Koira sai nuo 1 ja eh. En ala koirani kanssa. Se oli luokassa ainut koira eikä päässyt jatkoon.
Kumpi parempi eri tai eh
41
3804
Vastaukset
- terristi
vastaus, eri on parempi, sehän tarkoittaa erinomainen kun eh on erittäin hyvä.
Ei eh ole huono eikä sen takia kannata pyyhettä kehään heittää, typerää tuollainen "mä en ala". Eikä sillä ole merkitystä onko koiria luokassa yksi vai sata, ei se takaa jatkoon pääsyä. Koirasi on ollut nuorten luokassa eli se voi vielä muuttua, kasvaa, vankistua. Anna siis koiralle aikaa ja katso uudelleen myöhemmin.
Jokainen joka vähän enemmänkin on näyttelykehiä kiertänyt, on koiralleen sen eh tai jopa h:n saanut eikä se koiraa sen huonommaksi tee, jopa valiokoirien näyttelytuloksista löytyy muutakin kuin eri:ä.eilen arvostelussa luki "toivoisin hiukan voimakkaampaa kuono-osaa" tänään taas että "hyvin voimakas kuono" =)))Mitä tulee valiokoirien pärjäämiseen niin ainakin omassa rodussa olen tuloksista huomannut että tuollainen Val Eh1...plaa plaa on hyvin tavallinen tulos =)
davalyan kirjoitti:
eilen arvostelussa luki "toivoisin hiukan voimakkaampaa kuono-osaa" tänään taas että "hyvin voimakas kuono" =)))Mitä tulee valiokoirien pärjäämiseen niin ainakin omassa rodussa olen tuloksista huomannut että tuollainen Val Eh1...plaa plaa on hyvin tavallinen tulos =)
kirjoittaa, vaan ajattele kuinka komealta se olisi Näyttänyt muodossa: Kuono saisi olla aavistuksen voimakkaampi, tai toivoisin aavistuksen voimakkaampaa kuonoa. Tänään sitten taas olisi lukenut. Aavistuksen liian voimakas kuono-osa, tai nartulla hyvin voimakas kuono-osa, muutoin hyvä pää.
Aavistuksen, hieman.......... Se joko on tai ei ole.
Miten voi olla hieman löysät kyynärpäät, ne joko on löysät tai sitten eivät ole. Tai toivoisin hivenen parempia kulmauksia......... tai takakulmat niukahkot...... Tai tänään hieman pulskassa kunnossa esitetty tai hieman liian pitkä runkoinen.
Mitä sitten tulee junnujen arvosteluihin, niin ainakin minua raivostuttaa kommentit, kehittymätön, toivoisin enemmän massaa, pentumainen, eturinta täysin kesken kehityksen jne. Päistä vasta ihmeellisiä arvosteluja saa useimmiten kirjoittaa. Totta hemmetissä junnut ovat kesken tekoisia.
Dava yhdessä yössä tapahtuu ihmeitä, jos näyttely olisi vielä maanantaina lukisi arvostelussa: Ikään nähden erinomainen kuono-osa. :D
Minusta taas valiot usein saavat liiankin helpolla sen ERI:n. Luokka kun on valioluokka niin ankarakin tuomari miettii muutamaan kertaan ratkaisujaan.umalehtinen kirjoitti:
kirjoittaa, vaan ajattele kuinka komealta se olisi Näyttänyt muodossa: Kuono saisi olla aavistuksen voimakkaampi, tai toivoisin aavistuksen voimakkaampaa kuonoa. Tänään sitten taas olisi lukenut. Aavistuksen liian voimakas kuono-osa, tai nartulla hyvin voimakas kuono-osa, muutoin hyvä pää.
Miten voi olla hieman löysät kyynärpäät, ne joko on löysät tai sitten eivät ole. Tai toivoisin hivenen parempia kulmauksia......... tai takakulmat niukahkot...... Tai tänään hieman pulskassa kunnossa esitetty tai hieman liian pitkä runkoinen.
Mitä sitten tulee junnujen arvosteluihin, niin ainakin minua raivostuttaa kommentit, kehittymätön, toivoisin enemmän massaa, pentumainen, eturinta täysin kesken kehityksen jne. Päistä vasta ihmeellisiä arvosteluja saa useimmiten kirjoittaa. Totta hemmetissä junnut ovat kesken tekoisia.
Dava yhdessä yössä tapahtuu ihmeitä, jos näyttely olisi vielä maanantaina lukisi arvostelussa: Ikään nähden erinomainen kuono-osa. :D
Minusta taas valiot usein saavat liiankin helpolla sen ERI:n. Luokka kun on valioluokka niin ankarakin tuomari miettii muutamaan kertaan ratkaisujaan.näyttelyssä tytöt on junnuikäisiä,saas nähdä miten siellä käy lauseiden:Ikäisekseen erinomainen rungonsyvyys,erinomainen tyyppi,erinomaiset liikkeet ikäisekseen jne...voin nimittäin olettaa että siellä ne sitten kolmen viikon päästä onkin kaikki "kehitystä vaativia" =)Juu ja tuo turkki,olet 9kk ja pentukarva,seuraavana päivänä olet junnu ja aina sama moite "edelleen pentuturkissa" :)
umalehtinen kirjoitti:
Minusta taas valiot usein saavat liiankin helpolla sen ERI:n. Luokka kun on valioluokka niin ankarakin tuomari miettii muutamaan kertaan ratkaisujaan.koiriin,ainakin meillä näyttää olevan niin että valioluokkalaiset on tänä vuonna keränneet enemmän eh ja h arvosanoja kuin eriä,mistä lie johtuu?
davalyan kirjoitti:
koiriin,ainakin meillä näyttää olevan niin että valioluokkalaiset on tänä vuonna keränneet enemmän eh ja h arvosanoja kuin eriä,mistä lie johtuu?
kehissä ollaan melkein tyystiin unohdettu T. Nykyään myös EH mielletään entiseen kakkoseen. Joillakin tuomareilla kun ei tunnu kanttia olevan edes H:n jakamiseen.
Sitten joskus varsinkin ulkolaisille tuomareille tulee totuus esiin kun kerätään PU/PN luokkia kehään. Ja kun on sen suuren määrän saanut järjestykseen ja neljä ekaa ei voikkaan ottaa serttiä vastaan alkaa tuomari nikotella kun taas kutsutaan ERI:n saaneita seuraava satsi sisään serttiä varten, niin kuulee mutinaa, en kai voi tuolle kun sillä on tassutkin vähemmän suorat. Selitä siinä sitten että olet katsonut laadussa koiran valion arvoiseksi, kun tyrkkäsit sille sen ERI:n.
Jos koko skaala olisi jaossa, arvostettaisiin EH:ta ihan eri tavalla.umalehtinen kirjoitti:
kehissä ollaan melkein tyystiin unohdettu T. Nykyään myös EH mielletään entiseen kakkoseen. Joillakin tuomareilla kun ei tunnu kanttia olevan edes H:n jakamiseen.
Sitten joskus varsinkin ulkolaisille tuomareille tulee totuus esiin kun kerätään PU/PN luokkia kehään. Ja kun on sen suuren määrän saanut järjestykseen ja neljä ekaa ei voikkaan ottaa serttiä vastaan alkaa tuomari nikotella kun taas kutsutaan ERI:n saaneita seuraava satsi sisään serttiä varten, niin kuulee mutinaa, en kai voi tuolle kun sillä on tassutkin vähemmän suorat. Selitä siinä sitten että olet katsonut laadussa koiran valion arvoiseksi, kun tyrkkäsit sille sen ERI:n.
Jos koko skaala olisi jaossa, arvostettaisiin EH:ta ihan eri tavalla.sortuvan liikaa antamaan eriä,kotimaiset taas ovat rodussani suorastaan boikotissa koska antavat niin usein t,h tai eh arvosteluja eikä jokainen olekkaan enää valio.Esim lauantaina,tuomarimuutos ja oli 13 ilmoitettua koiraa,vain 6 oli paikalla koska tuomari vaihtui suomalaiseksi..
- terristi
umalehtinen kirjoitti:
Minusta taas valiot usein saavat liiankin helpolla sen ERI:n. Luokka kun on valioluokka niin ankarakin tuomari miettii muutamaan kertaan ratkaisujaan.itselläkin tai siis koiralla tietysti, on käynyt niin että tuomari sanoo: tämä toinen koira voittaa tänään kun toinen on vielä keskeneräinen. Minä ihan että häh? Koira on vasta vuotias ja kehittyy suurin piirtein kolmeen ikävuoteen asti, totta kai se on vielä kehittymätön ja kakarakin kaiken lisäksi.
Tuostakin olen samaa mieltä, valioluokan koirille tunnutaan antavan automaattisesti se eri vain siksi että koira on jo valio. Voihan valiokin olla kuitenkin esim. huonolla turkilla tai esiintyä huonosti, silloin se mielestäni kuuluisi palkita alemmalla arvostelulla.
Onneksi näitäkin tuomareita löytyy ja ihan suomestakin, jotka uskaltavat valioluokkaaa niitä muitakin "arvosanoja" antaa. Heh, pientä pullistelua mutta mulla on valiouros jolla on pelkkää eri:ä jokikisestä näyttelystä. Eli jos Murphyn laki toteutuu, mun "retostelun" jälkeen se saa seuraavassa näyttelyssä eh:n tai jopa h:n. Toinen koira, joka on sertiä vajaa valio, on saanut sen h:n ja vielä sellaiselta tuomarilta joka valioitti toisen koiramme, siitä huomaa kuinka eri tyyliset koirat minulla onkaan. terristi kirjoitti:
itselläkin tai siis koiralla tietysti, on käynyt niin että tuomari sanoo: tämä toinen koira voittaa tänään kun toinen on vielä keskeneräinen. Minä ihan että häh? Koira on vasta vuotias ja kehittyy suurin piirtein kolmeen ikävuoteen asti, totta kai se on vielä kehittymätön ja kakarakin kaiken lisäksi.
Tuostakin olen samaa mieltä, valioluokan koirille tunnutaan antavan automaattisesti se eri vain siksi että koira on jo valio. Voihan valiokin olla kuitenkin esim. huonolla turkilla tai esiintyä huonosti, silloin se mielestäni kuuluisi palkita alemmalla arvostelulla.
Onneksi näitäkin tuomareita löytyy ja ihan suomestakin, jotka uskaltavat valioluokkaaa niitä muitakin "arvosanoja" antaa. Heh, pientä pullistelua mutta mulla on valiouros jolla on pelkkää eri:ä jokikisestä näyttelystä. Eli jos Murphyn laki toteutuu, mun "retostelun" jälkeen se saa seuraavassa näyttelyssä eh:n tai jopa h:n. Toinen koira, joka on sertiä vajaa valio, on saanut sen h:n ja vielä sellaiselta tuomarilta joka valioitti toisen koiramme, siitä huomaa kuinka eri tyyliset koirat minulla onkaan.on huikea ero, vaikka näin sen ei pitäisi olla. Periaatteessa seurakoiran (jolta ei tuloksia vaadita, ja ei ole näyttelyissä kymmeniä osallistujia) saa "valioksi", kun vain tarpeeksi kiertää kehiä ja tuomareita.
Silloin kun erkkari koittaa ja on kunnon tuomari asiantuntijana punnitaan jyvät akanoista, kunhan ei ole kilttiä kasvattaja tuomaria, joka ajattelee että ei vain loukkaa ketään.- akanat jyvistä
terristi kirjoitti:
itselläkin tai siis koiralla tietysti, on käynyt niin että tuomari sanoo: tämä toinen koira voittaa tänään kun toinen on vielä keskeneräinen. Minä ihan että häh? Koira on vasta vuotias ja kehittyy suurin piirtein kolmeen ikävuoteen asti, totta kai se on vielä kehittymätön ja kakarakin kaiken lisäksi.
Onneksi näitäkin tuomareita löytyy ja ihan suomestakin, jotka uskaltavat valioluokkaaa niitä muitakin "arvosanoja" antaa. Heh, pientä pullistelua mutta mulla on valiouros jolla on pelkkää eri:ä jokikisestä näyttelystä. Eli jos Murphyn laki toteutuu, mun "retostelun" jälkeen se saa seuraavassa näyttelyssä eh:n tai jopa h:n. Toinen koira, joka on sertiä vajaa valio, on saanut sen h:n ja vielä sellaiselta tuomarilta joka valioitti toisen koiramme, siitä huomaa kuinka eri tyyliset koirat minulla onkaan.Kyllä oli hauskaa yhdessä näyttelyssä missä oli norjalainen tuomari.
Kansainväliset muotovalio koiratkin sai sinistä ja keltaista nauhaa. akanat jyvistä kirjoitti:
Kyllä oli hauskaa yhdessä näyttelyssä missä oli norjalainen tuomari.
Kansainväliset muotovalio koiratkin sai sinistä ja keltaista nauhaa.on melkein kotimainen.
Uskaltaako tiedustella kuka oli tämä tuomari. Hänen kehässään olisi mielenkiintoista työskennellä.- norskit,,
umalehtinen kirjoitti:
on melkein kotimainen.
Uskaltaako tiedustella kuka oli tämä tuomari. Hänen kehässään olisi mielenkiintoista työskennellä.En tiedä onko enään elossa. Sunde marit.
- terristi
umalehtinen kirjoitti:
on huikea ero, vaikka näin sen ei pitäisi olla. Periaatteessa seurakoiran (jolta ei tuloksia vaadita, ja ei ole näyttelyissä kymmeniä osallistujia) saa "valioksi", kun vain tarpeeksi kiertää kehiä ja tuomareita.
Silloin kun erkkari koittaa ja on kunnon tuomari asiantuntijana punnitaan jyvät akanoista, kunhan ei ole kilttiä kasvattaja tuomaria, joka ajattelee että ei vain loukkaa ketään.verran vaan että molemmilla on erkkarista eri, eli ei mitenkään paha. Ja meillä ei ihan helppo vaikka ei supervaikeakaan ole valioksi saada.
Mutta hei, oletko ja muutkin, tulossa ainakin joulukuun messariin? Minä olen jo hotellihuoneenkin varannut eli molempina päivinä siellä, ois kiva tavata "tuttuja". - molossi
umalehtinen kirjoitti:
Minusta taas valiot usein saavat liiankin helpolla sen ERI:n. Luokka kun on valioluokka niin ankarakin tuomari miettii muutamaan kertaan ratkaisujaan." Mitä sitten tulee junnujen arvosteluun..."
Just niin.Nousee tukka pystyyn jo pelkästä ajattelusta.Varsinkin isoilla massa/pääroduilla.
Kun pitäisi junnuluokassa näyttää jo täys aikuiselta.Sit ihmetellään suut pyöreenä huonoja luustotilastoja joillakin roduillakin,kun junnut pyörii kehässä kuin lihapullat lautasella,kun pittää olla mössövän,öh,piti sanomani massavan näköisiä jo pentuluokassakin...
Ai että arvostan tuomareita,jotka osaa ja haluaa ottaa iän huomioon,ja muutenkin osaa erottaa mössöt ja massat.
"Palveluskoira"tuomarit ja tuomarikasvattajat on mielestäni usein niitä,jotka on järkevämpiä näissä asioissa(siis arvostellessaan näitä mörssärirotujakin :=) ),ne useinmiten haluavat,että mörssäreilläkin on kunnon terve rakenne ja liikkeet (rotytyypilliset of course ),eikä vaan tuijota sitä mössöä,siis massaa.Ja jo junnuissa... - ,,,
molossi kirjoitti:
" Mitä sitten tulee junnujen arvosteluun..."
Just niin.Nousee tukka pystyyn jo pelkästä ajattelusta.Varsinkin isoilla massa/pääroduilla.
Kun pitäisi junnuluokassa näyttää jo täys aikuiselta.Sit ihmetellään suut pyöreenä huonoja luustotilastoja joillakin roduillakin,kun junnut pyörii kehässä kuin lihapullat lautasella,kun pittää olla mössövän,öh,piti sanomani massavan näköisiä jo pentuluokassakin...
Ai että arvostan tuomareita,jotka osaa ja haluaa ottaa iän huomioon,ja muutenkin osaa erottaa mössöt ja massat.
"Palveluskoira"tuomarit ja tuomarikasvattajat on mielestäni usein niitä,jotka on järkevämpiä näissä asioissa(siis arvostellessaan näitä mörssärirotujakin :=) ),ne useinmiten haluavat,että mörssäreilläkin on kunnon terve rakenne ja liikkeet (rotytyypilliset of course ),eikä vaan tuijota sitä mössöä,siis massaa.Ja jo junnuissa...Näyttelyissä näkee molossikoiria jotka on jo alle vuoden ikäisenä 2-3 vuotiaan koiran kokoisia.
Väärä ruokintako syynä. Kyllä. norskit,, kirjoitti:
En tiedä onko enään elossa. Sunde marit.
On vanhan ajan tuomareita. Kuten Kari Edmund. Muistan aina kun minut napattiin ovelta hänen kehäänsä, kun olimme isännän kanssa menossa koirinemme yhteen näyttelyyn. Kehässä oli vahingossa keskenään kaksi ekakertalaista kehäsihteei harjoittelijaa ja tarvittiin kolmanneksi kortillinen. No sielläpä olin sitten melko kielitaidottomana Norskin kanssa. Kehässä kääpiökoiria ja erään turkkirodun edustajaa kun arvosteli, näin ekan kerran kun tuomari "sukeltaa turkin sisään". Kyseessä oli jenkki tuonti paljon voittanut koiruus, joka oli voittanut jopa ryhmiä. Tuomari sanoi hiljaa koiran olevan täysin silkoa turkin sisällä ja antoi sille suoraan kakkosen.
Siihen aikaan oli kyllä "Ruåtsalais" mammojakin, jotka olivat tarkkoja, Solveig Sundbeg, Cecilia Holmstedt , Birthe Larssen-Roosval tai jotakin sinne päin jne., jotka sitä kolmostakin jakoivat kiitettävästi. Oi aikoja, silloin valiot olivat valioita tuomarilla kuin tuomarilla. Mitään ei saanut ilmaiseksi.
Muistan aina kun esitin nartun Pamin viimeksi mainitulle rouvalle, ja Pampula oli pulskassa kunnossa kun sillä oli juuri olleet pennut. Birthe hieman moittivasti minulle lihavuudesta johon surutta kerroin sillä olevan pennut kotona. Tuomari innoissaan montako pentua ja minä rehvakkaana (olen todella onneton ruotsin kielessä) "nio valppar" (tarkoitin neljää) ja tuomari onnittelemaan ja kuuluttamaan kehää seuraaville onnestamme ja komensi meidät kunnia kierrokselle kehän ympäri ja taputti käsiään kuten yleisökin, ja minä naama leveässä hymyssä ajattelin Vau taisi tulla ROP tänään ja näin silmissäni Cacib nauhan kauniin valkoisen värin, ja tuomari oli vastassa sinisen nauhan kanssa. :DDD- molossi
,,, kirjoitti:
Näyttelyissä näkee molossikoiria jotka on jo alle vuoden ikäisenä 2-3 vuotiaan koiran kokoisia.
Väärä ruokintako syynä. Kyllä.Pitkälti allekirjoitan...
- molossi
umalehtinen kirjoitti:
On vanhan ajan tuomareita. Kuten Kari Edmund. Muistan aina kun minut napattiin ovelta hänen kehäänsä, kun olimme isännän kanssa menossa koirinemme yhteen näyttelyyn. Kehässä oli vahingossa keskenään kaksi ekakertalaista kehäsihteei harjoittelijaa ja tarvittiin kolmanneksi kortillinen. No sielläpä olin sitten melko kielitaidottomana Norskin kanssa. Kehässä kääpiökoiria ja erään turkkirodun edustajaa kun arvosteli, näin ekan kerran kun tuomari "sukeltaa turkin sisään". Kyseessä oli jenkki tuonti paljon voittanut koiruus, joka oli voittanut jopa ryhmiä. Tuomari sanoi hiljaa koiran olevan täysin silkoa turkin sisällä ja antoi sille suoraan kakkosen.
Siihen aikaan oli kyllä "Ruåtsalais" mammojakin, jotka olivat tarkkoja, Solveig Sundbeg, Cecilia Holmstedt , Birthe Larssen-Roosval tai jotakin sinne päin jne., jotka sitä kolmostakin jakoivat kiitettävästi. Oi aikoja, silloin valiot olivat valioita tuomarilla kuin tuomarilla. Mitään ei saanut ilmaiseksi.
Muistan aina kun esitin nartun Pamin viimeksi mainitulle rouvalle, ja Pampula oli pulskassa kunnossa kun sillä oli juuri olleet pennut. Birthe hieman moittivasti minulle lihavuudesta johon surutta kerroin sillä olevan pennut kotona. Tuomari innoissaan montako pentua ja minä rehvakkaana (olen todella onneton ruotsin kielessä) "nio valppar" (tarkoitin neljää) ja tuomari onnittelemaan ja kuuluttamaan kehää seuraaville onnestamme ja komensi meidät kunnia kierrokselle kehän ympäri ja taputti käsiään kuten yleisökin, ja minä naama leveässä hymyssä ajattelin Vau taisi tulla ROP tänään ja näin silmissäni Cacib nauhan kauniin valkoisen värin, ja tuomari oli vastassa sinisen nauhan kanssa. :DDDTietääkseni on elossa ja vielä arvostelisikin,mutta huhuja olen kuullut,ettei kasvattaminen ole enää niinkään tapetilla hänellä enää ;) (mutta kuten sanoin,huhu)
molossi kirjoitti:
"Palveluskoira"tuomarit ja tuomarikasvattajat on mielestäni usein niitä,jotka on järkevämpiä näissä asioissa(siis arvostellessaan näitä mörssärirotujakin :=) ),ne useinmiten haluavat,että mörssäreilläkin on kunnon terve rakenne ja liikkeet (rotytyypilliset of course ),eikä vaan tuijota sitä mössöä,siis massaa.Ja jo junnuissa...Juniori uros joka on täysin kesken kehityksen. Yleisvaikutelma hontelo. Pentumainen junnu uros joka tarvitsee paljon aikaa..............????????? Kyseessä ison rodun junnu.
molossi kirjoitti:
Tietääkseni on elossa ja vielä arvostelisikin,mutta huhuja olen kuullut,ettei kasvattaminen ole enää niinkään tapetilla hänellä enää ;) (mutta kuten sanoin,huhu)
Samajuttu, arvostelee kuulema vielä...
umalehtinen kirjoitti:
Muistan aina kun esitin nartun Pamin viimeksi mainitulle rouvalle, ja Pampula oli pulskassa kunnossa kun sillä oli juuri olleet pennut. Birthe hieman moittivasti minulle lihavuudesta johon surutta kerroin sillä olevan pennut kotona. Tuomari innoissaan montako pentua ja minä rehvakkaana (olen todella onneton ruotsin kielessä) "nio valppar" (tarkoitin neljää) ja tuomari onnittelemaan ja kuuluttamaan kehää seuraaville onnestamme ja komensi meidät kunnia kierrokselle kehän ympäri ja taputti käsiään kuten yleisökin, ja minä naama leveässä hymyssä ajattelin Vau taisi tulla ROP tänään ja näin silmissäni Cacib nauhan kauniin valkoisen värin, ja tuomari oli vastassa sinisen nauhan kanssa. :DDDKankaanpää ryhmä 21.-22.04.2007
Tuomari Maarit Sunde, Norja
Papillon- meitin molossi
molossi kirjoitti:
"Palveluskoira"tuomarit ja tuomarikasvattajat on mielestäni usein niitä,jotka on järkevämpiä näissä asioissa(siis arvostellessaan näitä mörssärirotujakin :=) ),ne useinmiten haluavat,että mörssäreilläkin on kunnon terve rakenne ja liikkeet (rotytyypilliset of course ),eikä vaan tuijota sitä mössöä,siis massaa.Ja jo junnuissa...se vetelee joka näyttelystä eh:ta. Sitten kun vertailee sitä muihin saman rotusiin kehäs, niin tuntuu että ei helvata, onks täs mun koiras jotain vikaa. Mut eipä kait oo, se vaan kehittyy hitaammin...
- kehittyi hitaasti.
meitin molossi kirjoitti:
se vetelee joka näyttelystä eh:ta. Sitten kun vertailee sitä muihin saman rotusiin kehäs, niin tuntuu että ei helvata, onks täs mun koiras jotain vikaa. Mut eipä kait oo, se vaan kehittyy hitaammin...
Omistaja masentui koiransa kanssa, kun ikätoverit huomattavasti isompia.
Taisi olla uroksen kanssa niin, että kahdessa ensimmäisessä näyttelyssä siniset nauhat. Omistajalle iski masennus.
Kolmannesta näyttelystä voitto ja sen jälkeen uros oli 2.v peräkkäin rotunsa paras edustaja näyttelyissä. - urheilu:-D
davalyan kirjoitti:
sortuvan liikaa antamaan eriä,kotimaiset taas ovat rodussani suorastaan boikotissa koska antavat niin usein t,h tai eh arvosteluja eikä jokainen olekkaan enää valio.Esim lauantaina,tuomarimuutos ja oli 13 ilmoitettua koiraa,vain 6 oli paikalla koska tuomari vaihtui suomalaiseksi..
tuo näyttely! Ajattele, jos vaikka jääkiekossa vain puoli joukkuetta tulisi kaukaloon, kun loput ei tykkää tuomarista. Naurettavaa.
urheilu:-D kirjoitti:
tuo näyttely! Ajattele, jos vaikka jääkiekossa vain puoli joukkuetta tulisi kaukaloon, kun loput ei tykkää tuomarista. Naurettavaa.
että monet ei kestä koirastaan arvostelua joka on huononpi kuin se minkä tod.näk saisi ulkomaalaiselta tuomarilta =)
- välitäkkään, mut
kehittyi hitaasti. kirjoitti:
Omistaja masentui koiransa kanssa, kun ikätoverit huomattavasti isompia.
Taisi olla uroksen kanssa niin, että kahdessa ensimmäisessä näyttelyssä siniset nauhat. Omistajalle iski masennus.
Kolmannesta näyttelystä voitto ja sen jälkeen uros oli 2.v peräkkäin rotunsa paras edustaja näyttelyissä.paljon kuluu rahaa näihin harjoituskäynteihin. =)
Välillä vaan mietityttää josko antais olla ja kehittyy ja sit menis näyttelyihin, mut onhan se aina harjoitusta joka käynti. - maksetaan itse
urheilu:-D kirjoitti:
mut jääkiekkoilijat saa rahaa. Joten ei ole oikein vertailu kelpoinen tuo sun juttus.
Mut oikeesti hei, jos siitä vielä maksettais ku vie koiran näyttelyyn niin jo vot me mentäs joka kaupunki läpi. =) - ,,,
välitäkkään, mut kirjoitti:
paljon kuluu rahaa näihin harjoituskäynteihin. =)
Välillä vaan mietityttää josko antais olla ja kehittyy ja sit menis näyttelyihin, mut onhan se aina harjoitusta joka käynti.Isojen rotujen urospuoliset koirat jos kehittyy oikeaoppisesti näyttely ikä jolloin alkaa edes pikkuisen muistuttaa koiraa on n. 2,5.v>. Isojen rotujen urokset kehittyy 4-5.v asti.
- terristi
välitäkkään, mut kirjoitti:
paljon kuluu rahaa näihin harjoituskäynteihin. =)
Välillä vaan mietityttää josko antais olla ja kehittyy ja sit menis näyttelyihin, mut onhan se aina harjoitusta joka käynti.kuluu moneen muuhunkin harrastukseen ja harrastuksen kannalta minä tämän otan.
Tässä se jälleen nähdään, koiran kanssa harrastaminen ei ole ilmaista. Tiedoksi niille jotka ruikuttavat että kasvattajat tekevät hirveitä nettoja/pentue. Paljon saa kiertää kehiä ennen kuin koirilla on hyvät meriitit ne muut kilpailusuoritukset, joskus kun voi tulla ei niin hyvä näyttelyarvostelu eli harva koira on kolmella näyttelyllä valio!
Kun tuomari katsoo koiran ERI:n arvoiseksi tarkoittaa sitä että tuomarin näkökannalta koira on valion arvoinen. ERI= erinomainen
EH on myös hyvä ja kertoo koiran olevan laadultaan rotumääritelmään verraten erittäin hyvä. Pääseehän EH:n saanut koira vielä kisaamaan kilpailu luokkaan, ellei luokassa ole jo 4 ERI:n saanutta koiraa. Ainoastaan sen tie katkeaa PU/PN luokkiin.
H:n ja T:n saaneen koiran tie katkeaa heti. Arvostelu olkaa hyvä ja hyvää kotimatkaa.- en ala
1,6v uros rupesi makailemaan, kun tuomari rupesi arvostelemaan.
Eilen treenit meni ihan hyvin.
Haukkuja sain lähinnä minä.
Koira sai kanssa vähäsen.
Kapea etuosa, pigmentti saisi olla parempi, koira saisi olla tempperamenttisempi.
Kehujakin tuli koira englanti vaikea. Strong good quality of cont? cort?.
Ei näistä saa selville mitä lukee.
Vaavi ei ole ikinä saanut penturuokaa hitaasti hyvää tulee. en ala kirjoitti:
1,6v uros rupesi makailemaan, kun tuomari rupesi arvostelemaan.
Eilen treenit meni ihan hyvin.
Haukkuja sain lähinnä minä.
Koira sai kanssa vähäsen.
Kapea etuosa, pigmentti saisi olla parempi, koira saisi olla tempperamenttisempi.
Kehujakin tuli koira englanti vaikea. Strong good quality of cont? cort?.
Ei näistä saa selville mitä lukee.
Vaavi ei ole ikinä saanut penturuokaa hitaasti hyvää tulee.strong good quality coat,eli vahva hyvänlaatuinen turkki/karvapeite =)
- en ala
davalyan kirjoitti:
strong good quality coat,eli vahva hyvänlaatuinen turkki/karvapeite =)
Korkeudelta ja painolta paino korkeus rotumääritelmän ylärajassa.
Muut rodun urokset oli 5-6 cm yli ylärajan.
Eikö tuomarit ja kasvattajat välitä rotumääritelmästä. Ei ilmeisesti. - issu56
en ala kirjoitti:
Korkeudelta ja painolta paino korkeus rotumääritelmän ylärajassa.
Muut rodun urokset oli 5-6 cm yli ylärajan.
Eikö tuomarit ja kasvattajat välitä rotumääritelmästä. Ei ilmeisesti.provoilla, sillä selvästi ylikorkeat/alamittaiset yleensä mitataan ja ne lentävät kehästä kyllä kuin leppäkeihäät.
- ,,,
issu56 kirjoitti:
provoilla, sillä selvästi ylikorkeat/alamittaiset yleensä mitataan ja ne lentävät kehästä kyllä kuin leppäkeihäät.
Eräässä molossi rodussa urosten yläsäkä 68,5cm silti
rodun edustaja joka oli huomattavasti yli säkän 75cm
korkea voitti monia näyttelyitä eikä yksikään tuomari mitannut urosta.
Kolmen maan mva.
Se siitä koirien mittauksista. - issu56
,,, kirjoitti:
Eräässä molossi rodussa urosten yläsäkä 68,5cm silti
rodun edustaja joka oli huomattavasti yli säkän 75cm
korkea voitti monia näyttelyitä eikä yksikään tuomari mitannut urosta.
Kolmen maan mva.
Se siitä koirien mittauksista.sillä kyllä tätä omaa rotuani mittaillaan tämän tästä ja samoin monia muitakin.
- en ala
issu56 kirjoitti:
sillä kyllä tätä omaa rotuani mittaillaan tämän tästä ja samoin monia muitakin.
Koiran omistajan joka kehui koirani säkää.
Hänellä itsellä eli rodun edustaja 15,5.v ikäiseksi.
Valitteli kovasti rodun urosten nykyistä korkeutta verraten rodun koiria tanskandokeiksi. Pikkunen eilen, kun kauhean tappelun jälkeen sai mitattua oli juuri yläsäkässä. Rodun muut urokset oli tosiaan reippaasti yli yläsäkän.
Ei se edes pistä tuomareiden silmään, jos 90% rodun koirista on yli säkäkorkeuden.
Hämmästyttää kasvattajat jotka tahalteen tai tietämättömyyttään kasvattaa liian suuria rotukoiria. issu56 kirjoitti:
sillä kyllä tätä omaa rotuani mittaillaan tämän tästä ja samoin monia muitakin.
suurin osa valioista ja muutenkin pärjäävistä koirista jää säkältään alimittaisiksi,huomaan sen selvästi itse koska onnea on omistaa kolme narttua ja yksi uros jotka kaikki ylittävät minimin,mutta vain hiuksen hienosti,eli jopa 4-5cm alimittaiset palkitaan korkeasti rodussamme,siksi huolta aiheuttaakin nykyinen koon huomattava pieneneminen.Ennen rotumääritelmä sanoin esim nartusta: -2cm 46cm toivottava minimi...nyt lukee nartut min 46cm,silti n 40cm narttuja palkitaan joka näyttelyssä.Viikonloppuna junnu uros sai sertin,se junnu uros oli huomattavasti pienenpi kuin pentuluokan narttuni...ei siis mielestäni mitenkään sertin arvoinen,uroksen minimi on 48cm,se oli n 43-45cm =)))
- issu56
davalyan kirjoitti:
suurin osa valioista ja muutenkin pärjäävistä koirista jää säkältään alimittaisiksi,huomaan sen selvästi itse koska onnea on omistaa kolme narttua ja yksi uros jotka kaikki ylittävät minimin,mutta vain hiuksen hienosti,eli jopa 4-5cm alimittaiset palkitaan korkeasti rodussamme,siksi huolta aiheuttaakin nykyinen koon huomattava pieneneminen.Ennen rotumääritelmä sanoin esim nartusta: -2cm 46cm toivottava minimi...nyt lukee nartut min 46cm,silti n 40cm narttuja palkitaan joka näyttelyssä.Viikonloppuna junnu uros sai sertin,se junnu uros oli huomattavasti pienenpi kuin pentuluokan narttuni...ei siis mielestäni mitenkään sertin arvoinen,uroksen minimi on 48cm,se oli n 43-45cm =)))
on pistänyt silmään se, että hyvin moni pentuluokan koira on valmiimpi kuin esim. joku nuortenluokan koira, eikä niin pitäisi mielestäni olla...
Sattui joskus aikoinaan yhden urokseni kohdalla; se oli jalostustarkastettu ja jalostuskelvolliseksi hyväksytty kaikin puolin...noooo sitte yhdessä näyttelyssä nurmikehässä se mitattiin. Tuomari löi mittansa siihen nurmikkoon täysiä ja lopuksi totes pojan alamittaiseksi ja antoi siitä syystä silloisen kakkosen. Silloin paloi käämit, enkä sen koommin ole sille tuomarille koiristani ainuttakaan vienyt.
Uros oli finni (Fin Mva), joten ihan normaalikokoinen se oli :). issu56 kirjoitti:
on pistänyt silmään se, että hyvin moni pentuluokan koira on valmiimpi kuin esim. joku nuortenluokan koira, eikä niin pitäisi mielestäni olla...
Sattui joskus aikoinaan yhden urokseni kohdalla; se oli jalostustarkastettu ja jalostuskelvolliseksi hyväksytty kaikin puolin...noooo sitte yhdessä näyttelyssä nurmikehässä se mitattiin. Tuomari löi mittansa siihen nurmikkoon täysiä ja lopuksi totes pojan alamittaiseksi ja antoi siitä syystä silloisen kakkosen. Silloin paloi käämit, enkä sen koommin ole sille tuomarille koiristani ainuttakaan vienyt.
Uros oli finni (Fin Mva), joten ihan normaalikokoinen se oli :).yhdistettynä pisteiden keruuseen on mielestäni yksi syy siihen, miksi pentuluokan koirat ja jopa junnut nappaavat sijoituksia PU/PN luokissa ja jopa Roppeja. Kuitenkin koira rupiaa olemaan "ohi" jo ennen avoimen luokan ikää.
Miksi junnuilla jo pitää saada kaikki mahdollinen, kun maalaisjärjen pitäisi kertoa kaikille, että junnu ikäinen ei mitenkään voi olla "valmis"??!!!!!
(Nyt en puhu isoista roduista.)
Ei aina kerro todella hyvää rodun tasosta, mikäli katselee kun junnut nappaa roppeja, ja sitten taas veteraanit. Missä ovat nuorten ja avointen luokkien "voittajat". Näyttelyluetteloa selaillessa kiinnittyy huomio osallistujien luokkiin, usein huomaa junnuluokka ja seuraava osallistuja onkin jo sitten veteraani.- issu56
umalehtinen kirjoitti:
yhdistettynä pisteiden keruuseen on mielestäni yksi syy siihen, miksi pentuluokan koirat ja jopa junnut nappaavat sijoituksia PU/PN luokissa ja jopa Roppeja. Kuitenkin koira rupiaa olemaan "ohi" jo ennen avoimen luokan ikää.
Miksi junnuilla jo pitää saada kaikki mahdollinen, kun maalaisjärjen pitäisi kertoa kaikille, että junnu ikäinen ei mitenkään voi olla "valmis"??!!!!!
(Nyt en puhu isoista roduista.)
Ei aina kerro todella hyvää rodun tasosta, mikäli katselee kun junnut nappaa roppeja, ja sitten taas veteraanit. Missä ovat nuorten ja avointen luokkien "voittajat". Näyttelyluetteloa selaillessa kiinnittyy huomio osallistujien luokkiin, usein huomaa junnuluokka ja seuraava osallistuja onkin jo sitten veteraani.on aina ollut hirvittävät määrät koiria ja jo pelkästään yhdessä luokassa niitä on ollut enemmän, kuin jossain muussa rodussa yhteensä.
Pentukoirahan oli ennen mitä oli ja tuomarin piti osata katsoa se sellaisena, kuin myös että miltä se ehkä joskus tulee näyttämään...tavallaan sorimien välistä. Pentu sai myös rikuneerata kehässä, eikä siltä vaadittu samoja osaamisia kuin esim. aikuisilta koirilta. Nykyisin jo pennunkin tulee osata käyttäytyä kehässä kuin vanha tekijä...käsittämätöntä.
Niinpä Uma, se entisaikojen maalaisjärki on kaikonnut muille maille vierahille ja mitä ilmeisimmin on myös jumittunut sinne ikiajoiksi :(.
"keski-ikä" taitaa kuule olla mennyttä historiaa, mutta on kuitenkin myös linjoja, joiden jälkeläiset kehittyy valmiiksi vasta vanhemmalla iällä, eikä mikään ole niin hienoa katseltavaa, kuin hienosti ja reippaasti liikkuva veteraani, joka liikunnallaan päihittää monastikin "perässä hinattavat" junnut...niitäkin on nähty tässä matkan varrella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965