Gallup lentoemoille

utelias hakija

Hakijana minua kiinnostais tietää muutamia juttuja emoista.
1. Minkä ikäisenä pääsit kurssille?
2. Monta kertaa jouduit hakemaan ennen kuin pääsit?
3. Mikä koulutus sinulla oli ennen?
4. Miksi hait koulutukseen ja alalle?
5. Mikä yhtiö kyseessä?
6. Näkökulmasi siihen, minkä taustaisia ihmisiä on työssä? Nimittäin aina kuulee puhuttavan akateemisista emoista, mutta onko heitä vaan muutama. Ainakin Finski on minut pari kertaa hylännyt juuri tuon akateemisuuden takia. Luulisi, että sen takia ei hyllytetä jos akateemisuus alalla kuitenkin yleistä???
Kiitokset vastauksista :)

15

3009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nitta74

Olen ollut emona sekä Blue1:lla että Finnairilla. Nykyisin muissa hommissa matkailualalla.

1. Blue1:lle 25v:aana, Finnairille 27 vuotiaana
      2. molemmille ekalla kertaa pääsin
      3. yo ja keskeytyneet tradenomin opinnot
      6. Akateemisia emojakin on, mutta luulenpa että suurin osa (ainakin oman kokemukseni mukaan) opistoasteen tai amk:ta käyneitä. En itse tunne henk. koht montaakaan akateemista emoa.

En usko, että akateemisuus on hyllytyksesi syy ollut. Pääseminen kurssille on todella vaikeaa ja siihen vaikuttaa monia seikkoja.

• aloittaja

Kyselin Finnairilta palautetta, miksi en päässyt ja he sanoivat syyksi, että epäilevät motivaatiotani alalle, koska olen hankkinut akateemisen koulutuksen. Muuta syytä eivät sanoneet. Eli näin on näreet.

• finskille hakenut
        aloittaja kirjoitti:

Kyselin Finnairilta palautetta, miksi en päässyt ja he sanoivat syyksi, että epäilevät motivaatiotani alalle, koska olen hankkinut akateemisen koulutuksen. Muuta syytä eivät sanoneet. Eli näin on näreet.

On näköjään vakiovastaus niiltä toi motivaatio jos ei kurssille pääse. Nimittäin itse pyrkinyt sinne pari kertaa ja psykan testeistä saanut lähes täydet eli 4 ja mulle sanottiin kans syyksi motivaatio kun en tullut valituksi. Helppo vastata noin niin ei tartte alkaa kommentoimaan tarkemmin, pääsevät vähemmällä. Mulla ei tosin akateemista koulutusta vaan muun alan ja ollut toisen yhtiön palveluksessa 15 v. Siks sanoivat ett onko tarpeeks motivaatota kun pitkä työkokemus toiselta alalta. Tyhmä vastaus, ei kait sinne kukaan hakis ilman motivaatiota.
        Uskon että etsivät tietyn tyyppisiä henkilöitä eikä siinä loppumetreillä vaikuta psykan testien arvosanat eikä hyvä ja monipuolinen kielitaito vaan kokonaisuus. Joko miellytät ja suvellut heidän malliin tai sit et. Mulle sanottiin kun kyselin testien tuloksia ett sinne valittu sellaisia jotka saaneet soveltuvuustesteistä vaan 2. Joten ei kannata panikoida, on vaan oma itsensä, kyllä se tärppää jos on niin tarkotettu.

• Vanhempi emo
        finskille hakenut kirjoitti:

On näköjään vakiovastaus niiltä toi motivaatio jos ei kurssille pääse. Nimittäin itse pyrkinyt sinne pari kertaa ja psykan testeistä saanut lähes täydet eli 4 ja mulle sanottiin kans syyksi motivaatio kun en tullut valituksi. Helppo vastata noin niin ei tartte alkaa kommentoimaan tarkemmin, pääsevät vähemmällä. Mulla ei tosin akateemista koulutusta vaan muun alan ja ollut toisen yhtiön palveluksessa 15 v. Siks sanoivat ett onko tarpeeks motivaatota kun pitkä työkokemus toiselta alalta. Tyhmä vastaus, ei kait sinne kukaan hakis ilman motivaatiota.
        Uskon että etsivät tietyn tyyppisiä henkilöitä eikä siinä loppumetreillä vaikuta psykan testien arvosanat eikä hyvä ja monipuolinen kielitaito vaan kokonaisuus. Joko miellytät ja suvellut heidän malliin tai sit et. Mulle sanottiin kun kyselin testien tuloksia ett sinne valittu sellaisia jotka saaneet soveltuvuustesteistä vaan 2. Joten ei kannata panikoida, on vaan oma itsensä, kyllä se tärppää jos on niin tarkotettu.

Motivaatiotahan siinä kysytään ja ei kai Finskikään halua kouluttaa kalliisti sellaisia, jotka huomaavat parin kuukauden jälkeen, että eipä huvita valvoa öitä ja arvuutella poikaystävän tekemisiä kun itse voi olla reissussa muutamakin vuorokausi peräjälkeen.

Jos ei myöskään yökötä hirveesti sairauskohtaukset, joissa p*skat tulevat ja oksennukset molemmista päistä ja osaat toimia siinäkin tilanteessa koolisti ja matkustajaa kunnioittaen, nayttämättä naamaa. Samaa voi myös olla silloin kun joku ilmoittaa, ettei voi syödä keijua, vaan vaatii voita ja toinen tietysti haluaa tietää mikä on säätila kokkolassa viiden vrk;n kuluttua.

• vastauksia

1. Minkä ikäisenä pääsit kurssille?

0 28-vuotiaana

2. Monta kertaa jouduit hakemaan ennen kuin pääsit?

0 hain kerran ja pääsin heti

3. Mikä koulutus sinulla oli ennen?

0 yksi keskiasteen tutkinto ja kaksi kurssein hankittua ammattia

4. Miksi hait koulutukseen ja alalle?

0 lapsuuden haaveeni oli lentoemännän ammatti. lisäksi juuri sillä hetkellä olin "haku päällä" eli tyytymätön sen hetkiseen työhöni.

5. Mikä yhtiö kyseessä?

0 blue1

6. Näkökulmasi siihen, minkä taustaisia ihmisiä on työssä?

0 blue1:lla on kaikki sulassa sovussa keskenään: akateemiset ja sitten me vähemmän akateemiset.

edellinen vastaaja sanoikin, että akateemisuutesi tuskin on ollut syynä siihen ettet päässyt kurssille. mistä niin olet päätellytkään? kokonaisuus ratkaisee useimmiten, vaikka "lentokelpoisuuden" määritteleminen voi perustua näennäisesti nippelitietoon.

• nyt tähän itse aiheeseesi

Alalle voi päästä vaikka kaupan kassa jos hänessä on potentiaalia, kokemusta asiakaspalvelutyöstä ja kielitaitoa. Tämä on kuitenkin asiakaspalveluammatti eikä kaikilla kovin koulutetuilla ole sosiaalisia taitoja.

• Työ haaveista

Tuli vihdoin totta itselleni.
      Hain Tui nordikille ja pääsin.
      Kielitaitoa he painottavat todella paljon.
      Sosiaalisuus, iloisuus, joustava, työtä pelkäämätön, kielitaitoinen sekä asiakaspalvelu taitoinen ovat ehdottomia vaatimuksia.
      Näillä mentiin itse kohti unelmia :)

• joka työn olet jo saanut

Kerrotko vielä miten kieliä haastattelussa testattiin? Oliko esim.haastattelusta osa ruotsiksi, jos niin mitä ruotsiksi sinulta kysyttiin?

• testattiin
        joka työn olet jo saanut kirjoitti:

Kerrotko vielä miten kieliä haastattelussa testattiin? Oliko esim.haastattelusta osa ruotsiksi, jos niin mitä ruotsiksi sinulta kysyttiin?

eka vaiheessa Suomi,Ruotsi ja Englanti.
        Toiseen vaiheeseen päässeiltä tulivat Tui Nordikin edustajat haastattelemaan ainoastaan Ruotsin kielellä sekä Englanti testattiin myös.
        Kysymykset olivat tyylillä miksi olet voittaja... jne.
        Toivottavasti auttoi hiukan :)

• täällä erilaisesti
        testattiin kirjoitti:

eka vaiheessa Suomi,Ruotsi ja Englanti.
        Toiseen vaiheeseen päässeiltä tulivat Tui Nordikin edustajat haastattelemaan ainoastaan Ruotsin kielellä sekä Englanti testattiin myös.
        Kysymykset olivat tyylillä miksi olet voittaja... jne.
        Toivottavasti auttoi hiukan :)

Eli pääsin myös tui nordicin kurssille ja eka vaihe omalla kohdallani meni täysin kokonaan suomeksi ja toka ruotsiksi eli englantia ei testattu lainkaan. No sitä kyllä varmaan kaikki osaa..

• näin..
        täällä erilaisesti kirjoitti:

Eli pääsin myös tui nordicin kurssille ja eka vaihe omalla kohdallani meni täysin kokonaan suomeksi ja toka ruotsiksi eli englantia ei testattu lainkaan. No sitä kyllä varmaan kaikki osaa..

Ykkösvaihe oli Suomeksi, mutta nopeat pari kysymystä toinen ruotsiksi ja toinen englanniksi. Kakkosvaihe täysin Ruotsiksi, mutta jos ei ruotsiksi haastattelu onnistunut niin osan kanssa vaihtoivat englantiin.

• varmaan
        täällä erilaisesti kirjoitti:

haastattelijasta sekä siitä oliko suomen ruotsalainen.
        Kaikki osaa Englantia.. onhan toki aika hyvä että testaavat myös sen!!!!!!!!!!1

• Mitä jos...
        varmaan kirjoitti:

haastattelijasta sekä siitä oliko suomen ruotsalainen.
        Kaikki osaa Englantia.. onhan toki aika hyvä että testaavat myös sen!!!!!!!!!!1

Mitähän jos haastattelussa on pitänyt vaihtaa kesken kaiken englantiin, onko kutsua jatkoon tullut?

• gallup-kysymyksiin

1. Olin 24v.
      2. Pääsin ekalla yrittämällä
      3. Sairaanhoitajan koulutus
      4. Tarvitsin vakituisempaa työtä muutaman päivän
      ja viikkojen sijaisuuksien tilalle. Ala kiinnosti.
      5. Finnair
      6. Paljon sairaanhoitajia, matkaoppaita, hotelli-ja ravintola-alan ihmisiä, laivalla työskennelleitä, runsas määrä akateemisia opintoja suorittaneita (kielet, ekonomi, opettaja ym), useilla uusista emoista kokemusta useilta eri lentoyhtiöiltä, suuri osa emoista ollut aupairina/vaihtarina/opiskelijavaihdossa/
      asunut & työskennellyt muuten ulkomailla eli kaiken kaikkiaan varsin sekalaista seurakuntaa.

• akateeminen emo

1. Olen käynyt kaksi kurssia eli työskennellyt kahdessa eri lentoyhtiössä. Eka kurssi 26 v ja toinen 28 v.

2. molemmille ensimmäisellä kerralla

3. akateeminen koulutus

4. sattuman kautta - en ollut koskaan haaveillut lentoemännän töistä. Palvelualoista oli muuten aika paljon kokemusta opiskelujen ohella sekä pari kertaa vaihto-opiskelijana plus aktiivisuutta kielien opiskelussa.

6. Tämän työyhteisön rikkaus on juuri se, että ihmisten tausta on kirjava. Pääosin monella on jokin AMK-tutkinto tai vastaava mutta mielestäni akateemisen koulutuksen saaneita on melko runsaastikin. Mielestäni akateemisuus ei sinänsä siis ole este, vaan kokonaiskuva ratkaisee sekä oma motivaatio alalle. Ainakin itseltäni kysyttiin ekassa lentoyhtiöhaussa todella tarkkaan omaa motivaatiotani vs. akateeminen koulutus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      45
      2929
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2701
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      36
      2419
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      2014
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1529
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1225
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1050
    Aihe