Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Avoin yliopisto

ja työt

Onko teillä kokemuksia avoimessa yliopistossa opiskelusta ja töiden tekemisestä, tai siis lähinnä niiden yhteensovittelusta ?
Itse olen töissä ravintola-alalla, jolloin työajat ovat vähän mitä ovat, kun avoimen luentoajat on suunniteltu enemmän "normaali" rytmissä eläville.
Haaveissa minulla olisi viestinnän perusopintojen suorittaminen ja töissä käynti siinä määrin, että itsensä saisi elätettyä. Verkko-opintoja olen harkinnut, mutta itselle oppijana tuo lähiopetus olisi varmasti helpompaa.
Olisiko siis vinkkejä ja kokemuksia siitä, miten nämä saisi yhteen sovitettua ?

4

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osallistua

      lähiopetukseen, näet opetusajat avoimen sivuilta. Niistä ei yhden opiskelijan takia jousteta. Työajat on sovitettava niitten mukaan.
      Yhdet perusopinnot hoituvat mainiosti kokopäivätyön ohella, kunhan järjestät niin, että pääset luennoille. Ei niitä sentään joka päivä ole.

    • ja työ

      Minulle verkko-opinnot olivat paras ja melkein ainoa vaihtoehto, koska työskentelin niiden suorittamisen aikaan hotellissa 3-vuorotyössä. Helposti onnistui, pitkälti juuri tuon takia ettei kontaktiluentoja ollut. Olisin kai pystynyt sovittamaan työvuoroja luentojenkin mukaan, joten kannattaa vilkaista opetusaikataulu perusteiden sivuilta.

    • eteenpäin....

      Mulla takana avoimessa opiskeluja 2 vuotta, sattui työssä 2 vuoden aikana sellaisia muutoksia yksityiselämässä, että opinnot venyvät.
      Nyt jää syyskuussa 4 kuukauden vuorotteluvapaalle.
      eniten hankaluuksia tuottaa materiaalin palautus, eli ikinä ei tunnu olevan kyllin hyvä.
      Olen kyllä opiskeluut niin, että OPIN , en vain suorita tehtäviä.
      13 vuotta sitten suoritin iltalukion 3 vuodessa työ ohessa, oli vähän rankkaa, ei muista siitä ajasta paljon mitään, mutta todistus on laatikossa ja lakki kaapissa!
      Minä suoritan aika paljon verkossa tehtäviä, olen käynyt vain joillakin luennoilla, kuitenkin avoimeen matkaa yli 120 km.

    • opintoja

      Moi!

      Itselläni on neljän vuoden kokemus työn ohella opiskelusta. Eniten monimuoto-opinnoista. Siinä kun ollaan kuuntelemassa luennot avoimen toimipisteessä ja tekemässä mahdolliset tentit ja (useimmin) palauttamassa oppimistehtävät. Ryhmätapaamisia on oikeastaan tuutorista riippuen hyvin vaihtelevasti ja niiden avuista on eriäivä mielipiteitä, ehkä itselläni on ollut vain huono flaksi niiden suhteen. Vertaistukea saa kyllä omasta opiskeluryhmästä varmasti kun vain keskustelee opiskelutovereiden kanssa, ja pitää heihin yhteyttä. Kasvatustieteen tein oikeastaan yhdessä ystäväni kanssa. Mutta siis olen pitänyt itsenäisestä opiskelusta omaan tahtiin, kunhan vain dedline päivään mennessä saa tehtävät palautettua. Monimuoto-opinnot ovat hiukan kalliimmat (mikä on järjetöntä, sillä opetusta ei periaatteessa tarvitse järjestää ollenkaan luentojen lisäksi... siis pelkkää rahastusta sillä että saa opiskella omassa tahdissa.)

      Verkko-opinnoissa tehtävien ja tenttien määrä oli mielestäni suurempi. (opiskelin juuri viestinnän perusopinnot verkko-opintoina...) ja siinä verkkokeskustelut sitoivat koko viikoksi, siten ettei töiden ohessa oikein muuta ehtinyt kun lukea toisten kirjoituksia ja vastata niihin samalla kun luki aineistoa minkä pohjalta vastata.

      Samaan aikaan käynnissä oli erityispedagogiikka monimuotona, ja se oli lasten leikkiä tuon viestinnän verkkokurssin ohella. Ehdin tehdä oppimistehtävät helposti ja niitä sai tehtyä juuri silloin kun itselle sopi, verkkokurssissa olit kuitenkin enemmän sidottuna... yhteisiin verkkokeskusteluaikoihin. (siis vuorokauden aikana milloin vain, mutta aikajakso oli rajoitettu esim 20.6- 27.6.

      Mutta nämä ovat kai ihan makuasioita ja riippuu paljon myös suoritettavista kursseista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe