Mikä 9mm pistooli?

Tofu

Hei!

Tuli lupa 9mm pistoolin hankintaan.
En ole aikaisemmin omistanut asetta ja nyt tarvisin neuvoja. Tarkoitus ois mm. harrastaa Practical ammuntaa ja puhkoa tauluja.
Mimmonen ase kannatais hankkia? H & K, Sig, Glock?

15

6754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä lista

      heckler & koch usp 9 sd
      Sig sauer p226 tactical tai p229
      Glock 17 pro
      Beretta 92 fs inox
      Walther p99 as

      mun kaapista löytyy nuo. joillakin niistä säkin pärjääsit.

      • Tofu

        Juuri tuota USP 9 SD asetta katelin ja soitin useeseen liikkeeseen mutta kuulemma sitä ei oo tuotu suomeen? onko näin? Berettaa ei kiitos...
        Walter tai Glock vois olla hyviä... Glock ehkä vähän liian yksinkertainen? ehkä juuri siksi hyvä... Tosin poliisithan luopuu niistä kans.. hmmm

        heckler & koch usp 9 sd
        Sig sauer p226 tactical tai p229
        Glock 17 pro
        Beretta 92 fs inox


      • hyvä lista^^
        Tofu kirjoitti:

        Juuri tuota USP 9 SD asetta katelin ja soitin useeseen liikkeeseen mutta kuulemma sitä ei oo tuotu suomeen? onko näin? Berettaa ei kiitos...
        Walter tai Glock vois olla hyviä... Glock ehkä vähän liian yksinkertainen? ehkä juuri siksi hyvä... Tosin poliisithan luopuu niistä kans.. hmmm

        heckler & koch usp 9 sd
        Sig sauer p226 tactical tai p229
        Glock 17 pro
        Beretta 92 fs inox

        Kyllä tuota USP 9 SD mallia Suomeen tuodaan. urheilutukku Hjorth on maahantuoja. Ei siitä paljon tietoa netistä löydykkään mutta http://www.metsastajanerikoisliike.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=381&category_id=57&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
        tuolta saa 1030 € tuon sd mallin, siitä vaan ostamaa eliitti tason pistooli, heiltä minä tuon omanikin ostin. Ominaisuuksiltaan SD ei paljonkaan eroa tavallisesta USPstä paitsi että siinä on vaimenninkierteellä varustettu piippu ja erittäin ergonominen ja kädenmyönteinen kahva ja rakenne. Vaimenninkierteellä varustettu lisäpiippu maksaa tavalliseen uspeen 240 €.
        Glock 17 PRO malli on ainoastaan SUOMEN markkinoille tehty. Waltherin laadusta ja tarkkuudesta kertoo se että puolustusvoimat käyttäää tuota p99 mallia. Jos glockia haaveilee nii ainoa hyvä malli on tuo 17 pro tai 19 pro. Glockit ovat vähän yksinkertaisia ja epävarmoja pohjoisille olosuhteille.


      • Tofu
        hyvä lista^^ kirjoitti:

        Kyllä tuota USP 9 SD mallia Suomeen tuodaan. urheilutukku Hjorth on maahantuoja. Ei siitä paljon tietoa netistä löydykkään mutta http://www.metsastajanerikoisliike.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=381&category_id=57&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
        tuolta saa 1030 € tuon sd mallin, siitä vaan ostamaa eliitti tason pistooli, heiltä minä tuon omanikin ostin. Ominaisuuksiltaan SD ei paljonkaan eroa tavallisesta USPstä paitsi että siinä on vaimenninkierteellä varustettu piippu ja erittäin ergonominen ja kädenmyönteinen kahva ja rakenne. Vaimenninkierteellä varustettu lisäpiippu maksaa tavalliseen uspeen 240 €.
        Glock 17 PRO malli on ainoastaan SUOMEN markkinoille tehty. Waltherin laadusta ja tarkkuudesta kertoo se että puolustusvoimat käyttäää tuota p99 mallia. Jos glockia haaveilee nii ainoa hyvä malli on tuo 17 pro tai 19 pro. Glockit ovat vähän yksinkertaisia ja epävarmoja pohjoisille olosuhteille.

        Sulla on USP SD 9millinen? Totahan on myös .45
        Tekis mieli lisätä sut vaikka meseen tms. mutta itse en ainakaan voi tänne laittaa tietoja :(
        Tuolla haukkuvat tota USP:tä kun kyselin mikä kannattas ostaaa ->
        http://www.toiminta-ampujat.fi/phpBB/viewtopic.php?p=42486#42486

        Käytätkö tota? Tuolla voinee pistää privaviestin. Olen ketjun aloittaja.

        Mitään merkkiä ei ole suljettu hankintalistalta poies.


    • hyvin saatu

      9 mm pistooli ensimmäiseksi aseeksi. Eikä sinulla ilmeisesti ole kovin vahvaa harrastuspohjaa ennestään, kun olet vähän epävarma siitä, että mitä aiot ampua, etkä ole itse jo päättänyt minkä pistoolimallin haluat hankkia.

      • Tofu

        Njoo.. Menin päällikön luokse ja sanoin että tarvin piekkariin luvan ja samalla nyt sitte tuli toi 9millinenki haettua kun sai luvan halvemmalla. Lain mukaanhan jokaiselle tulee antaa ase jos on lain edellyttämä tarve aselle ja haettu ase siihen soveltuva, eikä ole aselain 45 pykälän tarkoittamia henkilöön kohdistuvia esteitä. Kirjoitinki siihen että minulla on 43 pykälän tarkoittama käyttötarve (harrastus-practica) ja ase pitää olla vähintään 9millinen siihen, eli ei esteenä 44 pykälän "liian tulivoimainen".

        Kirjoitin myös hakemukseen että seuraan on oikeus kuulua tai olla kuulumatta jo perustuslain 13 mukaan...

        Tosin ois ehkä pitäny ottaa .45?
        Olen käynyt ampumassa pistoolilla. Piekkarilla ja sitte juuri 9 millisellä.


      • "hyvä luettelo" ^^
        Tofu kirjoitti:

        Njoo.. Menin päällikön luokse ja sanoin että tarvin piekkariin luvan ja samalla nyt sitte tuli toi 9millinenki haettua kun sai luvan halvemmalla. Lain mukaanhan jokaiselle tulee antaa ase jos on lain edellyttämä tarve aselle ja haettu ase siihen soveltuva, eikä ole aselain 45 pykälän tarkoittamia henkilöön kohdistuvia esteitä. Kirjoitinki siihen että minulla on 43 pykälän tarkoittama käyttötarve (harrastus-practica) ja ase pitää olla vähintään 9millinen siihen, eli ei esteenä 44 pykälän "liian tulivoimainen".

        Kirjoitin myös hakemukseen että seuraan on oikeus kuulua tai olla kuulumatta jo perustuslain 13 mukaan...

        Tosin ois ehkä pitäny ottaa .45?
        Olen käynyt ampumassa pistoolilla. Piekkarilla ja sitte juuri 9 millisellä.

        vaikka usein kun olen lupaa hakenut olenkin saanut vain määräaikaisen kuten juuri tuo usp sd 9 luvan, piti sen jälkeen vain käydä todistamassa että harrastus jatkuu. Vaiva kannatti ja ny on toistaiseksi luvat voimas. Itse en practicalia harrasta mutta ammun vapaa ajallani niin paljon kun kerkeän. Isopistooliin 9 millinen on hyvä kaliiberi.
        Isopistoolissa raja kulkee 7,62 mm:stä (.30) 9,65 mm:iin (.38).


      • Tofu
        "hyvä luettelo" ^^ kirjoitti:

        vaikka usein kun olen lupaa hakenut olenkin saanut vain määräaikaisen kuten juuri tuo usp sd 9 luvan, piti sen jälkeen vain käydä todistamassa että harrastus jatkuu. Vaiva kannatti ja ny on toistaiseksi luvat voimas. Itse en practicalia harrasta mutta ammun vapaa ajallani niin paljon kun kerkeän. Isopistooliin 9 millinen on hyvä kaliiberi.
        Isopistoolissa raja kulkee 7,62 mm:stä (.30) 9,65 mm:iin (.38).

        jaa mulla tais olla toistaiseksi voimassaoleva.


      • kateellinen ole
        Tofu kirjoitti:

        Njoo.. Menin päällikön luokse ja sanoin että tarvin piekkariin luvan ja samalla nyt sitte tuli toi 9millinenki haettua kun sai luvan halvemmalla. Lain mukaanhan jokaiselle tulee antaa ase jos on lain edellyttämä tarve aselle ja haettu ase siihen soveltuva, eikä ole aselain 45 pykälän tarkoittamia henkilöön kohdistuvia esteitä. Kirjoitinki siihen että minulla on 43 pykälän tarkoittama käyttötarve (harrastus-practica) ja ase pitää olla vähintään 9millinen siihen, eli ei esteenä 44 pykälän "liian tulivoimainen".

        Kirjoitin myös hakemukseen että seuraan on oikeus kuulua tai olla kuulumatta jo perustuslain 13 mukaan...

        Tosin ois ehkä pitäny ottaa .45?
        Olen käynyt ampumassa pistoolilla. Piekkarilla ja sitte juuri 9 millisellä.

        Päinvastoin ilahtunut, että lupia sentään vielä saa. Itselläni on asekaappi kaikenlaisia lyhyempi- ja pidempipiippuisia täynnänsä, eli olen minäkin aikoinani saanut mitä olen halunnut. Osa oli jo edellisen lain aikana.


      • nuoret asehullut
        kateellinen ole kirjoitti:

        Päinvastoin ilahtunut, että lupia sentään vielä saa. Itselläni on asekaappi kaikenlaisia lyhyempi- ja pidempipiippuisia täynnänsä, eli olen minäkin aikoinani saanut mitä olen halunnut. Osa oli jo edellisen lain aikana.

        joudumme syksystä lähtien tiukille. Mulla ei ole koskaan rikosrekesteriä ollutkaan, eikä ole mitään väkivalltaista mistä sakottaa hankintaluvassa. Ennemminkin olen huolissani siitä että onko siihen vitun (hyvähän se on että rikoksen tekijät jäävät ilman asetta mutta etä kunnon kansalaiset sitten kärsivät) lakiin tehdään muutoksia jota ilmeisesti eivät turvaa enää sitä että saisi olla monta saman tyypppistä asetta samaan käyttötarkoitukseen. Kyllä minullakin tulee armeija jälkeen olemaan 13 asetta hankinnassa. Siinä olis mun unelma aseet.


      • Tofu
        kateellinen ole kirjoitti:

        Päinvastoin ilahtunut, että lupia sentään vielä saa. Itselläni on asekaappi kaikenlaisia lyhyempi- ja pidempipiippuisia täynnänsä, eli olen minäkin aikoinani saanut mitä olen halunnut. Osa oli jo edellisen lain aikana.

        Jos joltain luotettavalta kaverilta käytetyn aseen saa niin sekin kävis


      • tuossa aiemminkin "hyv...
        Tofu kirjoitti:

        Jos joltain luotettavalta kaverilta käytetyn aseen saa niin sekin kävis

        minä tässä aiemmin tuota "hyvä luettelo" nickiä (vahingossa aloitin sillä) käyttänyt joka siis omistan tuon USP 9 SD pistoolin, olen ammatiltani poliisi, tarkemmin keskusrikospoliisissa eli eiköhän siinä ole luottamusta. Minulla ei itselläni ole aseita myyntiä varten mutta tiedän yhden toisen poliisikaverin joka myi h&k P30 pistoolia, alotti myymään pari kuukautta sitten. Kaveri ampunut sillä pari tuhatta laukausta. Hankki jostain siihen äänenvaimenninpiipun jota ei normaalisti siinä mallissa ole?


      • Tofu
        tuossa aiemminkin "hyv... kirjoitti:

        minä tässä aiemmin tuota "hyvä luettelo" nickiä (vahingossa aloitin sillä) käyttänyt joka siis omistan tuon USP 9 SD pistoolin, olen ammatiltani poliisi, tarkemmin keskusrikospoliisissa eli eiköhän siinä ole luottamusta. Minulla ei itselläni ole aseita myyntiä varten mutta tiedän yhden toisen poliisikaverin joka myi h&k P30 pistoolia, alotti myymään pari kuukautta sitten. Kaveri ampunut sillä pari tuhatta laukausta. Hankki jostain siihen äänenvaimenninpiipun jota ei normaalisti siinä mallissa ole?

        Laitatko yhteystietoja. Tossa aikaisemmin kerroin jo tuon toisen keskustelupalstan jossa voi priva viestejä laittaa.

        Se, että joku on poliisi, ei tee vielä henkilöstä luotettavaa :D
        Aseen ostaminen on vähän jotenki riskaapeliä hommaa käytettynä, varsinki ensimmäisen.


      • Tofu
        Tofu kirjoitti:

        Laitatko yhteystietoja. Tossa aikaisemmin kerroin jo tuon toisen keskustelupalstan jossa voi priva viestejä laittaa.

        Se, että joku on poliisi, ei tee vielä henkilöstä luotettavaa :D
        Aseen ostaminen on vähän jotenki riskaapeliä hommaa käytettynä, varsinki ensimmäisen.

        Kävin tänään just tollasta P30:sta kokeilemassa käyteen. Ihan hyvältä vaikutti vaikka sekin on osakseen jo kritiikkiä saanu. Eiköhän se joku H&K ase tuu poliisin seuraavaksi virka-aseeksi?


      • aiemminkin ollu "hyvä ...
        Tofu kirjoitti:

        Kävin tänään just tollasta P30:sta kokeilemassa käyteen. Ihan hyvältä vaikutti vaikka sekin on osakseen jo kritiikkiä saanu. Eiköhän se joku H&K ase tuu poliisin seuraavaksi virka-aseeksi?

        Joitain yhteystietoja voin ehkä tuolla sivustolla toki laittaa kunhan pääsen täältä Helsingistä takaisin kotiin.
        Poliisi ei ole paljolti julkistanut niitä ase-ehdokkaita joita poliisille on virka-ase uudistuksessa hankittu kokeiltavaksi ja kilpailutettavaksi. Muutamia mitä esim. krpssä olemme kokeilleet ovat esim. Sig Sauerin P250 Dcc, Sig sauer p226 ja waltherin p99 (puolustusvoimilta tunnu) ja mitähän muita... USP; Poliisin erikoisryhmä Karhu-ryhmähän käyttää juuri tuota H&K USP Tactical Compactia (joitakin perus uspja on joitakin kappaleita). Jouha- ja muut erikoispoliisiosastot kuten
        "MP" joka tunnetaan mellakkapoliisina, vähän vieraampi yksikkö PVY eli panttivanki tilanteisiin erikoistunut yksikkö joka tosin on sekin itse osa karhu-ryhmää, sekä BRN eli biologisista ja radioaktiivisista sekä kansainväliseen toimintaa erikoistunut yksikkö joka siis tekee yhteistyötä puolustusvoimien kanssa.
        Toden näköisesti poliisin virka-ase tule olemaan karhu-ryhmästä tuttu USP tai sitten eri poliisi osastoille kuten liikkuvalle-, rikostutkinta... osastoille tulisi jokaiselle käyttötarkoitukseen sopiva ase.
        Itse on p30 ammunta jäänyt vähemmälle mutta lippaallisen olen sillä ampunut. Tarkka peli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe