Ajatellut hankkia belgianpaimenkoiran ..tervun ... koiria ollut aikaisemminkin kyllä..
Tuota kokoa olen ihmetellyt ... mikä näiden ..vaikka urosten säkäkorkeus nyt todellisuudessa on ?
Tulee vastaan isoja tervuja ...tuolla Tampereellakin juttelin erään tervun taluttajan kanssa ja kysyin koiran säkäkorkeutta .. niin sanoi 68 cm ja sanoi että osaa jässähtää tähän korkeuteen jos tuomari alkaa mittaamaan ? ..vaikutti kyllä isommalta ?
Siis onko nuo viralliset korkeudet vain jotain höpinää ?
Miten tuomari suhtautuu näyttelyssä vaikka tuollaiseenkin 68cm tervu urokseen ?
Belgin
2
621
Vastaukset
- Tervunen
Kyllä aika isolta jässikältä vaikuttaa. kannattanee käydä http://www.finbelge.fi/ sivuilla, niin saa varmaan tarkempaa infoa. Itse olen käsittänyt niin, että näyttelylinjaiset olisivat pienempiä ja käyttelylinjaiset suurempia, mutta ei varmaan mikään kiveen hakattu juttu ole. "Normaali" koko uroksella on 62 cm -2cm 4 cm
- onhan noita
on kotona 5 belgiä. Tyttöjen koot 57-62 ja uros n.67cm. Uros on kerran mitattu näyttelyssä, joka kerta arvostelussa on lukenut että suuri/kookas uros. Joku tuomari tykkää pienistä toinen taas isoista. Kauneushan on katsojan(tuomarin) silmässä, vaikka rotumääritelmä sanois mitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312