Hei!
Oon lähösä syyskuun alusa 5 kuukaueksi Budapestiin vaihtoon (opiskelemaan).Mulle saapi kertua iha mitä tahansa mielee juolahtaa Budapestistä ja unkarilaisista ja niitten tavoista.
*Mulla lähtee koira mukkaan ja en oo koskaa enne sen kans matkustanu eli jos jollaki on fiksuja vinkkejä tällekki saralle nii kiitos kyllä!Samoten jos hoksaat jottai kerrottavaa koiran elämästä Budapestisä/Unkarisa nii kerro ihimeesä,koirapuistoista jne.
*Jos joku tietää International Business School-Budapestistä jottai,info on tervetullutta (siihe kouluun meen opiskellee).
*Myöskin kiinnostaa mite nopiaa sielä saa sen viisumin.
*Tietäiskö joku niistä Tonavan risteilyistä,järjestettäänkö niitä ympäri vuojen ja mitä maksaa?
*Mitehä Budapestisä on kauneushoitoloide laita,haluaisin laittaa rakennekynnet/geelikynnet.Palijoha maksaa ja mikä ois hyvä paikka?
Kiitoksia jo etukättee jos jollaki on johonki vastauksia!
vinkkejä?
4
877
Vastaukset
- Helsinki 22.
Tilastojen mukaan Budapest on yleisesti ottaen halvempi kuin Helsinki.
Kun muutat sinne niin katsele sopiva geelikynsien tekijä (lukee: körmös tai müköröm) läheltä asuntoasi tai kouluasi, sillä geelikynsiä pitää huoltaa 3-4 viikon välein. Huoltoon menee 2-2,5 tuntia. Joskus tarvitset myös lyhyempiä ensiapuaikoja pikaisesti, jos geeli lohkeaa tai jotain.
Sun koulu on Budassa, Moszkva tériltä eteenpäin ratikalla kohti Hüvösvölgyä. Siellä päin on myös aivan luonnontilaista maastoa, jossa voi vapaasti ulkoiluttaa koiraa. Hinnaltaan se alue on kallista puistokaupunginosaa. Asutko siellä päin?
Moszkva térillä on kauppakeskus Mammut, joka sekin on unkarilaisittain kallis. En nyt enää muista mitä ne kynnet maksaa siellä, mutta katsele Mammutista ensin kynsien hinnat, ja jos jostain löydät halvemman ja siistin paikan reittisi varrelta niin ota sieltä. Kyllä ne aivan tasokkaita on, samat aineet kuin Suomessaakin. Tänä keväänä monella oli geelit siellä.
Minä kävin Örs vezér terellä kosmetologilla, koska asuin siellä päin. Sinne pääsee normaalisti metrolla Moszkva tériltä, mutta nyt se linja on poikki joten joudut vaihtamaan bussiin jossain vaiheessa, luultavasti Blahalla tai Keletillä. Se vaihtelee se vaihtopaikka rakennuksen eri vaiheissa. Ja tosin sen Örsin metroaseman pitäisi jo olla syyskuuhun mennessä valmiskin, mutta tuskin se on. Jos asut Budassa, niin minusta sinun ei kannata ottaa stressiä ja lähteä Örs vezér terelle etsimään kynsihoitolaa! Mene siihen lähelle.
En tiedä tuosta Business-koulusta sen tarkemmin, muuuta kuin sen missä se on.- 123....
Ei unkariin mitään viisumia tartte hankkia. EU -maahan sekin on. Ihmiset on yleisesti ottaen tosi ystävällisiä. Kannattaa vähän opetella kieltä ennen lähtöä, helpottaa eloa kummasti :) Budapestistä en valitettavasti tiedä mitään, kun en ole muuta kuin lentänyt sinne ja takaisin muutamaan kertaan ja viettänyt aikaani etelässä, missä olen kovasti viihtynyt :)
- Jeega
123.... kirjoitti:
Ei unkariin mitään viisumia tartte hankkia. EU -maahan sekin on. Ihmiset on yleisesti ottaen tosi ystävällisiä. Kannattaa vähän opetella kieltä ennen lähtöä, helpottaa eloa kummasti :) Budapestistä en valitettavasti tiedä mitään, kun en ole muuta kuin lentänyt sinne ja takaisin muutamaan kertaan ja viettänyt aikaani etelässä, missä olen kovasti viihtynyt :)
jos on vaa kolome kuukautta ei tarvi viisumia mutta ku ollaa viis kuukautta nii tarvii...ainaki koulu on näi tiedottanu meile!
- 0mGg11FwtF
Jeega kirjoitti:
jos on vaa kolome kuukautta ei tarvi viisumia mutta ku ollaa viis kuukautta nii tarvii...ainaki koulu on näi tiedottanu meile!
"Suomen ja muiden EU-maiden kansalaiset eivät tarvitse viisumia, kun oleskelu Unkarissa kestää korkeintaan 90 päivää. Kaikki kolmansien maiden kansalaiset tarvitsevat viisumin matkustaakseen Unkariin ja oleskellakseen sen alueella"
http://www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/FI/fi/fi_konzuliinfok/Viisumilaji.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124510MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar882316Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81299
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64947Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918