Mikä ihme laite on tämä jytäri?
Kertokaa kokemuksia (ei huhuja) laitteesta.
Kannattaaks ostaa harrastepyöräksi?
Jytä-Jammu?
23
9800
Vastaukset
- mopokesa
Kaks mukinen rivi twini valmistettu jostain -70
luvun alkupuolelta -80 luvun puoleenväliin asti.
Muutokset pienehköjä eri vuosimalleissa. Kivapeli
ja oiva rakentelu kohde, minkä takia
alkuperäiskuntoisia aika vähän liikenteessä.
Pannun saa porattua ja stroukattua yli 900cc.- båmberi
nimen se on saanut ns erikoisesta kampimallista...
siinä on ns.tasatahti kaksisylinterinen
rivimoottori jossa männät menee samaan aikaan
ylös..aiheuttaa tärinää tietyillä kierroksilla... - oldtimer
båmberi kirjoitti:
nimen se on saanut ns erikoisesta kampimallista...
siinä on ns.tasatahti kaksisylinterinen
rivimoottori jossa männät menee samaan aikaan
ylös..aiheuttaa tärinää tietyillä kierroksilla...Jos Jytäjammussa on "erikoinen" kampiakseli, niin
millainen on sitten "tavallinen" kampiakseli?
Tosiasiassa Yamaha on normaali parallel twin,
joka on (tai oli) yleisin konstruktio silloin kun
twinejä vielä tehtiin.
Se toinen vaihtoehto on vertikaali twin. - ManRay
oldtimer kirjoitti:
Jos Jytäjammussa on "erikoinen" kampiakseli, niin
millainen on sitten "tavallinen" kampiakseli?
Tosiasiassa Yamaha on normaali parallel twin,
joka on (tai oli) yleisin konstruktio silloin kun
twinejä vielä tehtiin.
Se toinen vaihtoehto on vertikaali twin.tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
mäntä on alakuolokohdassa.
Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
samaan aikaan yläkuolokohdassa.
Tuollaisa koneita sanotaan myös Tammakoneiksi.
Tamma on hevonen, mutta kone on kone. Koneet,
konit taas eri sanoja.
Saivarteluksi menee, pitää lopettaa äkkiä.
Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
potatosound-generaattoriksi. - Jytäri
ManRay kirjoitti:
tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
mäntä on alakuolokohdassa.
Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
samaan aikaan yläkuolokohdassa.
Tuollaisa koneita sanotaan myös Tammakoneiksi.
Tamma on hevonen, mutta kone on kone. Koneet,
konit taas eri sanoja.
Saivarteluksi menee, pitää lopettaa äkkiä.
Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
potatosound-generaattoriksi."tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
mäntä on alakuolokohdassa.
Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
samaan aikaan yläkuolokohdassa."
"Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
potatosound-generaattoriksi."
-----Eli kerro viellä milloin jammussa sylinterit
sytyttävät.Siis miten eroaa esim HD:sta? - ilpo
Jytäri kirjoitti:
"tavallisen kampiakselin voi kuvailla niin, että
toisen männän ollessa yläkuolokohdassaan, toinen
mäntä on alakuolokohdassa.
Jytäjammussa, ja muunmuassa bonnevillessä jonka
konetta yamahalla ovat aikanaan katsoneet kun
koetta ovat rakentaneet, molemmat männät ovat
samaan aikaan yläkuolokohdassa."
"Niin: HD:ssa vielä noiden mäntien samanaikaisen
yläasennossa olon lisäksi molemmat sylinterit
sytyttävätkin vielä samanaikaisesti. Eli voisi
sanoa kahhtia jaetuksi yksisylinteriseksi...
potatosound-generaattoriksi."
-----Eli kerro viellä milloin jammussa sylinterit
sytyttävät.Siis miten eroaa esim HD:sta?Sytytys tapahtuu paralleltwinissä vuorotellen,
eli kun toisessa pytyssä on imutahti, toisessa on
työtahti, tosi jytinät saisi jos työtahdit
olisivat samaan aikaan.
- Jytäri
Kiitoksia vastauksista,olis ollut kiva kuulla
käytännön kokemuksia ko.pyörästä.
Esim. Mitkä on tekniikan heikoimmat paikat...
Hinnat esim Keltaisessa Pörssissä tuntuu kyllä
olevan esteenä pyörän hankinnalle.- tdipd ja xx
oli ainakin kaverillani. Lisäksi tuo tasatahtia
kulkevat männät eivät olleet 70 luvulla mikään
ihme nelitahdeissa: cb125 mallissa vuodesta
(muistaakseni) -69 aina TWIN mallin tuotantoon
tuloon asti käytettiin myös tuota samaa
systeemiä. Twinissä se muutettiin eriaikaan
liikkuvaksi.
Hyvä harrastepeli, mutta paljon saat tehdä melko
varmasti, että saat siitä kunnon käyttöpelin?
- XS2
Ajajan kokemusta vsilta 74-79 ja 2000-01. Jos
olet aloittelija ja haluat vain ajaa, unohda
juttu. Jos rakastat muutakin kuin kromia ja
sähköstarttia (saa alkuunsa unohtaa) saatat jopa
pienesti valita vihan ja hyvänolontunteen
välillä. Miksi? 1. Ravistaa niin perkeleesti,että
110 - 120km/h/nopeudet on melkein mahdottomia.
Omat kokemukset: Saumoista repeytynyt pa-tankki
(ei alkuper), mykistyvät sähkölaitteet(valot,
jarruvalo, sytytys, virtalukko).Mutta kyllä
positiivistakin löytyy aina kun ajamaan päsee
(yht. kahtena kesänä 10.000 km).Kulkeen hyvin, et
jää jalkoihin, 5 l bens. sadalla,soundit sanoin
kuvaamattomat. Alkuperäisenä voi olla erittäinkin
ajovarma ajopeli, mutta kustomoijan jäljiltä voi
löytyä vaikka minkälaista sähkösovellusta. Mutta
toisaalta pyörä tekniikka on senverran simmppeli
että omalla kiinnostuksella voi sen kanssa
selvitä kotikonstein( koita selvitä tämän
päivän "tupperwara"-pyörillä). Mitenkään
halveksimatta ko pyörien omistajia.- jytäri
tulihan sieltä vihdoinkin käyttökokemuksia.
Olen kyllä aloittelija prätkien kanssa,mut
esim autoja olen ruuvaillut jonkin verran,
(paskaset) öljyset sormet ei ole ongelma.
Startti???
Ravistus ei mulle iso ongelma,tuskin uskaltaisin
ajaa noin kovaa??
Sähköt taitaa olla noissa vanhoissa(?)
tyypillistä.
Mitä maksaisit (helvetin huono kysymys) jytäristä
jos nyt olisit ostamassa?
Ihan samaa mieltä näistä "tuppereista". - XS2
jytäri kirjoitti:
tulihan sieltä vihdoinkin käyttökokemuksia.
Olen kyllä aloittelija prätkien kanssa,mut
esim autoja olen ruuvaillut jonkin verran,
(paskaset) öljyset sormet ei ole ongelma.
Startti???
Ravistus ei mulle iso ongelma,tuskin uskaltaisin
ajaa noin kovaa??
Sähköt taitaa olla noissa vanhoissa(?)
tyypillistä.
Mitä maksaisit (helvetin huono kysymys) jytäristä
jos nyt olisit ostamassa?
Ihan samaa mieltä näistä "tuppereista".Naureskelkaa vaan, mutta olin tänään jo ainakin 5. kerran "kadonneen kipinän metsästäjä" keskellä Orisbergin korpea. Onneksi oli kaveri mukana ja tien varressa ystävällinen maalaistalo, josta löytyi akkukaapelit. Aikaa kului n. 1,5 t ja hiki valui nahka pöksyissä.
Ei voi ottaa kuin hmorilla.Mutta mopo ajettiin Vaasaan. Että silleen kokemuksia. Vian löydän kotikonstein käyttäen alan autosähköasentajien neuvoja(niitä saa kun kohteliaasti kysyy).
Jammun sähkötekniikka täytyy olla alkuperäistä tai vastaavaa tekoa, koska kaikki laitteet ei kestä Jammun täristystä. Ajoin 70-luvulla Jammulla n.85.000 km.ilman sähköhuolia.
Sen voin ainakin kertoa että laattasulakkeet eivät sovellu ym. ominaisuuden vuoksi käyttöön Jammussa. Aion vaihtaa 4 sulaketta keraamisiksi. Alunperin sulakkeita oli muistaakseni vain yksi pääsulake, jonka kautta kaikki sähköliikenne meni läpi.
Kadonneesta kipinästä kiitollisena otan vastaan vinkkejä.
Hinnsta sen verran että pyynnit näyttää pyörivän tuossa 2kympin molemmin puolin.
Lähde siitä että mun Yamaha XS2 650 vm. 72 ei ole myytävänä. Mulla on kylläkin kelvollisen katseltava pyörä, aihiosta ei kannata maksaa paljon yli kympin.
Kaikki kauneus ja maksamishalu riippuu katsojan näkökulmasta. - Jytäri
XS2 kirjoitti:
Naureskelkaa vaan, mutta olin tänään jo ainakin 5. kerran "kadonneen kipinän metsästäjä" keskellä Orisbergin korpea. Onneksi oli kaveri mukana ja tien varressa ystävällinen maalaistalo, josta löytyi akkukaapelit. Aikaa kului n. 1,5 t ja hiki valui nahka pöksyissä.
Ei voi ottaa kuin hmorilla.Mutta mopo ajettiin Vaasaan. Että silleen kokemuksia. Vian löydän kotikonstein käyttäen alan autosähköasentajien neuvoja(niitä saa kun kohteliaasti kysyy).
Jammun sähkötekniikka täytyy olla alkuperäistä tai vastaavaa tekoa, koska kaikki laitteet ei kestä Jammun täristystä. Ajoin 70-luvulla Jammulla n.85.000 km.ilman sähköhuolia.
Sen voin ainakin kertoa että laattasulakkeet eivät sovellu ym. ominaisuuden vuoksi käyttöön Jammussa. Aion vaihtaa 4 sulaketta keraamisiksi. Alunperin sulakkeita oli muistaakseni vain yksi pääsulake, jonka kautta kaikki sähköliikenne meni läpi.
Kadonneesta kipinästä kiitollisena otan vastaan vinkkejä.
Hinnsta sen verran että pyynnit näyttää pyörivän tuossa 2kympin molemmin puolin.
Lähde siitä että mun Yamaha XS2 650 vm. 72 ei ole myytävänä. Mulla on kylläkin kelvollisen katseltava pyörä, aihiosta ei kannata maksaa paljon yli kympin.
Kaikki kauneus ja maksamishalu riippuu katsojan näkökulmasta.Joo,tunnut olevan sitkeä sissi...
Joku ois laittanut varmaankin noiden kokemusten
jälkeen Jammun myyntiin.Jotain siinä pyörässä
täytyy olla!!!
Kiitoksia vastauksista ja toivotaan että kipinää
löytyy loppuajokaudeksi! - XS2
Jytäri kirjoitti:
Joo,tunnut olevan sitkeä sissi...
Joku ois laittanut varmaankin noiden kokemusten
jälkeen Jammun myyntiin.Jotain siinä pyörässä
täytyy olla!!!
Kiitoksia vastauksista ja toivotaan että kipinää
löytyy loppuajokaudeksi!Kiitos myötätunnosta.
Oliskos joku sattumalta katselemassa tätä sivua ja vielä onnekseni tuntisi ko. "härvelin" sähköpuolta. Ja vaikka ae tuntiskaan, niin voiko joku asiantunteva mahd. vastata edes johonkin seur.kysymyksistä.
1. voiko molemmat puolat hajota yhtäaikaa?
2. estääkö kondensaattorin rikkoontuminen kipinän tulpassa?
Edelleenkään Jammu ei oo myytävänä. Että kyllä siinä sitä jotain on.
Ja onneksi elektroniikka ko. pyörässä on maallikon opittavissa.
Tänä suvena vielä ajetaan(1.8.01) - ex-XS
XS2 kirjoitti:
Kiitos myötätunnosta.
Oliskos joku sattumalta katselemassa tätä sivua ja vielä onnekseni tuntisi ko. "härvelin" sähköpuolta. Ja vaikka ae tuntiskaan, niin voiko joku asiantunteva mahd. vastata edes johonkin seur.kysymyksistä.
1. voiko molemmat puolat hajota yhtäaikaa?
2. estääkö kondensaattorin rikkoontuminen kipinän tulpassa?
Edelleenkään Jammu ei oo myytävänä. Että kyllä siinä sitä jotain on.
Ja onneksi elektroniikka ko. pyörässä on maallikon opittavissa.
Tänä suvena vielä ajetaan(1.8.01)Kysymyksesi oli hieman epätäsmällinen.
Joten voisitko hieman selventää mikä on vikana?
Itse olen aikoinani rakennellut ko. jytäriä ja
minusta sähkölaitteet ovat tosi simppelit.
Itselläni oli aikonani mystinen käyntiongelma,
joka ilmeni tyhjäkäynnillä, kone sammui ja
kierroksilla kävi aivan hyvin. Aikani tutkittuani
vika löytyi kondensaattorista. Olisikohan
sullakin kysymys samasta viasta? - XS2
ex-XS kirjoitti:
Kysymyksesi oli hieman epätäsmällinen.
Joten voisitko hieman selventää mikä on vikana?
Itse olen aikoinani rakennellut ko. jytäriä ja
minusta sähkölaitteet ovat tosi simppelit.
Itselläni oli aikonani mystinen käyntiongelma,
joka ilmeni tyhjäkäynnillä, kone sammui ja
kierroksilla kävi aivan hyvin. Aikani tutkittuani
vika löytyi kondensaattorista. Olisikohan
sullakin kysymys samasta viasta?Vahvasti epäilen samaa. Uusi tilattu. Tulpanjohdot ja tulpat OK.
Jos yleismittarilla tarkistaa, niin miten tulpanhatuista saa jotain oleellista tietoa?(ei piiip)
Virta ei mene suoraan läpi, mutta vastusta on. Pitääkö näin olla?
Kipinä edelleenkin hukassa - xs2
ex-XS kirjoitti:
Kysymyksesi oli hieman epätäsmällinen.
Joten voisitko hieman selventää mikä on vikana?
Itse olen aikoinani rakennellut ko. jytäriä ja
minusta sähkölaitteet ovat tosi simppelit.
Itselläni oli aikonani mystinen käyntiongelma,
joka ilmeni tyhjäkäynnillä, kone sammui ja
kierroksilla kävi aivan hyvin. Aikani tutkittuani
vika löytyi kondensaattorista. Olisikohan
sullakin kysymys samasta viasta?Joopa joo. Sainpa koneen käyntiin suurinpiirtein kaikki kotelot ja niputukset auki.
Oli katkojan kärkien kotelo auki.
Kone lähti käyntiin. Ja mitä tapahtui?
Iloinen tosi ilotulitus katkojan kärkien välissä.
Eli kondensaattori on loppu. Uusi tilattu.
Ei välttämättä tarvitse alkuperäinen Yamaha-varaosa voi olla myös autotarvikeliikkeen tarvikeosa. Hinta kun on puolet alkuperäisestä. Tämä Jammusta tänään.
Se tulee vielä kulkemaan. - ex-XS
xs2 kirjoitti:
Joopa joo. Sainpa koneen käyntiin suurinpiirtein kaikki kotelot ja niputukset auki.
Oli katkojan kärkien kotelo auki.
Kone lähti käyntiin. Ja mitä tapahtui?
Iloinen tosi ilotulitus katkojan kärkien välissä.
Eli kondensaattori on loppu. Uusi tilattu.
Ei välttämättä tarvitse alkuperäinen Yamaha-varaosa voi olla myös autotarvikeliikkeen tarvikeosa. Hinta kun on puolet alkuperäisestä. Tämä Jammusta tänään.
Se tulee vielä kulkemaan.Olen todella harmissani kun myin oman jytärin.
Mutta jos sinulla on halua tietää hyvät ja pahat
niin laittanet mailiosoitteen niin jutellaan.
Minusta jytärin ääniä ei peittoa kuin Ducatin
noiset.
Piristys ja muut neuvot tarpeen mukaan.
Paras koneteho -73 vuosimallissa, vertaa
venttiilinousut.
Pojat on rakennelleet tosta aihiosta melkein
tonnisija koneita, sivuvaunuluokkaan.
Eipä muuta kuin hyvää jatkoa puuhilles!!! - xs2
ex-XS kirjoitti:
Olen todella harmissani kun myin oman jytärin.
Mutta jos sinulla on halua tietää hyvät ja pahat
niin laittanet mailiosoitteen niin jutellaan.
Minusta jytärin ääniä ei peittoa kuin Ducatin
noiset.
Piristys ja muut neuvot tarpeen mukaan.
Paras koneteho -73 vuosimallissa, vertaa
venttiilinousut.
Pojat on rakennelleet tosta aihiosta melkein
tonnisija koneita, sivuvaunuluokkaan.
Eipä muuta kuin hyvää jatkoa puuhilles!!!Kyllä kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan Tämäkin viikonloppu meni kipinää etsiessä. Keväällä vielä starttasi ekasta, kunhan sain ensin kytkinlevyt vaihdettua, toimenpide joka olisi pitänyt tehdä jo 2000 kesällä. Nyt on sitten ilmennyt kaikenmoisia ongelmia käynnistyksen osalta. Ensin vaihd. konkka(1.8.01) ja sitten kärjet 4.8.01. Noboby at home. Seuraava vaihtoelemntti on puola (Sjoelta haku). Aion myös kysellä parilta sähkökonkarilta apuja sitten viimeisenä vaihtoehtona. On ostettuna Heynesin opas korjauksiin ja tavattu enklantia, että tietoa pitäis olla, kun vain osais hyödyntää. Oli samanlainen jo vuosina 74-79, jolloin tutustuin jo hieman syvällisemmin ko. "laitteesen", kun piti jotain osia jopa uusia. Kaikki tieto tervetullutta ja neuvot menee myös eteenpäin muille tarvitseville.
Ei ole muuten myytävänä mun Jytäri - xs2
ex-XS kirjoitti:
Olen todella harmissani kun myin oman jytärin.
Mutta jos sinulla on halua tietää hyvät ja pahat
niin laittanet mailiosoitteen niin jutellaan.
Minusta jytärin ääniä ei peittoa kuin Ducatin
noiset.
Piristys ja muut neuvot tarpeen mukaan.
Paras koneteho -73 vuosimallissa, vertaa
venttiilinousut.
Pojat on rakennelleet tosta aihiosta melkein
tonnisija koneita, sivuvaunuluokkaan.
Eipä muuta kuin hyvää jatkoa puuhilles!!!Taas tutkailtiin "rakentajan ajatuksen juoksua" ja löytihän se punainen lanka.
Yksi puola pimeä ja toinen toimii. Kone kävi komeasti yhdellä syylärillä. Helpotuksen huokaus, kun kaikki pitää opetella itse.
Luojan kiitos tää on kone perinteinen kärjet-puola-tulppa-kone, jonka kanssa pärjää Heynes'in oppaan kanssa.
Aion huomenna ti marssia paikalliseen autovaraosaliikkeeseen ja ostaa ns. yleispuolan 12V:tin systeemille. Osa maksaa n. 120,- maks.
Alkuperäinen varaosahinta Arwidsonilta 396,-/puola.
Miks?
Tai toisaalta kyllä sen myös ymmärtää.
Sana alkaa aa..lla ja päättyy s:ään.
Se merkkihuollosta.
Älkää luulko, että pidän tästä.
En tosiaan.
Jos mun härvelin saan toimimaan ja pystyn tämän kokemuksen jälkeen muita auttamaan, niin mielelläni kerron kaiken osaamiseni puolista, konkista, kärjistä etc.
Ne on v-mäisimpiä vikoja pyörissä, joita mikään mp-korjaamo tai (autosähkökorjaamo) ei halua ottaa kontolleen ainaskaan kesällä(ajokaudella).
Hikisiä hetkiä kokenut - Jytäri
xs2 kirjoitti:
Taas tutkailtiin "rakentajan ajatuksen juoksua" ja löytihän se punainen lanka.
Yksi puola pimeä ja toinen toimii. Kone kävi komeasti yhdellä syylärillä. Helpotuksen huokaus, kun kaikki pitää opetella itse.
Luojan kiitos tää on kone perinteinen kärjet-puola-tulppa-kone, jonka kanssa pärjää Heynes'in oppaan kanssa.
Aion huomenna ti marssia paikalliseen autovaraosaliikkeeseen ja ostaa ns. yleispuolan 12V:tin systeemille. Osa maksaa n. 120,- maks.
Alkuperäinen varaosahinta Arwidsonilta 396,-/puola.
Miks?
Tai toisaalta kyllä sen myös ymmärtää.
Sana alkaa aa..lla ja päättyy s:ään.
Se merkkihuollosta.
Älkää luulko, että pidän tästä.
En tosiaan.
Jos mun härvelin saan toimimaan ja pystyn tämän kokemuksen jälkeen muita auttamaan, niin mielelläni kerron kaiken osaamiseni puolista, konkista, kärjistä etc.
Ne on v-mäisimpiä vikoja pyörissä, joita mikään mp-korjaamo tai (autosähkökorjaamo) ei halua ottaa kontolleen ainaskaan kesällä(ajokaudella).
Hikisiä hetkiä kokenutettä löytyy asiantuntioita,rohkaisee
meikäläistäkin toteuttamaan unelmansa...
Taitaa ton hankinnan suhteen olla niin
että kannattais ostaa orkkis pyörä mielummin kuin
"räpelletty"??? - xs2
Jytäri kirjoitti:
että löytyy asiantuntioita,rohkaisee
meikäläistäkin toteuttamaan unelmansa...
Taitaa ton hankinnan suhteen olla niin
että kannattais ostaa orkkis pyörä mielummin kuin
"räpelletty"???Viat löytyi ihan oikeasti todella. Tänään la tuli tehtyä viaton 270 km:n lenkki ympäri Pohjanmaata ukkoskuuroja väistellen(onnistui). Olen viisaampi ja tunnen kulkuneuvoni aivot hieman paremmin. Onneksi aivot on vuodelta 1972. No, kyllä seuraava ongelma(t) jo tiedetään. Vuotava takaiskari, loput ketjut ja rattaat, etuiskarin vuotavat stefat( varaosat on jo kotona odottamassa ensi talvea).Siinä tärkeimmät.Apuva kysyvälle annetaan.
- emppuvaimikäseoli
Roissa ajeli aikanaan 80-luvun alussa säikähtäneen näköinen pullosilmälasi tollasella paskalla Jammulla. Luuli olevansa joku guru. Naurettiin sitä aina....
- somppunen
Kymmenkunta jytäriä myynnissä nettimotossa, joista alle puolet sikäli alkuperäisehköjä, että voisi vielä kuvitella ajopeleiksi. Hinnat lähes tuutin luokkaa.
70-luvun alkupuolen laitteet jo chopattu ajokelvottomiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642