Ostamassa

SONY MiniDV DCR-HC96

Kesälomareissua pukkaa ja videokamera ostoslistalla. Tuo sonyn DCR-HC96 miellyttää jostain ihme syystä, paitsi hinnaltaan (560 €).
Tuolla pixmanian teknisissä tiedoissa mainitaan "video sisääntulo - kyllä" ja kerrotaan tämän tarkoittavan, että ulkoisesta lähteestä saa tallennettua videota.
Kun olen digivideokameroihin täysin perehtymätön kaveri, niin pystyykö asialle vihkiytynyt taho valistamaan parissa seikassa:

1) Minulla on vanhempi Sonyn handycam, ei "digitaalinen" versio. Pystynkö kytkemään tämän tuohon "video sisään" ja tallentamaan wanhat videoni digimuotoon, katsottavalla laadulla. Olen yrittänyt muutamalla konstilla saada noita tietokoneelle siedettävällä katselulaadulla, onnistumatta.

2) Onko tuo hintansa väärti, mitä vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja videokameroita olisi tuossa hintaluokassa.

3) Kannattaako ostaa jotain "lisäpalikoita" samantien?

http://www.pixmania.com/fi/fi/185510/art/sony/videokamera-minidv-dcr-hc.html

2

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Digiootti

"1) Minulla on vanhempi Sonyn handycam, ei "digitaalinen" versio. Pystynkö kytkemään tämän tuohon "video sisään" ja tallentamaan wanhat videoni digimuotoon, katsottavalla laadulla. Olen yrittänyt muutamalla konstilla saada noita tietokoneelle siedettävällä katselulaadulla, onnistumatta."

Tuon kameran avulla pystyy siirtämään vanhan analogisen kameran videot digittalisessa muodossa tietokoneelle tai kameran kasetille, eikä kuvanlaatu juurikaan kärsi, koska siinä on audio ja video liitännät kaksisuuntaisia. Muita tuon hintaluokan uusia kameroita ei taida löytyä vastaavilla ominaisuuksilla

"2) Onko tuo hintansa väärti, mitä vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja videokameroita olisi tuossa hintaluokassa."

On hitansa väätti, vastaavat muut kamerat taitaa olla tonnin päälle.

"3) Kannattaako ostaa jotain "lisäpalikoita" samantien?"

Joku oikea editointi ohjelma, jos ei jo ennestään ole ja tietokoneessa pitää olla firewire liitin.

• no se ostelija

Kiitos asiallisesta ja nopeasta vastauksesta. Laitoin tilauksen vetämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4267
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3475
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3100
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2578
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2247
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2019
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1348
    Aihe