Toas

mitä ihmettä?

Onko muille käyny näin? Oon toasille laittainu hakemukset ja yks päivä kun katoin sijoitusta olin 144 ja tänään oon 145. Miten mä voin mennä taaksepäin jonossa?? Ei ymmärrä.. Näin on käyny aiemminkin ja silloin aattelin et muistan luvut väärin.

12

2194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdsdaasd

Tää tulee iha mutulla mutta jos sä asut jo vaikka valmiiks tampereella ja si joku 1000km päästä hakee asuntoo niin se voi päästä jonossa edelle.

• Tika_

Se johtuu ihan siitä että ne jotka on sua aikasemmin pistäny hakemuksen meneen sinne niin saattaa vaihdella niitä hakutoiveitaan ja hakee sit samoihin kohteisiin mihin sä niin luonnollisesti ne menee sun eelle koska ne on aiemmin pistäny hakemuksen kun sinä.
      Tääkin juttu lukee siellä toasin sivuilla että luepa siellä..

• mitä ihmettää..

Ok! Kiitos! Toi selvitti asiaa. Ymmärsin aiemmin väärin et jos niitä hakemuksia muuttaa niin tallennus päivä ois se hakemus päivä et joutuis jonon viimeseks.

Tällähetkellä asun yli 100km tamperelta, et toivottavasti sen kämpän sais syyskuun alusta..

• oot sijalla
        mitä ihmettää.. kirjoitti:

Ok! Kiitos! Toi selvitti asiaa. Ymmärsin aiemmin väärin et jos niitä hakemuksia muuttaa niin tallennus päivä ois se hakemus päivä et joutuis jonon viimeseks.

Tällähetkellä asun yli 100km tamperelta, et toivottavasti sen kämpän sais syyskuun alusta..

145 niin miten kummassa odotat saavas asuntoa syyskuun alusta? Ollaan oltu sijalla 1 jo kesäkuun lopusta lähtien eikä vieläkään asuntoa. Muut sijat on 3,3,3,6 ja 7 ja ollaan jonotettu niitä kesäkuun alusta. joten mietipä mitkä mahdollisuudet sulla on saada kämppä tän vuoden lopusta saatika sit syyskuun alusta...

• kautta
        mitä ihmettää.. kirjoitti:

sinun on ihan turha edes haaveilla saavasi asuntoa syyskuuksi. Eikä oikeastaan kovin pian muutenkaan. Hakijoita on NIIN paljon, että yksityiseltä saa nopeammin. Saatat joutua hakemaan asuntoa pitkäänkin, jos TOASiin luotat ainoastaan.

• ...
        kautta kirjoitti:

sinun on ihan turha edes haaveilla saavasi asuntoa syyskuuksi. Eikä oikeastaan kovin pian muutenkaan. Hakijoita on NIIN paljon, että yksityiseltä saa nopeammin. Saatat joutua hakemaan asuntoa pitkäänkin, jos TOASiin luotat ainoastaan.

Olisin onnellinen, jos olisin edes parinsadan ensimmäisen joukossa.
        Nimimerkillä 800. ja risat ekaan kohteeseen ja yli tuhannes muihin vaihtoehtoihin...

• alottaja
        ... kirjoitti:

Olisin onnellinen, jos olisin edes parinsadan ensimmäisen joukossa.
        Nimimerkillä 800. ja risat ekaan kohteeseen ja yli tuhannes muihin vaihtoehtoihin...

Soluja oon hakenu ja on noi jonot liikkunu. Parhaillaan 4 päivässä. Vissiin vaan sit niitä jotka on saanu kämpän muualta ja tajunnu ilmottaa toasille. Oon muualtakin hakenut. Ihmettelin vaan tota numero juttua.. Kiitos vastanneille!

• toassille

Aikoinaan kun Tampereella opiskelin pääsin pellavapäähän yksiöön jonon ohi soittamalla toimistoon (olin muistaakseni sijalla 30 jotain). Sama tuntuu toimivan myös Helsingissä, ainakin myöhemmin syksyllä.

• TOAS

pääsin itsekin opiskelemaan tänä syksynä tampereelle... hain myös toasin kautta kämppää, mutta soittelin myös yksityisille ja vuokra-asuntojen välittäjille. he sanoivat, että toasin kämpissä ja muiden kaupungin vuokra-asunnoissa on puolen vuoden jonot..... ja tämän kuulin heinäkuun alussa...

• alottaja

Kiitos vinkistä soittaa toasille!!

Soitin Toasille ja sanoi, että suurella tod. näkösyydellä saan asunnon lokakuun alusta. En haluais yksityisellä asua kun lähes kaikilla pitää tehdä sopimus vuodeksi ja ne vuokrat kun on korkeet ni ei riittäis sit rahat mihinkään, eikä vois muuttaa vaikka sais toasilta halvemman asunnon.

• mistäs tuollaista olet kuul...
        alottaja kirjoitti:

Kiitos vinkistä soittaa toasille!!

Soitin Toasille ja sanoi, että suurella tod. näkösyydellä saan asunnon lokakuun alusta. En haluais yksityisellä asua kun lähes kaikilla pitää tehdä sopimus vuodeksi ja ne vuokrat kun on korkeet ni ei riittäis sit rahat mihinkään, eikä vois muuttaa vaikka sais toasilta halvemman asunnon.

Kun teet vuokrasopimuksen yksityisen henkilön kanssa, sinne voidaan kirjoittaa vuokrasopimuksen olevan voimassa "toistaiseksi" eli sen voi lopettaa ihan koska vaan. Toki useimmat vuokranantajat toivovat saavansa pitempiaikaisen asukkaan.

Ja sitten miten luulet että toasilla olisi halvempia asuntoja? tietenkin jos haluat ainakin 45 neliöö heti keskustasta mieluusti max 200 e vuokra niin terve menoa, ei sellaista löydä. Tai ole olemassakaan.

Jos nuukasti haluaa asua niin mikä tahansa koppero kelpaa kyllä, joka on lähellä koulua (ei tule pitkiä bussimatkoja ym). Kaveri asui ekan vuoden 25 neliön kellarihuoneessa. Mitään vikaa asunnossa ei ollut, paitsi auringonvalon puute (oli pienet pienet ikkunat katonrajassa) ja vessa piti jakaa toisen kellariasukkaan kanssa. Vuokra oli kuulemma 150 e kk. Ja mitä siellä kämpillä turhaan asua, muuta kuin nukkumassa käydä, iltaelämää ja töitä tarpeeksi, niin ei tarvi kämpillä homehtua.

Itse en pystyisi enkä voisi asua enää missään loukossa pitkää aikaa, tätä maallista omaisuutta on kertynyt sen verran tarpeeksi että pitää olla tilaa mihkä sen pistää.

Mutta ensi kesänä olen taas tulossa Tampereelle kesätöihin ja vuokraan jonkun huoneen/kopperon/mökin jostain jossa käydä nukkumassa työvuorojen välillä...

• jälleen
        mistäs tuollaista olet kuul... kirjoitti:

Kun teet vuokrasopimuksen yksityisen henkilön kanssa, sinne voidaan kirjoittaa vuokrasopimuksen olevan voimassa "toistaiseksi" eli sen voi lopettaa ihan koska vaan. Toki useimmat vuokranantajat toivovat saavansa pitempiaikaisen asukkaan.

Ja sitten miten luulet että toasilla olisi halvempia asuntoja? tietenkin jos haluat ainakin 45 neliöö heti keskustasta mieluusti max 200 e vuokra niin terve menoa, ei sellaista löydä. Tai ole olemassakaan.

Jos nuukasti haluaa asua niin mikä tahansa koppero kelpaa kyllä, joka on lähellä koulua (ei tule pitkiä bussimatkoja ym). Kaveri asui ekan vuoden 25 neliön kellarihuoneessa. Mitään vikaa asunnossa ei ollut, paitsi auringonvalon puute (oli pienet pienet ikkunat katonrajassa) ja vessa piti jakaa toisen kellariasukkaan kanssa. Vuokra oli kuulemma 150 e kk. Ja mitä siellä kämpillä turhaan asua, muuta kuin nukkumassa käydä, iltaelämää ja töitä tarpeeksi, niin ei tarvi kämpillä homehtua.

Itse en pystyisi enkä voisi asua enää missään loukossa pitkää aikaa, tätä maallista omaisuutta on kertynyt sen verran tarpeeksi että pitää olla tilaa mihkä sen pistää.

Mutta ensi kesänä olen taas tulossa Tampereelle kesätöihin ja vuokraan jonkun huoneen/kopperon/mökin jostain jossa käydä nukkumassa työvuorojen välillä...

Onhan se halvempaa asua n.300e solussa kuin 400e yksiössä. Mulla ei oo ketään rikkaita vanhempia tukemassa. Pakko yrittä löytää halvin mahollinen asumismuoto. En oo luksusta ettimässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3342
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2546
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82