Avain katki ja virtalukossa

aaapuuuaaaa

oisko kellään mitään poppakonstia jotta katkenneen avaimen saa pois virtalukosta purkamatta koko hela hoitoa( jos se edes mahdollista)? avain on puolesta välistä poikki ja loput ihan pohjalla. käyntiin saa tietysti kun irroitin virtalukon toisen pään mutta ratti lukko estää ajamisen. 2000 vuoden primeerasta on kyse.. maksaakohan paljon jos ammattilainen hoitaa?

4

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katkennut avain

      Tonget, pinsetit, yms. käyttöön, jos avaimen palaan saa kosketusta. Liimat? :D

      Lukon irrotuksessa vastassa on todennäköisesti pari kiinnitysruuvia joita ei ole tarkoitettu avattavaksi ts. ei ole avaimille tilaa. Ruuvit voi saada pyörimään 'piikkaamalla', jne...

      • SN65

        Heippa
        Ainakin tuohon 1996 vuoden Primeraan virtalukko ovilukkosarja oli n. 40€ (Motonetista) uudemmasta en tiedä, mutta Biltemasta löytyi sellainen työkalu, jolla mahtui virtalukon pohjan ristiruuvin avaamaan (90astetta taitettu toinen pää ristiruuvipää toinen ruuvitalttapää). Virtalukon irrotus ratista lähtevältä "akselilta" ei kai ole hankala, tosin en sitä ole tehnyt.
        Melkein siis kehotan katsomaan itse eli ottamaan verhoilun n. kuusi ruuvia irti ja katsomaan tilanteen virtalukon kohdilta.
        Onnea T: SN65


      • Mikä lie murron esto
        SN65 kirjoitti:

        Heippa
        Ainakin tuohon 1996 vuoden Primeraan virtalukko ovilukkosarja oli n. 40€ (Motonetista) uudemmasta en tiedä, mutta Biltemasta löytyi sellainen työkalu, jolla mahtui virtalukon pohjan ristiruuvin avaamaan (90astetta taitettu toinen pää ristiruuvipää toinen ruuvitalttapää). Virtalukon irrotus ratista lähtevältä "akselilta" ei kai ole hankala, tosin en sitä ole tehnyt.
        Melkein siis kehotan katsomaan itse eli ottamaan verhoilun n. kuusi ruuvia irti ja katsomaan tilanteen virtalukon kohdilta.
        Onnea T: SN65

        Itse olen törmännyt virtalukkoihin jotka kiinnitetty lukkoruuveilla, joista ilmeisesti katkeaa 'hattu', kun ruuvi kirjällä.

        Jäljele jää metallinen kanta, joka sileä, kartio, tms. mihin ei saa kiinni. Auki nuokin saa, mutta ei käy käden käänteessä.


    • hakaneulalla

      Kaiva hakaneulalla ja koputtele lukon päälle saattaa pompata ulos, olen itse joskus onnistunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      463
    Aihe