1727017270

MITÄÄÄH

Kenellä tietoa kyseisestä numerosta, joku hemmetin tekstiviestikilpailu johon en kertaakaan oo osallistunu mut 2kk pommittan viestejä !!
APUVA !

188

82508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä !

on wixawin.com/fi/ nimisen sivuston aloittama kilpailuhärsmäkkä johon erehdyksessä laitoin kännykkänumeroni MSN messengerissä olleen bannerin välityksellä !!!

Kokemuksia ????

• znn

Kyseisen lähettämät kilpailukysymykset maksavat 1,5 Euroa kappale, vaikka niihin ei edes vastaa. Niitä tulee salakavalasti 8kpl/viikko.
        Ko. yrityksen toiminnan laillisuutta selvitellään.

• znn

katsonut puhelinlaskuasi? Siellä on kohta palveluviestit.

• otinpahan opiksi...

samaa rumbaa ollut myös minun puhelimessa. Osallistuin johonkin play station kilpailuun ja sen jälkeen alkoi näitä tulemaan. Irtisanoudu lähettämällä stop numeroon 17270

• Inneli
        znn kirjoitti:

Kyseisen lähettämät kilpailukysymykset maksavat 1,5 Euroa kappale, vaikka niihin ei edes vastaa. Niitä tulee salakavalasti 8kpl/viikko.

Olen saanu puhelimeeni omituisen näköisen häkkyrän kuvan, jonka olen automaattisesti poistanut.Sen jälkeen on ruvennut tulemaan kännyyni kysymyksiä säännöllisesti, enkä ole niihin vastannut.Puhelinlaskusta huomasin, että niistä on vielä laskutettukin.Monen vaivan jälkeen sain selville lähettäjän ja he väittävät minun vastanneen heidän viestiinsä OK.Mihin h:in viestiin?Omituista jos moinen on laillista!

• konsta matinpoika
        znn kirjoitti:

Törmäsin samaan ongelmaan ja tein nopeasti ilmoituksen puhelinoperaattorilleni, he voivat laittaa eston tuonlaisiin puheluihin. Toiminta on törkeää ja laitonta. Ne "niinkutsutut firmat "vain rahastavat ja nappaavat puh.numerot jos osallistuu esim. johonkin kilpailuun ja ilmoittaa kännynumeronsa. So be carefull!!!!!
        Konsta Matinpoka

• Hermostunut
        otinpahan opiksi... kirjoitti:

samaa rumbaa ollut myös minun puhelimessa. Osallistuin johonkin play station kilpailuun ja sen jälkeen alkoi näitä tulemaan. Irtisanoudu lähettämällä stop numeroon 17270

"Irtisanoudu lähettämällä stop numeroon 17270".
        Irtisanouduin tekstiviestillä ja vastaus tuli välittömästi seuraavasti> 17270:Yritit irtisanoutua mutta irtisanoutuminen ei onnistunut.???.Mitähän tämä tarkoittaa. Nyt asia menee poliisille. Viime kuukauden laskussa oli 9 viestiä, mihin en vastannut,vaan poistin välittömästi. Summa laskussa
        oli 9x1.50=13.50.

• huhhuhhuh
        znn kirjoitti:

katsonut puhelinlaskuasi? Siellä on kohta palveluviestit.

Kantapään kautta oppii. Minulle se maksoi yli 40 €. Yhteenkään
        kysymykseen en vastannut, ihmettelin vaan mitä hommaa tämä
        oikein on. Lasten ja nuorten puhelimiin nämä tullessaan vie äkkiä
        heidän "saldonsa".

• valilja
        huhhuhhuh kirjoitti:

Kantapään kautta oppii. Minulle se maksoi yli 40 €. Yhteenkään
        kysymykseen en vastannut, ihmettelin vaan mitä hommaa tämä
        oikein on. Lasten ja nuorten puhelimiin nämä tullessaan vie äkkiä
        heidän "saldonsa".

Tiedän yhden tapauksen,jossa wixawin on luvannut maksaa rahat takaisin, koska alaikäiselle näiden lähettäminen on kuulemma laitonta. Ota yhteyttä, jos haluat tulla valitukseen mukaan. (viimeinen vastaus alareunassa)

• petetty
        valilja kirjoitti:

Tiedän yhden tapauksen,jossa wixawin on luvannut maksaa rahat takaisin, koska alaikäiselle näiden lähettäminen on kuulemma laitonta. Ota yhteyttä, jos haluat tulla valitukseen mukaan. (viimeinen vastaus alareunassa)

En ole tietoisesti osallistunut kyseiseen kilpailuun, enkä vastannut yhteenkään kysymykseen.Olen ihmetellyt jo kuukausi kaupalla suurta puhelinlaskua. Tänään sain operaattorilta kuulla, että kyseiset viestit on maksullisia. Olen tänään yrittänyt perua osallistumiseni, tiedä sitten miten käy.

• On outoa!!!!!!!!!
        Inneli kirjoitti:

Olen saanu puhelimeeni omituisen näköisen häkkyrän kuvan, jonka olen automaattisesti poistanut.Sen jälkeen on ruvennut tulemaan kännyyni kysymyksiä säännöllisesti, enkä ole niihin vastannut.Puhelinlaskusta huomasin, että niistä on vielä laskutettukin.Monen vaivan jälkeen sain selville lähettäjän ja he väittävät minun vastanneen heidän viestiinsä OK.Mihin h:in viestiin?Omituista jos moinen on laillista!

Miäkin oon varma, etten laittannuu sit OK!!!! Ovat luvanneet maksaa rahat takaisin, kun uhkasin rikosilmoituksella!

• Huhhuh!!!
        Hermostunut kirjoitti:

"Irtisanoudu lähettämällä stop numeroon 17270".
        Irtisanouduin tekstiviestillä ja vastaus tuli välittömästi seuraavasti> 17270:Yritit irtisanoutua mutta irtisanoutuminen ei onnistunut.???.Mitähän tämä tarkoittaa. Nyt asia menee poliisille. Viime kuukauden laskussa oli 9 viestiä, mihin en vastannut,vaan poistin välittömästi. Summa laskussa
        oli 9x1.50=13.50.

Mulla sama juttu! Ei onnistunu nimittäin! Huvikseni kopioin sieltä tän:

Pääset mukaan vastaamalla oikein nettisivustolla olevaan kysymykseen. Asiakkaat, jotka vastaavat meille ‘ok’ varmistaakseen ilmoittautumisensa.

Ei lähteny multa ookoota, mutta laskussa ihme summia
        Varokaa 17270!!!!!!!!!

• Sääntöjen kahtoja
        Inneli kirjoitti:

LUkekaa pelin ehdot ennenkuin alatte pelää
        Trivia Game Service
        Säännöt ja ehdot

1. "Trivia Game Service" (jäljempänä ”Palvelu”) on TMG:n tuottama palvelu.
        2. Näitä sääntöjä ja ehtoja sovelletaan kaikkiin TMG:n (PL 76253, Alankomaat) palveluihin. Neuvontapuhelin: 09–611460.
        3. Palveluun voivat rekisteröityä Suomessa asuvat 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Palveluun eivät saa osallistua TMG:n ja Netsizen työntekijät ja edustajat taikka heidän lähimmät perheenjäsenensä.
        4. Kun vastaat meille lähettämällä viestin 'AVAINSANA' vahvistaaksesi palvelun tilauksen verkkosivujemme kautta, tarkoittaa se, että hyväksyt palvelun tilauksen.
        5. Palveluun voi osallistua vastaamalla esitettyyn kysymykseen joko tekstiviestillä tai internetin kautta. Palveluun pääsee mukaan lähettämällä tekstiviestin.
        6. Viestin vastaanottaminen Palvelusta maksaa 1,50 euroa sisältäen verot.
        Palvelusta veloitetaan 1,50 euron suuruinen liittymismaksu sekä 1,50 euroa jokaisesta vastaanotetusta tekstiviestistä.
        7. Palvelu sisältää kahdeksan taitoon perustuvaa kysymystä kuukaudessa.
        8. Kilpailu pääpalkinnosta koostuu karsintakierroksesta sekä loppukilpailusta, joka on pudotuspeli. Karsintakierros koostuu viidestä (5) kysymyksestä. Pelaaja pääsee loppukilpailuun vastattuaan oikein kaikkiin viiteen kysymykseen. Loppukilpailu on pudotuspeli, jossa kysymyksiä on enintään kolme (3). Mikäli toisen kysymyksen jälkeen on mukana useampia pelaajia, on kolmas kysymys avoin kysymys. Viimeisen kysymyksen tyypistä riippuen voittajaksi valitaan pelaaja, joka vastaa nopeimmin oikein tai pelaaja, jonka vastaus on lähinnä oikeaa vastausta. Pelaaja putoaa loppukilpailusta, mikäli vastaa kysymykseen väärin tai vasta aikarajan kuluttua umpeen. Onni, sattuma tai satunnainen valinta eivät koskaan määrää kilpailun voittajaa.
        9. Palveluun rekisteröityneille henkilöille ilmoitetaan kuukauden uudesta kierroksesta jokaisen kuukauden ensimmäisenä maanantaina tai perjantaina. Kilpailu kuukausittain voitettavista palkinnoista koostuu kahdeksasta (8) taitoon perustuvasta kysymyksestä. Rekisteröityneelle henkilölle lähetetään joka maanantai ja perjantai yksi monivalintakysymys (yhteensä 7), kahdeksas kysymys on avoin kysymys. Ensimmäinen henkilö, joka vastaa oikein kahdeksanteen kysymykseen, on kuukauden kierroksen voittaja.
        10. Palveluun rekisteröitynyt henkilö voi voittaa korkealuokkaisia palkintoja. Palkinnot, niiden likimääräiset arvot sekä mallit ovat nähtävillä eri verkkosivuilla.
        11. TMG saattaa joutua lähettämään uuden viestin ottaakseen yhteyttä voittajaan. Tämä viesti on maksuton.
        12. Mikäli vastauksen vastaanottamiselle on asetettu aikaraja, ilmoitetaan tämä tekstiviestillä lähetettävän kysymyksen yhteydessä.
        13. Osallistumiskertojen määrää ei kilpailussa ole rajoitettu.
        14. TMG tekee lopullisen päätöksen voittajasta. Kilpailuun osallistuneet henkilöt eivät saa valittaa tästä päätöksestä.
        15. Voittajiin otetaan yhteyttä kymmenen päivän kuluessa kierroksen päättymisestä. Annettuun määräpäivään mennessä noutamatta jääneet palkinnot menetetään. Nämä palkinnot luovutetaan kierroksella toiseksi tulleelle osallistujalle. Palvelun voittajat ilmoitetaan verkkosivulla.
        16. Mikäli ilmoitettua palkintoa ei jostain syystä voida toimittaa, TMG toimittaa sen tilalle vastaavan samanarvoisen tai kalliimman palkinnon.
        17. Palkinto luovutetaan 60 päivän kuluessa kilpailun päättymispäivästä.
        18. Osallistuja voi koska tahansa lopettaa Palvelun. Palvelu voidaan lopettaa lähettämällä tekstiviesti "stop" numeroon 17270, soittamalla numeroon 09–611460 taikka ilmoittamalla Palvelun lopettamisesta lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen [email protected] (viestissä tulee antaa oma matkapuhelinnumero!).
        19. Palveluun osallistuminen ei sisällä muita velvoitteita, kuten velvollisuutta ostaa tavaroita tai palveluja.
        20. Palvelussa noudatetaan matkapuhelinpalveluja koskevia menettelytapasäännöksiä, mukaan lukien maksullisten puhelinpalveluiden eettisen lautakunnan (MAPEL) normistoa (23.7.2003)
        21. Palvelun yhteydessä kerätään osallistujilta henkilökohtaisia tietoja Palvelun hoitamiseksi ja palkintojen luovuttamiseksi. Tietoja voidaan luovuttaa suomalaisille matkapuhelinpalvelujen tarjoajille näiden pyynnöstä, mikäli lainsäädäntö tätä edellyttää.
        22. Mikäli Palvelu ei toimi asianmukaisesti, esimerkiksi petollisen menettelyn tai sen uhan, hätätilan, luonnonkatastrofin, sodan, teknisten häiriöiden tai muiden syiden takia, TMG pidättää oikeuden peruuttaa, lopettaa tai keskeyttää Palvelun tuottaminen tai muuttaa Palvelua. TMG ei vastaa tästä mahdollisesti aiheutuvista vahingoista.
        23. TMG ei ole vastuussa Palvelussa ilmenevistä teknisistä vioista. Näihin kuuluvat esimerkiksi kaikki toiminnan tai tiedonsiirron puutteet, keskeytykset, poistot ja viiveet sekä kaikki puhelin- ja matkapuhelinverkon taikka satelliittiverkon viat.
        24. Mikäli Palveluun rekisteröitynyt toivoo tietylle ajalle kulurajan (esim. 10 euroa kuukaudessa), tulee siitä ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen [email protected]. Sähköpostiviestiin tulee merkitä oma matkapuhelinnumero, kuluraja sekä kulurajan syy. TMG ei vastaa siitä, että tällainen kuluraja saattaa heikentää osallistujan voittomahdollisuuksia.
        25. TMG ei vastaa kilpailussa annetuista kadonneista, myöhästyneistä tai epäselvistä tekstiviesteistä.
        26. TMG ei vastaa mistään kilpailun palkinnosta mahdollisesti johtuvista veroseuraamuksista. Mahdollisia veroseuraamuksia koskien taloudellista neuvoa suositellaan tiedustelemaan erikseen alan asiantuntijoilta.
        27. Osallistuja sitoutuu olemaan kohdistamatta TMG:hen mitään kanteita, korvausvaatimuksia taikka muita, esimerkiksi veroja tai vahinkoa koskevia vaateita Palveluun kirjautumisen taikka TMG:n, sen johdon, työntekijöiden tai edustajien toiminnan johdosta.
        28. TMG:llä on oikeus milloin tahansa päivittää, rajoittaa, laajentaa tai tarkistaa näitä sääntöjä ja ehtoja. On siten tärkeää, että osallistuja sitoutuu aika ajoin tutustumaan näihin sääntöihin ja ehtoihin.
        29. Nämä säännöt ja ehdot muodostavat muiden, tekstiviestillä lähetettyjen sekä tällä verkkosivulla olevien ehtojen lisäksi osallistujan ja TMG:n välisen sopimussuhteen.

• Riituska1
        Inneli kirjoitti:

Mistä saisin Wixawin - nimisen huijausfirman sähköpostiosoitteen? Minua on ko. firma huijannut niin, että ovat laittaneet minulle tekstiviestejä niin, että niissä on joku kilpailu. En ole kertaakaan vastannut niihin, enkä noteerannut niitä. Minun puhelinlasku sen kun kasvaa vaan koko ajan, vaikka en ole osallistunut kilpailuihin. Olen yrittänyt irtisanoutua ko. "palveluista" puhelimitse kirjoittamalla viestin "stop" nroon 17270, mutta tulee vastaus: irtisanoutuminen ei onnistunut. Mitä teen? T, Riitta

• Jo vanha

En ole antanut numeroani tälle firmalle enkä tilannut näitä kilpailukysymyksiä. Niitä vain alkoi yks kaks tulla. Minusta rikollista. On syytäkin tutkia toiminnan laillisuus. Jos se tulkitaan lailliseksi, niin mikä tahansa tekstiviestihuijaus on sitten laillista. Lähetin "stop"-viestin numeroon 17270.
        Sain viestin, josssa numeroni luvattiin poistaa palvelusta (oikein palvelua, vitut) ihan muutamassa minuutissa.

Mistä he saivat minun numeron ja millä luvalla he lähettelevät minulle jotain maksullisia älyttömiä kilpailukysymyksiä?

Pitää olla 18 v, että voi osallistua "kikpailuun". Mistä helvetistä he tietävät, olenko täysi-ikäinen vai en?

• Sääntöjen rikkoja
        Sääntöjen kahtoja kirjoitti:

Trivia Game Service
        Säännöt ja ehdot

2. Näitä sääntöjä ja ehtoja sovelletaan kaikkiin TMG:n (PL 76253, Alankomaat) palveluihin. Neuvontapuhelin: 09–611460.
        3. Palveluun voivat rekisteröityä Suomessa asuvat 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Palveluun eivät saa osallistua TMG:n ja Netsizen työntekijät ja edustajat taikka heidän lähimmät perheenjäsenensä.
        4. Kun vastaat meille lähettämällä viestin 'AVAINSANA' vahvistaaksesi palvelun tilauksen verkkosivujemme kautta, tarkoittaa se, että hyväksyt palvelun tilauksen.
        5. Palveluun voi osallistua vastaamalla esitettyyn kysymykseen joko tekstiviestillä tai internetin kautta. Palveluun pääsee mukaan lähettämällä tekstiviestin.
        Palvelusta veloitetaan 1,50 euron suuruinen liittymismaksu sekä 1,50 euroa jokaisesta vastaanotetusta tekstiviestistä.
        8. Kilpailu pääpalkinnosta koostuu karsintakierroksesta sekä loppukilpailusta, joka on pudotuspeli. Karsintakierros koostuu viidestä (5) kysymyksestä. Pelaaja pääsee loppukilpailuun vastattuaan oikein kaikkiin viiteen kysymykseen. Loppukilpailu on pudotuspeli, jossa kysymyksiä on enintään kolme (3). Mikäli toisen kysymyksen jälkeen on mukana useampia pelaajia, on kolmas kysymys avoin kysymys. Viimeisen kysymyksen tyypistä riippuen voittajaksi valitaan pelaaja, joka vastaa nopeimmin oikein tai pelaaja, jonka vastaus on lähinnä oikeaa vastausta. Pelaaja putoaa loppukilpailusta, mikäli vastaa kysymykseen väärin tai vasta aikarajan kuluttua umpeen. Onni, sattuma tai satunnainen valinta eivät koskaan määrää kilpailun voittajaa.
        9. Palveluun rekisteröityneille henkilöille ilmoitetaan kuukauden uudesta kierroksesta jokaisen kuukauden ensimmäisenä maanantaina tai perjantaina. Kilpailu kuukausittain voitettavista palkinnoista koostuu kahdeksasta (8) taitoon perustuvasta kysymyksestä. Rekisteröityneelle henkilölle lähetetään joka maanantai ja perjantai yksi monivalintakysymys (yhteensä 7), kahdeksas kysymys on avoin kysymys. Ensimmäinen henkilö, joka vastaa oikein kahdeksanteen kysymykseen, on kuukauden kierroksen voittaja.
        10. Palveluun rekisteröitynyt henkilö voi voittaa korkealuokkaisia palkintoja. Palkinnot, niiden likimääräiset arvot sekä mallit ovat nähtävillä eri verkkosivuilla.
        11. TMG saattaa joutua lähettämään uuden viestin ottaakseen yhteyttä voittajaan. Tämä viesti on maksuton.
        12. Mikäli vastauksen vastaanottamiselle on asetettu aikaraja, ilmoitetaan tämä tekstiviestillä lähetettävän kysymyksen yhteydessä.
        14. TMG tekee lopullisen päätöksen voittajasta. Kilpailuun osallistuneet henkilöt eivät saa valittaa tästä päätöksestä.
        15. Voittajiin otetaan yhteyttä kymmenen päivän kuluessa kierroksen päättymisestä. Annettuun määräpäivään mennessä noutamatta jääneet palkinnot menetetään. Nämä palkinnot luovutetaan kierroksella toiseksi tulleelle osallistujalle. Palvelun voittajat ilmoitetaan verkkosivulla.
        16. Mikäli ilmoitettua palkintoa ei jostain syystä voida toimittaa, TMG toimittaa sen tilalle vastaavan samanarvoisen tai kalliimman palkinnon.
        18. Osallistuja voi koska tahansa lopettaa Palvelun. Palvelu voidaan lopettaa lähettämällä tekstiviesti "stop" numeroon 17270, soittamalla numeroon 09–611460 taikka ilmoittamalla Palvelun lopettamisesta lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen [email protected] (viestissä tulee antaa oma matkapuhelinnumero!).
        19. Palveluun osallistuminen ei sisällä muita velvoitteita, kuten velvollisuutta ostaa tavaroita tai palveluja.
        20. Palvelussa noudatetaan matkapuhelinpalveluja koskevia menettelytapasäännöksiä, mukaan lukien maksullisten puhelinpalveluiden eettisen lautakunnan (MAPEL) normistoa (23.7.2003)
        21. Palvelun yhteydessä kerätään osallistujilta henkilökohtaisia tietoja Palvelun hoitamiseksi ja palkintojen luovuttamiseksi. Tietoja voidaan luovuttaa suomalaisille matkapuhelinpalvelujen tarjoajille näiden pyynnöstä, mikäli lainsäädäntö tätä edellyttää.
        22. Mikäli Palvelu ei toimi asianmukaisesti, esimerkiksi petollisen menettelyn tai sen uhan, hätätilan, luonnonkatastrofin, sodan, teknisten häiriöiden tai muiden syiden takia, TMG pidättää oikeuden peruuttaa, lopettaa tai keskeyttää Palvelun tuottaminen tai muuttaa Palvelua. TMG ei vastaa tästä mahdollisesti aiheutuvista vahingoista.
        23. TMG ei ole vastuussa Palvelussa ilmenevistä teknisistä vioista. Näihin kuuluvat esimerkiksi kaikki toiminnan tai tiedonsiirron puutteet, keskeytykset, poistot ja viiveet sekä kaikki puhelin- ja matkapuhelinverkon taikka satelliittiverkon viat.
        24. Mikäli Palveluun rekisteröitynyt toivoo tietylle ajalle kulurajan (esim. 10 euroa kuukaudessa), tulee siitä ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen [email protected]. Sähköpostiviestiin tulee merkitä oma matkapuhelinnumero, kuluraja sekä kulurajan syy. TMG ei vastaa siitä, että tällainen kuluraja saattaa heikentää osallistujan voittomahdollisuuksia.
        25. TMG ei vastaa kilpailussa annetuista kadonneista, myöhästyneistä tai epäselvistä tekstiviesteistä.
        26. TMG ei vastaa mistään kilpailun palkinnosta mahdollisesti johtuvista veroseuraamuksista. Mahdollisia veroseuraamuksia koskien taloudellista neuvoa suositellaan tiedustelemaan erikseen alan asiantuntijoilta.
        27. Osallistuja sitoutuu olemaan kohdistamatta TMG:hen mitään kanteita, korvausvaatimuksia taikka muita, esimerkiksi veroja tai vahinkoa koskevia vaateita Palveluun kirjautumisen taikka TMG:n, sen johdon, työntekijöiden tai edustajien toiminnan johdosta.
        28. TMG:llä on oikeus milloin tahansa päivittää, rajoittaa, laajentaa tai tarkistaa näitä sääntöjä ja ehtoja. On siten tärkeää, että osallistuja sitoutuu aika ajoin tutustumaan näihin sääntöihin ja ehtoihin.
        29. Nämä säännöt ja ehdot muodostavat muiden, tekstiviestillä lähetettyjen sekä tällä verkkosivulla olevien ehtojen lisäksi osallistujan ja TMG:n välisen sopimussuhteen.

Saahan tollasia sääntöjä kehitellä.

Kohta 27: 27. "Osallistuja sitoutuu olemaan kohdistamatta TMG:hen mitään kanteita, korvausvaatimuksia taikka muita, esimerkiksi veroja tai vahinkoa koskevia vaateita Palveluun kirjautumisen taikka TMG:n, sen johdon, työntekijöiden tai edustajien toiminnan johdosta"

Olispa jännä tietää minkä sortin tuomari on ollut tuota sääntöä sorvaamassa. Tuo pykälä kun on perustuslain vastainen kaikissa länsimaissa.

• pee
        Riituska1 kirjoitti:

Mistä saisin Wixawin - nimisen huijausfirman sähköpostiosoitteen? Minua on ko. firma huijannut niin, että ovat laittaneet minulle tekstiviestejä niin, että niissä on joku kilpailu. En ole kertaakaan vastannut niihin, enkä noteerannut niitä. Minun puhelinlasku sen kun kasvaa vaan koko ajan, vaikka en ole osallistunut kilpailuihin. Olen yrittänyt irtisanoutua ko. "palveluista" puhelimitse kirjoittamalla viestin "stop" nroon 17270, mutta tulee vastaus: irtisanoutuminen ei onnistunut. Mitä teen? T, Riitta

låhetin stop ja tuli että irtisanoin sopimuksen

• missä oikeus ja kohtuus
        Riituska1 kirjoitti:

Olen itsekkin saanut ko viestejä ja koettanut selvittää asiaa operaatorini kanssa,mutta toistaiseksi tuloksetta.
        Olen laittanut esto-palvelun operaattorin kautta,joten lisä laskua,ei synny.

EN aijo maksaa palveluviestien osuutta laskustani,muuten maksan laskuni,kuten ennenkin.
        Kävin tekemässä Poliisilaitoksella rikos ilmoituksen asiaa tutkitaan nyt lievänä petoksena.
        KÄYKÄÄ KAIKKI Wixawin huijauksen uhrit TEKEMÄSSÄ RIKOSILMOITUS!!Meillä on näin suurempi mahdollisuus saada ko firma lopettamaan toimintansa ja maksamaan takaisin ihmisille,jo huijatut rahat.
        Poliisi laitoksella olivat todella ystävällisiä ja kiinnostuneita asiasta.Huijatuksi tuleminen ei ole kenenkään oma vika,vaikka operaattori niin väittääkin.Wixawinin toiminta tapa on rakennettu niin,että teetpä mitävain tulet huijatuksi.

KAIKKI VAAN POLIISILAITOKSELLE!!!

• Kävit?
        missä oikeus ja kohtuus kirjoitti:

Olen itsekkin saanut ko viestejä ja koettanut selvittää asiaa operaatorini kanssa,mutta toistaiseksi tuloksetta.
        Olen laittanut esto-palvelun operaattorin kautta,joten lisä laskua,ei synny.

EN aijo maksaa palveluviestien osuutta laskustani,muuten maksan laskuni,kuten ennenkin.
        Kävin tekemässä Poliisilaitoksella rikos ilmoituksen asiaa tutkitaan nyt lievänä petoksena.
        KÄYKÄÄ KAIKKI Wixawin huijauksen uhrit TEKEMÄSSÄ RIKOSILMOITUS!!Meillä on näin suurempi mahdollisuus saada ko firma lopettamaan toimintansa ja maksamaan takaisin ihmisille,jo huijatut rahat.
        Poliisi laitoksella olivat todella ystävällisiä ja kiinnostuneita asiasta.Huijatuksi tuleminen ei ole kenenkään oma vika,vaikka operaattori niin väittääkin.Wixawinin toiminta tapa on rakennettu niin,että teetpä mitävain tulet huijatuksi.

KAIKKI VAAN POLIISILAITOKSELLE!!!

Missä poliisilaitoksella tarkalleen kävit?
        Koska?

Mikä on tilanne nyt?

• Herastuomari

Trivia Game Service
        Säännöt ja ehdot

Oikeutta suomessa vielä löytyy. Vaikkakin ison työn takana se on.
        Tällaiset huijarit on nykytekniikalla helppo panna lusimaan.

• lopetettu
        pee kirjoitti:

Vihdoinkin. Ei näy mainoksia. Milloinkahan alkaa rahat tipahdella taivaasta kuin Saunalahden mainoksessa?

• Laskutus-asia
        Kävit? kirjoitti:

Missä poliisilaitoksella tarkalleen kävit?
        Koska?

Mikä on tilanne nyt?

Elisalle soitin, sanoivat että eivät voi tehdä mitään, paitsi jos lähetän kirjallisen valituksen. Silloin voivat jäädyttää perintätoimiston ukaasit jne.

Seuraavanlaisen kirjoitin, ja hyväksytin puhelimessa Elisan asiakaspalvelijan kanssa:
        ---
        Wixavin on välityksellänne lähettänyt tietämättäni maksullisia kysymysviestejä useamman kuukauden ajan. En siis saanut tietää että ko. viestit maksaa vastaanottaa. En koskaan vastannut niihin kysymyksiin.

EN ole sopinut ko. firman kanssa mistään jäsenyydestä jossa maksan siitä että viestejä saapuu kännykkääni!

Näinollen teidän pitää ottaa pois Wixavin osuus laskuistani sekä tehdä uusi lasku ilman näitä rikollisia maksuja.

Miksi yritätte pakottaa minut lähettämään rahaa roistoille jotta pyytäisin niitä heiltä takaisin myöhemmin? Vaatimuksenne on rikolliseen toimintaan yllyttämistä, joten vaadin oikeutta.

Olen tehnyt huijausilmoituksen Wixavin:istä ja Elisasta kuluttajavirastoon.

Seuraava askel on rikosilmoitus poliisille, jonka moni on jo tehnyt, ainakin Wixavin:istä.

Tässä viesti kuluttaja-asiamieheltä (www.kuluttajavirasto.fi):
        ---
        "Kuluttaja kääntyi asiassa Kuluttajaviraston puoleen. Virasto katsoi, että operaattorin pitää näyttää sopimuksen syntyminen toteen, jos kuluttaja kiistää sen. Tämä koskee myös niitä tilanteita, joissa operaattori perii muiden saatavia. Näytöksi sopimuksen synnystä ei riitä vain puheluerittely. Kun operaattorille ilmoitettiin, että kuluttajaa ryhdytään avustamaan asiassa, operaattori luopui saatavan perinnästä.

Kuluttajavirasto tulee avustamaan jatkossakin kuluttajia niissä tapauksissa, joissa operaattorit perivät epäselvissä olosuhteissa syntyneitä palvelumaksuja. Tarvittaessa asia saatetaan tuomioistuimen päätettäväksi ennakkopäätöksen saamiseksi."

Myös puhelimitse sopii ottaa yhteyttä tässä asiassa, kiitos.

• pienistä puroista

Joo,tähän on tultu tässäkin maassa. Käytetään normaalin ihmisen luottavaisuutta hyväksi.Erehdyt laittamaan puhelinnumerosi ansaan,joka loksahtaa. Ilmeisesti ovat tutkineet toimintansa näennäisen laillisuuden ennen toiminnan aloittamista. Eivät uskaltaisi katsoa maksajaa silmiin - luultavasti nukkuvat huonosti tulevaisuudessa. Ei kovinkaan hiottua rikollisuutta. Netissä ei vain kohtaa yksilöä,jolta varastavat. Pääset eroon vastausviestillä "Stop" numeroon 17270. Tällaiset teot tuomitaan viimeistään Viimeisellä tuomiolla,ellei Jeesus armahda ennen sitä.

• Helpottunut
        pee kirjoitti:

Sama homma..

31,50€ ehti mennä kankkulan kaivoon, itsekään en noteerannut viesteistä perittyä maksua ennen kuin rupesin ihmettelmään parin viime kuukauden nousseita kännykkälaskuja.

thankyou internet

• hujattu
        Laskutus-asia kirjoitti:

Elisalle soitin, sanoivat että eivät voi tehdä mitään, paitsi jos lähetän kirjallisen valituksen. Silloin voivat jäädyttää perintätoimiston ukaasit jne.

Seuraavanlaisen kirjoitin, ja hyväksytin puhelimessa Elisan asiakaspalvelijan kanssa:
        ---
        Wixavin on välityksellänne lähettänyt tietämättäni maksullisia kysymysviestejä useamman kuukauden ajan. En siis saanut tietää että ko. viestit maksaa vastaanottaa. En koskaan vastannut niihin kysymyksiin.

EN ole sopinut ko. firman kanssa mistään jäsenyydestä jossa maksan siitä että viestejä saapuu kännykkääni!

Näinollen teidän pitää ottaa pois Wixavin osuus laskuistani sekä tehdä uusi lasku ilman näitä rikollisia maksuja.

Miksi yritätte pakottaa minut lähettämään rahaa roistoille jotta pyytäisin niitä heiltä takaisin myöhemmin? Vaatimuksenne on rikolliseen toimintaan yllyttämistä, joten vaadin oikeutta.

Olen tehnyt huijausilmoituksen Wixavin:istä ja Elisasta kuluttajavirastoon.

Seuraava askel on rikosilmoitus poliisille, jonka moni on jo tehnyt, ainakin Wixavin:istä.

Tässä viesti kuluttaja-asiamieheltä (www.kuluttajavirasto.fi):
        ---
        "Kuluttaja kääntyi asiassa Kuluttajaviraston puoleen. Virasto katsoi, että operaattorin pitää näyttää sopimuksen syntyminen toteen, jos kuluttaja kiistää sen. Tämä koskee myös niitä tilanteita, joissa operaattori perii muiden saatavia. Näytöksi sopimuksen synnystä ei riitä vain puheluerittely. Kun operaattorille ilmoitettiin, että kuluttajaa ryhdytään avustamaan asiassa, operaattori luopui saatavan perinnästä.

Kuluttajavirasto tulee avustamaan jatkossakin kuluttajia niissä tapauksissa, joissa operaattorit perivät epäselvissä olosuhteissa syntyneitä palvelumaksuja. Tarvittaessa asia saatetaan tuomioistuimen päätettäväksi ennakkopäätöksen saamiseksi."

Myös puhelimitse sopii ottaa yhteyttä tässä asiassa, kiitos.

Onko kukaan koskaan saanut mitoon korvauksia kyseiseltä firmalta / operaattorilta?

Entä mitä tehdä kun operaattori uhkaa ulosotolla?

• win win win

Trivia Game Service
        Säännöt ja ehdot

Ei todellakaan ole firman markkinointitavat hyvien tapojen mukaisia. Käyttäjät tilaavat järjestää huomaamattaan maksullisia tilauspalveluita - mitä se kertoo firman toimintatavoista! Ei sellaista toimintaa harjoita kuin huijarit, joissa tulot perustuu siihen ettei käyttäjälle tehdä selväksi, että nyt ollaan tilaamassa maksullista ja jatkuvaa kestopalvelua.

• Huijattu
        hujattu kirjoitti:

Onko kukaan koskaan saanut mitoon korvauksia kyseiseltä firmalta / operaattorilta?

Entä mitä tehdä kun operaattori uhkaa ulosotolla?

Kiistät vaan laskun, ja annat perintäkirjeen tulla. Sitten taas kiistät, ja jännäät lähtevätkö viemään oikeuteen. Enpä usko, että lähtevät.

• Äityli58

Trivia Game Service
        Säännöt ja ehdot

Alaikäinen tytär liittyi vahingossa ko. klubiin/tekstiviestien lähetyslistalle...ei myöskään ole ottanut osaa mihinkään tietääkseen....Kyllä olette OVELASTI saaneet liittymään listoillenne. Valitettavasti täysi-ikäisetkin menee tohon lankaan saati sitten alaikäiset alle 18 v.

Hyvä, jos joku on jo laittanut selvitykseen laillisuuden.
        Kuluttajavirastoon ilman muuta otan minäkin yhteyttä.

EIKÄ tämä ole valitettavasti ainoa "yritys", joka harrastaa tätä listoilleen liittämistä niin ovelasti, että liittyjä ei ymmärrä, ennenkuin alkaa ihmetellä puhelinlaskun suuruutta!

Hyvää jatkoa vaan kaikilla!

• Arska 66
        konsta matinpoika kirjoitti:

Törmäsin samaan ongelmaan ja tein nopeasti ilmoituksen puhelinoperaattorilleni, he voivat laittaa eston tuonlaisiin puheluihin. Toiminta on törkeää ja laitonta. Ne "niinkutsutut firmat "vain rahastavat ja nappaavat puh.numerot jos osallistuu esim. johonkin kilpailuun ja ilmoittaa kännynumeronsa. So be carefull!!!!!
        Konsta Matinpoka

Ei paljon auta vaikka operaattorille ilmoittaa asiasta ja operaattori laittaa eston kyseisiin numeroihin, silti niitä viestejä voidaan lähettää sinulle ja sinä maksat, sistä ei voi estää mitenkään muuten kuin tekemällä rikosilmoitus.....

• znn

Ottaa kuluttajaviranomaisiin yhteys. Selvitin Wixawin viestien takana olevan yrityksen, joka on Besede ab. yrityksen numero on 09-611460 mutta siellä vastaa vain puh.vastaaja.

• jrd

wtf? viestejä vain pukkaa. viimeisimmässä oli sentään "info: wixawin.com"

• Surfin bird

on Slovenialainen huijari lafka jolla on kotisivu netissä,että sillai eu.ssa.

• RikosKumppani!

Teleoperaattori on rikoskumppani koska on tiennyt jo heti viestien alkamisen ajoilta että kyseessä on huijaus, ja eivät ole estäneet näitä numeroita.

Joten laita rikosimoitukseesi oma teleoperaattorisi myös rikostutkinnan kohteeksi!

Oma operaattorini Elisa sanoi että nuo Wixawinin laskut pitäisi minun maksaa, mutta en takuulla maksa (kaksi telelaskua rästissä näiden huijauspuhelujen takia).

• kisuliini
        RikosKumppani! kirjoitti:

Teleoperaattori on rikoskumppani koska on tiennyt jo heti viestien alkamisen ajoilta että kyseessä on huijaus, ja eivät ole estäneet näitä numeroita.

Joten laita rikosimoitukseesi oma teleoperaattorisi myös rikostutkinnan kohteeksi!

Oma operaattorini Elisa sanoi että nuo Wixawinin laskut pitäisi minun maksaa, mutta en takuulla maksa (kaksi telelaskua rästissä näiden huijauspuhelujen takia).

oli ylläri ku melkeinpä parilla kympillä laskussa palveluviesteja kun noita h******n win vastaa viestejä oli tullu.

• SAMA TÄÄLLÄ

Osallistuja voi koska tahansa lopettaa Palvelun. Palvelu voidaan lopettaa lähettämällä tekstiviesti "stop" numeroon 17270, soittamalla numeroon 09–611460 taikka ilmoittamalla Palvelun lopettamisesta lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen [email protected] (viestissä tulee antaa oma matkapuhelinnumero!).

• mimmukka68

Wixawin/HanHon, Dalénum 32, 18170 Lidingö, Sweden, ja puhelinnumero Suomessa 09 611 460.

tuonne valitus, samoin omalle operaattorille. näin neuvoi kuluttajavirasto. Itse olen juuri laittamassa. Soitin wixawin.firmaan mutta sanoivat ettei heille voi kirjoittaa....

• tuupu

mulla myös, pari kuukautta otin kysymyksiä vastaan kunnes rupesin puh. laskussani ihmetteleen palveluviestien suurta määrää ja tajusin, että maksan näistä vastaanotetuista viesteistä. Soitin operaattorille ja sieltä neuvottiin ottamaan yhteyttä maksullisten puhelinpalveluiden eettiseenlautakuntaan joka löytyy netistä http://www.mapel.fi/ sitä kautta voi esim. vaatia korvauksia. Onneksi hoksasin googlettaa numeronja näin löysin sivuston missä oli ohjeet kysymysten lopettamiseen. Valitetaan ihmeessä porukalla mulla ei ole kans mitään hajua missä yhteydessä nää on mun puhelimeen tullu.

• kaikkeen ei kannata ryhtyä
        tuupu kirjoitti:

mulla myös, pari kuukautta otin kysymyksiä vastaan kunnes rupesin puh. laskussani ihmetteleen palveluviestien suurta määrää ja tajusin, että maksan näistä vastaanotetuista viesteistä. Soitin operaattorille ja sieltä neuvottiin ottamaan yhteyttä maksullisten puhelinpalveluiden eettiseenlautakuntaan joka löytyy netistä http://www.mapel.fi/ sitä kautta voi esim. vaatia korvauksia. Onneksi hoksasin googlettaa numeronja näin löysin sivuston missä oli ohjeet kysymysten lopettamiseen. Valitetaan ihmeessä porukalla mulla ei ole kans mitään hajua missä yhteydessä nää on mun puhelimeen tullu.

KULUTTAJAVIRASTO VAROITTAA INTERNETISSÄ MARKKINOITAVASTA MOBIILIPELISTÄ

Kuluttajavirastoon on tullut useita ilmoituksia Wixawin Mobile Entertainment –nimisen yrityksen markkinoimasta mobiilipelistä. Peliin osallistumisen ehdot ovat olleet epäselviä. Myöskään pelin maksullisuutta ei ole kerrottu tarpeeksi selvästi.

Wixawin Mobile Entertainment lupaa verkkosivuillaan, että kuluttaja voi voittaa viihde-elektroniikkaa vastaamalla sivuilla olevaan kysymykseen tai ratkaisemalla siellä olevan pelin. Kuluttajan on myös ilmoitettava matkapuhelinnumeronsa. Kun pelaaja on merkinnyt puhelinnumeronsa sille varattuun kenttään ja painanut Lähetä-nappulaa, hän saa puhelimeensa tekstiviestin. Viestissä kehotetaan vahvistamaan osallistuminen kilpailuun lähettämällä tekstiviesti ”ok” annettuun puhelinnumeroon.

Vahvistusviestin lähetettyään pelaaja saa tekstiviestin siitä, että palvelu on aktivoitu. Samalla kerrotaan, että pelaaja maksaa 1,50 € jokaisesta yritykseltä vastaanottamastaan viestistä. Viestejä tulee kuukaudessa korkeintaan kahdeksan.

Kuluttajat eivät ole ymmärtäneet, että lähettämällä tekstiviestin ”ok ” he ovat sitoutuneet palvelun käyttäjiksi. Myös palvelun maksullisuus on tullut yllätyksenä, koska sitä ei ole kerrottu tarpeeksi selvästi. Tekstiviestilläkin hintatiedot annetaan vasta siinä vaiheessa, kun palvelu on jo aktivoitu.

Yrityksen verkkosivujen mukaan pelaaminen on kielletty alle 16-vuotiailta. Yritys ei silti ole valvonut millään tavalla ikärajaa. Palvelun sopimusehtoja on myös ollut hankala ymmärtää, koska ne on kerrottu verkkosivuilla vain englanniksi.

Kuluttajan kannattaa laskun saatuaan tehdä mobiilipelipalvelusta valitus yritykselle ( Wixawin /HanHon, Dalénum 32, 18170 Lidingö, Sweden, p. 09-611460) ja omalle puhelinoperaatorilleen.

Lisäohjeita valituksen tekemiseen

Jos yritys vaatii laskun maksamista, lisäneuvoja voi pyytää Euroopan kuluttajakeskuksesta

• annamanni
        kaikkeen ei kannata ryhtyä kirjoitti:

Kuluttajavirastoon on tullut useita ilmoituksia Wixawin Mobile Entertainment –nimisen yrityksen markkinoimasta mobiilipelistä. Peliin osallistumisen ehdot ovat olleet epäselviä. Myöskään pelin maksullisuutta ei ole kerrottu tarpeeksi selvästi.

Wixawin Mobile Entertainment lupaa verkkosivuillaan, että kuluttaja voi voittaa viihde-elektroniikkaa vastaamalla sivuilla olevaan kysymykseen tai ratkaisemalla siellä olevan pelin. Kuluttajan on myös ilmoitettava matkapuhelinnumeronsa. Kun pelaaja on merkinnyt puhelinnumeronsa sille varattuun kenttään ja painanut Lähetä-nappulaa, hän saa puhelimeensa tekstiviestin. Viestissä kehotetaan vahvistamaan osallistuminen kilpailuun lähettämällä tekstiviesti ”ok” annettuun puhelinnumeroon.

Vahvistusviestin lähetettyään pelaaja saa tekstiviestin siitä, että palvelu on aktivoitu. Samalla kerrotaan, että pelaaja maksaa 1,50 € jokaisesta yritykseltä vastaanottamastaan viestistä. Viestejä tulee kuukaudessa korkeintaan kahdeksan.

Kuluttajat eivät ole ymmärtäneet, että lähettämällä tekstiviestin ”ok ” he ovat sitoutuneet palvelun käyttäjiksi. Myös palvelun maksullisuus on tullut yllätyksenä, koska sitä ei ole kerrottu tarpeeksi selvästi. Tekstiviestilläkin hintatiedot annetaan vasta siinä vaiheessa, kun palvelu on jo aktivoitu.

Yrityksen verkkosivujen mukaan pelaaminen on kielletty alle 16-vuotiailta. Yritys ei silti ole valvonut millään tavalla ikärajaa. Palvelun sopimusehtoja on myös ollut hankala ymmärtää, koska ne on kerrottu verkkosivuilla vain englanniksi.

Kuluttajan kannattaa laskun saatuaan tehdä mobiilipelipalvelusta valitus yritykselle ( Wixawin /HanHon, Dalénum 32, 18170 Lidingö, Sweden, p. 09-611460) ja omalle puhelinoperaatorilleen.

Jos yritys vaatii laskun maksamista, lisäneuvoja voi pyytää Euroopan kuluttajakeskuksesta

Olen tallettanut kaikki minulle tulleet viestit, ja tälläistä kysymystä tai pyyntöä lähettää ok, ei ole minulle tullut.
        On tullut ilmoitus että voin voittaa jonkun kameran jos vastaan 8 kysymykseen ja sitten heidän netti osoite. Olen ottanut yhteyden poliisiin ja tehnyt heistä rikosilmoituksen.

• colheita
        annamanni kirjoitti:

Olen tallettanut kaikki minulle tulleet viestit, ja tälläistä kysymystä tai pyyntöä lähettää ok, ei ole minulle tullut.
        On tullut ilmoitus että voin voittaa jonkun kameran jos vastaan 8 kysymykseen ja sitten heidän netti osoite. Olen ottanut yhteyden poliisiin ja tehnyt heistä rikosilmoituksen.

olet rikosilmoituksen tehnyt?
        itse meinaan juurikin samaan asiaan tympääntynyt ja tänään kun taas yks viesti tuli, niin siinä sattui olemaan www.osoite ja löysin puh.nron ja soitin ja käskin kiireesti poistaa numeroni sieltä. kovin vikkelään se tuntui käyneen, ja kiire oli neitosella puhelua lopettaa.. itse en tiedä numeroani mihinkään lähettäneeni enkä yhteenkään viestiin ole vastannut..
        toivottavasti se loppui nyt. mielenkiinnosta kysyin, että maksaako ko viestien vastaanottaminen ja vastauksenhan jo tiedättekin .. **prr
        Itse olen asiasta niin suivaantunut, jotta ilmoituksen teen myös.

• 17270
        tuupu kirjoitti:

niin loppui onneksi puhelin lasku oli 40e enemmän kiitos tämän firman..

• make
        kaikkeen ei kannata ryhtyä kirjoitti:

minä onneton osallistuin pleikkari kisaan enkä arvannut mihin liriin itseni työnsin sen jälkeen on laskuja tullut ja osan olen tietämättäni maksanut.kävin tekemässä rikosilmoituksen ja poliisin neuvo oli,että jätä maksamatta hyvällä omallatunnolla jos et ole palvelua tilannut etkä käyttänyt niinpä minä jätän laskut omaan arvoonsa niistä välittämättä mitään.sen tietää myös puh.operaattori.toivon kyseinen kilvailu yrittäjä ottaa minuun yhteyttä kirjeise.

• Helpottunut
        tuupu kirjoitti:

Ainakin itselläni alkoi kysymyksiä tippua sen jälkeen kun tein Facebookin kautta ÄÖ-testin. Sen hinnaksi tuli sitten lopulta 31,50€, kun en tajunnut syynätä puhelinlaskua.

• äö150
        Helpottunut kirjoitti:

Ainakin itselläni alkoi kysymyksiä tippua sen jälkeen kun tein Facebookin kautta ÄÖ-testin. Sen hinnaksi tuli sitten lopulta 31,50€, kun en tajunnut syynätä puhelinlaskua.

Olin todella "keskivertoa älykkäämpi" kun jouduin mukaan huijaukseen. Äsken ihmettelin puhelinlaskusani. Erittelystä näin, että samalla sekunnin siunaamalla sadasosalla on tullut kaksikin viestiä! Olen 6 kuukautta maksellut puhelinlaskuissa tekstiviesteistä, joiden olen kuvitellut olevan roskapostia! noin 65 euroa!!!! Lähestyin wixawiniä ja huomenna menen poliisille!!!! Tehkää niin kaikki petetyt.

• huijaus

Operaattorit ovat tuossa huijauksessa mukana. Tuo alkuperäinen firma laskuttaa operaattoreita, jotka taas laskuttavat asiakkaitaan. Eihän se muuten ilmesty puhelinlaskulle. Ja luuletteko että operaattorit tekevät tätä ihan hyväntekeväisyyttään?

Varminta on kuitenkin lähettää viesti STOP välittämästi numeroon 17270. Jos olet alaikäinen, niin vanhempien tulee lähettää reklamaatio tuonne Wixawinille koska tilaaja on ollut alle 18 vuotias. Jos reklamaatio ei tuota tulosta, niin tämän jälkeen on otettava yhteyttä kuluttajavirastoon.

• Sopivaa huijausta

Ite olen kanssa joutunut ko firman kohteeksi. Mulle ie tullut mitään OK varmennus viestiä. Vaan alko vaan tulemaan näitä kilpailukysymyksiä.

Ja parasta en ole edes ite kirjottanu mihinkään numeroani.

• öäå
        Sopivaa huijausta kirjoitti:

Ite olen kanssa joutunut ko firman kohteeksi. Mulle ie tullut mitään OK varmennus viestiä. Vaan alko vaan tulemaan näitä kilpailukysymyksiä.

En ole antanut numeroani mihinkään enkä vastannut yhteenkään viestiin ok.

• huijarit kiinni
        Sopivaa huijausta kirjoitti:

Ei tullut minullekkaan mitään vahvistuviestejä, kysymysviestejä alkoi pukata tulemaan ilman mitään kyselyjä haluanko tilata palvelu vai en.

Arvelin niiden olevan mainoksia, joihin minun ei tarvitse reagoida. Eikä toki minun kuulukkaan reagoida mitenkään jos en halua, eikä minulta voida veloittaa mikäli joku lähettelee minulle tekstiviestejä. Kummalisinta tässä on operaattorin osuus, kyllähän sillä pitäisi myös olla vastuu asiasta kun se sallii rikollisen toiminnan tapahtuvan verkossaan.

Tässä on kyseessä petos, asiahan on aivan sama mikäli joku alkaisi lähetellä minulle tekaistuja laskuja ja alkaisi pommittaa minua postitse tekaistuilla laskuilla, toivoen minun maksavan vrt. esim. tilauslaskuhuijaukset.

Tai itse asiassa vieläkin selvempi tapaus, eli olisikin ennen laskun lähettämistä jo veloittanut minun pankkitililtäni tekaistun laskun summan huiputtamalla pankkia että olen oikeasti velkaa tekaistun laskun verran ja olen antanut valtuuden heille veloittaa tiliäni.

Kun asiaa aletaan poliisin toimesta selvittää, todistevastuu siitä onko huijattu tilannut palvelun vai ei on palveluntarjoajalla/operaattorilla ei huijatulla.

Sen takia olisi tärkeää tehdä asiasta rikosilmoitus jos on joutunut huijauksen kohteeksi että saadaan teoistaan vastuuseen nämä huijarit. Rahoja nyt ehkä ei saa vaikka operaattorin rooli tälläisen huijauksen sallimisessa on kyllä epäilyksiä herättävä. Voidaan myös saada rikollisilta rikoshyödyn takaisinsaanti ym.

• win win prkl

Mulla kävi niin että vaihdoin välillä liittymää ja koko perheelle tuli viihdenumeroestot.Yritin laittaa tuota hemmetin stoppia sinne mutta en voinut kun oli se esto.aika koominen tilanne muuten(ei tosin paljo naurattanut),no onneks löysin spostiosoitteen jolla peruin koko p...an!
        [email protected]

• annamanni

tulee ja enkä tiedä että mistä ne tulee ja mitä ne minulle maksaa.
      Voikohan tästä tehdä kantelun jonnekkin.
      Minulle on 4, 50 euroo sisältöpalveluita saldossani. enkä ole mitään tilannut taikysellyt.

• 7h7

Sinut on liitetty jäseneksi tähän jonkin sortin kerhoon. Nämä viestit maksavat sinulle 1,5 euroa kappalellta, vastaat niihin tai et. Erota voit lähettämällä sinne tekstiviestin "stop."

• idiootti kun osallistuin

Apua! Lähettämällä 'Stop' tai 'Sulje' numeroon 17270 tuottaa vain paluuviestin "palvelu on suljettu", mutta "rekisteröitymisen irtisanoutuminen" ei onnistu. tälläisiä viestejä tulee sitten lisää. miten saada numero kokonaan pois niiden järjestelmästä tai mitä pitää tehdä että tästä pääsee kokonaan eroon??!!!!!!!!!!!!!!

• palvelunumeroesto
        idiootti kun osallistuin kirjoitti:

Apua! Lähettämällä 'Stop' tai 'Sulje' numeroon 17270 tuottaa vain paluuviestin "palvelu on suljettu", mutta "rekisteröitymisen irtisanoutuminen" ei onnistu. tälläisiä viestejä tulee sitten lisää. miten saada numero kokonaan pois niiden järjestelmästä tai mitä pitää tehdä että tästä pääsee kokonaan eroon??!!!!!!!!!!!!!!

Elisalta sain palvelunumeroeston , ettei tällaisia rikollisia pääse mua enää laskuttaan!

• winwin prkl
        idiootti kun osallistuin kirjoitti:

katso loppupäästä spostiosoite.Laitoin sen sinne ennenkuin luin tämän viestisi.

• Ozw
        palvelunumeroesto kirjoitti:

Elisalta sain palvelunumeroeston , ettei tällaisia rikollisia pääse mua enää laskuttaan!

This scam is simple, billing who ever they can get. you get text massages and need to pay for them even if you didnt order or used any service.
        Calling to the service provider in my case DNA they say we cant help you they are the ones billing us. Searching the company registration in Finland and you will quickly understand that no such company exist. When you call the customer care of this company which if you are lucky they will answer, you will also find out that this is empty company.

Well i got a bill for 12 euros only, (lucky me) but i hate scamers and wont allow them to cheat. so i decided to go it to it, finding that the company behind this called TMG located in the Netherlands and here is something you can actually complain on you can go to their website www.tmg-company.com call the customer service number there. It will cost you but make sure they stop billing you and will erase false billing.
        you can also send email to the one handling the complaints in Finland. [email protected] make sure she erase the billing and stop any future one.

• Valilja

Lähdettekö mukaan, jos tehdään ryhmässä rikosilmoitus asiasta ja laitetaan korvausvaateet perään?? Ite olen toukokuusta asti tapellut ko. firman kanssa. Ottivat 24€ laskuissa pois ja Saatanan saunapahvi maksatti iloisena , eikä ottanut mitään kantaa, kun pyysin heiltä selvyyttä asiaan. Saavat painua syvälle nekin.
      Yrittäkää etsiä mahdollisimman monta huijauksen kohteeksi joutunutta. Laitetaan isot pyörät pyörimään. Laittakaa vaikka suoraan viestejä mulle. Indian(ät)nic.fi

• heimari

sama tilanne, tosin saunalahti lupasi jäädyttää maksun kunnes kuluttajavalituslautakunta vastaa mulle mutta eivät oo vastanneet joten saunalahti vaatii maksua. Wixawinin sähköpostissa vääntävät vaan huonolla suomella ihan täyttä pa...aa. 24 euroa meni multa myös

• hardy
        heimari kirjoitti:

sama tilanne, tosin saunalahti lupasi jäädyttää maksun kunnes kuluttajavalituslautakunta vastaa mulle mutta eivät oo vastanneet joten saunalahti vaatii maksua. Wixawinin sähköpostissa vääntävät vaan huonolla suomella ihan täyttä pa...aa. 24 euroa meni multa myös

Joo elikkä kans lasku ja ihmettelin palvelu tekstiviestien summaa kun en oo lähettäny yhtään viestiä tommoseen numeroon ja kilpailukysymyksiä sieltä on pukannut vähän väliä.

Joo elikkä kans lasku ja ihmettelin palvelu tekstiviestien summaa kun en oo lähettäny yhtään viestiä tommoseen numeroon ja kilpailukysymyksiä sieltä on pukannut vähän väliä.

on tullut, tasaiseen tahtiin jo pari kuukautta. nyt vasta havahduin kun tuli uusi puhelinlasku, ja oli huomattavasti suurempi. viesteistä oli veloitettu, vaikka en ole vastannut, enkä mitään varmistus viestiä ole laittanut... tänään lähetin tuon stop viestin, ja toivotaan ,että nyt lakkaa... vituttaa kyl ihan sikana...

• Blabbo
        viestejä kirjoitti:

on tullut, tasaiseen tahtiin jo pari kuukautta. nyt vasta havahduin kun tuli uusi puhelinlasku, ja oli huomattavasti suurempi. viesteistä oli veloitettu, vaikka en ole vastannut, enkä mitään varmistus viestiä ole laittanut... tänään lähetin tuon stop viestin, ja toivotaan ,että nyt lakkaa... vituttaa kyl ihan sikana...

Mulle tuli tossa tunti sitte tai jotain tuo viesti, ja googlasin ja löysin tämän keskustelun. Eli sain tuon viestin, että lähetä vahvistusviesti 'OK' numeroon 17270. Mistäs ketusta ne numeroni ovat saanneet kun mihinkään en ole osallistunut? Tyhmyyttäni menin poistamaan viestin ennen kuin tutkin mitään. Ei kai ne velota tuosta mitään, kun en vahvistusviestiä lähettänyt?

• Sumppu30

Ihmettelin kyseistä viestiä kun on pukannut, enkä ole siihen koskaan vastannut olen luullut että se on mainos. Nyt kun tiettyjen liittymien maksut tulevat noin 4kk myöhässä niin huomasin että minua oli veloitettu n.10 euroa/per kk heinäkuusta lähtien. En ole pystynyt reagoimaan mitenkään laskuihin kun ne ovat n. 4kk myöhässä ja nyt joka laskussa on 10 euroa lisähintaa... tässä on oikein tupla kusetus. Nyt kyllä todellakin harmittaa...

• Valilja

Itelle kävi ihan samalla lailla. Nyt on valitus vetämässä kuluttajansuojaviranomaisilla, ja iltalehteen on otettu yhteyttä juttuvinkin muodossa.
        Yritetään saada tälle julkisuutta mahdollisimman paljon. indian(ät)nic.fi

• Elisa operaattori
        Sumppu30 kirjoitti:

Ihmettelin kyseistä viestiä kun on pukannut, enkä ole siihen koskaan vastannut olen luullut että se on mainos. Nyt kun tiettyjen liittymien maksut tulevat noin 4kk myöhässä niin huomasin että minua oli veloitettu n.10 euroa/per kk heinäkuusta lähtien. En ole pystynyt reagoimaan mitenkään laskuihin kun ne ovat n. 4kk myöhässä ja nyt joka laskussa on 10 euroa lisähintaa... tässä on oikein tupla kusetus. Nyt kyllä todellakin harmittaa...

Laskut 4 kk myöhässä, eli ei ole voinut reakoida.
        Puhelinoperaattorin asiakaspalvelupäällikölle jätetty soittopyyntö n.4 kk sitten eikä mitään yhteydenottoa kuulu.
        Tänään maksoin viimeisen 12€ wixawinin laskua puhelinlaskussani(elokuulta).
        Mä en jaksanut enää riidellä wixawinin kanssa, näin pääsin helpomalla.
        Se on varmaan tarkoituskin.

• Ade
        Valilja kirjoitti:

Itelle kävi ihan samalla lailla. Nyt on valitus vetämässä kuluttajansuojaviranomaisilla, ja iltalehteen on otettu yhteyttä juttuvinkin muodossa.
        Yritetään saada tälle julkisuutta mahdollisimman paljon. indian(ät)nic.fi

Ite kerkesin vastaanotaa noita kilpailuviestejä lähemmäs 5 kuukautta, ennen kuin tajusin netistä katsomalla lähettää tuon "OK" numeroon 17270. Osa laskuista on jo varmaankin maksettu, mutta viime kuun laskut on vielä maksamatta, enkä varmasti maksa tuosta wixawinin palvelusta enää mitään! Soitin wixawinille ja siellä nuori naisääni sanoi: "ikävä kyllä olet osallistunut kilpailuun ja sinun on maksettava lasku". Tietääkö se tyttö ees, miten laiton fima on kyseessä?? Soitin tämän jälkee tuonne Euroopan kuluttajakeskukseen ja sieltä neuvottiin lähettämmään reklamaatiot sekä puhelinoperaattorille että palvelun tarjoajalle. Molempiin suuntiin lähtee varmasti reklamaatiot tiukoin mielipitein varustettuina. Saa nähdä miten tässä käy, mutta palvelua en maksa.

• rikosilmoituksen
        Ade kirjoitti:

Ite kerkesin vastaanotaa noita kilpailuviestejä lähemmäs 5 kuukautta, ennen kuin tajusin netistä katsomalla lähettää tuon "OK" numeroon 17270. Osa laskuista on jo varmaankin maksettu, mutta viime kuun laskut on vielä maksamatta, enkä varmasti maksa tuosta wixawinin palvelusta enää mitään! Soitin wixawinille ja siellä nuori naisääni sanoi: "ikävä kyllä olet osallistunut kilpailuun ja sinun on maksettava lasku". Tietääkö se tyttö ees, miten laiton fima on kyseessä?? Soitin tämän jälkee tuonne Euroopan kuluttajakeskukseen ja sieltä neuvottiin lähettämmään reklamaatiot sekä puhelinoperaattorille että palvelun tarjoajalle. Molempiin suuntiin lähtee varmasti reklamaatiot tiukoin mielipitein varustettuina. Saa nähdä miten tässä käy, mutta palvelua en maksa.

En ole koskaan tilannut/osallistunut tai antanut suostumustani lähetää minulle näitä tekstiviestikysymyksiä. Vasta tänään aloin mietiskellä mitä helvettiä ne minulle näitä lähettää ja kooklettamalla sain selville että näiden vastaanottaminenhan maksaa.

Ihmettelin mistä ihmeestä ne ovat numeroni saaneet???? Soitin annettuun lankanumeroon jossa tyttö pokkana väitti että kyllä on tilattu. Sitten kun kerroin tekeväni rikosilmoituksen oli hiljaisempaa. Tehkää hyvät ihmiset rikosilmoitus asiasta, kyseessähän on selvä petos!!!

• Ade
        rikosilmoituksen kirjoitti:

En ole koskaan tilannut/osallistunut tai antanut suostumustani lähetää minulle näitä tekstiviestikysymyksiä. Vasta tänään aloin mietiskellä mitä helvettiä ne minulle näitä lähettää ja kooklettamalla sain selville että näiden vastaanottaminenhan maksaa.

Ihmettelin mistä ihmeestä ne ovat numeroni saaneet???? Soitin annettuun lankanumeroon jossa tyttö pokkana väitti että kyllä on tilattu. Sitten kun kerroin tekeväni rikosilmoituksen oli hiljaisempaa. Tehkää hyvät ihmiset rikosilmoitus asiasta, kyseessähän on selvä petos!!!

Saattaahan olla, että joku kettumainen kaverinne on lätkäissyt numeronne internetissä välillä ilmestyvän pop-upin kenttään ja sama/toinen ihminen on sitten saattanut teidän kännykällänne lähettää viestin "ok" tuohon 17270 numeroon. En oikeastaan edes tiedä, tarvitaanko sinne lähettää viestiä "ok"... Tämä on siis vain arvelua.

• se hoituu
        Ade kirjoitti:

Saattaahan olla, että joku kettumainen kaverinne on lätkäissyt numeronne internetissä välillä ilmestyvän pop-upin kenttään ja sama/toinen ihminen on sitten saattanut teidän kännykällänne lähettää viestin "ok" tuohon 17270 numeroon. En oikeastaan edes tiedä, tarvitaanko sinne lähettää viestiä "ok"... Tämä on siis vain arvelua.

Ei tarvitse olla edes v*mainen kaveri joka on laittanut johonkin nettikilpailuun tms. numeron. Riittää että huijari on väsännyt pikkuohjelman joka täyttää heidän "kilpailulomakkeeseen" puhelinnumerot. Puhelinnumeroitahan on netti pullollaan, ei tarvitse olla edes laittanut mihinkään avoimeen kilpailuun tms. nimeään, jos olet johonkin antanut numerosi, asiakastiedot on vain myyty sieltä eteenpäin.Sitten on painanut OK epähuomiossa lähetettyyn tekstiviestiin.

Ei ole edes tarvinnut edes vastata, huijari vain väittää että olet tilannut palvelun tietäen että harva alkaa puhelierittelyjä asian tarkistaakseen tilaamaan ja sitten vielä rikosilmoitusta väsäämään, kuluttajansuoja-asiamiehillä yms. voidaan pyyhkiä peetä, ne ei huijareita pajoa hetkauta.

• edellinen
        se hoituu kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes v*mainen kaveri joka on laittanut johonkin nettikilpailuun tms. numeron. Riittää että huijari on väsännyt pikkuohjelman joka täyttää heidän "kilpailulomakkeeseen" puhelinnumerot. Puhelinnumeroitahan on netti pullollaan, ei tarvitse olla edes laittanut mihinkään avoimeen kilpailuun tms. nimeään, jos olet johonkin antanut numerosi, asiakastiedot on vain myyty sieltä eteenpäin.Sitten on painanut OK epähuomiossa lähetettyyn tekstiviestiin.

Ei ole edes tarvinnut edes vastata, huijari vain väittää että olet tilannut palvelun tietäen että harva alkaa puhelierittelyjä asian tarkistaakseen tilaamaan ja sitten vielä rikosilmoitusta väsäämään, kuluttajansuoja-asiamiehillä yms. voidaan pyyhkiä peetä, ne ei huijareita pajoa hetkauta.

Ja jos huijari on viitsinyt vaivaa vielä nähdä on tehnyt ohjelman niin että kaikki laitetut numerot tulevat eri ip-osoitteesta.

• Suivaantunut

Olen jo useamman kuukauden joutunut vastaanottamaan näitä 17270 viestejä ja vaikka olen ne vain poistanut, laskuttavat ns. palveluviestimaksun 1,50e per viesti. Soitin operaattorilleni DNAlle ja he ovat tietoisia asiasta, mutta eivät voi mitään tehdä. Neuvoivat laittamaan STOP viestin tähän palveluun. Ensin tuli vastaus, että poisto vastaanotettu ja puolen tunnin kuluttua taas normaali 17270 viesti ja sen jälkeen viesti: palvelun poisto epäonnistunut. Soitin heidän netistä löytämääni numeroon ja käskin kiireesti poistaa numeroni heidän listoiltaan. Tämä on hollantilainen yhtiö ja toimii Ruotsissa, Tukholmassa. Puhelimeen vastannut nainen ei edes sanonut sukunimeään, vaikka sitä häneltä tivasin, oli vain Pia-niminen. Odotan nyt sähköpostia asian tiimoilta ja aion vaatia heidän minulta laskuttamani rahat takaisin. Onko ainut keino lopettaa tämä numero ja ottaa uusi?

• petetty

Tulen oitis mukaan, rahat takas ja rikolliset kiinni.

• petetty

Olen ilmanmuuta mukana. Rahat takas ja rikolliset vastuuseen.

• valilja
        petetty kirjoitti:

Tulen oitis mukaan, rahat takas ja rikolliset kiinni.

Lue myöhemmin viestiketjussa oleva osoite ja laita meiliä. Odotan vielä viikon ja sitten kerään kaikki huijaukset yhteen kertomukseen omiksi osikseen.
        Mukaan vaan.

• jata

Ilman muuta olen mukana. Olipa kiva löytää tästä juttua!!! ilmeisesti aika paljon muitakin "uhreja". Tein tänään rikosilmoituksen asiasta ja löytypä vielä paljon muutakin että vuonna 2007 on n. mm. 100€ laskutettu minulta, joihinkin ihme ulkomaalaisiin numeroihin joihinka TODELLAKAAN EN OLE SOITTANUT!!! HUOM. 20 sekunttia maksoi 10.129€ et TARKASTAKAA PUHELIN LASKUNNE!!! Asiointipalvelu oli tämän maksun erittely!!! Täällä ainenki ilmoitan kaikille tutuille ystäville yms. asiasta et alkakaa tarkastaan puhelin laskunne!!!!! Laittakaa sana kiertään ja RIKOSILMOITUKSIA TEKEEN HETI!

Savu nousee ja asia ei jää tähän! Olen ollut myös yht. saunalahteen ja kuluttaja asiamieheen...joka on tietoinen kuinka operaattori kusettaa matti meikäläisiä.

• Paskan maailman ilmilöitä

Ryhmäkanne on ok. Olen käynyt yhdistysrekisterissä (Y-Tunnus 1646703-5) Siellä tämä huijarifilma on asetettu selvitystilaan. Olen myös informoinut operaattoria (Saunalahti) ja kehoittanut heitä irtisanomaan sopimuksensa huijarifirman kanssa. Saunalahti vastasi, että sopimus on edelleenkin voimassa ! He eivät kuulemma voi tehdä mitään, vaan asiointi tapahtuu viestien lähettäjän ja vastaanottajan välillä. Että sillä siisti. Ei kun poliisille vaan !

• winwin prkl

Kalliita ovat nämä kysymykset jotka pyytämättä ja yllättäen aina kännykkään kilahtavat.Nyt oli viimeks maininta jostakin helpdeskistä ja puh no,mutta eihän sinne päässy kun kokoajan tuuttas,no sitten googletin ja löysin sähköpostiosoitteen jolla kielsin viestien lähettämisen.Ystävät hyvät laittakaa meiliä ja kieltäkää moinen ja ottakaa vaikka kopio siitä että ootte kiellon laittaneet.
      [email protected]
      Minulle tuli vastausviesti ettei numerooni enää näitä viestejä lähetetä .
      Tsemppiä,pirullinen juttu.

• impi80

Lähetin viestin stop numeroon 17270.
      vastaukseksi tuli:Jäsenyytesi irtisanotaan muutaman minuutin kuluessa.Pitkiä ovat niiden minuutit.

• valilja

Eli jos aihetta ja kiinnostusta lähteä ryhmävalitukseen. Odotan ensiviikon lopulle, jos kiinnostuneita on lisää. Meitä löytyy jo 10 hlöä, jotka tehdään yhteisvalitus kuluttaja-asiamiehelle Hesaan.
      Viestissä pitää olla lyhyt kuvaus tapahtuneesta ja yhteystiedot. Tiedot menevät vain ja ainoastaan kuluttajaviranomaiselle. En käytä niitä mihinkään muuhun. Laittaakaa viestiä ja aletaan valittamaan urakalla. [email protected]

• Petetty

Menkää jokainen petetty poliisin juttusille. Itse kävin tänään. Sain käsityksen, että alkaa tapahtumaan vasta kun on riittävästi caseja. Myös yhteys operaattoriin. Rahat takaisin.

• Huijarit Wixawin

Hei, olen valmis tulemaan mukaan ryhmävalitukseen ja vaatimaan minulta huijatut 75 euroa takaisin. Viimeisissä puhelinlaskuissa en enää maksa näitä "palveluviestejä". Oli kuluttajaohjelmassa TV.ssä muutama päivä sitten juttu tästä ja eräs äiti oli saanut rahat takaisin Wixawiniltä.

• Nimetön

Olisi hyvä tietää kuinka monella huijatulla on Elisan liittymä.Tuntuu vaan,että noita viestejä alkoi tipahdella kännykkään´samaan aikaan,kun elisalla oli laskutus ongelmia.Näin minullakin meni useita kuukausia ennen kuin huomasin,että kysymykset oli maksullisia.Terkkuja,se petetty

• jambou
        Nimetön kirjoitti:

Olisi hyvä tietää kuinka monella huijatulla on Elisan liittymä.Tuntuu vaan,että noita viestejä alkoi tipahdella kännykkään´samaan aikaan,kun elisalla oli laskutus ongelmia.Näin minullakin meni useita kuukausia ennen kuin huomasin,että kysymykset oli maksullisia.Terkkuja,se petetty

mulla elisa ja pari kk tullu noita viestejä... yks duunikaveri sano viel et "noi on ilmasia" ku selitin sille niistä... rupesin ihmetteleen laskua tos et miten voi olla tollane ja nyt selvis...

• Minulla
        Nimetön kirjoitti:

Tehkää rikosilmoitus, sillä kysessä on petos. Kuluttajavalituksilla voi pyyhkiä perseensä, ei ne näitä huijareita hetkauta.

• RIKOSILMOI`TUS

Kun kerta wixawin harrastaa selvästi petollista toimintaa.Kai ihmisillä vielä joku suoja rikollisia vastaan pitäisi olla. Poliisi on noin miljoona kertaa tehokkaampi kuin nämä kuluttajaviranomaiset. Sitä paitsi kyseessä on rikollinen toiminta ainakin omalla kohdallani, joten asia kuuluu poliisille, ei kuluttajansuojaan.

• Jore58
        Huijarit Wixawin kirjoitti:

Hei, olen valmis tulemaan mukaan ryhmävalitukseen ja vaatimaan minulta huijatut 75 euroa takaisin. Viimeisissä puhelinlaskuissa en enää maksa näitä "palveluviestejä". Oli kuluttajaohjelmassa TV.ssä muutama päivä sitten juttu tästä ja eräs äiti oli saanut rahat takaisin Wixawiniltä.

Olenminäkin ihmetelly mitä ne ajanviete maksut on. Olen valmis tekeen yhteis kantelun/rikosilmoituksen asian johdosta.Taidan kans samalla vaihtaa aelisan liitymän koska ne ei kuulemma voi asialle mitään

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Se alkoi kesäkuun alussa, kun laskutus ongelma alkoi.

• Celldorado rahastaa
        Jore58 kirjoitti:

Olenminäkin ihmetelly mitä ne ajanviete maksut on. Olen valmis tekeen yhteis kantelun/rikosilmoituksen asian johdosta.Taidan kans samalla vaihtaa aelisan liitymän koska ne ei kuulemma voi asialle mitään

"Taidan kans samalla vaihtaa aelisan liitymän koska ne ei kuulemma voi asialle mitään "

Mihin liittymään vaihdoit?

Kun haet hakukoneilla asiasta infoa niin muutkaan suomessa toimivat operaattorit eivät voi asialle mitään. Välittävät vain liikennettä.

• eccu
        Nimetön kirjoitti:

Minulle kävi niin myös elisan laskutussotkujen aikana ,että huijarifirma wixavin pääsi rokottamaan tekstiviesteillään.Tein valituksen elisalle ja kuluttaja asiamiehelle . Sain rahani takaisin ,koska en ollut päässyt tarkistamaan, mitä oli veloitettu.En edes alussa tiennyt kuin numeron josta maksulliset viestit tulivat.Vasta operaattorin kautta sain tietooni lähettäjän nimen eli huijarifirma wixavinin.Epäilen että numeroni oli vuotanut operaattorilta ,koska tekstiviestit alkoivat tehtyäni kytkysopimuksen.

• SMA
        Nimetön kirjoitti:

Mullaon Elisan liittymä ja nyt vasta sain laskusta nähdä veloituksen. En ole tilannut, enkä vastannut.

• Tony Jonita

Minulle on tullut jo kauan kaksi viestiä toinen oli yksymys viesti ja toinen ole joku palvelu viesti jota en koskaan saanut auki ja siittä ei saa mitään tolkkua... Noita palvelu - ajanviete viesteja on tullut mulle jo yli 400€ ja laskut on ollut 75-140€ kappale eli tälläsiä 121,55€, 120,71€, 139,08€, 139,29€, 99,81€, 86,31€, 55,37€, 41,18€ laskujen hinta alko koko ajan kasvaan elisan myyja ei osannut sanoo mitään kun kysyin onko maksullisia viesteja jotka tulee puhelimeen... mitä luulette kun en koskaan ole pistänyt ainuttakaan viestiä kyseiseen numeroon niin musta tuntuu että ne on itse on sen laittaneet ja sitten syyttää että me olleen tilattu jotain tässä haisee nyt jo niin paljon huijaus että meen kas poliisille jutteleen asiasta...

• Tony Jonita

Menin heti maanantaina elisa pää konttorin aulaan jossa oli muita tällä samalla asialla ja elisan ukko oli käsi suu ja pää ja sanoi asia ei ole meidän vikä emme tiiä mitää tästä emme voi autaa menkää poliisin luo.. niin se sanottiin.. no minä menin sieltä suoraan poliisin juttusille joka kyseli minut asioita ja mietiskeli asiaa hän kopioi puh.laskut ja sanoi että ei ole koskaan nähnyt tällästä... huijaus muuttaa muotoaan koko ajan... teimme rikos ilmotuksen asiasta ja vaan oottelen mitä tuleman pitää

• Tony Jonita
        Tony Jonita kirjoitti:

Menin heti maanantaina elisa pää konttorin aulaan jossa oli muita tällä samalla asialla ja elisan ukko oli käsi suu ja pää ja sanoi asia ei ole meidän vikä emme tiiä mitää tästä emme voi autaa menkää poliisin luo.. niin se sanottiin.. no minä menin sieltä suoraan poliisin juttusille joka kyseli minut asioita ja mietiskeli asiaa hän kopioi puh.laskut ja sanoi että ei ole koskaan nähnyt tällästä... huijaus muuttaa muotoaan koko ajan... teimme rikos ilmotuksen asiasta ja vaan oottelen mitä tuleman pitää

kyseisen pelin kotisivulla olevat voittajat on kopioituja netista kaikki nimet löytyy google hakukoneella jos mää voitan tai sää voitat niin näkyyko googlessa jotain sinusta tuskinpa eli se on jo edistys askel huijaukseen että kaikki nimet on googlessa... käykää vaikka koittaan kopio wixawin sivulta:
        Voittaja
        Mervi Eskelinen
        Johannes Havana
        Kim Granlund
        Miia Lappalainen
        Tolonen Mikko
        Hannu Viitanen
        Urpo Lipponen
        Piia Kauppi
        Joni Wass
        Jukka Hakola
        Ari Ikola
        Timo Jokiranta

• huijattu

En minäkään laittanut mihinkään numeroani, sillä en osallistu ikinä mihinkään kilpailuun. Silti olivat jostain onkineet numeroni, mietinkin mistä ihmeestä ovat saaneet sen, ilmeisesti jostain johon olen numeroni antanut ollaan myyty puhelinnumerot tms? Tehkää hyvät ihmiset rikosilmoitus, sillä kyseessä on petos!

• Voittajalista
        Tony Jonita kirjoitti:

kyseisen pelin kotisivulla olevat voittajat on kopioituja netista kaikki nimet löytyy google hakukoneella jos mää voitan tai sää voitat niin näkyyko googlessa jotain sinusta tuskinpa eli se on jo edistys askel huijaukseen että kaikki nimet on googlessa... käykää vaikka koittaan kopio wixawin sivulta:
        Voittaja
        Mervi Eskelinen
        Johannes Havana
        Kim Granlund
        Miia Lappalainen
        Tolonen Mikko
        Hannu Viitanen
        Urpo Lipponen
        Piia Kauppi
        Joni Wass
        Jukka Hakola
        Ari Ikola
        Timo Jokiranta

Nyt on 20.1.2009 ja voittajalista taitaa olla sama, onko? Ainakin etunimet ovat korvattu pelkillä kirjaimilla, esim. Piia Kauppi on nyt P. Kauppi.

Lisää infoa:

Tällähän voisi rikastua, vai mitä?

http://www.affiliateboy.de/partnerprogramme/zanox/3011.htm

3EUR per kauppa, ja jos kauppa on sekin kun lähetetään pyytämättä ja tilaamatta niin johan sitä fyffee tulee.

• Ahdistunut

Laitoin perkele vieköön sinne numeron ja tuli eka viesti. Tuleeko tää maksamaan mulle?

• Vaakku

Itse huomasin vasta eilen huijauksen poikani puhelinlaskusta, erittelyjä selaamalla jatkunut näköjään kesäkuun 2007 alusta, petossaldoa nyt 102 €uroa. Ei ole myöskään palvelua ikinä tilattu, eikä mitään OK:ita lähetelty, kysymyksiin ei ole vastattu. Lähetin meiliä huijaripuljun antamaan osoitteeseen ja vaatimuksen maksaa fyrkat ens viikkoon mennessä, milloin teen samoin rikosilmoituksen. Valmis myös kaikenlaisiin ryhmäkanteisiin jos jollakulla on intoa puuhaan ryhtyä. osoite: [email protected]

• Huijatuksi tullut
        Vaakku kirjoitti:

Itse huomasin vasta eilen huijauksen poikani puhelinlaskusta, erittelyjä selaamalla jatkunut näköjään kesäkuun 2007 alusta, petossaldoa nyt 102 €uroa. Ei ole myöskään palvelua ikinä tilattu, eikä mitään OK:ita lähetelty, kysymyksiin ei ole vastattu. Lähetin meiliä huijaripuljun antamaan osoitteeseen ja vaatimuksen maksaa fyrkat ens viikkoon mennessä, milloin teen samoin rikosilmoituksen. Valmis myös kaikenlaisiin ryhmäkanteisiin jos jollakulla on intoa puuhaan ryhtyä. osoite: [email protected]

Tekstari OK numeroon 17270 vahvistaa osallistumisesi
        > PS3-kisaan.
        > Jos
        > voitat,
        > otamme yhteyttä. Info: 09-611460
        > ja sitten kun se on vahvistettu niin me lähetetään;
        > Pelaa tekstarikisaa ja voita kuumia palkintoja! Maks. 8
        > kysym./kk.
        > (1,50
        > eur/kysym). Lopetus: Tekstaa stop nroon 17270. Helpdesk:
        > 09- 611460

ERIKOISTA!!
        Silla ensin on pitänyt lähettää OK viesti ja sen jälkeen on tullut vasta hinta tiedot ,että kysymykset ovatkin maksullisia.(huijauksen makua jo tuossa)
        MUTTA mutta, en ainakaan minä ole koskaan edes lähettänyt mitään OK viestiä!!
        ja silti kyselyjä tuli.
        Tehkää jokainen tutkinta pyyntö poliisille!
        saadaan tällaiset huijaukset loppumaan heti alkuunsa.

• Vaakku
        Huijatuksi tullut kirjoitti:

Tekstari OK numeroon 17270 vahvistaa osallistumisesi
        > PS3-kisaan.
        > Jos
        > voitat,
        > otamme yhteyttä. Info: 09-611460
        > ja sitten kun se on vahvistettu niin me lähetetään;
        > Pelaa tekstarikisaa ja voita kuumia palkintoja! Maks. 8
        > kysym./kk.
        > (1,50
        > eur/kysym). Lopetus: Tekstaa stop nroon 17270. Helpdesk:
        > 09- 611460

ERIKOISTA!!
        Silla ensin on pitänyt lähettää OK viesti ja sen jälkeen on tullut vasta hinta tiedot ,että kysymykset ovatkin maksullisia.(huijauksen makua jo tuossa)
        MUTTA mutta, en ainakaan minä ole koskaan edes lähettänyt mitään OK viestiä!!
        ja silti kyselyjä tuli.
        Tehkää jokainen tutkinta pyyntö poliisille!
        saadaan tällaiset huijaukset loppumaan heti alkuunsa.

Nyt Wixawin vastannut kyselyihini, ettei ilmoittamani poikani numero "ole heidän tietokannassaan". Aha. Rahanpalautusvaatimuksiin ei vastata ollenkaan. Pyytänyt nyt kirjallista selvitystä milloin ja miten puhelinnumero on heidän käyttöönsä tullut ja varmaankin pitäisi jonkunlaisessa puhelukohtaisessa erittelyssä näkyä myös se "OK"-viesti, mitä poikani ei ole lähettänyt. Tein äsken rikosilmoituksen, puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan myös valitellut vaan aika turhalta näyttää. Vielä perjantaina ilkesi Wixawin lähetellä mainoksiaan tekstiviestillä, vaikka sähköpostien lisäksi "palvelua" oli yritetty lopettaa myös "STOP"-viestillä. Varmaan numeron vaihto ainoa ratkaisu ongelmaan.

• Huijatun pojan isä

Moi !

Meille (pojan puhelimeen) tuli viestejä jotka olivat tietämättämme maksullisia.
        Peruuttakaa ihmeessä palvelu. Itse soitin yrityksen numeroon 09 611460 ja peruutin palvelun.
        Meille tuli onneksi vain n.37,40 € laskut.
        Varokaa ZED on myös samaa maata, maksaa kuukausittain vaikka et vastaisi tai käyttäisi.
        Jos tilaa Zed:ltä äänen tai kuvan niin liityt tietämättäsi clubin jäseneksi ja maksuja alkaa tulla.

• Viestejä ilman tilausta
        Huijatun pojan isä kirjoitti:

Moi !

Meille (pojan puhelimeen) tuli viestejä jotka olivat tietämättämme maksullisia.
        Peruuttakaa ihmeessä palvelu. Itse soitin yrityksen numeroon 09 611460 ja peruutin palvelun.
        Meille tuli onneksi vain n.37,40 € laskut.
        Varokaa ZED on myös samaa maata, maksaa kuukausittain vaikka et vastaisi tai käyttäisi.
        Jos tilaa Zed:ltä äänen tai kuvan niin liityt tietämättäsi clubin jäseneksi ja maksuja alkaa tulla.

Minulle alkoi tulla näitä kilpailuviestejä täysin ilman mitään tilausta. Selvitin wixawin pääkallonpaikaksi Amsterdamin.

Viikko sitten sain taisteltua Celldoradolta 70 euron maksut takaisin melkoisen työn jälkeen. Olivat jotenkin saaneet tyttäreni 7v puhelinnumeron "ilmaisen" soittoäänen avulla.

Tässä on yhteystiedot domain haltijasta. Olisikohan samaa ryhmää molemmat. Wixawin ja celldorado. Miten puhelinyhtiöt uskaltavat olla mukana tällaisessa laittomuudessa. USKOMATONTA

owner-contact: P-NZH86
        owner-organization: Haagsma, N
        owner-fname: N
        owner-lname: Haagsma
        owner-street: Postbus 76253
        owner-city: Amsterdam
        owner-zip: 1070 EG
        owner-country: NL
        owner-phone: 31201234567
        owner-email: [email protected]

• Saija
        Viestejä ilman tilausta kirjoitti:

Minulle alkoi tulla näitä kilpailuviestejä täysin ilman mitään tilausta. Selvitin wixawin pääkallonpaikaksi Amsterdamin.

Viikko sitten sain taisteltua Celldoradolta 70 euron maksut takaisin melkoisen työn jälkeen. Olivat jotenkin saaneet tyttäreni 7v puhelinnumeron "ilmaisen" soittoäänen avulla.

Tässä on yhteystiedot domain haltijasta. Olisikohan samaa ryhmää molemmat. Wixawin ja celldorado. Miten puhelinyhtiöt uskaltavat olla mukana tällaisessa laittomuudessa. USKOMATONTA

Elikkäs Saunalahdella oli viime vuonna tarjous että voi olla ilmaiseksi kuukauden ajan club ZED klubissa.
        Käytettyäni 40 taustakuvaa/soittoääntä lähetin SULJE viestin palvelunumeroon ja asian piti (luulin) olevan kunnossa.
        Noh, sitten joulukuussa yhtäkkiä tulikin viesti ZEDiltä että "tilauksesi on uusittu" ja tämä viesti maksoi kympin.
        Samoin tammikuussa.
        Soitin asiakaspalveluun jossa oli tosi töykeä asiakaspalvelija akka ja väitti että olin muka uudistanut palvelun lähettämällä viestin JATKA palvelunumeroon ja että heillä kuulema näkyy se tarkasti, minä päivänä viesti lähetetty heille ja operaattorilta joku kuittaus myös asiasta.
        Ja TASAN TARKKAAN en ole sitä lähettänyt!!!
        Väittivät vielä että lokakuussakin olen ollut jäsenenä mutta puheluerittelyssä ei näkynyt yhtään vastaanotettua viestiä ko. numerosta.
        Eli pystyvät vedättämään asiakasta ihan 100/0!!!
        Sanovat vain että olet ollut klubissa ja uudistanut tilauksen, ei auta vaikka sanoo ettei ole sitä tehnyt!!!
        Kysyi kyllä että lopetetaanko palvelu mutta sanoin sillon tammikuussa että käytän nyt sitten ne helvetin taustakuvat tai soittoäänet ensin jos kerta jokatapauksessa joudun ne maksamaan.
        Mutta kas kummaa, nyt helmikuussa ei ole tullut viestiä - "tilaus uusittu" vaikka en ole sitä perunut.
        Siis aivan käsittämätöntä huijausta!!!

Täytyy lähettää vissiin heille se puhelinerittely postitse että heidän väittäminään kuukausina en ole ollut klubissa, ei heiltä maksullisia viestejä vaikka itse niin väittivät!
        Ja samaa mieltä olen, operaattorit tässä täysin mukana...

• Der Spiegel
        Saija kirjoitti:

Elikkäs Saunalahdella oli viime vuonna tarjous että voi olla ilmaiseksi kuukauden ajan club ZED klubissa.
        Käytettyäni 40 taustakuvaa/soittoääntä lähetin SULJE viestin palvelunumeroon ja asian piti (luulin) olevan kunnossa.
        Noh, sitten joulukuussa yhtäkkiä tulikin viesti ZEDiltä että "tilauksesi on uusittu" ja tämä viesti maksoi kympin.
        Samoin tammikuussa.
        Soitin asiakaspalveluun jossa oli tosi töykeä asiakaspalvelija akka ja väitti että olin muka uudistanut palvelun lähettämällä viestin JATKA palvelunumeroon ja että heillä kuulema näkyy se tarkasti, minä päivänä viesti lähetetty heille ja operaattorilta joku kuittaus myös asiasta.
        Ja TASAN TARKKAAN en ole sitä lähettänyt!!!
        Väittivät vielä että lokakuussakin olen ollut jäsenenä mutta puheluerittelyssä ei näkynyt yhtään vastaanotettua viestiä ko. numerosta.
        Eli pystyvät vedättämään asiakasta ihan 100/0!!!
        Sanovat vain että olet ollut klubissa ja uudistanut tilauksen, ei auta vaikka sanoo ettei ole sitä tehnyt!!!
        Kysyi kyllä että lopetetaanko palvelu mutta sanoin sillon tammikuussa että käytän nyt sitten ne helvetin taustakuvat tai soittoäänet ensin jos kerta jokatapauksessa joudun ne maksamaan.
        Mutta kas kummaa, nyt helmikuussa ei ole tullut viestiä - "tilaus uusittu" vaikka en ole sitä perunut.
        Siis aivan käsittämätöntä huijausta!!!

Täytyy lähettää vissiin heille se puhelinerittely postitse että heidän väittäminään kuukausina en ole ollut klubissa, ei heiltä maksullisia viestejä vaikka itse niin väittivät!
        Ja samaa mieltä olen, operaattorit tässä täysin mukana...

Samalla tavalla Zed yritti lähettää asiakkaille laskut Saksassa. Se meni pieleen kun he lähettivät lasku niille, jotka eivät edes omistaa kännykkää.

Klingeltonanbieter unter Betrugsverdacht, der Spiegel, 26 April 2006.

http://www.spiegel.de/netzwelt/web/0,1518,412946,00.html

Pyydä ZED osoittamaan, että tilausten vahvistusviesti on lähetetty. Tietäkseni he eivät pysty tähän. Ellei he todistavat sitä, vie asia kuluttajariitälautakunnalle. Siten saat rahaa takaisin.

• raato?
        Viestejä ilman tilausta kirjoitti:

Minulle kävi kanssa kuten varmaan sadoille muille. Ilmaisen soittoäänen hinnaksi operaattorille yli sata euroa ja välillisiä kustannuksia numeron sulkemisen jälkeen mittaamattomattomasti! En halua maksaa laskua, jota en ole tilannut tai jota olen kirjallisten ohjeiden mukaisesti yrittänyt kymmeniä kertoja lopettaa.
        Kirjoitin Saunalahdelle, että kansainvälisissä tuomioistuimissa on tapauksia, joissa on provisiota rikollisesti hankistusta rahasta saaneet on tuomittu myös osasyyllisiksi. Kuvitelkaa itse kohdallenne, jos vaikka joku kaveri tekee rikollista toimintaa sinun omistamassasi kiinteistössä, niin kyllä poliisi melkein ensimmäisenä vie sinut putkaan! Kyllä tällainen toiminta ylittää kevyesti ne säännöt, jotka olen itse allekirjoittanut operaattorin kanssa, koska mikään siinä mainittu ei viittaa selkeästi rikolliseen toimintaan. Siksi näen että joukkokanne olisi paikallaan kaikkia operaattoreita vastaan!

• loppuu

Lähetä viesti "STOP" numeroon 17270 niin pitäisi kysymysten tuleminen loppua.

• HUIJAUKSEN UHRI

"STOP" VIESTIN LÄHETTÄMINEN EI LOPETA PALVELUA!!!!
        EIKÄ MYÖSKÄÄN PUHELIMITSE OTETUT YHTEYDENOTOT
        JA LASKUJA TULEE.....
        JO YLI 100E KÖYHEMPI......
        TAITAA OLLA TAREMPI KUN SULKEE PUH.LIITTYMÄN.
        MUUTEN EI TAIDA EROON PÄÄSTÄ!!!!!!!!!!!!!!!
        NEUVOKAA JOS JOLLOIN ON MUUTA KONSTIA?????????????

• Vaakku
        HUIJAUKSEN UHRI kirjoitti:

"STOP" VIESTIN LÄHETTÄMINEN EI LOPETA PALVELUA!!!!
        EIKÄ MYÖSKÄÄN PUHELIMITSE OTETUT YHTEYDENOTOT
        JA LASKUJA TULEE.....
        JO YLI 100E KÖYHEMPI......
        TAITAA OLLA TAREMPI KUN SULKEE PUH.LIITTYMÄN.
        MUUTEN EI TAIDA EROON PÄÄSTÄ!!!!!!!!!!!!!!!
        NEUVOKAA JOS JOLLOIN ON MUUTA KONSTIA?????????????

Tänään tuli Wixawinilta viimein kysely tili- ja IBAN, SWIFT/BIC-numeroista. Siitä päätellen jonkunlaista fyrkkaa voi joskus näkyä. Pysykää kovina vaan kansalaiset, tuskin niillä on esittää näyttöä "palvelun" tilaamisesta (esim.puheluerittelyä)ja todistustaakkahan on heikäläisillä. Kaikki mahdolliset valitukset ja rikosilmoitukset jouduin tekemään, mikä tietysti ärsyttää. Joku lukutaidoton hoono soomi-tyyppinen Pia siellä vastaillu mun sähköposteihin ja vielä se mulkero yritti tänään urkkia mun poikani henkilötunnusta. (Ei kannata ainakaan sitä antaa.)

ETTÄ ÄLKÄÄ ANTAKO PERIKS! Ilmottelen sitte kun korvaus on tullu, että saatte toivoa.

• Raimos
        Vaakku kirjoitti:

Tänään tuli Wixawinilta viimein kysely tili- ja IBAN, SWIFT/BIC-numeroista. Siitä päätellen jonkunlaista fyrkkaa voi joskus näkyä. Pysykää kovina vaan kansalaiset, tuskin niillä on esittää näyttöä "palvelun" tilaamisesta (esim.puheluerittelyä)ja todistustaakkahan on heikäläisillä. Kaikki mahdolliset valitukset ja rikosilmoitukset jouduin tekemään, mikä tietysti ärsyttää. Joku lukutaidoton hoono soomi-tyyppinen Pia siellä vastaillu mun sähköposteihin ja vielä se mulkero yritti tänään urkkia mun poikani henkilötunnusta. (Ei kannata ainakaan sitä antaa.)

ETTÄ ÄLKÄÄ ANTAKO PERIKS! Ilmottelen sitte kun korvaus on tullu, että saatte toivoa.

Terve !
        Mites on jokos alkaa korvauksia olla tilillä ? Itse olen pariin kertaan ollut firmaan yhteydessä ja tänään ilmoitin ottevani viranomeisiin yhteyttä , jos ei sieltä ala mitään kuulua !
        Saas nähdä kuin äijän käy !

• Tyhmä kun olen

Minä kans typera jonnekin puhelinnumeroni kait sitten lykkäsin. Näitä viestejä onkin sitten tullut jo pidemmän aikaa mutta en ole tajunnut niistä mitään kun en itse puhelinlaskuani näe. Isäntä ei ole kyllä mitään valittanut koska en yleensäkään käytä kännykkää joten laskua ei keräänny, mutta kyllä se vähäkin vituttaa.

Lähetin tuohon numeroon viestin STOP. Ensiksi tuli notta "palvelu on suljettu" mutta noin puolen tunnin päästä tuli toinen viesti että "irtisanoutumisesi on vastaanotettu. Numerosi poistetaan palvelusta puolen tunnin päästä." Parasta sitten kanssa toimia :/

Ärsyttää lukea, että ihmiset on tämmöisestä joutuneet kärsimään. Onhan se totta, että tavallaanhan se on oma moka mutta on se nyt jumankauta aika törkeetä jos maksua tulee siitä että *vastaanottaa* viestejä. Ja viesteissähän ei itsessään mitään ohjeita palvelun lopettamiseen ole, tai muutoinkaan mitään ilmoitusta tyyliin "tämän viestin vastaanottaminen maksoi ****". Mitä nyt itse joskus aniharvoin olen jonkun soittoäänen tai pelin kännykkään hakenut niin wapin kautta kyllä huomannut että on varmana joka perhanan sivulla ja viestissa ilmoitus, että mitä maksaa.

Toivottavasti tuo pirun paska joutuu kuluttajaviranomaisten tms. kynsiin.

• win win win

Firman mainonta on ollut niin harhaanjohtavaa ettei todellakaan ole ollut käyttäjälle selvää, että samalla on tilaamassa maksullista kestotilauspalvelua. Heidän mainoksistaan ei selvästikään ole voinut helposti ja yksiselitteisesti ensisilmäyksellä huomata, että nyt tilataan jatkuvaa maksullista tilauspalvelua. Koko firman toiminta perustuu harhauttamiseen, eikä se ole silloin käyttäjän vika. Liiketoiminnan tulee perustua siihen, että tulevat asiakkaat ymmärtävät mitä ovat tekemässä ja mihin sopimukseen suostumassa.

• Alaikäinen

Soittakaa numeroon 09-611460 niin saatte tekstarien tulon loppumaan. Isäni teki juuri äskön niin ja he lupasivat niiden loppumaan. Omaan laskuuni on tullut joka kuukausi 12 euron palvelu maksu ja olemme sitä ihmetelleet. Soitimme elisallekin eikä siellä osattu tehdä mitään. Saimme kuitenkin listan numeroista johon olin soittanut ja siihen tuli myös nämä palvelunumerot. (17270)

• kekeke009

miten ne voi todistaa että juuri SINÄ olet antanut oman numeros sinne nettisivulle? esim. mä voisin mennä sinne ja laittaa randomisti ihmisten numeroita ja nää alkais saamaan niitä laskuja.

palveluntarjoajan tarvis sitten alkaa ip-osoitteen perusteella todistamaan että joo, juuri sinä olet laittanu nettiosoitteessamme tämän numeron. toi on käytännössä mahdotonta. millä helvetillä ne siis vois tietää että kuka meikäläisen numeron sinne niiden sivulle on pistäny? enhän mä ny maksa senttiäkään jos joku keijo kovalainen on laittanu meikän numeron niiden sivulle...

• -ropson-
    • Enkelin äiti

Mikä tilanne Wixwinin suhteen? Oletteko saaneet rahoja takaisin? Vanha anoppini ja tiukassa rahatilanteessa oleva mieheni tytär ovat saaneet viestejä ja ikäviä yllätyksiä puhelinlaskuihinsa. Tuntuu todella pahalta heidän puolestaan.

• rehellisyys maan perii

Minä erehdyksissäni vastasin ensimmäiseen tekstiviestiin (en tiedä kuinka löysivät numeroni). Tämä tapahtui huhtikuussa 2008. Yhteenkään tekstiviestiin en ole sen jälkeen vastannut. Nyt vasta huomasin, että puhelinlaskussani oli 10,50 euroa laskutettu ajanvietteestä. Wixawinhan se oli. SoitinKuluttajaneuvontaan ja viesti oli: tilaus poikki ja Elisan kautta rahoja vaatimaan. Soitin Elisalle:'Juu, näitä tulee monta viikossa, ei niille voi mitään. Mullkein tuli just toissapäivänä...' Oli selitys. Ehdottivat jotain sulkua, jonka hyväksyin. Sen lisäksi laitoin siihen 17... numeroon STOPin.Kirjoitin sähköpostia hWixawiniin (nettisivuilla olevaan osoitteeseen), tuli bumerangina takaisin. Myöhemmin meni läpi.

'Kiitos tiedosta. Pahoittelemme tapahtunutta.
        Lähetimme pääkonttoriimme tiedustelun tapauksestanne. Toivomme saavamme sieltä
        yksityiskohtaisia tietoja siitä, miten ja milloin tilauspalvelu käynnistettiin
        teidän kohdalla. Palaamme asiaan mahdollisimman pian, eli kun saamme vastauksen korkeammalta taholta.Ystävällisin terveisin.Linda
        Wixawin-asiakaspalvelu.'(tuli osoitteesta:[email protected]

Ja sitten myöhemmin: 'Hyvä vastaanottaja,
        Kiitos että otitte yhteyttä meihin. Suhteessa teidän tiedosteluun,tässa yksityiskohtia teidän tilauksesta meidän palveluun.Te osallistuitte meidän Apple iPhone kilpailuun 07/04/2008 kello 07:40lähettämällä vahvistus viestin numeroon 17270 avainsanalla “IPHONE”.Toivottavasti olemme tiedottaneet teitä tarpeeksi. Jos tarvitsette
        enemmän selitystä, voitte käydä meidän nettisivulla www.wixawin.com.Jos et löydä niitä tietoja mitä etsitte, niin soittakaa numeroon 09-611460 tai lähettäkää sähköposti osoitteeseen [email protected].
        Terveisiä,Asiakaspalvelu,Wixawin (tuli osoitteesta [email protected])

Kirjoitin ja valitin,että tekstiviestit ovat tulleet vaillinnaisilla tiedoilla. EI minulla ollut hajuakaan, että vastaanottaminen maksaa.
        Kertoivat, että kaikkialla on hyvin selkeästi informoitu mitä tämä maksaa. Ja katin kontit. Sanoin ottavani yhteyttä siis kuluttajaneuvontaan
        ja nyt siis aion tehdä rikosilmoituksen asiasta.

• rehellisyys
        rehellisyys maan perii kirjoitti:

Minä erehdyksissäni vastasin ensimmäiseen tekstiviestiin (en tiedä kuinka löysivät numeroni). Tämä tapahtui huhtikuussa 2008. Yhteenkään tekstiviestiin en ole sen jälkeen vastannut. Nyt vasta huomasin, että puhelinlaskussani oli 10,50 euroa laskutettu ajanvietteestä. Wixawinhan se oli. SoitinKuluttajaneuvontaan ja viesti oli: tilaus poikki ja Elisan kautta rahoja vaatimaan. Soitin Elisalle:'Juu, näitä tulee monta viikossa, ei niille voi mitään. Mullkein tuli just toissapäivänä...' Oli selitys. Ehdottivat jotain sulkua, jonka hyväksyin. Sen lisäksi laitoin siihen 17... numeroon STOPin.Kirjoitin sähköpostia hWixawiniin (nettisivuilla olevaan osoitteeseen), tuli bumerangina takaisin. Myöhemmin meni läpi.

'Kiitos tiedosta. Pahoittelemme tapahtunutta.
        Lähetimme pääkonttoriimme tiedustelun tapauksestanne. Toivomme saavamme sieltä
        yksityiskohtaisia tietoja siitä, miten ja milloin tilauspalvelu käynnistettiin
        teidän kohdalla. Palaamme asiaan mahdollisimman pian, eli kun saamme vastauksen korkeammalta taholta.Ystävällisin terveisin.Linda
        Wixawin-asiakaspalvelu.'(tuli osoitteesta:[email protected]

Ja sitten myöhemmin: 'Hyvä vastaanottaja,
        Kiitos että otitte yhteyttä meihin. Suhteessa teidän tiedosteluun,tässa yksityiskohtia teidän tilauksesta meidän palveluun.Te osallistuitte meidän Apple iPhone kilpailuun 07/04/2008 kello 07:40lähettämällä vahvistus viestin numeroon 17270 avainsanalla “IPHONE”.Toivottavasti olemme tiedottaneet teitä tarpeeksi. Jos tarvitsette
        enemmän selitystä, voitte käydä meidän nettisivulla www.wixawin.com.Jos et löydä niitä tietoja mitä etsitte, niin soittakaa numeroon 09-611460 tai lähettäkää sähköposti osoitteeseen [email protected].
        Terveisiä,Asiakaspalvelu,Wixawin (tuli osoitteesta [email protected])

Kirjoitin ja valitin,että tekstiviestit ovat tulleet vaillinnaisilla tiedoilla. EI minulla ollut hajuakaan, että vastaanottaminen maksaa.
        Kertoivat, että kaikkialla on hyvin selkeästi informoitu mitä tämä maksaa. Ja katin kontit. Sanoin ottavani yhteyttä siis kuluttajaneuvontaan
        ja nyt siis aion tehdä rikosilmoituksen asiasta.

kalastelevat siis muuallakin:

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/908617.html

• Marip
        rehellisyys kirjoitti:

kalastelevat siis muuallakin:

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/908617.html

Meidän pojan puhelinlaskussa oli kuukauden ajalta näitä wixawinin laskuja 140 euron edestä ja toinen kuukausi vielä tulossa, koska laskut tulee viiveellä ja vasta nyt hoksasin, jotta meillä moinen palvelu käytössä. POjan mukaan ei ole osallistunut mihinkään, tiedä sitten. Viestejä ei ainakaan ole tullut (vaikka laskussa luki 129 kpl).

Jokatapauksessa 9 v ei saisi tällaista palvelua saada, jotan rahoja aion perätä takaisin, mutta liekö turhaa? Onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia rahojen palautuksesta?

Ihmetyttää, että liittymän haltija on alaikäinen ja silti tuollainen palvelu, jonka käyttöön vaaditaan 18 vuoden ikä, saa avattua tuollaisen palvelun (jos nyt sitten itse edes avasi sitä?) Liittymän omistajahan käsittääkseni tulee olla täysi-ikäinen, joten meille vanhemmillehan ne laskut lankeaa maksuun.

Onko kukaan operaattori tullut vastaan näissä? Ainakin dna sanoo, ettei voi mitään.

Sähköposti ei mene wixawinille perille ja puhelimeen on vastattu kerran ja luvattu ottaa yhteyttä, muttei sitä yhteydenottoa vain kuulu.

Joten onko taistelu ihan turhaa vai saako jostain korvauksia tai apuja? Poliisi sanoi, ettei rikosilmoitukseen ole aihetta....

Käsittämätöntä, miten törkeää huijausta.

• opex
        Marip kirjoitti:

Meidän pojan puhelinlaskussa oli kuukauden ajalta näitä wixawinin laskuja 140 euron edestä ja toinen kuukausi vielä tulossa, koska laskut tulee viiveellä ja vasta nyt hoksasin, jotta meillä moinen palvelu käytössä. POjan mukaan ei ole osallistunut mihinkään, tiedä sitten. Viestejä ei ainakaan ole tullut (vaikka laskussa luki 129 kpl).

Jokatapauksessa 9 v ei saisi tällaista palvelua saada, jotan rahoja aion perätä takaisin, mutta liekö turhaa? Onko kenelläkään onnistuneita kokemuksia rahojen palautuksesta?

Ihmetyttää, että liittymän haltija on alaikäinen ja silti tuollainen palvelu, jonka käyttöön vaaditaan 18 vuoden ikä, saa avattua tuollaisen palvelun (jos nyt sitten itse edes avasi sitä?) Liittymän omistajahan käsittääkseni tulee olla täysi-ikäinen, joten meille vanhemmillehan ne laskut lankeaa maksuun.

Onko kukaan operaattori tullut vastaan näissä? Ainakin dna sanoo, ettei voi mitään.

Sähköposti ei mene wixawinille perille ja puhelimeen on vastattu kerran ja luvattu ottaa yhteyttä, muttei sitä yhteydenottoa vain kuulu.

Joten onko taistelu ihan turhaa vai saako jostain korvauksia tai apuja? Poliisi sanoi, ettei rikosilmoitukseen ole aihetta....

Käsittämätöntä, miten törkeää huijausta.

Hei,

Korvauksia on saatu mutta vasta kun viestintävirasto ja kuluttaja-asiamiehelle on tehty reklamaatio, joka on edelleen laitettu wixawiniin.Asiasta kannattaa olla myös yhteydessä (In English) [email protected] jonka lyhytnumeroita wixawin käyttää. Myöskään wixawinistä aiheutuneita laskuja ei ole tarvinnut maksaa, vaikka osalla ne ovat menneet perintään asti ennen kuin operaattori on suostunut poistamaan ne. Fakta on, että yksikään operaattori ei lähde näitä laskuja perimään oikeudessa, mihin perintä lopulta päättyisi joten he ovat luovuttaneet aina ennen oikeutta ja poistaneet laskut. Osa on myös ottanut lakimiehen kautta MTG yritykseen joka omistaa wixawin palvelun ja saaneet näin, jopa vahingonkorvauksia. Yksityinen ihminen kun ei ole kovin pelottava tällaiselle huijarifirmalle ja heidän katteettomat uhkauksensa menevät tyhjille korville, mutta kun lakimies ottaa yhteyttä alkaa yleensä tapahtua. Muistakaa, että voitte vaatia kaikki kuluja takaisin, joita perintä on aiheuttanut.

• dfhdfh

meinasin antaa numeroni tonne paskaan, mutta onneksi googletin ekaks. photobuketista tuon voi saada.

• #¤%

Tajusin vasta nyt googlettaa hommasta, mulle tullut varmaan puolitoista vuotta noita viestejä. Mihinkään en ole ilmoittanut numeroani. Sain stopattua homman mutta eipä paljoa huojenna. Erosin elisasta, koska en voinut tajuta mikä laskuissa maksaa. Huonoa mainosta siis myös Elisalle. Ovatko puhelinfirmat tässä mukana myös?

Uskoisin että olen menettänyt lähemmäs 400e. Onko kukaan saanut valitusta läpi?

• Minäkin vasta nyt...
        #¤% kirjoitti:

Tajusin vasta nyt googlettaa hommasta, mulle tullut varmaan puolitoista vuotta noita viestejä. Mihinkään en ole ilmoittanut numeroani. Sain stopattua homman mutta eipä paljoa huojenna. Erosin elisasta, koska en voinut tajuta mikä laskuissa maksaa. Huonoa mainosta siis myös Elisalle. Ovatko puhelinfirmat tässä mukana myös?

Uskoisin että olen menettänyt lähemmäs 400e. Onko kukaan saanut valitusta läpi?

luin oman puheluerittelyni. Olivat kyllä niin ovelasti sujuttaneet sen 15 euroa per kuukausi, etten onnistunut huomaamaan mitään suurta eroa, syytin kai itseäni liiasta juoruamisesta. Viestejä luulin ärsyttäviksi mainoksiksi, enkä viitsinyt alkaa selvittää, kuka niitä lähettelee, kun ne eivät sisältäneet mitään yhteystietoja.

Olen ottanut wixawiniin monesti yhteyttä rikosilmoituksella uhaten, mutta huonolta näyttää minkäänlainen korvausten takaisin saaminen ym. Aion mennä poliisin luokse huomenna, enkä lepää ennen kuin tällainen S*ATANAN YHTEISKUNNAN POHJASAKKA ON TURVALLISESTI TELKIEN TAKANA! Ilmoitin sille asiakaspalvelijalle, että rehellisempää olisi ryöstää ihminen kioskijonossa. En ymmärrä kuinka ne voivat tehdä TÖITÄ tuollaiselle firmalle? Mieluummin nuolisin pa*kaa ruotsinlaivan lattialta.

Kertokaa ihmiset, onko valituksista ollut mitään hyötyä? Tämä yritys voi hyvin, meidän täytyy tehdä siitä loppu välittömästi!

• ...
        Minäkin vasta nyt... kirjoitti:

luin oman puheluerittelyni. Olivat kyllä niin ovelasti sujuttaneet sen 15 euroa per kuukausi, etten onnistunut huomaamaan mitään suurta eroa, syytin kai itseäni liiasta juoruamisesta. Viestejä luulin ärsyttäviksi mainoksiksi, enkä viitsinyt alkaa selvittää, kuka niitä lähettelee, kun ne eivät sisältäneet mitään yhteystietoja.

Olen ottanut wixawiniin monesti yhteyttä rikosilmoituksella uhaten, mutta huonolta näyttää minkäänlainen korvausten takaisin saaminen ym. Aion mennä poliisin luokse huomenna, enkä lepää ennen kuin tällainen S*ATANAN YHTEISKUNNAN POHJASAKKA ON TURVALLISESTI TELKIEN TAKANA! Ilmoitin sille asiakaspalvelijalle, että rehellisempää olisi ryöstää ihminen kioskijonossa. En ymmärrä kuinka ne voivat tehdä TÖITÄ tuollaiselle firmalle? Mieluummin nuolisin pa*kaa ruotsinlaivan lattialta.

Kertokaa ihmiset, onko valituksista ollut mitään hyötyä? Tämä yritys voi hyvin, meidän täytyy tehdä siitä loppu välittömästi!

Tänään tuli minullekin viesti ja mihinkään en ole numeroani työntänyt. Kun nyt pääsisin edes selvyyteen, jouduinko maksamaan muka tuosta ilmaisviestistä jotain, mutta kestää aikansa sitten saada ilmaiseksi Elisan sivuilta tieto. Elisalle jo soitin ja laitoin eston ja laitoin sähköpostia Winpaskallekin.

• kysessä petos
        ... kirjoitti:

Tänään tuli minullekin viesti ja mihinkään en ole numeroani työntänyt. Kun nyt pääsisin edes selvyyteen, jouduinko maksamaan muka tuosta ilmaisviestistä jotain, mutta kestää aikansa sitten saada ilmaiseksi Elisan sivuilta tieto. Elisalle jo soitin ja laitoin eston ja laitoin sähköpostia Winpaskallekin.

MENKÄÄ KAIKKI wixawin viestejä saaneet POLIISILAITOKSELLE tekemään rikosilmoitus asiaa käsitellään PETOS nimikkeellä.

Operaattori pesee kätensä todella törkeästi ja yritys voi jatkaa toimintaansa,mikäli ihmiset eivät tee riksilmoitusta.
        Huijatuksi tuleminen,ei ole kenenkään oma vika wixawin toimii,vain huijaamalla sillä ei ole mitään rehellistä toimintaa.

Menkää poliisinpuheille!

• StnnPrkl
        kysessä petos kirjoitti:

MENKÄÄ KAIKKI wixawin viestejä saaneet POLIISILAITOKSELLE tekemään rikosilmoitus asiaa käsitellään PETOS nimikkeellä.

Operaattori pesee kätensä todella törkeästi ja yritys voi jatkaa toimintaansa,mikäli ihmiset eivät tee riksilmoitusta.
        Huijatuksi tuleminen,ei ole kenenkään oma vika wixawin toimii,vain huijaamalla sillä ei ole mitään rehellistä toimintaa.

Menkää poliisinpuheille!

Minä puolestaan vain katsoin, ylittäisikö "älykkyysosamääräni" Matti Nykäsen vastaavan ja tämän prosessin seurauksena noita tietokilpailukysymyksiä alkoi saapua kännykkääni.

Eli älykkyysosamääräni ei ollut valitettavasti riittävä. Stop -käskyllä lopetin "palvelun". Saa nähdä paljonko laskua ehti kerääntytä - näkyy sitten seuraavassa laskussa.

En aio maksaa, mutta toivottavasti ei mene niin pitkälle, että luottotietoihin tulee merkintä.

• jhedhjdbjhe

Wixawin 17270 kusetus jatkuu ja operaattorit vain hymyilee.
      Vasta iskuna olen laittanut eniron numeropalvelusta löytämiäni puhelin numeroita jo satoja ja jatkan satanumeroa / päivä.
      Katsotaan saanko siirettyä kaikki Suomen rahat huijjareille ennen kun operaattorit lopettaa rahastamisen kusetuksella .
      Osallistu sinäkin
      http://www.wixawin.com/fi/ads/iphonepin.aspx

Minä kehoittaisin kaikkia suojautumaan rahansiirto operaatiotani vastaan soittamalla operaattorilleen että asettavat kaikki estot maksullisille palveluille.

• vitun tohelot ku meette lai...

Oletko täysin menettänyt järkesi, kun lähetät toisten numeroita palveluun??!! Aiheutat kaikille niille joiden numerot lisäät palveluun älyttömästi ylimääräistä vaivaa. Ensiksi kannattaisi varmaan olla viestintävirastoon yhteydessä ennenkuin otat asiat omiin käsiisi.

• pim

Minäkin sitten sotkin itseni tähän kusetukseen!! Että ottaa päähän oma tyhmyys ja sinisilmäisyys!

• asiantuntija

Hei,

Työskentelen mobiilialalla ja halusin auttaa teitä hieman vaikeuttamaan huijarifirmojen toimintaa.

Viimeaikoina on Hollannista tullut läjäpäin mobiilifirmoja, jotka mainostavat lähinnä webissä palveluitaan. Näistä pahimpia huijareita ovat wixawin, Zemgo, Funmobile ja Celldorado.

kyseiset firmat käyttävät hämäriämainoksia esim. http://filanding.funmobile.com/6020/landing.jsp?a=572&s =SUBID#

Kyseinen mainos on Suomen lakien vastainen, koska palvelun hintaa ei ilmoiteta missään eikä mainittuihin palveluehtoihin ole mahdollista tutustua sivulta.

Yleensä ihmiset valittavat palveluista viestintävirastoon tai mapeliin, jotka ovat kuitenkin täysin tehottomia tekemään asian eteen mitään. On kuitenkin olemassa toinenkin paljon tehokkaampi tapa vaikuttaa.

Yleisesti kaikki nämä palvelut käyttävät SMS laskutukseen välifirmaa, joka toimii operaattoreiden kanssa tarjoten laskutusyhteyksiä. Yhteydenotot näihin firmoihin ja rahojen palauttamisvaatimukset tulevat johtamaan ennen pitkään kyseisten palveluiden toiminnan lopettamiseen.

Listasin tähän muutamia tällaisia firmoja.

http://www.netsize.com/
      http://www.ericsson.com/solutions/ipx/ipx_contact.shtml
      http://www.mblox.com/
      http://www.vianett.no/

Voitte tarkistaa kuka omistaa lyhytnumeron, josta teitä laskutetaan täältä: http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/ numerointi/smsnumerointi/smsnumerot.html

Haluisin kuitenkin huomauttaa, että alalla on myös luotettaviakin firmoja, jotka tulevat esim. Suomesta. Tutustukaa siis aina huolella mihin sitoudutta ja muistakaa suosia kotimaista:)

• Kiitos! Tajusin vain liian myöhään,tulee n. 100€ lasku dna:lta. Voiko asiaan tehdä enää mitään? Miksi esim suomi24:n antaa tälläisten huijareiden lähettää mainoksia ja tiedotteita sähköpostiin, eikö heillä ole mitään kontrollia tähän? Terv Mikael

• super1
        Mikael55 kirjoitti:

Kiitos! Tajusin vain liian myöhään,tulee n. 100€ lasku dna:lta. Voiko asiaan tehdä enää mitään? Miksi esim suomi24:n antaa tälläisten huijareiden lähettää mainoksia ja tiedotteita sähköpostiin, eikö heillä ole mitään kontrollia tähän? Terv Mikael

Laskun voi jättää maksamatta, yleensä siitä seuraa perintäilmoitus mutta jos olet asiassa tiukka tuskin joudut maksamaan laskua. Suosittelisin ottamaan yhteyttä viestintä virastoon ja laittamaan valituksen seuraaville tahoille.

http://www.netsize.com/ ilmoita, että heidän lyhytnumeroita käytetään huijaritoimintaan ja vaadi laskutuksen perumista ja muista mainita, että olet yhteydessä Suomen viranomaisiin asiasta.

Myös suora yhteyden otto wixawiniin auttaa asiasa.

• Ekan yhteydenoton saanut

Sain äsken wixawinin viestin (ensimmäisen, Googletin firman ja löysin tämän ketjun (huh).

Viestintäviraston (Ficora) hakumoottorilla löytyi seuraava tieto:
        Myönnetyt lyhytsanomapalvelunumerot
        Numero    Yritys     Myönnetty
        17270    NETSIZE GROUP SA 20.8.2008

Netsize Groupille on myönnetty elo-syyskuun vaihteessa lupa sms-numerolle 17270.

Kettua kanssa, älkää maksako laskuja, riitauttakaa asia operaattorinne kanssa. Jos kyllin moni riitauttaa asian, on operaattorin pakko ottaa aiaan kantaa ja isommilla hartioillaan tehdä jotain meidän pienempien puolesta.

• Wixalost

Pankaa tuo paskafirma maksamaan etsimällä googlella heidän mainoslinkkejä. Joka kerta kun linkkiä napsauttaa, tämä firma joutuu maksamaan googlelle muutaman kymmenen senttiä. Eikun talkoisiin, eiköhän mainostaminen ala hiipua. Nämä ovat jotain sponsorilinkkejä eli esim: http://www.google.fi/sponsoredlinks?q=Voita PS3&hl=fi&c lient=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=Qnb&um=1 &ie=UTF-8    

• Hahah...

Tuossa ensimmäisessä linkissä on nähtävissä palvelun hinta :D Vain IDIOOTIT laittaa numeronsa tuollaisiin palveluihin! Netissä ei mikään ole ilmaista...valitettavasti :D!!!!!
        Huh huh teitä typerykset...

• asiantuntija

Hei,

Haluaisin ilmoittaa kaikille, että teidän ei tarvitse maksaa wixawin toiminnasta tulleita laskuja vaikka operaattorit uhkaavat perinnällä olkaa tiukkoja asia ratkaistaan viime kädessä oikeudessa ja siihen ei yksikään operaattori lähde. Olen itse työskennellyt suomessa operaattoreilla ja näitä tapauksia tuli jatkuvasti kaikille, jotka vaativat asiaa selvitettäväksi tarpeeksi kauan palautettiin aina rahat.

• huijattu

Ehdottomasti näin. Älkää maksako näitä palveluviestejä,sillä viestien lähettäjät ovat rikollisia.
        Tulen tekemään rikosilmoituksen poliisille.

• operaattorille
        huijattu kirjoitti:

Ehdottomasti näin. Älkää maksako näitä palveluviestejä,sillä viestien lähettäjät ovat rikollisia.
        Tulen tekemään rikosilmoituksen poliisille.

mutta voit laskuttaa puhelut wixalta

[email protected]

Ilmoita myös kuluttajaviranomaiselle.

• huijattu
        operaattorille kirjoitti:

[email protected]

Minä en maksa sellaisesta mitä en ole ostanut taikka tilannut.Tulkoon siitä sitten vaikka ennakkotapaus tästä asiasta.
        Huomenna menen poliisiasemalle ja teen tästä asiasta rikosilmoituksen enkä lepää ennenkuin hämäräfirma on saanut tuomionsa .

• huijattu
        operaattorille kirjoitti:

[email protected]

Minä en aio alistua maksamaan .Tämä on petos ja on aivan varmaa että tämäkin selviää aikanaan.
        Jos tämä firma pyytää teiltä tilinumeroa rahojen palauttamiseksi,älkää missään tapauksessa lähettäkö.
        Niillä on tiedossa jo puhelinnumerosi, tilinumerosi ja kohta henkilötunnuksesi ja luottokorttisi numerokin.

• operaattorille
        huijattu kirjoitti:

Minä en aio alistua maksamaan .Tämä on petos ja on aivan varmaa että tämäkin selviää aikanaan.
        Jos tämä firma pyytää teiltä tilinumeroa rahojen palauttamiseksi,älkää missään tapauksessa lähettäkö.
        Niillä on tiedossa jo puhelinnumerosi, tilinumerosi ja kohta henkilötunnuksesi ja luottokorttisi numerokin.

on maksettava, sillä se on vain välittäjä. Siksi kysyinkin menetteylytapoja. Numeronhan he jo saivat ilman, että sitä annoin. Siinä ÄO-testissä kysyttiin vain operaattoria, joten en ymmärrä, mistä he saivat numeron. Ainoa selitys on, että email-osoitteiden mukaan selvitetään nimet ja numerot.

On se vain kumma, ettei tähän saada viranomaisia mukaan, vaikka on tehty rikosilmoituksia ym. Jos laskee tuhannen huijatun mukaan, niin joka ikinen viesti tuo heille reippaasti rahaa, koska meiltä veloitetaan lähes kaksi euroa per viesti.

• elli oli tyhmä

otin kerran osaa tv-mainokseen tälläinen apina peli ja nyt tulee tonttu peli älkää missään nimessä ottako osaa vaikka kirjoitin stop numeroon 17212 niin olin poikkaisut sen aikoja sitten niin ne ei pitäisi päästä hakkeroimaan. Kuitenkin pääsivät.Olen ollut yhteydessä Mapel ja sain sieltä tälläisen viestin että lähetä vastine tekstivietillä [email protected] tämä firma on hollantilainen. Jos ei tule stoppia niin kannattaa sen jälkeen tehdä vasta rikosilmoitus. Mapel ,Ilkka Lehto on alkannut tutkimaan tämän firman laittomuksia. T. Yksi retkahtannut tv-mainokseen

• Hamara

Olisko aiheellista laittaa aiheesta adressi jonka pohjalta tehdään yhteiskanne tätä Wixawiniä vastaan. Yhteiskanteella voisi olla tehoa ja kukaan ei olisi yksin keissin kanssa. Ehkä saataisiin tämän kaltainen huijaaminen vaikeammaksi tässä maassa.

Niiden säännöt on täyttä potaskaa.

• asan
        Hamara kirjoitti:

Olisko aiheellista laittaa aiheesta adressi jonka pohjalta tehdään yhteiskanne tätä Wixawiniä vastaan. Yhteiskanteella voisi olla tehoa ja kukaan ei olisi yksin keissin kanssa. Ehkä saataisiin tämän kaltainen huijaaminen vaikeammaksi tässä maassa.

Olen saanut noita viestejä ja poistanut vastaamatta, mutta enpä osannut arvata, että puhelinlaskussa on kaikki maksettavana. Mistään en löytänyt ohjetta, miten saan viestit loppumaan, soitin sitten operaattorille ja sain stop-ohjeen. Nyt olen joutunut maksamaan useita kymmeniä euroja huijareille. Jospa saatais yhteinen rikosilmoitus aikaan.

• joutunut
        Hamara kirjoitti:

Tein kuluttajavirastolle valituksen tästä 17270 jutusta, toivottavasti moni muukin tekee.
        Olen aikuinen täysijärkinen ihminen ja silti tulin huijatuksi! En tosiaankaan tiennyt osallistuvani johonkin "mobiilipeliin", kun aloin saamaan noita tekstareita "kysymys xx xxx ", jotka sitten osoittautuivat maksullisiksi.
        Koko homma alkoi valjeta vasta melkeinperheriidan jälkeen. Räyhäsin mieheni puhelinlaskussa olevista ajanvietetekstareista kunnes omassa laksussanikin oli sellaisia. Aloin selvitellä niitä ja ...wixawin!

• Oletin olevani älykkäämpi
        asan kirjoitti:

Olen saanut noita viestejä ja poistanut vastaamatta, mutta enpä osannut arvata, että puhelinlaskussa on kaikki maksettavana. Mistään en löytänyt ohjetta, miten saan viestit loppumaan, soitin sitten operaattorille ja sain stop-ohjeen. Nyt olen joutunut maksamaan useita kymmeniä euroja huijareille. Jospa saatais yhteinen rikosilmoitus aikaan.

En koskaan pelaa mitään pelejä, paitsi pasianssia! ÄO-mainos Googlen etusivulla sai minut kiinnostumaan testistä, jonka tein ja lähetin puhelinnumeroni vastausta varten, mutten halunnut jatkaa (vastaus EI). Siitä huolimatta puhelimeeni alkoi tulla kysymyksiä. Poistin ne välittömästi, koska ihmettelin mitä ne ovat ja mistä ne tulevat. Seuraavassa puhelinlaskussani oli 13,75 € ajanvietekuluja, mikä herätti huomioni ja aloin tutkimaan asiaa.
        Kiitos teille keskustelupalstan osallistujille. Sain hyvät ohjeet asian hoitamiseksi. Lähetin sähköpostilla jämäkän viestin firmalle ja annan jutun poliisille. Laskua en aio maksaa.

• lina66

Haluatko lopettaa winkysymyksiä?
      lähettää viesti STOP 17270, minä tein sen.
      Olin tosi vihainen että sain maksaa heille mitä en ole tilaanut.

• shit

HUOM!

Ja esim. juuri tämän keskustelusivun alla on linkki kyseiseen paskaan, eli sinisellä "Tiina Lymi ÄÖ on 120".
        Ei sitten ainakaan tohon kannata antaa omaa numeroaan.

• t ollo
        shit kirjoitti:

HUOM!

Ja esim. juuri tämän keskustelusivun alla on linkki kyseiseen paskaan, eli sinisellä "Tiina Lymi ÄÖ on 120".
        Ei sitten ainakaan tohon kannata antaa omaa numeroaan.

Minäkin olin torvi, kun menin sitten laittamaan puhelinnumeroni nettiin saadakseni tietää äö:ni .. Vaikka tulos olikin mieltä ylentävä, niin tulin puhelinlaskun jälkeen siihen tulokseen, että en enää ikinä pistä puhelinnumeroani mihinkään netissä olevaan "testiin" tms. juttuun ! Tämän tapauksen johdosta koen, että äö:ni on aika imbesillin tasoa ;)

Mutta laitoin tänään viestin STOP numeroon 17270 - paluuviestissä luki, että jäsenyys irtisanottu - toivoa sopii.

• PUIKKOPALLO
        t ollo kirjoitti:

Minäkin olin torvi, kun menin sitten laittamaan puhelinnumeroni nettiin saadakseni tietää äö:ni .. Vaikka tulos olikin mieltä ylentävä, niin tulin puhelinlaskun jälkeen siihen tulokseen, että en enää ikinä pistä puhelinnumeroani mihinkään netissä olevaan "testiin" tms. juttuun ! Tämän tapauksen johdosta koen, että äö:ni on aika imbesillin tasoa ;)

Mutta laitoin tänään viestin STOP numeroon 17270 - paluuviestissä luki, että jäsenyys irtisanottu - toivoa sopii.

OLEN MONESTI LÄHETTÄNYT STOP-VIESTIN .PERUUTUS EI ONNISTU. KEROKAA IHMEESSÄ MITEN ONNISTUITTE?

• kömpiä

Lähetin kanssa viestin numeroon 17270, paluu viesti tuli jossa luvattiin peruuttaa jäsenyyteni, mistä, en todella tietoisesti ole liittynyt mihinkään tuollaisiin.
        Siis viesti STOP 17270.

• kömpiä
        kömpiä kirjoitti:

Lähetin kanssa viestin numeroon 17270, paluu viesti tuli jossa luvattiin peruuttaa jäsenyyteni, mistä, en todella tietoisesti ole liittynyt mihinkään tuollaisiin.
        Siis viesti STOP 17270.

STOP 17270 ei ole tullu enempää.

• immeinen
        kömpiä kirjoitti:

STOP 17270 ei ole tullu enempää.

Tunnen itseni täysin typeräksi,
        En ole mielestäni liittynyt mihinkään palveluun ja nyt siitä ei pääse eroon.
        STOP 17270 vastaa, ettei palvelua voida irtisanoa!!!!!
        Miten pääsen siitä eroon.....????

• kömpiä
        immeinen kirjoitti:

Tunnen itseni täysin typeräksi,
        En ole mielestäni liittynyt mihinkään palveluun ja nyt siitä ei pääse eroon.
        STOP 17270 vastaa, ettei palvelua voida irtisanoa!!!!!
        Miten pääsen siitä eroon.....????

Niinpä en ollut minäkään tietoisesti liittynyt mihinkään, mut kun laitoin tuon STOP 17270 viestit loppu. Mut kellä tuo ei auta niin ei kait muuta ku rikos ilmoituksen tekoon.

• raivona
        PUIKKOPALLO kirjoitti:

OLEN MONESTI LÄHETTÄNYT STOP-VIESTIN .PERUUTUS EI ONNISTU. KEROKAA IHMEESSÄ MITEN ONNISTUITTE?

Soittakaa numeroon:09-611460, niin saatte toivottavasti viestit lopetettua-kuulette huijareiden äänenkin-TÄMÄ on Rikollista toimintaa! ÄLKÄÄ antako netissä minnekään puhelinnumeroanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• törkeää

stop minulle ei saa lähettää yhtään viestiä t. anneli laakkonen
        puh 040-7218475

• LUKEKAA LINKKI

Itse laitoin juuri Saunalahdelle sähköpostia jossa kiistin solmineeni mitään sopimusta ko. yhtiön kanssa. Tässä ei nyt monista euroista ole kyse, mutta mielelläni katson nämä kortit ihan loppuun asti, vaikka sitten haetaan tuomioistuimelta tuo jutussa mainittu ennakkopäätös, jos vaikka joku roti tulisi näihinkin "palveluihin". Suosittelen kaikkia jotka eivät mielestään ole palvelua tilanneet ottamaan yhteyttä operaattoriin ja mainitsemaan kuluttaja-asiamiehen neuvoista, avusta ja että on valmis tähän asiaan päätöksen vaikka sitten tuomioistuimelta tarvittaessa hakemaan.

Mitään tässä yhteydenotossa ei häviä ja voihan sen laskun sitten halutessaan maksaa jos operaattori ei noita veloituksia suostu laskusta poistamaan eikä halua asiaa sen enempää riitauttaa. Tuo linkin esimerkkitapaus ainakin ratkesi ennen tuomioistuimia ja asiakkaan hyväksi.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/070508/

• Totzi

Minullekkin on tullut näitä win viestejä jo kolmisen kuukautta, enkä ole vastannut näihin mutta silti ovat veloittaneet 20€ joka kuukausi. tympiipi tämmöiset rahastus firmat!!!

• misa

Olen myöskin kärsinyt kyseisistä viesteistä ja tähän mennessä maksanut 13,50 €, siitä pääsee eroon lähettämällä viestin numeroon 17270 ja kirjoittamalla viestiksi "stop". Ainakin lupasivat poistaa "jäsenyyteni".

• Mamiliini

Lähetä numeroon "STOP" tekstiviesti (siis myös lainausmerkit) niin tulo loppuu. Sitten operaattorille kirjallinen reklamaatio veloituksista koskien palveluita, joita et koskaan ole tilannut. Minulla näkyi kohdassa "Tekstiviestit, palvelunumerot, ajanviete" .Niitä ei pidä maksaa. Ota yhteys myös kuluttajaneuvojaan ja myös poliisille rikosilmoitus.

• petosta

Mikä on operaattorin vastuu näissä "huijauslaskutuksissa". On erittäin todennäköistä, että moni asiakas sitoutuu tietämättään vastaanottamaan em. viestejä ja muita palveluja. Toiminnan rehellisyyttä voi epäillä jo siitä miten ovelasti asiakkaita saadaan koukkuun. Aina tietenkin voi vedota "siihen pienellä kirjoitettuu tekstiin" ja asiakkaan omaan tyhmyyteen. Epäillyt toiminnasta ovat vielä perusteellisemmat, jos viestejä ja laskuja tulee senkin jälkeen kun kyseisestä palvelusta on irtisanoutunut.
        Asia on ollut niin paljon esillä, että operaattori kyllä tietää keiden palveluntarjoajien toiminta on ollut kyseenalaista ja aiheuttanut vastalauseita.
        Eihän voi olla niin, että joku huijari laskuttaa operaattorin kautta "vaikka miljoonan" ja operaattori vaan levittelee käsiään kun asiakas asiasta valittaa.
        On muistettava, että jos epärehellistä palveluntarjoajaan on syytä epäillä rikoksesta, niin operaattoria voi olla, tietyillä edellytyksillä, syytä epäillä osallisuudesta, lähinnä avunannosta.

• kuluttajavirastosta avun sa...

Lähetin teksiviestin nroon 17270 "STOP", heti tuli vain uusi viesti... APUA! Soitin kuluttajavirastoon ja antoivat sähköposti osoitteen. Lähetin sinne viestin ja ei mennyt kauan kun matkapuhelimeen tuli viesti jäsenyyden irtisanomisesta... huh huh. Minä sain pikaisen avun palvelunrojen eston kytkemiseen [email protected]
      Voit myös itse käydä tekemässä sen Saunalahden sivuilta, oma saunalahti - GSM liittymät - numeron klikkaus ja sieltä voi valita ilmaisista palveluista: soitonesto, tekstiviestiesto.
      Huomasin tämän selvittyäni järkytyksestä... Viikonloppu pelastettu Ü vielä odotellen saako rahoja..

• lyyli

mikä se sp-osoite oli?

• lyyli

Auts, sorry, sehän oli jo tuossa otsikossa ;D

• huijattu

Minun liittymääni elisa laittoi estot, mutta taas eilen niitä viestejä on näkynyt tulevan. Niin että....

• vitu......
        huijattu kirjoitti:

Minun liittymääni elisa laittoi estot, mutta taas eilen niitä viestejä on näkynyt tulevan. Niin että....

laitoin sähköpostia sinne ([email protected]) että peruutan kaikki ja että teen rikosilmoituksen heidän toiminnasta...ja niin teenkin. saa nähdä tuleeko sieltä vastaus yleensäkään tästä. ei muuta kun kaikki petetyt liikkeelle!

• Oiling
        vitu...... kirjoitti:

laitoin sähköpostia sinne ([email protected]) että peruutan kaikki ja että teen rikosilmoituksen heidän toiminnasta...ja niin teenkin. saa nähdä tuleeko sieltä vastaus yleensäkään tästä. ei muuta kun kaikki petetyt liikkeelle!

>> Hyvä vastaanottaja,
        >>
        >> Olemme vastaanottaneet tiedot. Hyvitys suoritettaan teidän tilille
        >> helmikuun
        >> alussa. Summa joka hyvitetään on 46.50 euro.
        >>
        >> Terveisin
        >> Asiakaspalvelu
        Sain tällaisen viestin, kun olin ilmoittanut tilitietoni sinne. Mutta ei ole rahoja vielä kuulunut

• Oiling
        Oiling kirjoitti:

>> Hyvä vastaanottaja,
        >>
        >> Olemme vastaanottaneet tiedot. Hyvitys suoritettaan teidän tilille
        >> helmikuun
        >> alussa. Summa joka hyvitetään on 46.50 euro.
        >>
        >> Terveisin
        >> Asiakaspalvelu
        Sain tällaisen viestin, kun olin ilmoittanut tilitietoni sinne. Mutta ei ole rahoja vielä kuulunut

Siis olin tehnyt reklamaation viime kesänä kaikkinen selityksineen ja liitteineen kuluttajaviraston kautta.

• qaxu

Onko olemassa muita yleisiä huijaussivustoja jotka tekevät kädestä ennustusta tai ÄO vai onko tuo wixawin ainoa joka on huijannut monia suomalaisia ??? vastatkaa ÄKKIÄÄ.... ja että jos lähettää sonne sen STOP niin ja jos tulee vieti maksaako sekin???

• Kyrpiintynyt

Jep sama ongelma mutta laita tekstari STOP numeroon 17270 niin loppuu palvelu.Laita reklamaatio firmaan(Löytyy google haulla 17270)ja ilmoitat sinne tapauksesi hyvässä lykyssä voit saada korvauksen viesteistä näin minulle sanottiin operaattorilta.

• J.A.K

Joo kyl joku roti täytys tämmösille firmoille saada!!! Väittivät asiakaspalvelussa kivenkovaa et täysin laillista heidän toimintansa! Oli kyl niin dorkan kuulonen kaveri puhelimes et melkee nauraan rupesin! Menis oikeisiin töihin!! :) Kyl jotain jatkotoimia täytyy kehittää, vaikkei nyt monesta kympistä ole kii! Mut periaate! Yhteenkään heidän kysymuksistään en vastannu ja muutenkaan noteerannu mitenkää ennenkun nyt ku näki puh.laskun!!! Miten voidaan laskuttaa palvelun lähettämistä viesteistä? Sen ymmärrän et jos niihin vastaa niin siitä laskutetaan!! Aika perseestä!!!

• slk

En tiedä kiinnostaako tämä enää ketään, mutta lähettämällä ylläolevaan osoitteeseen voitte varmasti lopettaa viestien lähetyksen ja turhan maksamisen. Minulla ainakin tepsi.

• Rikollista touhua ....

Sain loppumaan visailun mutta rahoja ei koskaan tullut takaisin.Harmittaa koska en ole puhelimella ottanut osaa mihinkään visailuihin lisäksi puhelimessani on esto maksullisiin palveluihin.En myöskään ole laittanut puhelintietojani mihinkään kilpailuihin enkä tilauksiin.Silti jouduin maksajaksi vastoin tahtoani.RIKOLLISIA KAIKKI JOTKA TOMMOISTA TEKEVÄT!
        Onko ketään joka haluaisi että puhelinlaskusta osa menee visailuun jota ei ole tilannut?Tuskinpa.
        Puolustajia löytyy vaan firman työntekijöistä.

• kunolin

minä erehdyin johonkin netin älytestiin vastaamaan,testattiin nimenomaan sitä...älyä,joten oma vika mutta aina oppii uutta vastaisuuden varalle,tapahtui viikko sitten joten laskua ei vielä,yksi erittäin tylsä kysymys tuli johon en vastannut. Lähetin stop viestin 17270 numeroon, toivottavasti toimii, ainakin tuli viesti lopettamisesta.Joten kiitän kaikkia neuvoista.

• smile_girls

Itekin huomasin, et olin tullu huijatuksi! Puhelinlasku oli aika iso ja oli sellasia viestejä mitä en ollu edes mielestäni lähettänyt mut nyt sekin taisi selvitä ja lähetin kans stop nroon, saa nyt nähä, et onnistuiko palvelusta irtisanoutuminen niin ainaki viesti kertoi, että jäsenyytesi irtisanotaan!!

• Elisa Saunalahti

Lueskelin tätä viestikejua ja mielikuvaksi muodostui että tuo Wixavin ongelma taitaa kohdistua kahteen operaatoriin Elisaan ja Saunalahteen.
      Eikä nämä operaatorit saa mitään aikaisekseksi ongelmman ratkaisemiseksi vaan vain yrittävät periä jopa perintätoimistojen kautta yhteityö kumpanissa Wixavinin huijauksen maksuja.
      Kun näin on niin ehdottan että käytämme joukkovoimaa ja siirymme käyttämään muiden operaattorien palveluja ja huokuttelemme mukaan operaatorin vaitoon myös kaveri ja tuttava piirimmekin.

• en aio maksaa

täysin rikollista toimintaa,ei kun rikosilmoitusta tekemään.

• ohessa

• marko960
        ohessa kirjoitti:

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1994

aloin tänään ihmettelemään matkapuhelinlaskuni suuruutta ja soitin elisalle jossa he kyllä ystävälllisesi opastivat joten
        soitin tänään tuonne wixawin numeroon ja lupasivat lopettaa viestien lähettelyn, kun kysyin korvauksia niin ei kuulemma onnistu.
        luulin niitten viestien olevan mainoksia joten en ole niihin vastannut, mutta vaimoni on kiltisti maksanut laskuni jolloin olen maksanut WIXAWINistä
        125,43 €uroa ottaa hiukan PÄÄHÄN, kun rahat on muutenkin tiukalla, mut onneksi löysin tämän keskustelu palstan niin saa edes keskustella asiasta. KIITOS

• Huijattu
        marko960 kirjoitti:

aloin tänään ihmettelemään matkapuhelinlaskuni suuruutta ja soitin elisalle jossa he kyllä ystävälllisesi opastivat joten
        soitin tänään tuonne wixawin numeroon ja lupasivat lopettaa viestien lähettelyn, kun kysyin korvauksia niin ei kuulemma onnistu.
        luulin niitten viestien olevan mainoksia joten en ole niihin vastannut, mutta vaimoni on kiltisti maksanut laskuni jolloin olen maksanut WIXAWINistä
        125,43 €uroa ottaa hiukan PÄÄHÄN, kun rahat on muutenkin tiukalla, mut onneksi löysin tämän keskustelu palstan niin saa edes keskustella asiasta. KIITOS

Onko kukaan saanut korvauksia ko.firmalta tai operaattorilta ??

• tyhmyydestä sakotetaan
        Huijattu kirjoitti:

Onko kukaan saanut korvauksia ko.firmalta tai operaattorilta ??

Tyhmyyttäni menin vastaamaan johonkin tietovisailuun "oletko fiksumpi kuin Virpi Kuitunen?" ja sitten alkoi tämä viestien vyöry. Pari kuukautta viestejä tuli ja ensimmäisessä laskussa kulua on 30€. Sen maksoin, kun en vielä tajunnut, mistä oli kyse. Toisen laskun tultua (40€) tulin maininneeksi asiasta tuttavalle, jonka tuttavalle oli käynyt vastaavaa. Sain ohjeen Stop 17270 ja viestit lakkasivat tulemasta. Tein reklamaation sekä palvelun tarjoajalle Ruotsiin että Elisalle. Laskun ep oli 6.4. Mitään viestiä ei ole mistään tullut, mutta ei toistaiseksi myöskään maksuhuomautusta. Odotan jännityksellä, onko reklamaationi tuottanut tulosta eli vapauttanut minut tuosta 40 euroisen laskun maksamisesta. Reklamaatiolomakkeen löysin Kuluttajaviraston lomakepalvelusta.

• käynyt näin

Onko kenellekään käynyt niin että siinä sitten kun olet laittanut viestin "stop" sinne palveluun ja on tullut vahvistus että "palvelu lopetettu", niin olisi jatkunut viestien tulo vielä?

Itselläni nimittäin sama homma. En tiedä mistä numero revittiin mutta kyllä alkaa päitä irtoamaan kohta. Olen lopettanut palvelun, onneksi tällä hetkellä vain reilut 9€ kuluja tästä.

• Erski
    • PLY121
      • Huijauksen uhri

Elikkä nyt on ilmestynyt uusi tekstiviestihuijaus. Tässä tapauksessa ei tule minkäänlaista mainosta tai kyselyä. Ainoastaan alkaa tulla viestejä jotka sisältävät linkin joka ohjaa sivulle jolta voi ladata jonkin tiedoston. Tiedosto sisältää ilmeisesti jonkin kännykkäpelin. Mistä ovat saaneet numeron on myös täysi arvoitus. Koskaan en ole tilannut minkäänlaista soittoääntä tms. Eivätkä ne edes toimisi ikivanhassa puhelimessani.
        Viestissä ei ilmoiteta mitään tietoja lähettäjästä, joten "palvelua" ei voi edes pysäyttää omin avuin, koska operaattori ei suostu luovuttamaan lähettäjän tietoja. Näin ollen huijauksen uhrilla ei ole mitään muuta keinoa puuttua asiaan kuin tehdä rikosilmoitus. Itse tein asiasta rikosilmoituksen ja kantelun kuluttajansuojavirastoon. Kuluttajansuojavirastosta lähetettiin Telefinlandille vaatimus kertoa minulle lähettäjän tiedot. Tein myös kirjallisen reklamaation Telefinlandille, jossa vaadin heiltä korvausta jo maksetuista viesteistä. Sanoin reklamaatiossa myös ettei minua edes kiinnosta lähettäjän tiedot, koska minä en ole tehnyt heidän kanssaan mitään sopimusta ja sen sijaan pidän Telefinlandia vastuullisena. Poliisista en ole vielä kuullut mitään rikosilmoituksen tekemisen jälkeen, mutta odottelen. Kyseessä on kuitenkin selkeästi rikos.
        Telefinlandille olen ottanut yhteyttä moneen kertaan ja yrittänyt laittaa jos jonkinnäköistä palveluviestiestoa, mutta viestit vaan tulevat siitä huolimatta. Ja yhä siellä esitetään typerää vaikka tietävät ihan takuuvarmasti mistä on kyse. Minä katson että teleoperaattorit ovat tässä huijauksessa ihan täysillä mukana, koska pelaavat aikaa sillä etteivät luovuta viestien lähettäjän tietoja. Sillä aikaa viestien lähettely jatkuu.

• gwen S

lähetäppä viesti STOP numeroon 17270,ja sillä selvä

• Eräs vaan

Ihmettelen miten ihmiset eivät ole tienneet mihin sitoutuvat. Tein ÄÖ-testin Facebookissa ja kun numeroa kysyttiin niin samassa ikkunassa luki että kyseessä maksullinen palvelu ja odotettavissa on maksullisia viestejä. Tietysti, jos ei lue tekstejä, vaan innoissaan laittaa numeroaan jakoon, niin ohihan tuo menee. Ehkä omassa työssä on oppinut lukemaan mihin sitä tietonsa laittaa, mutta kannattaisi varmaan muidenkin.

• Lakimies
        Eräs vaan kirjoitti:

Ihmettelen miten ihmiset eivät ole tienneet mihin sitoutuvat. Tein ÄÖ-testin Facebookissa ja kun numeroa kysyttiin niin samassa ikkunassa luki että kyseessä maksullinen palvelu ja odotettavissa on maksullisia viestejä. Tietysti, jos ei lue tekstejä, vaan innoissaan laittaa numeroaan jakoon, niin ohihan tuo menee. Ehkä omassa työssä on oppinut lukemaan mihin sitä tietonsa laittaa, mutta kannattaisi varmaan muidenkin.

Olemassa on vain yksi varma keino, joka pystyy autamaan: kieltäminen maksamasta puhelmella. Nettipankki riittää. Kaikki rahojen asiat täytyy tehdä pankissa. Helpommin maksaa - helpommikin varastaa!

• GSM-jeesus

Itselleni alkoi yhtäkkiä tulla Jamba -nimistestä palvelusta pelkkiä mainosviestejä. joka aamu tuli muutama "taustakuva mainos" ja lähtin heille sitten pyynnön että lopettaisivat mainoksien lähetyksen ([email protected])
      Vastauksen saatuani hämmästyin suuresti. Olin heidän mukaan tilannut jonkun "xyz" -nimisen taustakuvan 4 euron hintaan ja samalla liittynyt johonkin helvetin kestotilaukseen. Lähetin heille tiukkasanaisen viestin ja uhkasin haastaa oikeuteen jos laskuttavat minulta senttiäkään. Lupasin vielä todistaa operaattorini avulla että mitään tilauksia ei ole tehty. Samalla laitoin valituksen kuluttajasuojavirastoon (heidän nettisivuilla olevan lomakkeen kautta) Kuluttaja-asiamies vastasi että "rajat ylittävän kaupan käyntien ongelmat hoituvat Euroopan kuluttajakeskuksen kautta (www.ecc.fi)." joten heiltä en saanut apua.

Jambalta tuli vastaus että suostuvat palauttamaan minulta laskutetut 8 euroa jos kerron heille täydellisen koti-osoitteeni ja suomalaisen tilinumeron. En tiedä sitten tuleeko sieltä pumpattavia Jamba ukkoja postissa jos menen tuon heille kertomaan.

Mutta kiitos sille joka ilmoittelee näitä kännynumeroita noille kusetusfirmoille..koska itse sitä en ole tehnyt.

Nyt laitoin Saunalahdelle pyynnön että estävät kaikki palvelutekstiviestit ja muut kusettaja numerot. Ehkä tässä pitää kohta luopua kännykästä..

• uhri taas kerran????

Juuri äsken tuli tuolta WIXAWIN:stä viesti: "Tekstaa OK numeroon 17270 vahvistaaksesi tilauksen." Enkä varmasti ole mitään tilannut. Vaikuttaa, että tuo huijaus on aloittanut toimintansa uudelleen. Täytyypi olla tosi tarkkana, jos alkaa viestejä pukkaamaan. Enkä takuulla lähetä OK-viestiä.

• varovaa

Joku on syöttänyt wixawinin sivuilla numerokenttään sinun numerosi joko vahingossa tai tahallaan. Jos lähetät tuon OK viestin, laskutus alkaa.

• Järkkyä
        varovaa kirjoitti:

Joku on syöttänyt wixawinin sivuilla numerokenttään sinun numerosi joko vahingossa tai tahallaan. Jos lähetät tuon OK viestin, laskutus alkaa.

Viimeisimmässä puhelin laskussani oli 25,50 euroa ajanviihdepalveluja ja kun soitin Dna:lle niin sanoivat, että nämä Wixawin viestit minulle 4 e/viesti.
        En ollut näitä aikaisemmin pistänyt merkille, koska olin vain poistanut viestit kännykästäni.
        Dna:lta sanoivat, että olen maksanut kesäkuusta 2010 lähtien näitä viestejä :(
        Tein reklamaation, mutta vastasivat vain, että miten lopettaa palvelu. Mikä ihmeen palvelu??? Sieltä on tullut vain nettiosoite, eikä mulla ole edes nettiä käytössä puhelimessa.
        Tein sitten myös netissä rikosilmoituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe