Avain katki ja virtalukossa

aaapuuuaaaa

oisko kellään mitään poppakonstia jotta katkenneen avaimen saa pois virtalukosta purkamatta koko hela hoitoa( jos se edes mahdollista)? avain on puolesta välistä poikki ja loput ihan pohjalla. käyntiin saa tietysti kun irroitin virtalukon toisen pään mutta ratti lukko estää ajamisen. 2000 vuoden primeerasta on kyse.. maksaakohan paljon jos ammattilainen hoitaa?

4

1258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katkennut avain

Tonget, pinsetit, yms. käyttöön, jos avaimen palaan saa kosketusta. Liimat? :D

Lukon irrotuksessa vastassa on todennäköisesti pari kiinnitysruuvia joita ei ole tarkoitettu avattavaksi ts. ei ole avaimille tilaa. Ruuvit voi saada pyörimään 'piikkaamalla', jne...

• SN65

Heippa
        Ainakin tuohon 1996 vuoden Primeraan virtalukko ovilukkosarja oli n. 40€ (Motonetista) uudemmasta en tiedä, mutta Biltemasta löytyi sellainen työkalu, jolla mahtui virtalukon pohjan ristiruuvin avaamaan (90astetta taitettu toinen pää ristiruuvipää toinen ruuvitalttapää). Virtalukon irrotus ratista lähtevältä "akselilta" ei kai ole hankala, tosin en sitä ole tehnyt.
        Melkein siis kehotan katsomaan itse eli ottamaan verhoilun n. kuusi ruuvia irti ja katsomaan tilanteen virtalukon kohdilta.
        Onnea T: SN65

• Mikä lie murron esto
        SN65 kirjoitti:

Heippa
        Ainakin tuohon 1996 vuoden Primeraan virtalukko ovilukkosarja oli n. 40€ (Motonetista) uudemmasta en tiedä, mutta Biltemasta löytyi sellainen työkalu, jolla mahtui virtalukon pohjan ristiruuvin avaamaan (90astetta taitettu toinen pää ristiruuvipää toinen ruuvitalttapää). Virtalukon irrotus ratista lähtevältä "akselilta" ei kai ole hankala, tosin en sitä ole tehnyt.
        Melkein siis kehotan katsomaan itse eli ottamaan verhoilun n. kuusi ruuvia irti ja katsomaan tilanteen virtalukon kohdilta.
        Onnea T: SN65

Itse olen törmännyt virtalukkoihin jotka kiinnitetty lukkoruuveilla, joista ilmeisesti katkeaa 'hattu', kun ruuvi kirjällä.

Jäljele jää metallinen kanta, joka sileä, kartio, tms. mihin ei saa kiinni. Auki nuokin saa, mutta ei käy käden käänteessä.

• hakaneulalla

Kaiva hakaneulalla ja koputtele lukon päälle saattaa pompata ulos, olen itse joskus onnistunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4990
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1053
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      927
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe