Terve!
Laitoin palvelin koneeseen tulostimenn iha normaaliisti jakoon, mutta minun tarvitsee kirjautua palvelimeen ennenkuin voin tulostaa sillä. Teen kirjautumisen niin, että kirjaudun jaettuihin kansioihin sisään. Ongelmana on vain että en saa salasanaa muistiin vaan sen joutuu joka kerta uudestaan kirjoittamaan, eikä se näin yhdistä käynnistettäessä automaattisesti palvelimeen.
Olen laittanut niin ruksin päälle, mis lukee että yhdistää uudestaan kun "yhdistin verkkoasemaan".
Käyttiksenä on molemmissa windows xp professonial
Verkkotulostus
5
1088
Vastaukset
- keksa
verkon tulostimeksi toiseen koneeseen. siten palvelinkoneelta muutat tulostimen suojausta niin, ettei se vaadi salasanaa. Sen jälkeen sen pitäis olla aina käytössä
- axeliini
Miten teen tuon? siis täytyykö se asentaa jotenkin erilaisesti kuin normaalisti ja si vaan jakaa sen? en löytänyt ainakaan mistään että miten pystyn vaihtamaan tuon salasanan kyselyn pois päält
- keksa
axeliini kirjoitti:
Miten teen tuon? siis täytyykö se asentaa jotenkin erilaisesti kuin normaalisti ja si vaan jakaa sen? en löytänyt ainakaan mistään että miten pystyn vaihtamaan tuon salasanan kyselyn pois päält
sitten jaat sen. Sen jälkeen printterilistasta hiiren oikealla printterin ominaisuudet esille ja sieltä security. Lisää Everyone-ryhmälle kaikki oikeudet.
Toisella koneella lisää uusi printteri. Valitse verkkoprintteri ja sille osoitteeksi \\toisenkoneen_ip_osoite_tai_nimi\printterinjakonimi - axeliini
keksa kirjoitti:
sitten jaat sen. Sen jälkeen printterilistasta hiiren oikealla printterin ominaisuudet esille ja sieltä security. Lisää Everyone-ryhmälle kaikki oikeudet.
Toisella koneella lisää uusi printteri. Valitse verkkoprintteri ja sille osoitteeksi \\toisenkoneen_ip_osoite_tai_nimi\printterinjakonimijuup on jo koitettu, ei auta. Muita ideoita?
- axeliini
axeliini kirjoitti:
juup on jo koitettu, ei auta. Muita ideoita?
ainiinjuu unohtu et mullahan o täs koneel media centeri... se vaikuttanee asiaan. Luulin et se on professonialin pohjalle tehty.. no ehkä onkin mutta ei ole korjattu professonialin tapaan bugeja.. kuten home editionissakaan ei korjata.
Eli sain nyt sillain sen toimiin, et määrittelin vieras tilin käyttöön ja minun tarvitsee aina erikseen klikata sitä verkkoasemaa ja painaa enteriä, (sehän ei vaadi salasanaa) niin se kirjautuu sisään ja sen jälkeen saan tulostimen käyttöön. Professonialissahan ei ole tälläistä vikaa, et tarvii noin erikseen kirjautua. Tämä asia tuli minulle esille Irlannissa ollessani... siellä se kiros home versioita, juuri tämän bugin takia.
En usko että tähän löytyy muuta vaihtoehtoa, kertokaa toki jos tiedätte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 532446
- 85904
- 49866
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11865- 69743
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35731Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27640Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82547- 48545
- 67539