Jytä-Jammu?

Jytäri

Mikä ihme laite on tämä jytäri?
Kertokaa kokemuksia (ei huhuja) laitteesta.
Kannattaaks ostaa harrastepyöräksi?

23

10071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopokesa

      Kaks mukinen rivi twini valmistettu jostain -70
      luvun alkupuolelta -80 luvun puoleenväliin asti.
      Muutokset pienehköjä eri vuosimalleissa. Kivapeli
      ja oiva rakentelu kohde, minkä takia
      alkuperäiskuntoisia aika vähän liikenteessä.
      Pannun saa porattua ja stroukattua yli 900cc.

      • båmberi

        nimen se on saanut ns erikoisesta kampimallista...
        siinä on ns.tasatahti kaksisylinterinen
        rivimoottori jossa männät menee samaan aikaan
        ylös..aiheuttaa tärinää tietyillä kierroksilla...


      • oldtimer
        båmberi kirjoitti:

        nimen se on saanut ns erikoisesta kampimallista...
        siinä on ns.tasatahti kaksisylinterinen
        rivimoottori jossa männät menee samaan aikaan
        ylös..aiheuttaa tärinää tietyillä kierroksilla...

        Jos Jytäjammussa on "erikoinen" kampiakseli, niin
        millainen on sitten "tavallinen" kampiakseli?

        Tosiasiassa Yamaha on normaali parallel twin,
        joka on (tai oli) yleisin konstruktio silloin kun
        twinejä vielä tehtiin.
        Se toinen vaihtoehto on vertikaali twin.


      • ManRay
        oldtimer kirjoitti:

        Jos Jytäjammussa on "erikoinen" kampiakseli, niin
        millainen on sitten "tavallinen" kampiakseli?

        Tosiasiassa Yamaha on normaali parallel twin,
        joka on (tai oli) yleisin konstruktio silloin kun
        twinejä vielä tehtiin.
        Se toinen vaihtoehto on vertikaali twin.

        tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
        toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
        mäntä on alakuolokohdassa.
        Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
        konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
        koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
        samaan aikaan yläkuolokohdassa.
        Tuollaisa koneita sanotaan myös Tammakoneiksi.
        Tamma on hevonen, mutta kone on kone. Koneet,
        konit taas eri sanoja.
        Saivarteluksi menee, pitää lopettaa äkkiä.

        Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
        yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
        sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
        sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
        potatosound-generaattoriksi.


      • Jytäri
        ManRay kirjoitti:

        tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
        toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
        mäntä on alakuolokohdassa.
        Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
        konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
        koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
        samaan aikaan yläkuolokohdassa.
        Tuollaisa koneita sanotaan myös Tammakoneiksi.
        Tamma on hevonen, mutta kone on kone. Koneet,
        konit taas eri sanoja.
        Saivarteluksi menee, pitää lopettaa äkkiä.

        Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
        yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
        sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
        sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
        potatosound-generaattoriksi.

        "tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
        toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
        mäntä on alakuolokohdassa.
        Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
        konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
        koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
        samaan aikaan yläkuolokohdassa."





        "Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
        yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
        sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
        sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
        potatosound-generaattoriksi."

        -----Eli kerro viellä milloin jammussa sylinterit
        sytyttävät.Siis miten eroaa esim HD:sta?


      • ilpo
        Jytäri kirjoitti:

        "tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
        toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
        mäntä on alakuolokohdassa.
        Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
        konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
        koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
        samaan aikaan yläkuolokohdassa."





        "Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
        yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
        sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
        sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
        potatosound-generaattoriksi."

        -----Eli kerro viellä milloin jammussa sylinterit
        sytyttävät.Siis miten eroaa esim HD:sta?

        Sytytys tapahtuu paralleltwinissä vuorotellen,
        eli kun toisessa pytyssä on imutahti, toisessa on
        työtahti, tosi jytinät saisi jos työtahdit
        olisivat samaan aikaan.


    • Jytäri

      Kiitoksia vastauksista,olis ollut kiva kuulla
      käytännön kokemuksia ko.pyörästä.
      Esim. Mitkä on tekniikan heikoimmat paikat...
      Hinnat esim Keltaisessa Pörssissä tuntuu kyllä
      olevan esteenä pyörän hankinnalle.

      • tdipd ja xx

        oli ainakin kaverillani. Lisäksi tuo tasatahtia
        kulkevat männät eivät olleet 70 luvulla mikään
        ihme nelitahdeissa: cb125 mallissa vuodesta
        (muistaakseni) -69 aina TWIN mallin tuotantoon
        tuloon asti käytettiin myös tuota samaa
        systeemiä. Twinissä se muutettiin eriaikaan
        liikkuvaksi.
        Hyvä harrastepeli, mutta paljon saat tehdä melko
        varmasti, että saat siitä kunnon käyttöpelin?


    • XS2

      Ajajan kokemusta vsilta 74-79 ja 2000-01. Jos
      olet aloittelija ja haluat vain ajaa, unohda
      juttu. Jos rakastat muutakin kuin kromia ja
      sähköstarttia (saa alkuunsa unohtaa) saatat jopa
      pienesti valita vihan ja hyvänolontunteen
      välillä. Miksi? 1. Ravistaa niin perkeleesti,että
      110 - 120km/h/nopeudet on melkein mahdottomia.
      Omat kokemukset: Saumoista repeytynyt pa-tankki
      (ei alkuper), mykistyvät sähkölaitteet(valot,
      jarruvalo, sytytys, virtalukko).Mutta kyllä
      positiivistakin löytyy aina kun ajamaan päsee
      (yht. kahtena kesänä 10.000 km).Kulkeen hyvin, et
      jää jalkoihin, 5 l bens. sadalla,soundit sanoin
      kuvaamattomat. Alkuperäisenä voi olla erittäinkin
      ajovarma ajopeli, mutta kustomoijan jäljiltä voi
      löytyä vaikka minkälaista sähkösovellusta. Mutta
      toisaalta pyörä tekniikka on senverran simmppeli
      että omalla kiinnostuksella voi sen kanssa
      selvitä kotikonstein( koita selvitä tämän
      päivän "tupperwara"-pyörillä). Mitenkään
      halveksimatta ko pyörien omistajia.

      • jytäri

        tulihan sieltä vihdoinkin käyttökokemuksia.
        Olen kyllä aloittelija prätkien kanssa,mut
        esim autoja olen ruuvaillut jonkin verran,
        (paskaset) öljyset sormet ei ole ongelma.
        Startti???
        Ravistus ei mulle iso ongelma,tuskin uskaltaisin
        ajaa noin kovaa??
        Sähköt taitaa olla noissa vanhoissa(?)
        tyypillistä.
        Mitä maksaisit (helvetin huono kysymys) jytäristä
        jos nyt olisit ostamassa?
        Ihan samaa mieltä näistä "tuppereista".


      • XS2
        jytäri kirjoitti:

        tulihan sieltä vihdoinkin käyttökokemuksia.
        Olen kyllä aloittelija prätkien kanssa,mut
        esim autoja olen ruuvaillut jonkin verran,
        (paskaset) öljyset sormet ei ole ongelma.
        Startti???
        Ravistus ei mulle iso ongelma,tuskin uskaltaisin
        ajaa noin kovaa??
        Sähköt taitaa olla noissa vanhoissa(?)
        tyypillistä.
        Mitä maksaisit (helvetin huono kysymys) jytäristä
        jos nyt olisit ostamassa?
        Ihan samaa mieltä näistä "tuppereista".

        Naureskelkaa vaan, mutta olin tänään jo ainakin 5. kerran "kadonneen kipinän metsästäjä" keskellä Orisbergin korpea. Onneksi oli kaveri mukana ja tien varressa ystävällinen maalaistalo, josta löytyi akkukaapelit. Aikaa kului n. 1,5 t ja hiki valui nahka pöksyissä.
        Ei voi ottaa kuin hmorilla.Mutta mopo ajettiin Vaasaan. Että silleen kokemuksia. Vian löydän kotikonstein käyttäen alan autosähköasentajien neuvoja(niitä saa kun kohteliaasti kysyy).
        Jammun sähkötekniikka täytyy olla alkuperäistä tai vastaavaa tekoa, koska kaikki laitteet ei kestä Jammun täristystä. Ajoin 70-luvulla Jammulla n.85.000 km.ilman sähköhuolia.
        Sen voin ainakin kertoa että laattasulakkeet eivät sovellu ym. ominaisuuden vuoksi käyttöön Jammussa. Aion vaihtaa 4 sulaketta keraamisiksi. Alunperin sulakkeita oli muistaakseni vain yksi pääsulake, jonka kautta kaikki sähköliikenne meni läpi.
        Kadonneesta kipinästä kiitollisena otan vastaan vinkkejä.
        Hinnsta sen verran että pyynnit näyttää pyörivän tuossa 2kympin molemmin puolin.
        Lähde siitä että mun Yamaha XS2 650 vm. 72 ei ole myytävänä. Mulla on kylläkin kelvollisen katseltava pyörä, aihiosta ei kannata maksaa paljon yli kympin.
        Kaikki kauneus ja maksamishalu riippuu katsojan näkökulmasta.


      • Jytäri
        XS2 kirjoitti:

        Naureskelkaa vaan, mutta olin tänään jo ainakin 5. kerran "kadonneen kipinän metsästäjä" keskellä Orisbergin korpea. Onneksi oli kaveri mukana ja tien varressa ystävällinen maalaistalo, josta löytyi akkukaapelit. Aikaa kului n. 1,5 t ja hiki valui nahka pöksyissä.
        Ei voi ottaa kuin hmorilla.Mutta mopo ajettiin Vaasaan. Että silleen kokemuksia. Vian löydän kotikonstein käyttäen alan autosähköasentajien neuvoja(niitä saa kun kohteliaasti kysyy).
        Jammun sähkötekniikka täytyy olla alkuperäistä tai vastaavaa tekoa, koska kaikki laitteet ei kestä Jammun täristystä. Ajoin 70-luvulla Jammulla n.85.000 km.ilman sähköhuolia.
        Sen voin ainakin kertoa että laattasulakkeet eivät sovellu ym. ominaisuuden vuoksi käyttöön Jammussa. Aion vaihtaa 4 sulaketta keraamisiksi. Alunperin sulakkeita oli muistaakseni vain yksi pääsulake, jonka kautta kaikki sähköliikenne meni läpi.
        Kadonneesta kipinästä kiitollisena otan vastaan vinkkejä.
        Hinnsta sen verran että pyynnit näyttää pyörivän tuossa 2kympin molemmin puolin.
        Lähde siitä että mun Yamaha XS2 650 vm. 72 ei ole myytävänä. Mulla on kylläkin kelvollisen katseltava pyörä, aihiosta ei kannata maksaa paljon yli kympin.
        Kaikki kauneus ja maksamishalu riippuu katsojan näkökulmasta.

        Joo,tunnut olevan sitkeä sissi...
        Joku ois laittanut varmaankin noiden kokemusten
        jälkeen Jammun myyntiin.Jotain siinä pyörässä
        täytyy olla!!!
        Kiitoksia vastauksista ja toivotaan että kipinää
        löytyy loppuajokaudeksi!


      • XS2
        Jytäri kirjoitti:

        Joo,tunnut olevan sitkeä sissi...
        Joku ois laittanut varmaankin noiden kokemusten
        jälkeen Jammun myyntiin.Jotain siinä pyörässä
        täytyy olla!!!
        Kiitoksia vastauksista ja toivotaan että kipinää
        löytyy loppuajokaudeksi!

        Kiitos myötätunnosta.
        Oliskos joku sattumalta katselemassa tätä sivua ja vielä onnekseni tuntisi ko. "härvelin" sähköpuolta. Ja vaikka ae tuntiskaan, niin voiko joku asiantunteva mahd. vastata edes johonkin seur.kysymyksistä.
        1. voiko molemmat puolat hajota yhtäaikaa?
        2. estääkö kondensaattorin rikkoontuminen kipinän tulpassa?
        Edelleenkään Jammu ei oo myytävänä. Että kyllä siinä sitä jotain on.
        Ja onneksi elektroniikka ko. pyörässä on maallikon opittavissa.
        Tänä suvena vielä ajetaan(1.8.01)


      • ex-XS
        XS2 kirjoitti:

        Kiitos myötätunnosta.
        Oliskos joku sattumalta katselemassa tätä sivua ja vielä onnekseni tuntisi ko. "härvelin" sähköpuolta. Ja vaikka ae tuntiskaan, niin voiko joku asiantunteva mahd. vastata edes johonkin seur.kysymyksistä.
        1. voiko molemmat puolat hajota yhtäaikaa?
        2. estääkö kondensaattorin rikkoontuminen kipinän tulpassa?
        Edelleenkään Jammu ei oo myytävänä. Että kyllä siinä sitä jotain on.
        Ja onneksi elektroniikka ko. pyörässä on maallikon opittavissa.
        Tänä suvena vielä ajetaan(1.8.01)

        Kysymyksesi oli hieman epätäsmällinen.
        Joten voisitko hieman selventää mikä on vikana?
        Itse olen aikoinani rakennellut ko. jytäriä ja
        minusta sähkölaitteet ovat tosi simppelit.
        Itselläni oli aikonani mystinen käyntiongelma,
        joka ilmeni tyhjäkäynnillä, kone sammui ja
        kierroksilla kävi aivan hyvin. Aikani tutkittuani
        vika löytyi kondensaattorista. Olisikohan
        sullakin kysymys samasta viasta?


      • XS2
        ex-XS kirjoitti:

        Kysymyksesi oli hieman epätäsmällinen.
        Joten voisitko hieman selventää mikä on vikana?
        Itse olen aikoinani rakennellut ko. jytäriä ja
        minusta sähkölaitteet ovat tosi simppelit.
        Itselläni oli aikonani mystinen käyntiongelma,
        joka ilmeni tyhjäkäynnillä, kone sammui ja
        kierroksilla kävi aivan hyvin. Aikani tutkittuani
        vika löytyi kondensaattorista. Olisikohan
        sullakin kysymys samasta viasta?

        Vahvasti epäilen samaa. Uusi tilattu. Tulpanjohdot ja tulpat OK.
        Jos yleismittarilla tarkistaa, niin miten tulpanhatuista saa jotain oleellista tietoa?(ei piiip)
        Virta ei mene suoraan läpi, mutta vastusta on. Pitääkö näin olla?
        Kipinä edelleenkin hukassa


      • xs2
        ex-XS kirjoitti:

        Kysymyksesi oli hieman epätäsmällinen.
        Joten voisitko hieman selventää mikä on vikana?
        Itse olen aikoinani rakennellut ko. jytäriä ja
        minusta sähkölaitteet ovat tosi simppelit.
        Itselläni oli aikonani mystinen käyntiongelma,
        joka ilmeni tyhjäkäynnillä, kone sammui ja
        kierroksilla kävi aivan hyvin. Aikani tutkittuani
        vika löytyi kondensaattorista. Olisikohan
        sullakin kysymys samasta viasta?

        Joopa joo. Sainpa koneen käyntiin suurinpiirtein kaikki kotelot ja niputukset auki.
        Oli katkojan kärkien kotelo auki.
        Kone lähti käyntiin. Ja mitä tapahtui?
        Iloinen tosi ilotulitus katkojan kärkien välissä.
        Eli kondensaattori on loppu. Uusi tilattu.
        Ei välttämättä tarvitse alkuperäinen Yamaha-varaosa voi olla myös autotarvikeliikkeen tarvikeosa. Hinta kun on puolet alkuperäisestä. Tämä Jammusta tänään.

        Se tulee vielä kulkemaan.


      • ex-XS
        xs2 kirjoitti:

        Joopa joo. Sainpa koneen käyntiin suurinpiirtein kaikki kotelot ja niputukset auki.
        Oli katkojan kärkien kotelo auki.
        Kone lähti käyntiin. Ja mitä tapahtui?
        Iloinen tosi ilotulitus katkojan kärkien välissä.
        Eli kondensaattori on loppu. Uusi tilattu.
        Ei välttämättä tarvitse alkuperäinen Yamaha-varaosa voi olla myös autotarvikeliikkeen tarvikeosa. Hinta kun on puolet alkuperäisestä. Tämä Jammusta tänään.

        Se tulee vielä kulkemaan.

        Olen todella harmissani kun myin oman jytärin.
        Mutta jos sinulla on halua tietää hyvät ja pahat
        niin laittanet mailiosoitteen niin jutellaan.
        Minusta jytärin ääniä ei peittoa kuin Ducatin
        noiset.
        Piristys ja muut neuvot tarpeen mukaan.
        Paras koneteho -73 vuosimallissa, vertaa
        venttiilinousut.
        Pojat on rakennelleet tosta aihiosta melkein
        tonnisija koneita, sivuvaunuluokkaan.
        Eipä muuta kuin hyvää jatkoa puuhilles!!!


      • xs2
        ex-XS kirjoitti:

        Olen todella harmissani kun myin oman jytärin.
        Mutta jos sinulla on halua tietää hyvät ja pahat
        niin laittanet mailiosoitteen niin jutellaan.
        Minusta jytärin ääniä ei peittoa kuin Ducatin
        noiset.
        Piristys ja muut neuvot tarpeen mukaan.
        Paras koneteho -73 vuosimallissa, vertaa
        venttiilinousut.
        Pojat on rakennelleet tosta aihiosta melkein
        tonnisija koneita, sivuvaunuluokkaan.
        Eipä muuta kuin hyvää jatkoa puuhilles!!!

        Kyllä kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan Tämäkin viikonloppu meni kipinää etsiessä. Keväällä vielä starttasi ekasta, kunhan sain ensin kytkinlevyt vaihdettua, toimenpide joka olisi pitänyt tehdä jo 2000 kesällä. Nyt on sitten ilmennyt kaikenmoisia ongelmia käynnistyksen osalta. Ensin vaihd. konkka(1.8.01) ja sitten kärjet 4.8.01. Noboby at home. Seuraava vaihtoelemntti on puola (Sjoelta haku). Aion myös kysellä parilta sähkökonkarilta apuja sitten viimeisenä vaihtoehtona. On ostettuna Heynesin opas korjauksiin ja tavattu enklantia, että tietoa pitäis olla, kun vain osais hyödyntää. Oli samanlainen jo vuosina 74-79, jolloin tutustuin jo hieman syvällisemmin ko. "laitteesen", kun piti jotain osia jopa uusia. Kaikki tieto tervetullutta ja neuvot menee myös eteenpäin muille tarvitseville.
        Ei ole muuten myytävänä mun Jytäri


      • xs2
        ex-XS kirjoitti:

        Olen todella harmissani kun myin oman jytärin.
        Mutta jos sinulla on halua tietää hyvät ja pahat
        niin laittanet mailiosoitteen niin jutellaan.
        Minusta jytärin ääniä ei peittoa kuin Ducatin
        noiset.
        Piristys ja muut neuvot tarpeen mukaan.
        Paras koneteho -73 vuosimallissa, vertaa
        venttiilinousut.
        Pojat on rakennelleet tosta aihiosta melkein
        tonnisija koneita, sivuvaunuluokkaan.
        Eipä muuta kuin hyvää jatkoa puuhilles!!!

        Taas tutkailtiin "rakentajan ajatuksen juoksua" ja löytihän se punainen lanka.
        Yksi puola pimeä ja toinen toimii. Kone kävi komeasti yhdellä syylärillä. Helpotuksen huokaus, kun kaikki pitää opetella itse.
        Luojan kiitos tää on kone perinteinen kärjet-puola-tulppa-kone, jonka kanssa pärjää Heynes'in oppaan kanssa.
        Aion huomenna ti marssia paikalliseen autovaraosaliikkeeseen ja ostaa ns. yleispuolan 12V:tin systeemille. Osa maksaa n. 120,- maks.
        Alkuperäinen varaosahinta Arwidsonilta 396,-/puola.
        Miks?
        Tai toisaalta kyllä sen myös ymmärtää.
        Sana alkaa aa..lla ja päättyy s:ään.
        Se merkkihuollosta.
        Älkää luulko, että pidän tästä.
        En tosiaan.
        Jos mun härvelin saan toimimaan ja pystyn tämän kokemuksen jälkeen muita auttamaan, niin mielelläni kerron kaiken osaamiseni puolista, konkista, kärjistä etc.
        Ne on v-mäisimpiä vikoja pyörissä, joita mikään mp-korjaamo tai (autosähkökorjaamo) ei halua ottaa kontolleen ainaskaan kesällä(ajokaudella).

        Hikisiä hetkiä kokenut


      • Jytäri
        xs2 kirjoitti:

        Taas tutkailtiin "rakentajan ajatuksen juoksua" ja löytihän se punainen lanka.
        Yksi puola pimeä ja toinen toimii. Kone kävi komeasti yhdellä syylärillä. Helpotuksen huokaus, kun kaikki pitää opetella itse.
        Luojan kiitos tää on kone perinteinen kärjet-puola-tulppa-kone, jonka kanssa pärjää Heynes'in oppaan kanssa.
        Aion huomenna ti marssia paikalliseen autovaraosaliikkeeseen ja ostaa ns. yleispuolan 12V:tin systeemille. Osa maksaa n. 120,- maks.
        Alkuperäinen varaosahinta Arwidsonilta 396,-/puola.
        Miks?
        Tai toisaalta kyllä sen myös ymmärtää.
        Sana alkaa aa..lla ja päättyy s:ään.
        Se merkkihuollosta.
        Älkää luulko, että pidän tästä.
        En tosiaan.
        Jos mun härvelin saan toimimaan ja pystyn tämän kokemuksen jälkeen muita auttamaan, niin mielelläni kerron kaiken osaamiseni puolista, konkista, kärjistä etc.
        Ne on v-mäisimpiä vikoja pyörissä, joita mikään mp-korjaamo tai (autosähkökorjaamo) ei halua ottaa kontolleen ainaskaan kesällä(ajokaudella).

        Hikisiä hetkiä kokenut

        että löytyy asiantuntioita,rohkaisee
        meikäläistäkin toteuttamaan unelmansa...
        Taitaa ton hankinnan suhteen olla niin
        että kannattais ostaa orkkis pyörä mielummin kuin
        "räpelletty"???


      • xs2
        Jytäri kirjoitti:

        että löytyy asiantuntioita,rohkaisee
        meikäläistäkin toteuttamaan unelmansa...
        Taitaa ton hankinnan suhteen olla niin
        että kannattais ostaa orkkis pyörä mielummin kuin
        "räpelletty"???

        Viat löytyi ihan oikeasti todella. Tänään la tuli tehtyä viaton 270 km:n lenkki ympäri Pohjanmaata ukkoskuuroja väistellen(onnistui). Olen viisaampi ja tunnen kulkuneuvoni aivot hieman paremmin. Onneksi aivot on vuodelta 1972. No, kyllä seuraava ongelma(t) jo tiedetään. Vuotava takaiskari, loput ketjut ja rattaat, etuiskarin vuotavat stefat( varaosat on jo kotona odottamassa ensi talvea).Siinä tärkeimmät.Apuva kysyvälle annetaan.


    • emppuvaimikäseoli

      Roissa ajeli aikanaan 80-luvun alussa säikähtäneen näköinen pullosilmälasi tollasella paskalla Jammulla. Luuli olevansa joku guru. Naurettiin sitä aina....

    • somppunen

      Kymmenkunta jytäriä myynnissä nettimotossa, joista alle puolet sikäli alkuperäisehköjä, että voisi vielä kuvitella ajopeleiksi. Hinnat lähes tuutin luokkaa.
      70-luvun alkupuolen laitteet jo chopattu ajokelvottomiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe