Eristämistä?

Väärin perustein

Mikä on kokemuksienne mukaan normaali ja mikä taas mielestänne hyvä, tai riittävä määrä tapaamisia lapsen kannalta?
Meillä lapset saivat sijoituksen alussa, tai ensin kuukauden eristettynä oltuaan tavata meitä kerran viikossa ensin 2h ja sitten 4h kerrallaan (siis kumpaakin saman verran erikseen kun emme asu yhdessä lasten isän kanssa) lisäksi saivat käydä isän kanssa sukulaisten luona ja olla ilmeisesti yötä isän luona useammankin kerran. Itse olin tuolloin aika viimeisilläni raskaana ja he saivat jopa kerran olla yötä luonani. Sitten lapset siirtyivät toiseen perheeseen toiselle paikkakunnalle. Aluksi oli taas reilun kuukauden eristys, jonka jälkeen tapaamisia oli kerran kuukaudessa vajaa vuorokausi, jolloin saivat olla yötä. Puhelimessa puhumista rajoitettiin/ kerrottiin mitä lapsille saa ja mitä ei saa puhua. Sitten lapset siirtyivät taas uuteen paikkaan eri paikkakunnalle, mutta tällä kertaa naapurikuntaan. Ei ollut kuukauden taukoa tapaamisissa, mutta nyt tapaamisia ollut ainakin tähän asti max. n.4 tuntia kerran kuukaudessa. Tämä tuntuu ainakin meidän lapsia ajatellen aivan liian vähäiseltä. He olivat sijoituksen alussa vain 3-ja 4-vuotiaita, eikä nuorempi ollut siihen mennessä edes nukkunut yhtäkään yötä ilman äitiä, tai ollut paljon päivälläkään erossa vanhemmistaan. Nyt, 4-ja 5-vuotiaina he ovat siis olleet jo kolmessa eri paikassa sijoitettuna ja eristettynä omista vanhemmistaan ja muiden sukulaisten tapaamisista sos.toimi on sanonut, että ne tapahtuu vanhempien tapaamisilla. Kuinka edes siihen aiempaan vuorokauden mittaiseen tapaamiseen olisi saanut mahtumaan muiden sukulaisten tapaamiset. Lasten mummo on tosin ollut lähes joka tapaamisella mukana, mutta ei koko sukua voi kutsua pieneen asuntoon. Siinä ei jäisi itselleen aikaa olla rauhassa lasten kanssa.

6

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sosiaaliviranomaisen

      pitänyt KIRJATA lapselle läheisten (vanhempiensa lisäksi) tapaamiset ja yhteydenpidot.

      Miten sosiaaliviranomaiselle tuntuu olevan ylivoimaista selvittää
      sekin lainmääräämä seikka
      ketkä ovat lapselle läheisiä
      (mummot, papat, serkut, tädit, suku yleensäkin, kummit, ystävät jne) ihmisiä.
      Kun sosiaaliviranomainen kuitenkin on aktiivisesti (vai oko?) kiinni ja mukana lastensuojeluperheen arjessa ja elämässä ennen huostaanottoa!

      Teidänkin huostaanotossa pysyvää on ollut ainoastaan lasten omat vanhemmat kaikki muuhan on ollut lasten kohdalla vain väliaikaista!


      Mitähän teidänkin sossu on tuolla noinkin pienten lasten siirtelyllä luullut saavansa aikaan!

      • Sos.toimen mukaan

        Aikaan turvalliset aikuiset, vakaa, PYSYVÄ ja turvallinen kasvuympäristö, sekä lapsille iän mukaista turvallista hoitoa Sehän onnistui hyvin, vai mitä? Lapset eivät ole voineet enää kunnolla luottaa edes omiin vanhempiinsa, eivätkä ymmärrä miksi äiti ja isä ei voi päättää mistään ja miksi pitää vaihtaa kotia kokoajan.


      • kuinka on mahdollista
        Sos.toimen mukaan kirjoitti:

        Aikaan turvalliset aikuiset, vakaa, PYSYVÄ ja turvallinen kasvuympäristö, sekä lapsille iän mukaista turvallista hoitoa Sehän onnistui hyvin, vai mitä? Lapset eivät ole voineet enää kunnolla luottaa edes omiin vanhempiinsa, eivätkä ymmärrä miksi äiti ja isä ei voi päättää mistään ja miksi pitää vaihtaa kotia kokoajan.

        että noin pieniä lapsia on lastensuojeluviranomaisten toimesta siirrelty vuoden sisällä kolmekin kertaa.
        Eihän tuollaista toimintaa voi enää miksikään lastensuojeluksi kukaan viranomainenkaan perustella!


      • Käsittääkseni
        kuinka on mahdollista kirjoitti:

        että noin pieniä lapsia on lastensuojeluviranomaisten toimesta siirrelty vuoden sisällä kolmekin kertaa.
        Eihän tuollaista toimintaa voi enää miksikään lastensuojeluksi kukaan viranomainenkaan perustella!

        Väittänyt etteivät muut sukulaiset ole olleet lasten elämässä mukana ennen huostaanottoa(, vaikka olen heti huostaanoton alussa kertonut heidän olleen). Tämä on kai sitten yksi peruste sille ettei heidän välilleen ole sovittu tapaamisia, tai muuta yhteydenpitoa.


      • lähimmäiset
        Käsittääkseni kirjoitti:

        Väittänyt etteivät muut sukulaiset ole olleet lasten elämässä mukana ennen huostaanottoa(, vaikka olen heti huostaanoton alussa kertonut heidän olleen). Tämä on kai sitten yksi peruste sille ettei heidän välilleen ole sovittu tapaamisia, tai muuta yhteydenpitoa.

        tunnetaan! On HIENOA, jos sukulaiset tukevat sijoituksen aikana vanhempia ja pitävät yhteyttä (pysyvyyttä) lapsiin. Mitä p-leen tekemistä sillä on, jos eivät aikaisemmin olisi olleetkaan yhteydessä. Lapselle on tärkeää olla rakastettu; saavat kai sukulaiset kriisissä auttaa. IHME kikkaus, että ei sallita mainitsemastasi syystä lapsille sukulaisaikuisten läsnäoloa. Kriisi parhaimmillaan yhdistää ja vahvistaa ja kai lapselle saa suoda tämän mahdollisuuden??


        HIRVEÄ SOSSU!


      • on läheinen
        Käsittääkseni kirjoitti:

        Väittänyt etteivät muut sukulaiset ole olleet lasten elämässä mukana ennen huostaanottoa(, vaikka olen heti huostaanoton alussa kertonut heidän olleen). Tämä on kai sitten yksi peruste sille ettei heidän välilleen ole sovittu tapaamisia, tai muuta yhteydenpitoa.

        ja kuka ei.
        Ei mitään mielivallan rajaa sosiaaliviranomaisten virkatoimissa
        ja varsinkaan kun kyseessä ovat lapset ja lastensuojelu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1278
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      725
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe