Voiko purkan nielaiseminen aiheuttaa lapselle jotain haittaa? Siis jos sitä tapahtuu pari kertaa päivässä? Tyttäreni on kohta 2v ja tykkää kovasti purkasta, ruuan jälkeen saa palan, mutta ei vielä osaa sylkäistä sitä pois. Ollaan kyllä opeteltu roskiksen ääressä, mutta aina se sujahtaa mahaan. Täytyykö purkka vaihtaa xylitol-nameihin?
purkka
2
1322
Vastaukset
- purkkahirmu..
Meillä kans tyttö on kovasti purkan perään ja kertoo kyllä et purkka pitää roskiin laittaa kun ei enää syö mut mahaan menee silti.. pidettiin täs hetki taukoa mut ite oon purkkafriikki joten väkisinkin se neiti aina purkkapussin jostain löytää.. en mä ainakaan oo suurempaa stressiä tosta nielasusta ottanu.. valaiskaa joku viisaampi.. ei ne hammaslääkärissäkään kyl mitään meinannu vaik kerroin et nielasee. Ite oon aika herkkä kans nielasee purkan..
- eräs vaan
Purkan nielaisemisesta ei ole lapselle (eikä myöskään aikuiselle) mitään vaaraa. Vatsahapot sulattavat purkan siinä missä muunkin ruuan.
Jos lapsi on syönyt purkkaa suuria määriä (esim. löytänyt purkkapussin ja syönyt karkkeina koko pussillisen) voi seurauksena olla ripulia ja pieniä vatsanväänteitä, sekä ilmavaivoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h553513- 393218
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062771Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432520Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201208