Mitä mieltä olet siitä, että ihmiset laittavat kaupasta valitsemansa banaanitertun niihin rullasta repäistäviin muovipusseihin?
Banaanit muovipussiin
7
893
Vastaukset
- tsikiitta
itse en laita koska mihin sitä pussia tarvii jos ne on jo valmiiksi tertussa?! Onhan siinä tietty se että joku saattaa pistää tertun pussiin siksi että uusiokäyttää pussin esim. koiran kakoille. Loput sit varmaan käyttää tyhmyyttään tai roskaamisen iloksi...
Koiran pusseiksi riittää varmaan monessa perheessä ne ruispala-, puikula- ja reisuumiespussit sekä pehmeiden hedelmien pakkaamiseen käytetyt.
- jm84
Turhaa tuhlausta nappaa pussia banaaneille, myös pienempi määrä tomaatteja, mandariineja tai muita menee ilman pussia. Muistakaa myös valita kangaspussi ja käyttää uudelleen, kaupan paperipussit ovat muovipusseja epäekologisempi vaihtoehto, joten niitä ei missään nimessä. Kannattaa myös valita ruokia, jotka on vähimmällä mahdollisella pakkausmateriaalimäärällä. Jotkut tuotteet on pakattu ensin muoviin, sitten kartonkiin ja vielä muoviin, vaikka tuotteet voisi myydä ilman pakkausta tai yksinkertaisessa pakkauksessa. Iso ei myös valmisruuille ja puolivalmisteille, kaiken voi tehdä itse halvemmalla, ruoan tekeminen on hauskaa ja lopputulos maukkaampi, kuin valmisruoat.
noin nuorelta noin valmista tekstiä! Ja jotkut kun ne ei tunnu oppivan, vaikka vuosikymmen toisensa jälkeen vaihtuu uuteen...
t. "Vähän" vanhempi- ihme ja kumma
Mover kirjoitti:
noin nuorelta noin valmista tekstiä! Ja jotkut kun ne ei tunnu oppivan, vaikka vuosikymmen toisensa jälkeen vaihtuu uuteen...
t. "Vähän" vanhempiEttekö te tiedä, että jotkut ihmiset ovat vaan vähän mukavuudenhaluisempia kuin toiset? Ei meillä mietitä ensisijaisesti, että kuinka paljon vaikka jonkin lihan/kanan pakkaamiseen on käytetty materiaalia! Kyllä se pakkauksen sisältö on kaikkein tärkein, ja jätteet lajitellaan sitten niille kuuluviin paikkoihin.
ihme ja kumma kirjoitti:
Ettekö te tiedä, että jotkut ihmiset ovat vaan vähän mukavuudenhaluisempia kuin toiset? Ei meillä mietitä ensisijaisesti, että kuinka paljon vaikka jonkin lihan/kanan pakkaamiseen on käytetty materiaalia! Kyllä se pakkauksen sisältö on kaikkein tärkein, ja jätteet lajitellaan sitten niille kuuluviin paikkoihin.
Itse koen lievää pahoinvointia, jos joudum tyjentämään kompostoitavaa jätettä sekajätteiden joukkoon.
Niin sitä oppii rasvattoman maidonkin käyttäjäksikin ja se on totuttelun jälkeen jopa parempaa kuin rasvaisemmat versiot.
- cwire81
se on todella turhaa, sillä eiköhän banaanin paksu kuori suojaa sitä hyvin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724164Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963587Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363309- 512830
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182309- 402248
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222042- 201554
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121500Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321486