..meillä allergia taipumusta tyttärellämmä,ikää nyt 7,5kk.. annoin tänä aamuna eka kerran kalaa siis lohta ihan hitusen, sitä ennen poskeen koitin hieraista kun yleensä sillä jo näkynyt mitä ei siedä.. no aamusta ei tullut mitään vaan kun illalla annoin pikkasen lisää about puoli teelusikkaa niin pajahti heti nokkosihottumaa keholle ja kaulaan.. heti siinä anafylaksian pelossa annoin sitten ataraxia 2ml.. ei niinkuin henkeä ollenkaan ahdistanut ja muutenkin ihan normaali naureskelevainen oli, paitsi kutinaa kun rapsutteli.. paukamatkin hävisivät kun atarax alkoi vaikuttaa, mutta nyt ongelma ensi yö.. vieläkö reaktio voi pahentua vaikka jo niinkuin rauhoittui..täsät on nyt 2h aikaa!
minua on niin peloiteltu kala allergialla että kaikille se on kurkun turpoomista
pakko tehdä peti pinnasängyn viereen,mutta silti pelottaa jos en yöllä herääkään..huolehdinko mä nyt ihan turhaan kun näpytkin kadonneet vai??
aiemmin työlle tuli samanlainen päärynästä, mut en mä sitä pelänny kun kyse ei kalasta..siksi atarax onkin kotona ja myös atooppinen kun on niin kutinaan tarvittaessa...
Paljonko muuten on n.9kg.lle atarax annos kun se on annettu kun vauva oli 7,3kg että 2ml kerrallaan ja tarvittaessa x3vrk.. auttakaa nyt mua miten mä toimisin..
eka kerta kalaa
reaktio, apua!!
3
344
Vastaukset
- Saara 30
En usko että reaktio enää pahenee, varsinkin kun nokkosrokko jo lähti pois. Noi anafylaksiaraktiot ovat nopeita, joten suurella todennäköisyydellä kaikki on ok. Miten on jos otat lapsen viereen täksi yöksi?
- enää tulee.
Käsittääkseni kurkun turpoaminen tapahtuu heti, mutta en ole ammattilainen! Soita vaikka ensiapuun, varmaan siellä osataan auttaa.
- Biologi
Kurkun turpoaminen tapahtuu pian syömisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138