Onko tietoa, millaista palkkaa toisessa maassa toimineen televisioalan jokapaikanhöylän kannattaisi kysyä toimittajan paikasta?
Televisioalan palkat?
4
2771
Vastaukset
- katso netistä
Tsekkaa minimitaso www.journalistiliitto.fi, mutta muista että siellä on vain taulukko- ja minimipalkat. Minun sähköisissä työskentelystäni on jo aikaa, mutta 6-7 vuotta sitten Ylellä oli kohtuupalkat, n. 40 000-50 000 euroa vuosi perustason toimittajilla. Lähtisin siitä, että peruspalkka olisi n. 3000 euroa kk, siihen sitten kokemuslisät päälle ja ekstraosaamisesta vielä muuta. Älä myy itseäsi halvalla!
- kaprikorn
Kiitoksia kiitoksia.
- Resophonic
Media ja TV-alan veteraanin kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että älä tule/mene Suomeen kyselemään töitä TV-alalta, vaan pysy siellä missä olet... Minä tulin ja menin ja kaduin päätöstäni kun tulin ja olin tyytyväinen kun menin... Suomessa ei ymmärretä kansainvälisen menestyksen ja tiedon arvoa. Televisiomaailma pyörii post-breshnewiläisin ehdoin ja nyytäjää pelätään kuin pirua itseään (nyytäjä-fobia on myrkyttänyt koko pasilanrinteen, niin Maikkarin kuin YLEnkin, Nelosella Nyytäjää ei tarvitse pelätä, koska nelonen kuuluu Erkon impeeriumiin ja Erkko taas omistaa Nyytäjän ja omaan pesäänhän ei tunnetusti kuseksita). Suurimmat päättäjät kieltäytyvät katsomasta totuutta silmiin ja kuvittelevat, että ruutupäätökset pitää edeleenkin suodattaa KGB:n filtterin läpi... Avoimuus uusia ideoitia kohtaan on nolla, edellyttäen että kyseinen idea ei ole hilversumilaisen Ende-Molin tallin nikkaroima lobotomiaformaatti... Suomalainen luonteenlaatu on äärettömän kateellinen ja naiivin katkera, varsinkin jos olet pitkän kansainväisen track-recordin omaava multi-linguisti monitaito-osaaja (itselläni taustana toimittaja, ohjaaja -niin live kuin post-tuotettu-, tuottaja, leikkaaja, käsikirjoittaja, dosentti). Sitäpaitsi, palkat ovat suomessa naurettavan pieniä, verotus hävyttömän korkea ja luontaisedut olemattomat. Niin ja tuotantobudjetit ovatkin sitten ihan oma lukunsa... Jos haluat nauttia elämästä ja tuottaa laatu-TV:tä, niin pysy todellakin siellä missä olet ja keskity uraasi!
- vaaan
tässä realismia alalta= ylikoulutus aikaansaa ilmaista työvoimaa, ja enää tuotannoissa ei määrää ammattitaito vaan hinta ....
http://www.rttl.fi/fi/index.php/liiton_arkki/37/761/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331363
- 1011054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603