Vauvani on 11päivää vanha ja imetän. Ongelmana on ilmavaivat, kunnon röyhtäytys aterian jälkeen luultavasti auttaisi, mutta kun en saa vaavia röyhtäsemään?!
Olen yrittänyt ottaa olalle ja taputella hieroa selkää, olen myös laittanut vauvan mahalleen polvieni päälle.. ..mutta ei onnistu.
Enkö siis hallitse hommaa? vinkkejä kaivataan :)
Miksei se röyhtäise?!
5
3723
Vastaukset
- samaa vaivaa
ja neuvolassa sanoivat, että lapsi "oppii" vähitellen röyhtäisemään. Eli nyt 3 kk iässä homma sujuu jo paremmin. Älä nosta turhan ylös olkapäälle, riittää kun pidät lapsen pään olkapään tasolla eli niin kuin vähän ylempänä sylissä ja siinä "hetkutat".
- ongelma*
Meillä on 4kk ikäinen vauva ja nykyisin röyhtäisy tulee hyvin. Sama ongelma kuin sinulla oli silloin 3-4kk sitten! Joskus röyhtäytin jopa 30 minuuttia kunnes se röyhy siten tuli. Kanniskelin olalla tai otin vauvan mahalleen oman masun päälle kun makasin sohvalla. Kokeile sitä. Yritä jaksaa röyhtäyttää pitkään. Oman vauvelin ennätys taisi olla 45 minuuttia. Siihen asti hän ähisi ja puhisi. Kun röyhtäisy tulee, niin vauvaa helpottaa. Ota myös Disflatyl käyttöön.
- sit pidät
masullaan vauvaa että toinen käsi tulee jalkovälistä masun kohdalle ja siinä asennossa "rummutat" sormilla pikku massua.
- Nipsu74
Hei!
Meillä poika oli huono röyhtäisemään, nyt 5 kk ja välillä röyhty tulee heti olalle noston jälkeen, välillä sitten myöhemmin. Toisinaan jää kokonaan tulematta...
Luin jostain, että jos röyhtyä ei tule, voi vauvan laittaa oikealle kyljelle makaamaan ja odottaa n. 10 min ja kokeilla sitten uudestaan röyhtäytystä. Näin masussa mahdollisesti oleva ilma nousee "ylös" eikä pääse suolistoon... Tämä tietysti toimii vastasyntyneellä ja aivan pienellä, ei enää 5 kk:n ikäisellä, kun on oppinut kääntyilemään masulleen ja takaisin =D - ...
Meidän vauva on todella tarkka asennosta. Suostuu röyhtäisemään vain ja ainoastaan silloin kun on oikeassa asennossa.
Oiva apu on tuoli jonka selkänojaa saa taaksepäin. Vauva olkapäätä vasten ja tuolin selkänojaa pikkuhiljaa alemmas ja alemmas. Ja kas kummaa kun on selkänoja on noin puolessa välissä tulee aina röyhtäisy.
Esikoisen kanssa ei ollut tätä ihanaa tuolia ja se röyhtäisi parhaitan kun nostin sen käsivarrelleni niin että jalat ja kädet roikkuivat toinen toiselta puolelta "konttaus asennossa" ja sitten heijasin edes takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781012
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm86798J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119734
- 59727
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante112577- 47560
- 18528
- 41498