Kaipaa keskustelu kaveria..

Vauvakuumeinen

Hei kaikki,

olen vuonna -88 syntynyt tyttönen ja itselläni on ollut vauvakuume jo useamman vuoden..

Pari vuotta sitten tulin vahingossa raskaaksi, enkä ole pystynyt kertomaan siitä kuin muutamalle ihmselle!! Tein silloin abortin, kun elämän tilanteeni oli silloin mikä oli. Silti on vauvakuume koko ajan päällä :)

Seurustelen vakituisesti ja poikaystäväni on ihan hyvässä työssä itse tosin opiskelen viimeistä vuotta!!

Onko kellään samanlaisia tuntemuksia vauvojen suhteen..? Haluaisin kuulla teidän muiden mielipiteitä asiasta.

Haluaisin saada vauvan muutaman vuoden sisällä, koska en halua olla äiti liian myöhään ja vanhempana sitä ei oikein enää jaksa samalla tavalla kun nyt nuorena :)

Kertokaa omia tuntemuksianne..

7

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuntuupas helpottavalta kun löysin ikäiseni kuumeilijan! =)

Olen myöskin vm-88 ja vauvakuume on vaivannut jo jokusen aikaa. Valmistuin viime keväänä ylioppilaaksi ja koska en saanut opiskelupaikkaa jatko-opiskeluja varten, olen töissä.

Seurustelen vakituisesti ja olemme poikaystäväni (4 vuotta vanhempi) kanssa olleet yhdessä pari vuotta (asumme yhdessä myös). Olemme puhuneet vauvoista ja lapsen hankkimisesta jo jonkin aikaa.

Itse haluan tehdä lapset, kun olen vielä nuori ja jaksava. Mielestämme aika lapselle on juuri sopiva, vaikka minulla ei ole vielä ammattia. Mutta nyt kun opiskelut eivät ole ns. esteenä ja koska opiskelupaikan saaminen voi viedä vielä montakin vuotta, lapsi on oiken tervetullut perheeseemme. Opiskella kerkeää myös vähän vanhempanakin!! =) Ja lisäksi poikaystävälläni on vakituinen- ja hyväpalkkainen työ, eli rahapuolikaan ei ole huono.

Jätimme ehkäisyn pois kuukausi sitten ja nyt sitten vain odotellaan =)

Hyvänä äitinä oleminenhan ei riipu iästä (yleensä) =)

• vauvakuumeinen

Mukavaa että todellakin olet ikäiseni :) Näitä asioita on mielstäni helpompi puhua jonkun samanikäsen kanssa..

Minun olisi tarkoitus valmistua ensi keväänä ammattikoulusta vaatetus alalta..
        Minkälaista työtä teet? Onko sinulle ihan vakituinen paikka..?

Meilläkin on poikaystäväni kanssa ikäeroa tuo samaiset 4 vuotta :) Ja olemme olleet yhdessä vähän yli vuoden huomanna taitaakin tulla juuri vuosi ja 4 kuukautta täyteen :)

Ajattelen juuri samalla tavalla kuin sinä tuosta vauvantekemisestä.. Että lapset pitää mielestäni tehdä juuri silloin kun on vielä nuori ja jaksaa touhuta niiden kanssa. Kun ei sitä enää sitten vanhempana niin samalla tavalla jaksa juosta niiden nassikoiden perässä..

Minäkin olen miettinyt, että kun valmistun niin haluan tehdä lapsen. Opskella ehdin tosiaan senkin jälkeen kun lapset on tehty ei sillä ole niin kiire. Ja kun poikakaveri on vakituisessa työssä ja saa ihan hyvää palkkaa niin miksi ei..?

Mutta kun olen keskustellut poikakaverini kanssa lapsen hankkimisesta, niin hän sanoo että sitten muutaman vuoden päästä kun sinulla on vakituinentyö. Mitä se siihen vaikuttaa..? En todellakaan halua ensin opiskella monta vuotta ja sitten kun lapsen aika on niin olen jo kuudenkymmenen ja kuoleman välillä :)

Olisi todella mukava jos voisimme keskustella tästä aiheesta ihan vaikka sähköpostin välityksellä..? Olisi mukava kuulla milloin tulet raskaaksi ja miltä se raskus aika tuntuu..

Osoitteni on:[email protected]

Jatketaanko vauvakuume keskustelua postitse..? :)

• tervehei

Moi. Täällä on kanssa vuonna 88 syntynyt tyttönen vauvakuumeissaan :)

Me avomiehen kanssa jäettiin ehkäisy pois n. puolisen vuotta sitten ja ei ole toistaiseksi tärpännyt.
      Mutta toissapäivänä oli ovulaatio, että jospa se nyt tärppäisi.. aina on gtoivoa.

Itse valmistuin ja olen menossa lähikuukausina töihin. Avomies töissä ja palkka on ok.

Lapsi tervetullut tänne koska vaan! =)

• Lähetin sinulle sähköpostia, mutta en ole varma tuliko se perille? =)

• vauvakuumeinen

Mukava nähdä että teitä on täällä muitakin samaa "vuosimallia" olevia kanssani keskustelemassa vauvakuumeesta :)

Mutta antakaa vinkkejä, että mitä minun pitäisi tehdä..? Valmistun heti joulun jälkeen ammattikoulusta. Olen vahvasti sitä mieltä etten opiskele muutamaan vuoteen valmistumiseni jälkeen vaan alan tehdä vauvoja ;)

Poikakaverini on kuitenkin sitä mieltä, että minulla pitää olla vakituinen työ ennen kun vauvat tulevat kuvioihin.. Voisimme alkaa yrittää vauvantekoa heti parin kuukauden päästä kun valmistumisenikin on niin lähellä..

Miten ihmeessä saan poikakaverini vakuuttumaan siitä etten tarvitse opiskella heti kun valmistun tai en tarvitse välttämättä vakituista työpaikkaa..??

Vauvakuume on ihan hirveä ja tiedän olevani valmis pienen ihmisen maailmaan tuloon.. :)

Hyviä neuvoja kaivataan

• itsekkin..

Tiedäthän sinä itsekkin, että aina on hyvä olla vakituinen työ, kun lasta aletaan hankkimaan.

Eipä sinun auta muuta, kun puhua poikaystäväsi kanssa ja yrittää hänelle kertoa omaa näkemystäsi.
        Poikaystäväsi mieli voi muuttua tai olla muuttumatta.

Itse en toisaalta näe mitään estettä edes sille, että rupeisitte kokeilemaan tärppiä vaikka heti.
        Poikaystäväsi nyt vaan on sitä mieltä, että ei ja ei sinun oikeasti kannata asiasta hänelle pakollista tehdä.

Sinulla saattaa olla kamala vauvakuume, mutta poikaystävälläsi ei.
        Ei kukaan voi toista pakottaa lastentekoon.

Ole kiitollinen siitä, kun poikaystäväsi on maininnut haluavansa lapsia kuitenkin joskus. Tiedät mitä ihanaa odottaa ja tiedät myös mitä tehdä.. hanki ammatti.

• vauvakuumeinen
        itsekkin.. kirjoitti:

Tiedäthän sinä itsekkin, että aina on hyvä olla vakituinen työ, kun lasta aletaan hankkimaan.

Eipä sinun auta muuta, kun puhua poikaystäväsi kanssa ja yrittää hänelle kertoa omaa näkemystäsi.
        Poikaystäväsi mieli voi muuttua tai olla muuttumatta.

Itse en toisaalta näe mitään estettä edes sille, että rupeisitte kokeilemaan tärppiä vaikka heti.
        Poikaystäväsi nyt vaan on sitä mieltä, että ei ja ei sinun oikeasti kannata asiasta hänelle pakollista tehdä.

Sinulla saattaa olla kamala vauvakuume, mutta poikaystävälläsi ei.
        Ei kukaan voi toista pakottaa lastentekoon.

Ole kiitollinen siitä, kun poikaystäväsi on maininnut haluavansa lapsia kuitenkin joskus. Tiedät mitä ihanaa odottaa ja tiedät myös mitä tehdä.. hanki ammatti.

Ei tässä kellekkään väkisin mitään vauvantekoa olla syöttämässä.. Ja en todellakaan tiedä että minulla pitäisi olla vakituinen työ ennen kuin alan tehdä lapsia..

Sano yksikin hyvä syy miksi opiskelisin vielä 5 vuotta ennen kun saisin vakituista työtä jos vielä sittenkään,..? Työtä ehtii hankkia myöhemminkin. En todellakaan halua olla kuudenkympin ja kuoleman välillä kun rupean lapsia tekemään!! Ihmeellsiä ajattelu tapoja joillakin..?

Ja ammattia luen koko ajan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      61
      2548
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1763
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1602
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1377
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1262
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1159
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      38
      1055
    8. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1033
    9. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      22
      1010
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      937
    Aihe