
Hengellinen musiikki ja laulut rauhoittavat, koska niissä on sanoma taivaasta.- mia...
Olen täysin ilman näitä hengellisiä asioita,
mutta joskus jostain kuulen tutun virren,joka
jää soimaan mieleen.Voin siivota ja veisata
että:"jos mä matkamies maan,lopulta matkaa nähdä sun saan".Perhe sanoo sitä lähinnä koomilliseksi. - Zirkonia
mia... kirjoitti:
Olen täysin ilman näitä hengellisiä asioita,
mutta joskus jostain kuulen tutun virren,joka
jää soimaan mieleen.Voin siivota ja veisata
että:"jos mä matkamies maan,lopulta matkaa nähdä sun saan".Perhe sanoo sitä lähinnä koomilliseksi.silmiin kun veistataan vanhoja tuttuja virsiä, vaikkapa häissä, rippijuhlissa tai puhumattakaan hautajaisista.
Yleensäkin kirkkomusiikki ja urkukumusiikki saa tunteet pintaan ja kyyneleet silmiini.
- hallelujaaaa
Milloin on eläkeläisten kirkkopyhä?
Onko se valtakunnallinen? - Lauluista kauneimmat
Käyhän vapaissa suunnissa kuuntelemassa hengellisiä lauluja. Ne on niin helppoja että osaat pienen kuuntelun jälkeen itsekkin laulaa. Cd- levyjä saa ostaa nettikaupastakin itselleen esim. Eija Merilää ja Vigtor Klimenkoa sekä Petri Ritaria.
- musiikillinen
Kuuntele vaikka: monessa iskelmässä on lainattu jonkin virsimelodian sävelkulkua. Ei ihme, että saa kyyneleet silmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031100- 64911
- 65869
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait229771Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies88749Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22698