passi vai ajokortti?

artemis84

Muistaako/tietääkö joku, tarvitseeko Ruotsiin matkustaessa (laivalla mennään) passia, vai riittääkö ajokortti henkkarina? Ollaan menossa ens viikon alussa, enkä ehdi hakea passia kotoani ennen sitä.

4

4061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et tarvitse passia

En hankkinut passia itselleni ennen kuin aikanaan lähdin oikealle ulkomaanmatkalle, Ruotsissa olin töissäkin ilman passia, pankkitilin avaaminen ei onnistunut, mutt palkka maksettiin (2 kk vain) sekkinä, jonka pystyi nostamaan postissa suomalaisen ajokortin avulla.

• todistettava

Pohjoismaiden kansalaisten matkustaessa toiseen Pohjoismaahan, ei tarvita minkäännäköistä henkilötodistusta. Tarvittaessa henkilöllisyys on kuitenkin pystyttävä todistamaan eli käytännössä jokin henkilötodistus mukaan. Mikä se sitten on, sillä ei ole niin väliä, kunhan se todistaa, että sinä olet sinä. Et siis tarvitse passia, et virallista henkilötodistusta tai muuta. Ajokortti riittää vallan mainiosti.

• nettisulta lainattua....

Passivapaus

Pohjoismaiden kansalaiset voivat liikkua Pohjoismaissa ilman matkustusasiakirjaa, mutta henkilöllisyys on tarvittaessa voitava todistaa. Tähän tarkoitukseen sopii esimerkiksi ajokortti.

Eli JOKIN henkilötodistus ON oltava,jotta voi tarvittaessa todistaa henkilöllisyytensä.Mikä tahansa kortti ei tietenkään käy,kuten kirjastokorti,bonuskortti...

• lentokoneella?

Voi kuulostaa asian jankutukselta, mutta toimiiko passitta kulkeminen sujuvasti myös lentokentillä?Siellähän turvatarkastukset perinteisesti ovat tiukimmat.
      Tanskaan olisi taas tarkoitus mennä, tähän saakka olen käyttänyt passia, mutta nyt se on vanhentunut, enkä ajatellut sitä tässä vaiheessa uusia jos ajokortti riittää. Eli kuinka esim. Kastrupissa suhtaudutaan suomalaiseen ajokorttiin noin käytännössä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe