Kävin vasta katsomassa feeniksin killan ja sehän oli aivan kamala. Joku täällä kirjoitteli, et elokuvasta puuttuu se jokin. Mielestäni siitä puuttui aivan kaikki, rahastuksen makua. Olisi hyvä jos tekisivät samantien 5 tunnin elokuvia.
Elokuva
5
412
Vastaukset
- mansikkatytto
samaa mieltä! mielestäni siihen oli ämpätty liikaa "turhaa" ja juoni jotenkin muuttui (sieltä täältä, melko paljonkin) kirjaan verrattuna. killan päämajaa olisi voinut näyttää enemmän.
- linjoilla...
Killan päämajasta oon samaa mieltä ja mulla oli kattomassa mukana kaveri joka ei ollu lukenu yhtäkään kirjaa. Se kyseli kokoajan. Se ei tajunnu yhtään kuka on Nymfadora Tonks esim. Ja taikaministeriön aula oli must aika suuri pettymys... Se ei ollu yhtään mun kuvitelmien mukainen. Ja kaikki tapahtu kauheen nopeesti kun se kirja oli niin pitkä ja leffa oli ihan pätkitty. Kokoajan tuntu et ohjaaja on ajatellu "Kuhan nyt äkkii päästään loppuun..." Oli se muuten ihan ookoo mut siinä oli tosin paljon vikaa.
- mansikkatytto
linjoilla... kirjoitti:
Killan päämajasta oon samaa mieltä ja mulla oli kattomassa mukana kaveri joka ei ollu lukenu yhtäkään kirjaa. Se kyseli kokoajan. Se ei tajunnu yhtään kuka on Nymfadora Tonks esim. Ja taikaministeriön aula oli must aika suuri pettymys... Se ei ollu yhtään mun kuvitelmien mukainen. Ja kaikki tapahtu kauheen nopeesti kun se kirja oli niin pitkä ja leffa oli ihan pätkitty. Kokoajan tuntu et ohjaaja on ajatellu "Kuhan nyt äkkii päästään loppuun..." Oli se muuten ihan ookoo mut siinä oli tosin paljon vikaa.
se Tonks, mainittiinko siinä elokuvassa muuten edes kunnolla sitä että s on "syntynyt" ns. sellasena? ku kirjassahan siitä oli aika selvä juttu.
ja sitten tuli kans mieleen, että kun ne lähtee sieltä Likusteritieltä niillä luudilla, niin otetaanko Harryn matka-arkkua siinä ollenkaan mukaan? vai oonko vaan jättäny huomioimatta sellasen kohdan? kun kirjassa ne laittaa sen niihin luutiin kiini.
tietenkin nää on vaan tällasia pikku juttuja, mutta kyllä mun silmään vaan ainaki pistää tällaset jos elokuvassa "ei kerrota tarpeeksi".
Oli kuitenkin omasta mielestäni parhaiten tehty elokuva niistä kaikista ja se loppu oli hieno, kun ne kaikki lasit hajos. - sellasta
mansikkatytto kirjoitti:
se Tonks, mainittiinko siinä elokuvassa muuten edes kunnolla sitä että s on "syntynyt" ns. sellasena? ku kirjassahan siitä oli aika selvä juttu.
ja sitten tuli kans mieleen, että kun ne lähtee sieltä Likusteritieltä niillä luudilla, niin otetaanko Harryn matka-arkkua siinä ollenkaan mukaan? vai oonko vaan jättäny huomioimatta sellasen kohdan? kun kirjassa ne laittaa sen niihin luutiin kiini.
tietenkin nää on vaan tällasia pikku juttuja, mutta kyllä mun silmään vaan ainaki pistää tällaset jos elokuvassa "ei kerrota tarpeeksi".
Oli kuitenkin omasta mielestäni parhaiten tehty elokuva niistä kaikista ja se loppu oli hieno, kun ne kaikki lasit hajos.Eihän elokuvissa yleensäkään "kerrota kaikkea" niin kuin jotain matka-arkkuja, ym. Vai etkö oo muka koskaan aikaisemmin minkään leffan kohdalla miettinyt, että missähän välissä noi käy vessassa/syö/nukkuu/pesee pyykkiä, jne.? Leffoissa useinmiten pyritään siihen, että niissä olisi mukana vain elokuvan juonen kannalta merkitykselliset asiat. Joten siitä näkökulmasta koko Tonksin olis voinut vaikka pudottaa leffasta pois. Mutta sitä ei tietenkään voitu tehdä, kun jotkut fanaatikkofanit ois luulleet maailmanlopun iskeneen.
- tang
sellasta kirjoitti:
Eihän elokuvissa yleensäkään "kerrota kaikkea" niin kuin jotain matka-arkkuja, ym. Vai etkö oo muka koskaan aikaisemmin minkään leffan kohdalla miettinyt, että missähän välissä noi käy vessassa/syö/nukkuu/pesee pyykkiä, jne.? Leffoissa useinmiten pyritään siihen, että niissä olisi mukana vain elokuvan juonen kannalta merkitykselliset asiat. Joten siitä näkökulmasta koko Tonksin olis voinut vaikka pudottaa leffasta pois. Mutta sitä ei tietenkään voitu tehdä, kun jotkut fanaatikkofanit ois luulleet maailmanlopun iskeneen.
Kaikkia ei voi miellyttää elokuvissakaan.Mä tykkäsin kyllä.Ja sellainen joka ei ole lukenut kirjoja ei varmasti pääse kärryille,muissakaan elokuvissa.Itse katsoin 1-3 ensin elokuvana,mutta pakko oli lukea myös kirjat koska ei elokuvissa voi näyttää kaikkea...Tosin en ole varma olisinko lukenut yhtään kirjaa jos tytär ei olisi saanut niitä lahjaksi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744