Näin vältät

ulosoton

"Kesäkuussa vuonna 2004 porvoolainen nainen ampui kaksi unilääkkeillä huumaamaansa lastaan ja puolisonsa. Hän surmasi lopuksi itsensä. Teon syy oli velkaantuminen."
"Espoossa tapahtui perhesurma toissa vuoden keväällä, jolloin velkoihin ajautunut isä surmasi vaimonsa ja kaksi lastaan. Mies yritti myös tappaa itsensä muttei onnistunut."
Itasanomat 7.8.2007
Eli terveisiä vaan sinne lain laatijoille,sillä eihän tämä teitä liikuta,vai.

12

1622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noissa

      Eiköhän noissa tapauksissa ole ollut muitakin ongelmia kuin velat. Ei kukaan terve henkilö lähde joidenkin velkojen takia tappamaan läheisiään ja itseään.

      • Vielä...

        Vai tarkoitatko, että kaikkien, jotka ovat sössineet raha-asiansa pitäisi saada velat anteeksi, ettei vaan menisi tappamaan perhettään ja itseään.


    • on ainakin

      kolme instanssia joita ei koske mikään laki eikä säännöt eivätkä joudu vastuuseen rikoksistaan : tulli, verottaja ja ulosottomies

      • ...

        työvoimaviranomaiset.


      • Romaaaaaaaanit
        ... kirjoitti:

        työvoimaviranomaiset.

        88.


    • JJJJJJJJJJJJJJJJJ

      ja väkipakolla ne velat on noidenkin ihmisten niskoille annettu... Ihan itse ovat velkansa ottaneet. Ei se ole valtion tai pankin tai minkään muunkaan instanssin vika. Ja velkojat ovat rosvoja, kun kerran kehtaavat vielä periä velkojaan takaisin ja aiheuttavat kunnollisille velallisille, jotka eivät velkojaan maksa, ikäviä kokemuksia ja stressiä. Hei haloo!!!

      • Ylivelkainen_

        Perehdy hiukan lama-ajan tapahtumiin ennen kuin viisastelet. Hei haloo...

        Osan veloista olen itse ottanut, mutta 40% niistä pankinjohtaja lisä ihan oma toimisesti, hei haloo..

        Ja sekin pitäisi maksaa.. 1000000 mk velasta maksettu 2000000 mk, jäljellä vielä 3000000 mk:ta.

        Hei halooo...


      • riskit
        Ylivelkainen_ kirjoitti:

        Perehdy hiukan lama-ajan tapahtumiin ennen kuin viisastelet. Hei haloo...

        Osan veloista olen itse ottanut, mutta 40% niistä pankinjohtaja lisä ihan oma toimisesti, hei haloo..

        Ja sekin pitäisi maksaa.. 1000000 mk velasta maksettu 2000000 mk, jäljellä vielä 3000000 mk:ta.

        Hei halooo...

        Millä korolla otit miljoonan lainaa? Allekirjoititko itse lainasopimuksen? Tiesitkö, että on mahdollista, että hinnat romahtavat ja vakuudet eivät riitä?

        Jos et tiennyt, niin sinulla ei ollut mitään asiaa olla ottamassa millin lainaa.

        Jos tiesit, niin hyvä homma... tiesit riskit ja olit valmis ne kantamaan... mutta miksi sitten vielä mariset täällä? Kyllähän sen kaikki tietää, että kun pankki tai ulosottomies realisoi vakuuden, niin takkiinhan siinä tulee ja kunnolla.

        Selkä suoraksi. Tosi paska säkä kävi ja paskin mahdollinen riski realisoitui.

        Vittumaista viisastelua, mutta kyllä on säälittävää marinaakin tuo... sekin vielä, että kohta et enää edes joudu maksamaan sitä, kun 1.3.2007 on jo ovella. Taisit sittenkin jäädä voitolle?... vai mikä se olikaan se korko siihen millin lainaan? Laskukone esiin....


      • Käteen
        riskit kirjoitti:

        Millä korolla otit miljoonan lainaa? Allekirjoititko itse lainasopimuksen? Tiesitkö, että on mahdollista, että hinnat romahtavat ja vakuudet eivät riitä?

        Jos et tiennyt, niin sinulla ei ollut mitään asiaa olla ottamassa millin lainaa.

        Jos tiesit, niin hyvä homma... tiesit riskit ja olit valmis ne kantamaan... mutta miksi sitten vielä mariset täällä? Kyllähän sen kaikki tietää, että kun pankki tai ulosottomies realisoi vakuuden, niin takkiinhan siinä tulee ja kunnolla.

        Selkä suoraksi. Tosi paska säkä kävi ja paskin mahdollinen riski realisoitui.

        Vittumaista viisastelua, mutta kyllä on säälittävää marinaakin tuo... sekin vielä, että kohta et enää edes joudu maksamaan sitä, kun 1.3.2007 on jo ovella. Taisit sittenkin jäädä voitolle?... vai mikä se olikaan se korko siihen millin lainaan? Laskukone esiin....

        Sillä tulee miljoonia


      • että itse otataan velkaa
        Käteen kirjoitti:

        Sillä tulee miljoonia

        liikaa ja ne jää maksamatta. Syitä voi olla ESIM. SAIRAUS.


    • Äänestäjä

      Jep, velat pitäisi antaa anteeksi ja kieltää sen jälkeen velkojen ottaminen ja periminen kokonaan. Käteisellä vaan kaikki asunnon ostot ja vuokraukset ja Anna-lehtien tilaukset.

      Samalla pitäisi varmaankin kieltää työ, autoilu, rakkaus, pyöräily, urheilu, voi, sähkö, olut jne, jotta näihin liittyvät kuolonuhrit ja terveyden menetykset tai heikkenemiset saadaan ehkäistyä.

      • naisille

        Vesureiden myynti ja luovutus naisille pitäisi kieltää. Urheilusta samaa mieltä, kilpaurheilijat ovat huono esimerkki nuorisolle. Kaikenlaista vilppiä ja mömmöjä pelissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe