Hyvä Hyry ja

Vonkka!

Vonkan leirintäalue takaisin kunnan haltuun
06.08. - 18:30 (Luotu: 18:30)


KS

Vonkan leirintäalue Hyrynsalmella palautui eilen tontin omistajan, Hyrynsalmen kunnan haltuun. Kunta ja aluetta vuokrannut Puhdistuspalvelu Pirkko Malvisto purkivat vuokrasopimuksen yhteisymmärryksessä. Samalla haudattiin alueen myyntisuunnitelma.

Sopimusten purkamisen taustalla olivat erilaiset tulkinnat alueen käytöstä. Hyrynsalmen kunnanjohtaja Heimo Keränen kertoo aluetta kehitettävän tulevaisuudessakin matkailu- ja leirintäalueena.

Käynnissä olevassa kaavoituksessa tarkennetaan alueen käyttötarkoitusta. Keränen uskoo, että tonttia vuokrataan jatkossakin. Kunta huolehtii tällä hetkellä alueesta, joka avautuu yleiseen käyttöön joko tiistaina tai keskiviikkona.

7

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksoi?

      Mitä "yhteisymmärrys" maksoi hyryläisille?

      Hintalappu "yhteisymmärryksestä" suopotkupallon yhteydessä tiedetään.

      • E.Päileväinen

        No niin, nyt ollaan taas alkupisteessä, kunnalla on leirintäalue. Kaikki hyvin?

        Ensi keväänä taas haetaan kissojen ja koirien kanssa yrittäjää vuokralle. Lopputuloksena on nuhjuinen ''leirintäalue'', jossa suuri osa asiakkaista on hyrynsalmen puliukkoja.

        Hyrynsalmella on uimaranta keskellä kirkonkylää. Sen pitäisi riittää. Vonkan alue kannattaisi kaavoittaa uudelleen ja myydä vakavaraiselle yrittäjälle loma-asuntokäyttöön. Vonkka on kertkaikkiaan liian syrjässä kiinnostaakseen nykyajan matkaajaa, joka kiitää viitostietä kylän ohi ja malttaa pysähtyä vain jos stoppari on tien vieressä. Oman ajokaistan puolella.


    • samoilija_

      Minun mielestä on aivan yhdentekevää onko Hyrynsalmella koko leirintäaluetta, niin kauan kuin Vonkalla saa vain käydä käyskentelmässä ja uimassa. Ei niin kaunista aluetta pitäisi ainakaan kaavoittaa miksikään tonteiksi. Siitä paikasta pitäisi tehdä enemmänkin sellainen lenkkipolkutyyppinen paikka. Huolto pelaisi, mutta kaljanmyynti ei.

      • hyvänlainen

        ajatuksesi.
        Nyt vaan ideatalkoot pystyyn.
        Vaikkapa täällä netissä. Niin olisi helpompaa, ettei hyviäkään ehdotuksia tyssäisi joka pitäjässä esiintyvät kaikkitietävät.


      • E.Päileväinen
        hyvänlainen kirjoitti:

        ajatuksesi.
        Nyt vaan ideatalkoot pystyyn.
        Vaikkapa täällä netissä. Niin olisi helpompaa, ettei hyviäkään ehdotuksia tyssäisi joka pitäjässä esiintyvät kaikkitietävät.

        Hyryllä riittää kyllä kankaita lenkkeillä ilman Vonkkaakin.
        Jos koko Vonkan alue kaavoitettaisiin reiluiksi rantatonteiksi, olisi Oulusta ja Kajaanista tulijoita rakentamaan hulppeita mökkejä hienolle alueelle.


      • Kaenuulaenen
        E.Päileväinen kirjoitti:

        Hyryllä riittää kyllä kankaita lenkkeillä ilman Vonkkaakin.
        Jos koko Vonkan alue kaavoitettaisiin reiluiksi rantatonteiksi, olisi Oulusta ja Kajaanista tulijoita rakentamaan hulppeita mökkejä hienolle alueelle.

        Ei, kyllä ne tontit oli tarkoitys myydä ulkomaalaisille uusrikkaille. On huolestuttavaa että Suomen kansallisomaisuutta eli maata ja rantatontteja myydään kilpaa ulkomaisille, samalla kotimaisten ostajien mahdollisuus hankkia rantatontteja vaikeutuu hintojen noustessa pilviin. Ihan oikein, että Hyrynsalmi pitää kiinni leirintäalueestaan.


      • mielenkiintoista
        Kaenuulaenen kirjoitti:

        Ei, kyllä ne tontit oli tarkoitys myydä ulkomaalaisille uusrikkaille. On huolestuttavaa että Suomen kansallisomaisuutta eli maata ja rantatontteja myydään kilpaa ulkomaisille, samalla kotimaisten ostajien mahdollisuus hankkia rantatontteja vaikeutuu hintojen noustessa pilviin. Ihan oikein, että Hyrynsalmi pitää kiinni leirintäalueestaan.

        asiaa. Jos näin on. Selittyy monta muuta asiaa.
        Virkamiehet ja kuntalaisten valitsemat valtuutetut ja valtuuston valitsema kunnanhallitus sekä ????? ARVATKAA MITÄ KUNTALAISET!!!!
        Voi hitsi tätä nykymaailman menoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      588
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe