Verkkotulostus

Axeliini

Terve!

Laitoin palvelin koneeseen tulostimenn iha normaaliisti jakoon, mutta minun tarvitsee kirjautua palvelimeen ennenkuin voin tulostaa sillä. Teen kirjautumisen niin, että kirjaudun jaettuihin kansioihin sisään. Ongelmana on vain että en saa salasanaa muistiin vaan sen joutuu joka kerta uudestaan kirjoittamaan, eikä se näin yhdistä käynnistettäessä automaattisesti palvelimeen.

Olen laittanut niin ruksin päälle, mis lukee että yhdistää uudestaan kun "yhdistin verkkoasemaan".

Käyttiksenä on molemmissa windows xp professonial

5

1088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksa

      verkon tulostimeksi toiseen koneeseen. siten palvelinkoneelta muutat tulostimen suojausta niin, ettei se vaadi salasanaa. Sen jälkeen sen pitäis olla aina käytössä

      • axeliini

        Miten teen tuon? siis täytyykö se asentaa jotenkin erilaisesti kuin normaalisti ja si vaan jakaa sen? en löytänyt ainakaan mistään että miten pystyn vaihtamaan tuon salasanan kyselyn pois päält


      • keksa
        axeliini kirjoitti:

        Miten teen tuon? siis täytyykö se asentaa jotenkin erilaisesti kuin normaalisti ja si vaan jakaa sen? en löytänyt ainakaan mistään että miten pystyn vaihtamaan tuon salasanan kyselyn pois päält

        sitten jaat sen. Sen jälkeen printterilistasta hiiren oikealla printterin ominaisuudet esille ja sieltä security. Lisää Everyone-ryhmälle kaikki oikeudet.

        Toisella koneella lisää uusi printteri. Valitse verkkoprintteri ja sille osoitteeksi \\toisenkoneen_ip_osoite_tai_nimi\printterinjakonimi


      • axeliini
        keksa kirjoitti:

        sitten jaat sen. Sen jälkeen printterilistasta hiiren oikealla printterin ominaisuudet esille ja sieltä security. Lisää Everyone-ryhmälle kaikki oikeudet.

        Toisella koneella lisää uusi printteri. Valitse verkkoprintteri ja sille osoitteeksi \\toisenkoneen_ip_osoite_tai_nimi\printterinjakonimi

        juup on jo koitettu, ei auta. Muita ideoita?


      • axeliini
        axeliini kirjoitti:

        juup on jo koitettu, ei auta. Muita ideoita?

        ainiinjuu unohtu et mullahan o täs koneel media centeri... se vaikuttanee asiaan. Luulin et se on professonialin pohjalle tehty.. no ehkä onkin mutta ei ole korjattu professonialin tapaan bugeja.. kuten home editionissakaan ei korjata.

        Eli sain nyt sillain sen toimiin, et määrittelin vieras tilin käyttöön ja minun tarvitsee aina erikseen klikata sitä verkkoasemaa ja painaa enteriä, (sehän ei vaadi salasanaa) niin se kirjautuu sisään ja sen jälkeen saan tulostimen käyttöön. Professonialissahan ei ole tälläistä vikaa, et tarvii noin erikseen kirjautua. Tämä asia tuli minulle esille Irlannissa ollessani... siellä se kiros home versioita, juuri tämän bugin takia.

        En usko että tähän löytyy muuta vaihtoehtoa, kertokaa toki jos tiedätte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2446
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      904
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      865
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      539
    Aihe