Jokin aika sitten joku tiedusteli mahdollisuuksista tutustua São Migulein saareen fillarilla ja myös pyöräilystä Ponta Delgadassa. Totesin, että viimeksi mainittu saattaa olla hieman hankalaa kapeiden ja kivipäällysteisten, hieman epätasaisten katujen vuoksi, joilla on suhteellisen vilkas autoliikenne. Autot ajavat lisäksi aika kovaa.
Kirjoitin myös, että vuoristossa ja maaseudulla näkyy kyllä joitakin turisteja fillaroimassa.
Eilisessä Acoriano Orientalissa (itäisten saarien pääsanomalehti) kerrotaan opastetuista fillariretkistä, joita järjestää Terra Azul Bike Tours. Firman kotipaikka on Vila Franca de Campossa ja yrityksen on perustanut Miguel Cravinho, joka aloitti turistibisneksensä valaiden havaintoretkillä (Terra Azul Whale Watching).
Terra Azulin illariretkien mottona on 'fun, easy, educational, eco-friendly'.
Eilinen artikkeli kertoo sanoin ja kuvin erääseen fillariretkeen osallistuneesta ryhmästä, joka koostui hollantilaisista ja englantilaisista matkilijoista. Retken pituus olis runsaat 15 km ja se suuntautui Frunasin maastoon. Retkelle tutustutiin mm. erilaisiin mineraalivesilähteisiin, mineraalisvesialtaisiin (caldeiras) metsään ja kraaterijärveen.
Retkeilijät käyttivät kypärää ja pyöräilyhansikkaita.
Retki kesti neljä tuntia. Viikossa yritys tekee keskimäärin neljä pyöräretkeä.
Yhteystiedot:
TERRA AZUL - DOLPHIN & WHALE WATCHING
Contacto Sr. Miguel Cravinho
Rua da Vila, 59
9680-515 Vila Franca do Campo
Tel: 917282921/968661716
[email protected]
www.terrazulazores.com
Vastaavia retkiä näyttäisi tekevän myös Geo Fun:
http://www.geo-fun.com/
Fillaretkiä
4
643
Vastaukset
- pitääkö paikkansa
että Portugalissa ollaa kauhean vanhanaikaisia. Että siellä puhutellaankin vain seurueen miehiä ja ikään kuin esitellään kaikki vain miehille. Ei silti, etten sulavasti kuuntelisi sivustallakin.
Ja pyydän tarvittaessa anteeksi Portugalin virallisilta tahoilta, koska yritänkin vain hälventää ennakkoluuloja. Että vain voi varautua ennakkoon.Kysymyksesi on mielenkiintoinen. Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kuvaamastasi tilanteesta.
Ulkopuolisen tarkastelun perusteella portugalilainen yhteiskunta vaikuttaa suhteellisen tasa-arvoiselta. Naiset käyvät kouluja ja taitaa olla niin, että heidän lukumääränsä esim. yliopistoissa ylittää miesten lukumäärän. Naisten työssäkäynti on myös erittäin yleistä, etenkin nuoremman sukupolven kohdalla, lieneekö prosenttiluku kokonaisuudessaan jossakin 70:n paikkeilla.
Valtion viroissa, myös korkeimmissa sellaisissa, naisia on jonkun verran. Kuntatasolla naispuoliset kunnan- ja kaupunginjohtajat ovat yleisiä, puhumattakaan kunnanosien (freguesia) johtopaikoista. Pienin hallintoyksikkö Portugalissa on juuri tämä freguesia, kunnan-/kaupunginosa.
Portugalilainen nainen ei ainakaan tänä päivänä vaikene, ei seurankunnassa, ei kotona eikä kadulla. Yritysmaailman korkeilla johtopaikoilla naisia on niukasti, mutta näinhän on tilanne Suomessakin.- televisiosta
masseur kirjoitti:
Kysymyksesi on mielenkiintoinen. Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kuvaamastasi tilanteesta.
Ulkopuolisen tarkastelun perusteella portugalilainen yhteiskunta vaikuttaa suhteellisen tasa-arvoiselta. Naiset käyvät kouluja ja taitaa olla niin, että heidän lukumääränsä esim. yliopistoissa ylittää miesten lukumäärän. Naisten työssäkäynti on myös erittäin yleistä, etenkin nuoremman sukupolven kohdalla, lieneekö prosenttiluku kokonaisuudessaan jossakin 70:n paikkeilla.
Valtion viroissa, myös korkeimmissa sellaisissa, naisia on jonkun verran. Kuntatasolla naispuoliset kunnan- ja kaupunginjohtajat ovat yleisiä, puhumattakaan kunnanosien (freguesia) johtopaikoista. Pienin hallintoyksikkö Portugalissa on juuri tämä freguesia, kunnan-/kaupunginosa.
Portugalilainen nainen ei ainakaan tänä päivänä vaikene, ei seurankunnassa, ei kotona eikä kadulla. Yritysmaailman korkeilla johtopaikoilla naisia on niukasti, mutta näinhän on tilanne Suomessakin.70 %: aika paljon. Emmä tiedä, mikä Suomen tilanne on. Nuoreksi voidaan ymmärtää 40-vuotiaskin joissain tapauksissa. Hiukan epämääräinen käsite tuollainen.
Miten kaiken kaikkiaan työikäisistä. Kun Suomessa syntyy, kuten kaikkialla Euroopassa, lapsia niin vähän, voisi prosentti olla jotain tuollaista. - ykkönen;
masseur kirjoitti:
Kysymyksesi on mielenkiintoinen. Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kuvaamastasi tilanteesta.
Ulkopuolisen tarkastelun perusteella portugalilainen yhteiskunta vaikuttaa suhteellisen tasa-arvoiselta. Naiset käyvät kouluja ja taitaa olla niin, että heidän lukumääränsä esim. yliopistoissa ylittää miesten lukumäärän. Naisten työssäkäynti on myös erittäin yleistä, etenkin nuoremman sukupolven kohdalla, lieneekö prosenttiluku kokonaisuudessaan jossakin 70:n paikkeilla.
Valtion viroissa, myös korkeimmissa sellaisissa, naisia on jonkun verran. Kuntatasolla naispuoliset kunnan- ja kaupunginjohtajat ovat yleisiä, puhumattakaan kunnanosien (freguesia) johtopaikoista. Pienin hallintoyksikkö Portugalissa on juuri tämä freguesia, kunnan-/kaupunginosa.
Portugalilainen nainen ei ainakaan tänä päivänä vaikene, ei seurankunnassa, ei kotona eikä kadulla. Yritysmaailman korkeilla johtopaikoilla naisia on niukasti, mutta näinhän on tilanne Suomessakin.Siis, Portugalissa työikäisistä naisista 70 % töissä, kuulostaa siis hiukan yllättävän korkealta. Luin huolimattomasti ensin, että nuoremmista naisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 944145
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.663403Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723054SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812529Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52336Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1992105Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302051- 41850
- 52756
- 70755