Televisioalan palkat?

kaprikorn

Onko tietoa, millaista palkkaa toisessa maassa toimineen televisioalan jokapaikanhöylän kannattaisi kysyä toimittajan paikasta?

4

2689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso netistä

Tsekkaa minimitaso www.journalistiliitto.fi, mutta muista että siellä on vain taulukko- ja minimipalkat. Minun sähköisissä työskentelystäni on jo aikaa, mutta 6-7 vuotta sitten Ylellä oli kohtuupalkat, n. 40 000-50 000 euroa vuosi perustason toimittajilla. Lähtisin siitä, että peruspalkka olisi n. 3000 euroa kk, siihen sitten kokemuslisät päälle ja ekstraosaamisesta vielä muuta. Älä myy itseäsi halvalla!

• kaprikorn

Kiitoksia kiitoksia.

• Resophonic

Media ja TV-alan veteraanin kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että älä tule/mene Suomeen kyselemään töitä TV-alalta, vaan pysy siellä missä olet... Minä tulin ja menin ja kaduin päätöstäni kun tulin ja olin tyytyväinen kun menin... Suomessa ei ymmärretä kansainvälisen menestyksen ja tiedon arvoa. Televisiomaailma pyörii post-breshnewiläisin ehdoin ja nyytäjää pelätään kuin pirua itseään (nyytäjä-fobia on myrkyttänyt koko pasilanrinteen, niin Maikkarin kuin YLEnkin, Nelosella Nyytäjää ei tarvitse pelätä, koska nelonen kuuluu Erkon impeeriumiin ja Erkko taas omistaa Nyytäjän ja omaan pesäänhän ei tunnetusti kuseksita). Suurimmat päättäjät kieltäytyvät katsomasta totuutta silmiin ja kuvittelevat, että ruutupäätökset pitää edeleenkin suodattaa KGB:n filtterin läpi... Avoimuus uusia ideoitia kohtaan on nolla, edellyttäen että kyseinen idea ei ole hilversumilaisen Ende-Molin tallin nikkaroima lobotomiaformaatti... Suomalainen luonteenlaatu on äärettömän kateellinen ja naiivin katkera, varsinkin jos olet pitkän kansainväisen track-recordin omaava multi-linguisti monitaito-osaaja (itselläni taustana toimittaja, ohjaaja -niin live kuin post-tuotettu-, tuottaja, leikkaaja, käsikirjoittaja, dosentti). Sitäpaitsi, palkat ovat suomessa naurettavan pieniä, verotus hävyttömän korkea ja luontaisedut olemattomat. Niin ja tuotantobudjetit ovatkin sitten ihan oma lukunsa... Jos haluat nauttia elämästä ja tuottaa laatu-TV:tä, niin pysy todellakin siellä missä olet ja keskity uraasi!

• vaaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2785
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      433
      2346
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      22
      2225
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2080
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1786
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      139
      1732
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      23
      1265
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1174
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe