Sinkkunaisen vauvakuume

Epätoivoista jo

Olen siis sinkkunainen, ja olen ajatellutkin pysyä sinkkuna. Oikeastaan koko tämän vuoden ajan mulla on ollut aivan JÄRJETÖN vauvakuume, johtuu varmaan iästäni, eli olen 36-vuotias. Vastaavaa ei ole koskaan aikaisemmin ollut enkä ole ollut varma haluanko koskaan lapsia. En kuitenkaan halua parisuhdetta välttämättä.
Olen, ja häpeän sitä, jopa ajatellut vain tekeväni lapsen jonkun kanssa "huijaamalla". Mutta onneksi en sitä ole tehnyt enkä usko että kykenisin edes sellaista tekemään.

Mutta miten te muut sinkkunaiset olette päässeet tuosta vauvakuumeesta eteenpäin? Onko se mennyt ohi, oletteko tehneet lapsen ja etsineet ensin parisuhteen vai oletteko tehneet lapsen ilman parisuhdetta?

Itse ajattelisin että yksi ratkaisu olisi sovitusti tehdä lapsi jonkun kanssa (siis ei kenen tahansa), yhteinen vanhemmuus ilman parisuhteen kiemuroita. Voiko sellainen onnistua? Tiedän yhden tapauksen jossa se on hyvin onnistunut jo vuosikausia mutta mies on homo, joten ehkä silloin se on helpompaa kun ei varmasti tule parisuhde mieleen.

13

1605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20-vuotiaalle

On tuota ikääkin jo kertynyt teille. Kannattaisiko pysyä sinkkuna?

• ihme säätöjä

Unohda koko juttu.

Simple as that.

Jos teet yksinäisen lapsen, niin tee se sitten niin ettet oikeasti edes tiedä miehen nimeä, nussit vaikka laivalla tai jossain etelänmatkalla monen kanssa ja toistat reissuja kunnes tärppää. Riskinä on toki sukupuolitaudit.

Jos tiedät isän, mutta häntä ei ole merkitty papereihin, tilanne on hankala. Mitä oikeuksia olet isälle kaavaillut? Tai velvollisuuksia?

Jos kuolet, niin pitääkö isän ottaa lapsi hoitoonsa? Vai haluatko jotenkin itse päättää?

Saako isä ottaa lapsen mukaan kolmen kuukauden reissulle Eurooppaan?

Haluatko että lapsi perii isänsä?

Että isä antaa rahaa opintoihin tai ajokorttiin?

Että lapsi tapaa isän puoleiset isovanhempansa ja isovanhemmat näkevät lapsensa?

Kestääkö lapsesi ns. äpäräroolin jos miehellä myös ydinperhelapsia? Miten selität?

Miten hoidat suhteet miehen oikeaan kumppaniin?

Oletko kiinnostunut kenestäkään muusta kuin itsestäsi?

Jos et kykene joustamaan parisuhteen vaatimalla tavalla, miksi kuvittelet pystyväsi vanhemmuuden vaatimaan sitoutumiseen?

• Epätoivoista jo

Siis oikeasti ajattelin että kunpa löytyisi mies jonka kanssa jakaisi vanhemmuuden, eli hän olisi oikeasti lapselle isä, mutta ilman minun ja hänen välistä parisuhdetta. Varattuja miehiä en ole harrastanut tähänkään asti enkä ole ajatellut aloittaakaan.

Useimmat noista kysymyksistä pätevät muuten kehen tahansa erolapseen.

• ohikulkenut mies

Tuollaisia järjestelyjä on paljonkin eikä miehiä ole ollenkaan vaikea houkutella tekemään lapsi. Esimerkiksi entisellä naapurillani oli oman perheen lisäksi työkaverin kanssa tehty tytär, nyt jo aikuinen.

Itsekin keskustelin kuukausi sitten erään mukavan naishenkilön kanssa tällaisesta. Siis hänen aloitteestaan. Olisin suostunut, mutta tytöllä meni pupu pöksyyn.

• alkup.

Itse en ole koskaan kenenkään miehen kanssa keskustellut asiasta eikä kukaan mieskään ole tuollaista missään keskustelussa ottanut esille.
        Varmasti tuollaisia järjestelyjä on paljon, mutta enpä itse ole sellaista miestä tavannut! Tai ainakaan sellaista jonka itse olisin huolinut lapseni isäksi.

• ohikulkenut mies
        alkup. kirjoitti:

Itse en ole koskaan kenenkään miehen kanssa keskustellut asiasta eikä kukaan mieskään ole tuollaista missään keskustelussa ottanut esille.
        Varmasti tuollaisia järjestelyjä on paljon, mutta enpä itse ole sellaista miestä tavannut! Tai ainakaan sellaista jonka itse olisin huolinut lapseni isäksi.

"Tai ainakaan sellaista jonka itse olisin huolinut lapseni isäksi."

Tuo on erittäin tavallista, mikään ei kelpaa, aina löytyy joku vika. Mikä on siis tavallaan luonnollista, tuohon tilanteeseen joutuu jos ei ole mikään kelvannut aikaisemminkaan.

Miehet eivät näissä asioissa ole kovin nirsoja, olisi tietenkin hyvä jos naisella on sopuisa luonne ja tämä on edes ylioppilas että myöhemmin pystyy auttamaan sitä lasta koulunkäynnissä.

Terveisin varsin menestynyt ja pitkälle kouluttautunut mies, joka hämmästelee miten paljon vikoja naiset voivat löytää. :-)

• alkup.
        ohikulkenut mies kirjoitti:

"Tai ainakaan sellaista jonka itse olisin huolinut lapseni isäksi."

Tuo on erittäin tavallista, mikään ei kelpaa, aina löytyy joku vika. Mikä on siis tavallaan luonnollista, tuohon tilanteeseen joutuu jos ei ole mikään kelvannut aikaisemminkaan.

Miehet eivät näissä asioissa ole kovin nirsoja, olisi tietenkin hyvä jos naisella on sopuisa luonne ja tämä on edes ylioppilas että myöhemmin pystyy auttamaan sitä lasta koulunkäynnissä.

Terveisin varsin menestynyt ja pitkälle kouluttautunut mies, joka hämmästelee miten paljon vikoja naiset voivat löytää. :-)

Jos aikoo toisen kanssa jakaa vanhemmuuden, pitää nyt arvomaailmat edes jotenkin kohdata jotta se toimisi! Ja minulla on ihan yliopistotutkinto suoritettuna että enköhän kouluasioissa onnistuisi auttamaan (tosin lukion pitkä matikka saattaa tuottaa ongelmia jos sellaiseen joutuu).
        Kriteerit ovat kuitenkin eri kuin jos etsisin miestä parisuhteeseen. Löytyyhän niitä kaikenlaisia tallaajia joilla on koulut kesken ja elävät sossun rahoilla koko ikänsä, sellaisia en siis huoli lapseni isäksi. Niin epätoivoista ei minusta tule ikinä että kenet vain kelpuuttaisin, arvostan kuitenkin itseäni huomattavasti enemmän.

• ohikulkenut mies
        alkup. kirjoitti:

Jos aikoo toisen kanssa jakaa vanhemmuuden, pitää nyt arvomaailmat edes jotenkin kohdata jotta se toimisi! Ja minulla on ihan yliopistotutkinto suoritettuna että enköhän kouluasioissa onnistuisi auttamaan (tosin lukion pitkä matikka saattaa tuottaa ongelmia jos sellaiseen joutuu).
        Kriteerit ovat kuitenkin eri kuin jos etsisin miestä parisuhteeseen. Löytyyhän niitä kaikenlaisia tallaajia joilla on koulut kesken ja elävät sossun rahoilla koko ikänsä, sellaisia en siis huoli lapseni isäksi. Niin epätoivoista ei minusta tule ikinä että kenet vain kelpuuttaisin, arvostan kuitenkin itseäni huomattavasti enemmän.

Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä minkälaisia ihmisiä täällä verkossakin tulee vastaan. :-)

Laita sähköpostiosoitteesi, lupaan että saat ainakin hyvät naurut. Elämä on toisinaan varsin hauskaa.

• alkup.
        ohikulkenut mies kirjoitti:

Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä minkälaisia ihmisiä täällä verkossakin tulee vastaan. :-)

Laita sähköpostiosoitteesi, lupaan että saat ainakin hyvät naurut. Elämä on toisinaan varsin hauskaa.

Elämä ei ole niin totista...
        [email protected]

• ohikulkenut mies
        alkup. kirjoitti:

Elämä ei ole niin totista...
        [email protected]

Ei sitä koskaan tiedä millä oksalla se piru istuu. :-)

• toteuttaa vauvatoiveesi?

hei! saanko minä auttaa sinua? voin toteuttaa vauvatoiveesi. olen tumma tukkainen ja ruskea silmäinen norm vart lapsirakas mies, joka odottaa sinun vastaustasi. kerron lisää

• pystyyn!

Jos sitä myydään Suomalaista pullovettä Saharaan, niin miksei löytyisi yhtä isäkandidaattiakin? Tunnen oikeasti monta miestä, joilla on samanlaisia ajatuksia kuin sinulla. Mä olen monen monet sokkotreffit järjestäny ja toivonu, että ystäväni saisivat joskus tulla isäksi tai äidiksi. Nää on vain näitä asioita mitä on vaikea esittää tuolla realitymaailmassa. Olishan se nyt hölmöä mennä baariin tms. surkuttelemaan kohtaloaan. Laita puskalennätin toimimaan ja pyydä luottoystäviäsi asiallisesti apuun. Usko tai älä, vauvakuumeisia miehiä on paljon Suomenmaassa, niitä löytyy, kun aloittaa järjestelmällisen etsimisen! Kaiken maailman törppöjä on deittipalstat täynnä, mutta aivan varmasti sieltäkin voisi löytyä yksi asiallinenkin!! Lähde tanssilavoille, miesvaltaiseen harrastuspiiriin tai vaikkapa vapaaehtoistoimintaan. Kaverini käy lukemassa kirjastossa jonkun erälehden deittipalstaa joka kuukausi salaa ja haaveilee karhunkaatajasta :0)
      Hopi, hopi mars matkaan!

• alkup.

Niinpä, täytyisi oikeasti toimia asian suhteen eikä vain ihmetellä. Tekosyitä kyllä löytyy kiireestä yms. Ystävilläni tosin ei ole sinkkumiehiä tuttavapiirissään, ainakaan mun tietääkseni, mutta pitääpä tiedustella hieman tarkemmin... Kaikki toiminta jossa olen ollut (samoin työ ja opiskelu), on hyvin naisvaltaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5507
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      170
      2019
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      160
      1601
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1344
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1288
    6. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      57
      1197
    7. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1165
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1164
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      212
      1088
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      940
    Aihe