Voipi olla tyhmä kysymys, mutta kun on vasta eka muksu niin kysynpä kuitenkin...
Eli harjaatteko hampaat/ ikenet ennen esim.iltavelliä vai sen jälkeen?
Eka hammas puhjennut ja harjaus aloitettu...
Meillä tyttö syö iltavellin vuoteessa ja nukahtaa heti sen jälkeen...Ja nyt mietitään, että pitäisikö yrittää kuitenkin pestä vasta vellin jälkeen, vaikka oikeestaan jo nukkuu...
Tyttö kun ei oikein muualla velliä suostu syömään, kun vuoteessa maaten...
hampaiden pesu
11
1079
Vastaukset
- miten pitäisi mutta
meillä ollaan tehty niin että aamusin pestään ennen kun poika syö mitään ja illalla pestään taas iltapesun yhteydessä,jonka jälkeen poika kyllä vielä syö jotain.en tiedä onko jotain suosituksia et miten pitäis pestä,mut näin meillä! ja meiän poika on jo tosiaan 1-v et pestään hammastahnalla,joka on tietty tarkoitettu noin pienille!
et sanoisin et ihan hyvin voit pestä ennen iltavelliä,ettei mene rutiinit tytöllä sekaisin=)- ei pitäisi
harjata hampaitaan ainakaan tuntiin syömisen jälkeen, ellei halua tuhota hammaskiillettään. Saman voisi olettaa koskevan myös lapsia.
on tuossa vaiheessa vielä minkäänlaista merkitystä.
Lähinnähän se on vain sitä lapsen totuttamista siihen, et niitä hampaita harjaillaan.- äiti 01/07
...näin minäkii oon sen aatellu...Aattelin vaa kysästä, josko joku tietäisi miten se "oikeesti" pitäis tehä... :)...
- äiti 10/06
äiti 01/07 kirjoitti:
...näin minäkii oon sen aatellu...Aattelin vaa kysästä, josko joku tietäisi miten se "oikeesti" pitäis tehä... :)...
Meillä kun tytölle tuli ekat hampit niin pestiin illalla ja sit sängyssä tyttö joi vielä maitopullon. Sit musta alko tuntuun niin tyhmältä eka pestä ja samantien hampaat meni likaseksi maidosta niin vieroitin samalla pois sen iltamaidon. Eli eka sängyssä tyttö juo maidon, en anna hänen vielä sillon nukahtaa ja sen jälkeen mennään hampaan pesulle ja nukkumaan. Vieroitus kävi ihan ilman mitään tuskia, tyttö ei osannut enää kaivata pulloa.
- sarafina
Tietääkö joku muutes pitääkö vauvan hampaat pestä aamuisinkin vai riittääkö ilta? Tosin meillä joskus nukahtaa tissille, jonka jälkeen olen normaalisti pessyt niin sitten jää kokonaan pesemättä eli kannattas pestä varmaan aamullakin... :)
Siis itse olen aina pessyt sitten kun kaikki ruoka on syöty, koska eihän itsekkään pese hampaita kuin vasta iltapalan jälkeen... Onko tuo tuolla ylhäällä esitetty väite totta, ettei hampaita sais pestä tuntiin ruokailun jälkeen? Eikö se ole vaan hyvä pestä heti, että happohyökkäys katkeaa?
Miten muuten on, pesettekö aamulla hampaat ennen vai jälkeen aamupalan? Mutta nyt kuulkaas meen pesemään hampaani, alkaa jo väsyttää ;)- äiti 01/07
...sanoi et aluksi voi pestä vain iltaisin ja sit pikkuhiljaa ottaa aamuunkin pesun...Tyttö tykkää niin kovasti pesusta, et otettiin samaa tietä aamuun...
Mut tuo on mietityttänyt tuo järjestys... - kuinka..
paljon perää siinä ylhäällä olevassa väitteessä on,että ei saisi pestä tunnin sisällä syödystä ateriasta (vai miten se nyt menikään) hammastahna mainoksessa olen vaan nähnyt että sanotaan että jos on syönyt jotain happamaisia tuotteita,kannattaa välttää hampaiden pesun tuntiin.muuta en sit tiedä.en usko et toi pätee ihan pikkulapsiin,sillä niillähän on vielä maitohampaita,ja jos näin olisi,eiköhän neuvolassa oltaisi asiasta erikseen mainittu kun hampaiden harjaamisesta on ollut puhetta!
- että hampaita ei pitäisi pestä
kuinka.. kirjoitti:
paljon perää siinä ylhäällä olevassa väitteessä on,että ei saisi pestä tunnin sisällä syödystä ateriasta (vai miten se nyt menikään) hammastahna mainoksessa olen vaan nähnyt että sanotaan että jos on syönyt jotain happamaisia tuotteita,kannattaa välttää hampaiden pesun tuntiin.muuta en sit tiedä.en usko et toi pätee ihan pikkulapsiin,sillä niillähän on vielä maitohampaita,ja jos näin olisi,eiköhän neuvolassa oltaisi asiasta erikseen mainittu kun hampaiden harjaamisesta on ollut puhetta!
kuin vasta tunti syömisen jälkeen aamulla. Ruuan happohyökkäys käy ensin hampaiden kimppuun ja sitten harjaamalla samalla hampaiden kimppuun ei ole hyvä asia. Pahinta tosiaan jos heti happamien,esim.sitrusten jälkeen harjaa.
Itse pesen hampaat ekana aamulla ja sitten aamiaisen päälle "lankaan"ja otan ksylitoli purkan.
Lasten hampaiden hoidosta kannattaa kysyä hammaslääkäristä.
Tuntuisi kyllä turhalta harjata ennen iltamaitoa mutta heti peräänkään ei siis suositella. - ***
että hampaita ei pitäisi pestä kirjoitti:
kuin vasta tunti syömisen jälkeen aamulla. Ruuan happohyökkäys käy ensin hampaiden kimppuun ja sitten harjaamalla samalla hampaiden kimppuun ei ole hyvä asia. Pahinta tosiaan jos heti happamien,esim.sitrusten jälkeen harjaa.
Itse pesen hampaat ekana aamulla ja sitten aamiaisen päälle "lankaan"ja otan ksylitoli purkan.
Lasten hampaiden hoidosta kannattaa kysyä hammaslääkäristä.
Tuntuisi kyllä turhalta harjata ennen iltamaitoa mutta heti peräänkään ei siis suositella.loppupelissä mitään väliä, et missä kohtaa ne hampaat harjaa?
Ihan yhtä älytöntä on harjata viimeiseksi illalla ja ensimmäiseksi aamulla..
- johanna_o
Aamulla pestään hampaat samalla kun vaihdetaan yövaippa pois ja pestään peppu, sama vaippa kun on ollut koko yön päällä = 10-13 tuntia. Sitten aamuvelli. Illalla suihkuun/kylpyyn ja hampaiden pesu. Sitten iltapuuro ja maitoa. Ja kun ne on syöty ja juotu, niin annan hieman vettä päälle, se katkaisee happohyökkäyksen. Ja muuten, itse soitin hammaslääkäriin ja kysyin, vastaukseksi sain tosiaan tuon, että tilkka vettä riittää iltaruuan jälkeen. Meillä puhkes ekat hampaat hieman reilu 4-kuisena ja poika nyt lähes 10-kuisena hymyilee seitsemällä vitivalkoisella hampaallaan ja tykkää pesusta älyttömästi, kuolakin alkaa tulla oikein kohisten kun hiukan ikeniä hammasharjalla rapsuttaa... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802