Millaista matematiikkaa näin 1. vuoden opiskelijalla on kauppakorkeassa tiedossa? Lukiossa oli lyhyt matematiikka laiskuuden vuoksi ja nyt pelkään etten pysy tahdissa mukana peruskursseilla. Vinkkejä, mitä voisi koittaa tässä opetella esim. pitkän matematiikan kirjoista?
Kiitoksia kaikille vastanneille jo etukäteen
kauppakorkean matematiikka
4
2853
Vastaukset
- julia
Vaikeata... Itsellä oli myös lukiossa lyhyt matikka enkä ole muutenkaan ollut koskaan matikassa lahjakas. Toisille matikan eka peruskurssi oli varmasti lälläri-touhua, mulle taas se oli täyttä tuskaa. Mutta kyllä siitäkin selviää, kun vaan tarpeeksi laskee. Ja mun tavoitteena oli ainakin vain päästä siitä kurssista läpi eli en siis mitään 5 lähtenyt hakemaan. :) Tsemiä alkaviin opiskeluihin!
- Ei ole vaikeaa
No kaikesta matikasta varmaan saa vaikeaa, jos ei oikein
löydy matikkapäätä.
Kauppakorkean matikka ei kuitenkaan mitään vaikeaa ole,
jos moneen muuhun alaan verrataan.
Käyppä vaikka DI-koulutuksen matikan kursseja kurkkaamassa,
niin sen jälkeen kauppakorkean matikka näyttää naurettavan helpolta.
- TuKKK
Itse luin pitkän matikan, mutta rohkenen silti kommentoida.
Tärkeintä on asenne, peruskurssien suorittamiseen kun ei vaadita mitään Einsteinin kykyjä. Sinun on siis asennoiduttava siten, että haluat ja myös tiedät pystyväsi suorittamaan sen kurssin!
Varaa myös tarpeeksi aikaa tehtävien tekemiseen. Älä buukkaa matematiikan kurssin aikaisia periodeja täpötäyteen, vaan jätä aikaa ja henkisiä resursseja asioiden pohtimiseen rauhassa (muutenkin eka vuosi on useimmiten aika menoa).
BTW, Turun kauppakorkeakoulun TKM1-kurssin luentomoniste on vaikeaselkoisuudessaan suorastaan legendaarinen (ja jokainen vuosikurssi kyllä mainitsee sen kurssipalautteessaan). Jos matematiikka tuntuu sinusta vaikealta, niin älä takerru pikkuaisioihin vaan selvitä perusasiat huolella. - ----.....----
Pari ensimmäistä kurssia pääsee läpi lukemattakin, jos lukion pitkämatikka on edes kohtuullisesti hallussa. Loput kurssit vaativat jo hieman harjoittelua kurssin aikana, mutta eivät nekään nyt mitenkään ylitsepääsemättömiä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665331- 634484
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204301- 513710
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463664Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv432859- 262767
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo702454