5.8.2007 tullut dokumentti pysäytti ja pani miettimään maailman menoa. Dokumentti kertoi azerbaizanilaisista ihmisistä, joiden maiden läpi kulkee öljyputkia, ja jotka eivät saa viljelymaan ja toimeentulonsa tuhoutumisesta minkäänlaista korvausta.
Samalla öljy-yhtiöiden työntekijät joutuvat kituuttamaan huonolla palkalla, ja tehtaanomistajat jakavat öljyansiot keskenään. Korruptio rehottaa, ja oppositiota ja muita arvostelijoita uhataan kuolemalla.
Yhdysvallat ei puutu näihin ongelmiin, koska he tarvitsevat öljyä, ja siksi antavat kansan alistamisen jatkua.
Silmät avaava elokuva, jollaisia tarvitaan lisää.
Uusi Kino: Lähde
1
666
Vastaukset
- se on
Sellaista se on aina ollut. Jos vähänkin perehdyt Yhdysvaltain harjoittamaan valta- ja ulkopolitiikkaan, huomaat, ettei kyse ole mistään erikoisesta asiasta.
Esimerkki Irakista: Saddam pääsi valtaan CIA:n avustuksella, Jenkit tukivat Irakin sotateollisuutta valtavilla rahamäärillä, Jenkit eivät välittäneet Saddamin käytettyä kemikaalisia aseita sodassa Irania vastaan 1980-luvulla, ja lopulta Jenkit täynnä oikeudentuntoa menivät vapauttamaan Irakin vuonna 2003. Aivan normaalia suurvallan ulkopoliittista toimintaa. Samaan tapaan ovat toimineet Euroopan suurvallat, etenkin kolonialismin kulta-aikoina, samaan tapaan toimii esimerkiksi Kiina. Jenkit eroavat siinä, että he käyvät mielellään sotimassa ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117