Kävin vasta katsomassa feeniksin killan ja sehän oli aivan kamala. Joku täällä kirjoitteli, et elokuvasta puuttuu se jokin. Mielestäni siitä puuttui aivan kaikki, rahastuksen makua. Olisi hyvä jos tekisivät samantien 5 tunnin elokuvia.
Elokuva
5
413
Vastaukset
- mansikkatytto
samaa mieltä! mielestäni siihen oli ämpätty liikaa "turhaa" ja juoni jotenkin muuttui (sieltä täältä, melko paljonkin) kirjaan verrattuna. killan päämajaa olisi voinut näyttää enemmän.
- linjoilla...
Killan päämajasta oon samaa mieltä ja mulla oli kattomassa mukana kaveri joka ei ollu lukenu yhtäkään kirjaa. Se kyseli kokoajan. Se ei tajunnu yhtään kuka on Nymfadora Tonks esim. Ja taikaministeriön aula oli must aika suuri pettymys... Se ei ollu yhtään mun kuvitelmien mukainen. Ja kaikki tapahtu kauheen nopeesti kun se kirja oli niin pitkä ja leffa oli ihan pätkitty. Kokoajan tuntu et ohjaaja on ajatellu "Kuhan nyt äkkii päästään loppuun..." Oli se muuten ihan ookoo mut siinä oli tosin paljon vikaa.
- mansikkatytto
linjoilla... kirjoitti:
Killan päämajasta oon samaa mieltä ja mulla oli kattomassa mukana kaveri joka ei ollu lukenu yhtäkään kirjaa. Se kyseli kokoajan. Se ei tajunnu yhtään kuka on Nymfadora Tonks esim. Ja taikaministeriön aula oli must aika suuri pettymys... Se ei ollu yhtään mun kuvitelmien mukainen. Ja kaikki tapahtu kauheen nopeesti kun se kirja oli niin pitkä ja leffa oli ihan pätkitty. Kokoajan tuntu et ohjaaja on ajatellu "Kuhan nyt äkkii päästään loppuun..." Oli se muuten ihan ookoo mut siinä oli tosin paljon vikaa.
se Tonks, mainittiinko siinä elokuvassa muuten edes kunnolla sitä että s on "syntynyt" ns. sellasena? ku kirjassahan siitä oli aika selvä juttu.
ja sitten tuli kans mieleen, että kun ne lähtee sieltä Likusteritieltä niillä luudilla, niin otetaanko Harryn matka-arkkua siinä ollenkaan mukaan? vai oonko vaan jättäny huomioimatta sellasen kohdan? kun kirjassa ne laittaa sen niihin luutiin kiini.
tietenkin nää on vaan tällasia pikku juttuja, mutta kyllä mun silmään vaan ainaki pistää tällaset jos elokuvassa "ei kerrota tarpeeksi".
Oli kuitenkin omasta mielestäni parhaiten tehty elokuva niistä kaikista ja se loppu oli hieno, kun ne kaikki lasit hajos. - sellasta
mansikkatytto kirjoitti:
se Tonks, mainittiinko siinä elokuvassa muuten edes kunnolla sitä että s on "syntynyt" ns. sellasena? ku kirjassahan siitä oli aika selvä juttu.
ja sitten tuli kans mieleen, että kun ne lähtee sieltä Likusteritieltä niillä luudilla, niin otetaanko Harryn matka-arkkua siinä ollenkaan mukaan? vai oonko vaan jättäny huomioimatta sellasen kohdan? kun kirjassa ne laittaa sen niihin luutiin kiini.
tietenkin nää on vaan tällasia pikku juttuja, mutta kyllä mun silmään vaan ainaki pistää tällaset jos elokuvassa "ei kerrota tarpeeksi".
Oli kuitenkin omasta mielestäni parhaiten tehty elokuva niistä kaikista ja se loppu oli hieno, kun ne kaikki lasit hajos.Eihän elokuvissa yleensäkään "kerrota kaikkea" niin kuin jotain matka-arkkuja, ym. Vai etkö oo muka koskaan aikaisemmin minkään leffan kohdalla miettinyt, että missähän välissä noi käy vessassa/syö/nukkuu/pesee pyykkiä, jne.? Leffoissa useinmiten pyritään siihen, että niissä olisi mukana vain elokuvan juonen kannalta merkitykselliset asiat. Joten siitä näkökulmasta koko Tonksin olis voinut vaikka pudottaa leffasta pois. Mutta sitä ei tietenkään voitu tehdä, kun jotkut fanaatikkofanit ois luulleet maailmanlopun iskeneen.
- tang
sellasta kirjoitti:
Eihän elokuvissa yleensäkään "kerrota kaikkea" niin kuin jotain matka-arkkuja, ym. Vai etkö oo muka koskaan aikaisemmin minkään leffan kohdalla miettinyt, että missähän välissä noi käy vessassa/syö/nukkuu/pesee pyykkiä, jne.? Leffoissa useinmiten pyritään siihen, että niissä olisi mukana vain elokuvan juonen kannalta merkitykselliset asiat. Joten siitä näkökulmasta koko Tonksin olis voinut vaikka pudottaa leffasta pois. Mutta sitä ei tietenkään voitu tehdä, kun jotkut fanaatikkofanit ois luulleet maailmanlopun iskeneen.
Kaikkia ei voi miellyttää elokuvissakaan.Mä tykkäsin kyllä.Ja sellainen joka ei ole lukenut kirjoja ei varmasti pääse kärryille,muissakaan elokuvissa.Itse katsoin 1-3 ensin elokuvana,mutta pakko oli lukea myös kirjat koska ei elokuvissa voi näyttää kaikkea...Tosin en ole varma olisinko lukenut yhtään kirjaa jos tytär ei olisi saanut niitä lahjaksi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o4026944Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki494034Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa131712Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava541601Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t981514Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2611398Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --41355- 991158
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue221106- 631072