Tässä olen jo tämän kevään harkinnut että jos keväällä 2008 hakisin kauppakorkeaan, mutta matematiikka mietityttää. Lyhyestä matematiikasta tulee kuusi vuotta jonka jälkeen en ole laskenut ainuttakaan yhtälöä tms. Jos siis aloitan vuodenvaihteessa lukemaan kokeisiin, mitä matematiikasta kannattaa opetella? En usko että kaiken opettelu näillä pohjatiedoilla on mahdollista. Entä jos unohtaisi koko matematiikan ja panostaisi sitäkin enemmän muihin kirjoihin? Onko sillä taktiikalla toivoa? löytyykö kohtalotovereita tai muuten asiassa viisaampia....
pääsykokeiden matematiikka?
8
2117
Vastaukset
- .....................
pääsin Tampereen yliopistoon, vaikken vastannut yhteenkään matikan kysymykseen...
- yliopistoon?
Riippuu ihan siitä mihin yliopistoon haet ja kuinka hyvin osaat muut aineet. Pääsin Vaasan kauppatieteelliseen ja en edes avannut matikan kirjaa. Muutenkin luin vain johtamisen, markkinoinnin ja laskennan kirjoja. Vaasaan kumminkin tarvii paljon vähemmän pisteitä kuin esim. Helsinkiin tai Tampereelle.
- a.p.
Turkuun ajattelin hakea. Yo-todistuksesta en juuri saa pisteitä joten tähtään pelkillä koepisteillä valittavien joukkoon.
- onnistuu
a.p. kirjoitti:
Turkuun ajattelin hakea. Yo-todistuksesta en juuri saa pisteitä joten tähtään pelkillä koepisteillä valittavien joukkoon.
Helsinkiin ja Turkuun pääseminen ilman matematiikan kirjaa. Itse pääsin Turkuun pääsykoepisteillä ja en lukenut matematiikkaa. Se kirjakin on todella huono. Kaikki muut kirjat kannattaa kuitenkin opetella todella hyvin.
- a.p.
onnistuu kirjoitti:
Helsinkiin ja Turkuun pääseminen ilman matematiikan kirjaa. Itse pääsin Turkuun pääsykoepisteillä ja en lukenut matematiikkaa. Se kirjakin on todella huono. Kaikki muut kirjat kannattaa kuitenkin opetella todella hyvin.
Kiitos näistä tiedoista. En ole koskaan ollut huono matematiikassa,mutta kun opinnoista on niin paljon aikaa ja luettavaa on niin paljon niin on pakko priorisoida omien vahvuuksien mukaan.
.. mäkin alotan nyt syksyllä enkä avannut vastaillut ensimmäiseenkään matematiikan kysymykseen kokeessa. pitää vaan opetella muut tarpeeks hyvin. vähän tietyst mietityttää nyt et miten paljon koulussa matematiikan kanssa tulee painittua kun mullakin lukion matematiikasta on jo sellanen 7 vuotta päälle.
- TuKKK-07
Ite olin lukiossa E:n pitkämatikkalainen, opettelin kirjan melko hyvin ja kas kummaan, en kuitenkaan osannut vastata kuin muutamaan kysymykseen matikassa (sisällä ollaan kuitenkin!). Tänä vuonna ne oli aika vaikeita. Joku vuos on ollu paljon pelkkää tilastotiedettä, mutta tänä vuonna ei juurikaan.
Tärkeintä ehkä kerrata kuitenkin lineaarinen optimointi, tilastotiede, todennäkösyys ja yhtälöitä. Loput kirjassa onkin selitetty niin huonosti, ettei niitä edes tajua helposti... - Helsinkiin
Jos sitä vastaamatta jättämistä ei ole rajoitettu ja matikka ei kiinnosta niin silloin ongelma ratkeaa aika helpolla matikalla, 4(osiota) x 8 (pistettä) = 32 jolla pääsee minne tahansa. Tietenkin voi olla hieman väärin olettaa että kaiken muun siellä tietäisi täysin oikein, mutta ittellä tämä toimi joskaan en nyt 32 kysymykseen oikein vastannut. Kun ite alotin lukemisen niin se matikka oli mulle kyllä sellasta hepreaa, vaikka lukiosta pitkä alla, että päätin suosiolla jättää väliin ja keskittyä noihin muihin. Sulla kyllä on niin paljon aikaa vielä että koittaisin itse ainakin muistella ne matikanjutut ennen kuin luopuisin siitä, koska onhan se helpompaa jos kaikista jotain tietää. Oma 2 kuukautta lukua ei mun aivokapasiteetillä riittänyt ton matikan oppimiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2375133Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194171- 583803
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513540
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413275Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72704Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232426
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377