Sahalaitakuvio silmässä..

näköhäiriöinen

Hei!

Äsken kun luin tietokoneelta juttuja, oikeassa silmässäni alkoi näkymään pilkkuja. Sellaisia kuin olisi katsonut aurinkoon.

Sitten kohta kun luin tekstejä, osa tekstistä jäi pois. Ja kohta silmään tuli pyöreä sahalaitainen kuvio. Kuviossa väreili reunat ja näkyi vaikka laitoin silmät kiinni.

Kun sahalaita oli pystyin hyvin lukemaan. Nyt sahalaita lähti. Kohtaus kesti jotaín 30 min. Ja takaraivooni alkoi koskea.

Onko tämä vaarallista? Onko kokemuksia?

10

2801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulla ei ilmeisesti aikaisemmin ole ollut migreenikohtauksia?

Lääkäriin mars, ennenkuin joku huuhaapelle täällä alkaa sinullekin suosittelemaan maitohappobakteereja . . . :D

• Elkka

Mulla alkaa migreenikohtaukset aina sun kuvailemilla oireilla. Ekaks valopallot, sitten kirkas sahalaitakuvio ja näkökentän seljettyä hirveä pääkipu. Otan yleensä heti valopallojen ilmestyttyä särkylääkettä, niin ei pääse päänsärky yllättään. Mulla toimii.

• Alkuperäinen kirj.

Olen 8 viikolla raskaana. Voiko olla mahdollista, että raskaus on saanut puhkaistua tämän? Panadolia sitä raskaana saa ottaa. Pitää sitten neuvolalääkäriltä kuun lopussa vielä kysyä..

Isällä on migreeniä.

• nimim. Kokenut
        Alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Olen 8 viikolla raskaana. Voiko olla mahdollista, että raskaus on saanut puhkaistua tämän? Panadolia sitä raskaana saa ottaa. Pitää sitten neuvolalääkäriltä kuun lopussa vielä kysyä..

Isällä on migreeniä.

Hormonit vaikuttavat. Esim. vanhana, kun hormonit eivät enää hyrrää, migreeni jää usein pois.
        Lisätietoa migreenistä:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=migreeni&p_artikkeli=khp00018
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=migreeni&p_artikkeli=dlk00047

• sulle..

• Elkka
        Alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Isällä on migreeniä.

Ei mulla ollut koskaan ennen raskautta migreeniä. Odotusaikana sitten tuli ja on sen jälkeenkin tullut muutamia kertoja. Odotusaikana käytin just Panadolia (poretabletteja), kun muuta ei voinut käyttää. Kannattaa jutella seuraavalla neuvolakäynnillä lääkärin kans asiasta. Mukavaa odotusta. :)

• kokenut
        sulle.. kirjoitti:

Eli onko sulla ollut raskaana ollessasi migreeni? Miten hoidit sitä?

Hei! Olen niin vanha etten muista! :) Luultavasti oli, sitä oli mulla nuorena usein, ei enää nyt vanhana. Nuorena en hoitanut sitä mitenkään, kärsin vaan hirvittävät päänsäryt. Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä varmuuden vuoksi, mitä lääkettä voi käyttää. Hyvää vointia!

• edelliseen
        kokenut kirjoitti:

Hei! Olen niin vanha etten muista! :) Luultavasti oli, sitä oli mulla nuorena usein, ei enää nyt vanhana. Nuorena en hoitanut sitä mitenkään, kärsin vaan hirvittävät päänsäryt. Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä varmuuden vuoksi, mitä lääkettä voi käyttää. Hyvää vointia!

... migreenilääkkeitä nimittäin ei silloin vielä ollut keksitty. Nykyäänhän on migreeniin täsmälääkkeitä. Olen myöhemmin ottanut Buranaa heti kun sahalaidat ilmestyvät ja se on auttanut, mutta se ei varmasti käy raskauden aikana. Terveyskirjastossa luki luvussa Raskaus ja lääkkeet: "Ensisijaiseksi särkylääkkeeksi raskauden aikana suositellaan parasetamolia." Mutta riskien välttämiseksi kannattaa tosiaan kysyä lääkäriltä ensin. Voi riippua siitäkin, kuinka pitkällä raskaus on.

• kimono

juu,minulla alkaa migreeni juuri tuollaisilla oireilla!

• Migreeniä sairastava

Myös lihasjännitys esim. niskassa aiheuttaa kuvailemaasi näköhäiriötä ja sen jälkeen särkyä takaraivoon. Migreeni kun särkee useimmiten toiselle puolelle päätä ja paikoittuu tuonne ohimoon/silmän taakse (ainakin itsellä). Kunnon migreenikohtaukseen ei ainakaan minulla mitkään Buranat/Panadolit auta.

Itsellänikin tulee usein koneella ollessa jos minkälaisia jännitystiloja ja ensisijaisesti kannattaisikin venytellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe