Terveisiä Saimaan saaresta!
Ei näkynyt torppaa eikä norppaa, mutta aurinko takoi kutosella ja hiekka poltti jalkapohjia.
Emme kylläkään olleet ainoat sillä hietikolla, ei suinkaan, mutta eipä se tahtia haitannut.
Järvessä pulikoitiin kuin pentuna ennen, viltillä nautittiin piknik ja Suomen suvi pani parastaan.
Nyt on baari rantakadulla ja ulko-ovi suoraan laiturille, sinne vaan, kun alkaa olla liian kuuma.
Uikkarit tulevat talon puolesta, jokaiselle makunsa mukaan (juoman kylkiäinen).
Minä lähden huomenna taas vähän reissuun. Tuliainen muhii jo uunissa. Arvaatteko, mikä?
Ette arvaa. Kaalilaatikko. Pyydettiin tekemään ja tuomaan, minä kun kuulema teen seutukunnan parasta kaalilaatikkoa.
Toinen bravuurini on lasagne, mutta sitä ei tällä kertaa pyydetty.
Toivottavasti löydätte nyt tähän uuteen paikkaan, kun olemme rantakadulle siirtyneet.
Ovi on taas auki yötäpäivää, henkilökunta ammattitaitoista ja ystävällistä ja hinnat kohtuulliset.
Maisemat suorastaan upeat.
Mitä enää voi pyytää?
Pystybaari
182
6100
Vastaukset
- pohpoika
riemu ratkes ja päivä paistaa taas kun pystis siirrettiin tänne rantakadulle viimein.
Sen kunniaksi kyllä otan nyt kapanan kolalla on tainnut tänään tulla tuota neste vajausta jonkin verran. Ei muutako kippis taas porukalle ja järveen välillä mut ei sit liian syvälle sentään et kestetään pinnal kuitenki. - KristaTee
löydämme, siitä voit olla varma. Meren tuoksun perään kun juostaan, niin kyllä perille löydämme. Vai onko se järven tuoksu? Sama se, aivan yhtä hyvältä tuoksuvat molemmat.
Hauska päivä on sinulla ollut. Varmaan aivan upea. Ja uimassakin. Enpä ole vielä tänä kesänä vedessä käynyt. Aika harvinaista, mutta kun alkukesä oli mitä oli.
Aah, kaalilaatikkoa. Voin tuntea tuoksun tänne asti. En ole mikään mestari sen teossa, mutta pitääpä yrittää.
Nautihan, Olivia, reissustasi. Moneskohan se jo on? Tätä menoa olet kyllä syksyn tullen aivan uupunut. En voi kieltää, ettenkö olisi sillai ihan vähän kateellinen. Reissaaminen on joskus hauskaa.- OliviaKoo
Olipa aika yllätys, kun äsken kävin suihkussa. Piti oikein useampaan kertaan katsoa peilistä, että onko tämä totta!
Oli se totta. Olen paistunut päivällä auringossa ihan toispuoleisesti. Oikealla puolella on selkeät uimapuvun rajat, toisella ei paljon mitään.
Tarkoittaa sitä, että olen lojunut auringossa pelkästään vatsallani, sen minkä olen lojunut. Muun ajan istuin tai olin järvessä.
Voihan nenä, minkänäköinen olen!
Minä olen muuten sitä tyyppiä, joka ei pala auringossa, ainoastaan ruskettuu. Minkäänlaisia suojakertoimia ei ollut, en niitä koskaan käytäkään.
Nyt kyllä näytän siltä, kuin olisin ollut grillivartaassa ja unohdettu kääntää. - Folk**
Pystis muuttanut tänne rantakadulle.
Ja mitkä näköalat tässä terassilla iltaauringossa.
Uimaan minua ei kyllä saa,pelkään kylmää vettä.
Matkoilla sitten jossain etelän lämmpimissä vesissä käyn pulikoimassa.
Kyllä riittää Olivialla puhtia,joka päivä jossain reissussa,ja kotona kääntyessä tekee baarin muuton.
Minulla on iltapäivä mennyt tuossa tuulettimen vieressä istuessa.
Mutta ihan tänne asti tulee kaalilaatikon tuoksut,varmaan on huomenna mentävä kaalin ostoon,niin alkoi mieliteko.
Nyt telkkarin ääreen tunniksi, sitten unten maille!
että muutettu on tuosta vaan, vaikka joku ei jaksaisi edes olla, arvatkaa kuka!
Saunasta just tulin ja on hiukan raikkaampi olo, nyt sitten siiderit nakkaan ja olen tyytyväinen olooni - pienen aikaa!
Kuka aamulla sanoi, ettei mene uimaan? Vai muistanko väärin?
Voi ei - kaalilaatikkoa, alkaa kuola valumaan ja se kun on vähän niin kuin kiellettyjen listalla se kaalilaatikkokin, mutta kyllä sitä vielä teen ja syön niin, että napa rytisee!
Henkilökunnasta ei muuten ole paljon tietoa, missä mahtaa Ellakaisakin luuhata ja alku näytti niin lupaavalta!- OliviaKoo
En minä ole sanonut, että en mene uimaan. Tottahan nyt uidaan, kun kerran veden äärelle mennään.
Oli muuten minullakin ensimmäinen kerta tänä kesänä, mutta nyt en tiedä, jääkö viimeiseksi.
Käskettiin nimittäin ottaa uimapuku reissuun mukaan. Kai se uimista varten on otettava.
Muutenkin on koko matka jotenkin salaperäisyyden verhoama, on kuulema yllätys luvassa.
Etteivät vaan olisi siellä perillä minulle sulhasta puuhaamassa :D Sehän se vielä puuttuisi, hah-hah! OliviaKoo kirjoitti:
En minä ole sanonut, että en mene uimaan. Tottahan nyt uidaan, kun kerran veden äärelle mennään.
Oli muuten minullakin ensimmäinen kerta tänä kesänä, mutta nyt en tiedä, jääkö viimeiseksi.
Käskettiin nimittäin ottaa uimapuku reissuun mukaan. Kai se uimista varten on otettava.
Muutenkin on koko matka jotenkin salaperäisyyden verhoama, on kuulema yllätys luvassa.
Etteivät vaan olisi siellä perillä minulle sulhasta puuhaamassa :D Sehän se vielä puuttuisi, hah-hah!En ole ikinä "killannut" itselleni emäntä nimitystäkään ja nyt ruvetaan sanomaan vanhaksi emännäksi ennen kuin on edes vanha.
Ajattele vähän mitä kirjoitat!
Mää myännän kaiken - se oli tuolla toisessa ketjussa joku, kun sanoi ettei mene uimaan.
Sori nyt vaan, plutikoi sinä sydämesi kyllyydestä!
Olisipa hienoa, jos hommaisivat sinulle sulhasen saataisiin Pystikseenkin häät, Kahvipirtissä niitä vietettiin viime viikon vaihteessa, kävin kurkkaamassa.- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
En ole ikinä "killannut" itselleni emäntä nimitystäkään ja nyt ruvetaan sanomaan vanhaksi emännäksi ennen kuin on edes vanha.
Ajattele vähän mitä kirjoitat!
Mää myännän kaiken - se oli tuolla toisessa ketjussa joku, kun sanoi ettei mene uimaan.
Sori nyt vaan, plutikoi sinä sydämesi kyllyydestä!
Olisipa hienoa, jos hommaisivat sinulle sulhasen saataisiin Pystikseenkin häät, Kahvipirtissä niitä vietettiin viime viikon vaihteessa, kävin kurkkaamassa.suorastaan matelen. Ei ollut tarkoitus loukata, kuten ei varmaan Eemelilläkään.
No, täytyyhän juttu kertoa.
Olin semmoinen vähän alta kolmekymppinen, kun satuin erääseen tavarataloon, jossa edesmennyt huuliveikko Eemeli oli samaan aikaan keikalla. Hän myyskenteli laulujensa ja juttujensa lomassa vessa- ja talouspaperia.
Seisoi korokkeella juttuaan vääntämässä harvalukuisen yleisön edessä, kun minä satuin kulkemaan ohi.
"Vanhaemäntä vie tästä nyt kotiin vessapaperia koko vuoden tarpeen verran", sanoi Eemeli minulle.
Minä hymyilin viehkosti ja pyöritin päätäni, ei kiitos.
"Jaaha", sanoi Eemeli,"vanhaemäntä on lakannut kakkimasta. Eihän sitä silloin paperiakaan tarvitse".
Kääntyi vielä minuun päin ja kysyi:"Miten vanhaemäntä nämä toilettiasiat sitten aikoo hoitaa?"
Saa arvata, mikä oli naamani punaisuusaste, kun etsin pakotietä ulos osastolta.
Se tällä kertaa muisteluista.
Sinä et ole, Tellastiina, sen enempää vanha emäntä kuin minäkään nuori rouva.
Ollaan, mitä ollaan.
- pysynyt
siellä norppien ja torppien luona.
Lasagne ei ole hyvää. Niitä gigoloita varmaan nyt jahtaat, mutta älä niitäkään edes voissa paista. Kärventyvät vain entisestään ihan kuin minun prinssinakit pihagrillissä, kun joku vaimoksi sanottu sai päähänsä soittaa kännykkään ja jaarittaa pitkät selitykset: Nyt on tultava kotiin, matot on tampattava ennen iltaa tai naapureilla taas sanomista. - Anu.1
Täytyy taas käväistä täällä baarissa,
kun jano yllätti näin helteellä.
Laulun sanoin OliviaKoo nyt lähtöön
laitetaan.
Aavanmeren tuolla puolen jossakin
on maa, missä onnen kaukorantaan
OliviaKoo matkustaa,missä kukat
kauneimmat luo aina loistettaan,
siellä huolet huomisen voi jäädä
unholaan.
Siis jos OliviaKoo on saanut
rakkaan sieltä.
Eihän mikään voi olla mahdotonta. - folk
Lämmin aamu.
On ihana tulla nauttimaan aamukahvi tähän rantaterassille.
Tänään kun on keskiviikko,niin meidän kylässä on toripäivä.
Täytyy hakea perunoita ja vihanneksia,ovat toisenlaisia kun markettien valmiiksi pakatut.
Torilla näkee sitten paljon tuttuja ja jää suustaan kiinni,niin,että aikaa siellä vierähtää toista tovia.
Nauttikaa kesästä! - KristaTee
Taas lämmin päivä, alkaa 18 asteella.
Vai Olivialle sulhanen. Nyt jännittää. Saadaanko häät Pystikseen? Pitää mekon ostoon lähteä, kun hieman viilenee. Voi että! Olisi se upeata.
Tänään aion mennä uimaan. Sain Olivialta inspiksen. Ei täältä pitkä matka uimarannalle ole. Rauhallinen ranta, jossa käyvät vain viikonloppujen mökkiläiset. Ei kun sinne!
Kahvi on valmista. Jätän termokseen. Korvapuusteja toin myös. Itse leivottuja (vähän saa kehua, jookos?). Tehkää hyvin.
Mukavaa päivänjatkoa!- KristaTee
Nyt kerkesi folk lähteä. Tulehan takaisin! Et kahvia juonut.
KristaTee kirjoitti:
Nyt kerkesi folk lähteä. Tulehan takaisin! Et kahvia juonut.
Vanha emäntä täällä silmiään siristelee ja haukottelee.
Jospa Krissen kahvi piristäisi ja tietysti niitä puusteja täytyy myös maistaa, hyviä ovat, kuten täällä aina kaikki.
Ihanaa, taas on tulossa en tee mitään-päivä.
Kaupassa on käytävä, ei kyllä houkuta istua autossa hetkeäkään, meillä kun on ilmastoimaton auto.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Vanha emäntä täällä silmiään siristelee ja haukottelee.
Jospa Krissen kahvi piristäisi ja tietysti niitä puusteja täytyy myös maistaa, hyviä ovat, kuten täällä aina kaikki.
Ihanaa, taas on tulossa en tee mitään-päivä.
Kaupassa on käytävä, ei kyllä houkuta istua autossa hetkeäkään, meillä kun on ilmastoimaton auto.Jatkan tänään siitä, mihin eilen jäin. Eli kirjan sivulle jotakin. On muuten paksu kirja.
Saa mies mennä kauppaan, kun ei kerran viitsi korjata auton ilmastointia. Epäilen kyllä, ettei sellaista edes ole, kun ei kertaakaan ole toiminut.
- Wivi
ja vaikka juustosämpylä aamupalaksi, sillähän pärjää jo päivään saakka.
Pilvetön taivas, onneksi vähän tulee. Aamulla tuli ihan vilu sängyssä, kun ikkunasta tuuli suoraan sisään ja peittona oli vain pussilakana. Piti lisätä vällyjä päälle, mutta tunne oli ihana ;)
Nyt sisaren kanssa mökkeilemään pariksi päiväksi. Goodbye everybody!- Fridanna
Nautin aamuista nyt kun viimeinkin tuntuu kesältä. Juon kupposen kahvia ja vesilasillisen ja sitten sukellan tuonne kellarikerrokseen varastokoppiini, joka on kaikkein nurkimmainen ja pimeä. Siinä minun kanakopperossani sattuu sijaitsemaan lämpöpatteri ja putkimiesten pitäisi päästä perjantaina patteriventtiiliä uusimaan.
Tähän ikään on kertynyt tavaraa enemmän kuin tarvitsen ja siellä kopissa ne sitten sijaitsee. Sieltä löytyy jos mitä 70-luvulta lähtien, Vuokon toippatakkeja varmaan ainakin pari ja untuvatakki, huopatöppöset..... mielenkiintoinen iltapäivä edessä. Onneksi eilen sain kantoapua tyttärentyttärestä raskaimpien siirtelyssä.
- india
Mikäs pikku baari tässä matkan varrella on?
Näyttää mukavalta sekä baari että paikka. Taidanpa ottaa jotain virkistävää, kun on niin kuuma. Istahdan varjoon ja katselen vettä. Se niin rauhoittaa.
Ihana päivä. Saisinkohan kylmän sitruunalonkeron janoani sammuttamaan?
Sitten jatkan matkaa ja toivottelen muille asiakkaille mukavaa päivää.
Tänne taidan poiketa toistekin. - ellakaisa ek
Ja viisi kannullista, olkaapa hyvät!
Kukas se ihmetteli, etten ole ollut tiskin takana?
Täysi työ on ollut tässä muutossa!
Pientä pintaremonttia piti uuteen baariin tehdä, eikä ne oluttankitkaan sieltä vanhasta paikasta ihan itsekseen tänne juosseet. Että toimettomana en ole ollut, en.
Jouten en edes osaa olla.
Tässä nyt päivystelen aikani, kaikki kuitenkin makoilee siellä laiturilla, jos eivät ole pulikoimassa vedessä.
Minä aloitin muuten siellä rantavahti työssäni tällä viikolla. Harmi, että komeat, nuoret urokset osaavat niin hyvin nykypäivänä uida... Mielelläni heitä pelastelisin...... - pohpoika
vaan ei valiteta saattaa olla puolenvuoden päästä lukemat miinusta saman verran.
No annappas ellakaisa sieltä se tavanomainen iltahömpsy et taas saa sit unenpäästä kiinni kun petiin menee.
On se vaan kiva tänne illalla poiketa vaikka hiljaistahan tuo tahtoo olla kun kaikki tuolla terssilla istuvat ja mikäs siellä on istuskellakin kun ei hyttysetkään kiusaa.
No ie muuta kuin molskis vaan. - KristaTee
pääsisi. Huomentaakaan en saanut sanoa, väitti härveli, että olin sen jo tehnyt ja toista kertaa ei sallita. Mikä tätä vaivaa? Ylläpito hoi!
- KristaTee
nyt näytti onnistuvan. Huomenta siis. 20 astetta noin alkajaisiksi. Ellen tekosyytä keksi, olisi mattopyykki edessä tänään. Yksi hyvä syy on toki kuumuus, ja taidanpa käyttää sitä.
Aurinkoa päiväänne. - folk
KristaTee kirjoitti:
nyt näytti onnistuvan. Huomenta siis. 20 astetta noin alkajaisiksi. Ellen tekosyytä keksi, olisi mattopyykki edessä tänään. Yksi hyvä syy on toki kuumuus, ja taidanpa käyttää sitä.
Aurinkoa päiväänne.Lämmintä riittää,pilvetön sininen taivas.
Alue uutisia tuossa kuuntelin,toimittaja luki muistiin panoistaan,että viime vuonna ja edellisenäkin vuonna oli yhtä lämmintä elokuussa.
Paljon on nyt ollut puhetta, jospa koulut jatkuisi kesäkuulle,olis sitten pitempään elokuussa lomaa.
Mukavaa,lämmintä päivää kaikille! folk kirjoitti:
Lämmintä riittää,pilvetön sininen taivas.
Alue uutisia tuossa kuuntelin,toimittaja luki muistiin panoistaan,että viime vuonna ja edellisenäkin vuonna oli yhtä lämmintä elokuussa.
Paljon on nyt ollut puhetta, jospa koulut jatkuisi kesäkuulle,olis sitten pitempään elokuussa lomaa.
Mukavaa,lämmintä päivää kaikille!toivottelen kaikille ja säätiedoituskin taitaa olla sama koko maassa.
Yölläkin oli alimmillaan 16astetta ja tukalan hikistä.
Illalla olin kulttuuria harrastamassa naapuripitäjän kesäteatterissa. Oli hulvattoman hauska paikallisten omalle murteelle kirjoittama näytelmä "Mutta kuka on isä?". On ollut niin suosittu, että pari ylimääräistä näytäntöä esittävät.
Ympäristökin oli hieno puisto lampineen.
Ja nyt jatkuu edelleen päivät, jolloin ei tarvii tehdä mitään, olkaa ja nauttikaa!- folk
Tellastiina kirjoitti:
toivottelen kaikille ja säätiedoituskin taitaa olla sama koko maassa.
Yölläkin oli alimmillaan 16astetta ja tukalan hikistä.
Illalla olin kulttuuria harrastamassa naapuripitäjän kesäteatterissa. Oli hulvattoman hauska paikallisten omalle murteelle kirjoittama näytelmä "Mutta kuka on isä?". On ollut niin suosittu, että pari ylimääräistä näytäntöä esittävät.
Ympäristökin oli hieno puisto lampineen.
Ja nyt jatkuu edelleen päivät, jolloin ei tarvii tehdä mitään, olkaa ja nauttikaa!Kävin tuossa toivottelemassa onnea Aureliinalle.
Jäin tässä miettimään tätä ihmiseloa.
Silloin nuorena välillä tuntui,ettei aika kulje ollenkaan,odotellaan täysiikäisyyttä äänestämään pääsyä ja vaikka mitä,tuntui,että aika matelee eteenpäin.
No nyt se kyllä lentää sellasta vauhtia ettei perässä kerkiä.
Juuri oli omat lapset pieniä ja nyt jo lasten lapset koulutiellä.
Näin se elämä kulkee joillakin tasaista polkua ja toisilla kivikkoisempaa. folk kirjoitti:
Kävin tuossa toivottelemassa onnea Aureliinalle.
Jäin tässä miettimään tätä ihmiseloa.
Silloin nuorena välillä tuntui,ettei aika kulje ollenkaan,odotellaan täysiikäisyyttä äänestämään pääsyä ja vaikka mitä,tuntui,että aika matelee eteenpäin.
No nyt se kyllä lentää sellasta vauhtia ettei perässä kerkiä.
Juuri oli omat lapset pieniä ja nyt jo lasten lapset koulutiellä.
Näin se elämä kulkee joillakin tasaista polkua ja toisilla kivikkoisempaa.Aika kiirehtii niin, että joskus toivoo voivansa edes hiukan pysäyttää sen tai kiertää ajan ratasta taakse päin.
Jos voisikin mennä ajassa taakse päin, pitäisi mennä nuoruuteen saakka. Kyllä se oli sitä ihanaa ja huoletonta aikaa.
Eipä tässä nykyisessä elämässäkään valittamista ole, kun vain saa terveenä pysyä ja nähdä lapsenlasten kasvavan.
Mulle on tänä iltana noilla kilpailuketjuilla kone monta kertaa ilmoittanut, että massapostitus on kielletty, enkä ole mitään samanlaisia viestejä lähetellyt ja vaikka muutan viestin ihan erilaiseksi sama juttu.
Onko muilla niin käynyt, vai tekeekö mulle vain kiusaa?
- marjapensas
Kesä on hemmotellut meitä viimeinkin,” niin sitten viimmeisen päälle”, kuten, Reinikainen asian ilmaisi;)
Eilinen päivä oli kyllä ennätys, 29 ja tunne oli kyllä, laiska mikä laiska. hällä väliä.
Tänäänkin on lämpöä riittänyt ihan tarpeeksi.
Mutta, käväisi se Esterikin ainakin kolme kertaa kylässä, joskin pikavisiitillä,
sillä aikaa tein mustikkapiirakan, maistoin etukäteen, mumsin, piirakkapohja, päälle mustikoita, vaniljajukurttia,
sokeria, kermaa ja kananmuna,.
Olkaapa hyvät, tarjous on voimassa, niin kauan kuin tavaraa riittää;))
Huomenissa lähdenkin sitten nauttimaan. tästä suomen suloisesta suvesta, raikkaassa meri ilmassa:))
Se tavallinen janojuoma, lasku ja hyvät viikonloput kaikille;) - KristaTee
Aah! Mustikkapiirakkaa. Laitan heti kahvit tulemaan. Ja sitten nautin. Yksin tosin. Mutta voihan olla, että joku pistäytyy. folk ehkä, hän on yleensä aikaisin täällä.
Saman tekivät minulle eilen, väittivät että olin jo viestin lähettänyt, vaikka en taatusti ollut. Ja toissapäivänä oli sama juttu.
Hieman näkyisi yläpilveä olevan ja lämpöäkin vain 18 astetta.
Syökää, juokaa ja olkaa onnellisia.- folk
Pakko tulla kahville,kun kuulin,että mustikkapiirakkaa on saatavilla.
Taas on hellepäivä tulossa.
Täytyy toimitella asiat aamusta,saa sitten iltapäivän huilailla,ei mitään oikein jaksa näillä helteillä.
Ei kyllä ole tarvis mitään tehdäkään,ehtiihän sitä sitten syssymmällä.
Koululaiset vaan ihan säälittää,kun pitää siellä luokassa istua tälläsillä kelillä.
Kiitän tarjoiluista ja toivotan hyvää päivän jatkoa! - marjapensas ek
Pilvistä, mutta lämmintä 19 jo.
Kiireellä juon kupposen seuraksenne ja sitten menox.
Hauskat viikonloput kaikille, ja nautiskelkaa kesästä;)) - pohpoika
marjapensas ek kirjoitti:
Pilvistä, mutta lämmintä 19 jo.
Kiireellä juon kupposen seuraksenne ja sitten menox.
Hauskat viikonloput kaikille, ja nautiskelkaa kesästä;))sylvi ja pari muuta pienempää mut onneksi pyhä tulossa jos kerkiäis vähän huiloomaan välillä.
Nyt sit tavanomainen perjantain kunniaksi ja sit saunan lämmitykseen harmi vain kun selänpesijä on nyt niin kaukana mut saapa sit työksensä jynssätä taas seuraavalla kertaa.
Oppilaiden piti piirtää koulussa ihminen. Työ piti tehdä
lyijykynällä, mutta kumia ei saanut käyttää. Ville piirsi tytön, mutta tytön vatsa lipsahti todella isoksi. Opettaja ihmetteli isoa mahaa. Ville yokaisi, että niin siinä käy, kun ilman kumia tuhertaa
Näin koulun alkajaiseksi tämä juttu ja ei kun menokse molskis - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
sylvi ja pari muuta pienempää mut onneksi pyhä tulossa jos kerkiäis vähän huiloomaan välillä.
Nyt sit tavanomainen perjantain kunniaksi ja sit saunan lämmitykseen harmi vain kun selänpesijä on nyt niin kaukana mut saapa sit työksensä jynssätä taas seuraavalla kertaa.
Oppilaiden piti piirtää koulussa ihminen. Työ piti tehdä
lyijykynällä, mutta kumia ei saanut käyttää. Ville piirsi tytön, mutta tytön vatsa lipsahti todella isoksi. Opettaja ihmetteli isoa mahaa. Ville yokaisi, että niin siinä käy, kun ilman kumia tuhertaa
Näin koulun alkajaiseksi tämä juttu ja ei kun menokse molskisjuttu ja hauskaa, että joku tännekin tulee.
Tänään ei ole kovasti huvittanut liikkua. Pahimmillaan oli talon varjoisalla puolella 31 astetta, aurinkoista puolta en uskalla edes ajatella. Nyt jo hieman helpottaa, vain 27.
Pulleita ukkospilviä näkyy tuolla kaukana, mutta tänne eivät jaksa tulla.
Mukavaa illanjatkoa. - folk
KristaTee kirjoitti:
juttu ja hauskaa, että joku tännekin tulee.
Tänään ei ole kovasti huvittanut liikkua. Pahimmillaan oli talon varjoisalla puolella 31 astetta, aurinkoista puolta en uskalla edes ajatella. Nyt jo hieman helpottaa, vain 27.
Pulleita ukkospilviä näkyy tuolla kaukana, mutta tänne eivät jaksa tulla.
Mukavaa illanjatkoa.Nyt kyllä ottaisin päärynäsiiderin ja kylmän sellaisen.
Yritin tuonne "Irroitellaan" palstalle. Jotain vastailinkin,mutta huutelee vaan massapostituksesta.
On tainnut saada hellehalvauksen koko Suomi24.
Mutta ei tupata kun ei tykätä.
Eikö ole ihanaa kun on lämmintä! - KristaTee
folk kirjoitti:
Nyt kyllä ottaisin päärynäsiiderin ja kylmän sellaisen.
Yritin tuonne "Irroitellaan" palstalle. Jotain vastailinkin,mutta huutelee vaan massapostituksesta.
On tainnut saada hellehalvauksen koko Suomi24.
Mutta ei tupata kun ei tykätä.
Eikö ole ihanaa kun on lämmintä!tosin hieman natisee. Uusin temppu taitaa olla tämä massapostituksesta motkottaminen.
Ihanaa kun on lämmintä? Onhan se, mutta liika on liikaa. Pidän lämmöstä, mutta helteestä en pidä. Enkä tästä kosteudesta. Pian kai pitää kasvattaa kidukset.
- pohpoika
taasen aurinkoinen päivä tulossa ja poikkesimpa näin aamulenkillä kahvit juomaan ja ihmetteleen.
Eipä illalla enää tuo ovi auennu oli kai laitettu kiinni kun on hiljaista ollutkin et jäi saunaoluet saamati sitten.
No eipä surra sattuuhan sitä ja useimmin kun sattuu niin tottuu moiseen.
Hyväppä oli aamukahveet taas et kiitokset ja matka jatkuu taas kirpputori päiville tuonne kylätalolle et moikka.- KristaTee
Kuuma päivä tännekin tulee. Nyt jo 20 astetta. Eli tänäänkään en tee mitään. Jaa, kaupassa pitää kyllä käydä jos syödä meinataan.
Ostin eilen jonkinlaista kevytkivennäisvettä, karpalolla maustettua. Kamalaa. Ihan hajuveden tuoksuista ja jälkimaku jää pitkäksi aikaa. Enpä enää osta.
Lämpöä ja aurinkoa päiväänne. - Fridanna
KristaTee kirjoitti:
Kuuma päivä tännekin tulee. Nyt jo 20 astetta. Eli tänäänkään en tee mitään. Jaa, kaupassa pitää kyllä käydä jos syödä meinataan.
Ostin eilen jonkinlaista kevytkivennäisvettä, karpalolla maustettua. Kamalaa. Ihan hajuveden tuoksuista ja jälkimaku jää pitkäksi aikaa. Enpä enää osta.
Lämpöä ja aurinkoa päiväänne.Tänään on hiki ollut pinnassa koko päivän. Vieläkin mittari näyttää 27 astetta varjon puolella.
Täältä varmaan löytyy jäitä ja vettä. Nyt ei kahvi oikein maistu!
Hyvää lauantai-iltaa täällä käväisijöille! - pohpoika
Fridanna kirjoitti:
Tänään on hiki ollut pinnassa koko päivän. Vieläkin mittari näyttää 27 astetta varjon puolella.
Täältä varmaan löytyy jäitä ja vettä. Nyt ei kahvi oikein maistu!
Hyvää lauantai-iltaa täällä käväisijöille!mihin lie kaikonneet kun ei näy nyt etes pystiksessä vaikka näin mahtavat kelit on.
Kalle tuli koulusta. Isä kysyi:
- Mitä tänään oli koulussa?
- Kemiaa.
- No, mitäs opitte?
- Miten räjähdysaineita valmistetaan.
- Jaaha, no mitäs huomenna on
koulussa?
- Missä koulussa?
Ainahan sitä koulussa sattuu kaiken moista mut nyt tavanomainen ja lähden saunan lämmitykseen jospa nuo toisetkin saapuisivat paikalle. - OliviaKoo
pohpoika kirjoitti:
mihin lie kaikonneet kun ei näy nyt etes pystiksessä vaikka näin mahtavat kelit on.
Kalle tuli koulusta. Isä kysyi:
- Mitä tänään oli koulussa?
- Kemiaa.
- No, mitäs opitte?
- Miten räjähdysaineita valmistetaan.
- Jaaha, no mitäs huomenna on
koulussa?
- Missä koulussa?
Ainahan sitä koulussa sattuu kaiken moista mut nyt tavanomainen ja lähden saunan lämmitykseen jospa nuo toisetkin saapuisivat paikalle.nurkassaistuja. Ei pysty auringonpaisteessa olemaan, vaikka kuinka aurinkoa rakastaisi, on se mokoma lämmitin nyt niin kuuma. Ja tämä ei ole valitus, vaan toteamus.
Reisuun menomatkalla oli ilmastointi autossa vähän liiankin tehokas, sain pään- ja niskasärkyä.
Menihän se särky ohi, mutta tulomatkalla oli viisautta sen verran kertynyt, että ei annettu ihan niin viileällä puhaltaa.
Puolivälissä kotimatkaa käytiin kahvilla pienessä, idyllisessä tienvarsikahvilassa ja kun autosta ulos noustiin, oli ilma kuin lehmän henkäys.
Tuli ihan mieleen etelän reissut, koneesta kun laskeutui kentälle (kotimaan talvesta), lämmin puhalsi kasvoille kuin olisi saunaan mennyt.
Matka meni mukavasti, mutta nyt päätin pysyä kotipuolessa ainakin seuraavan puoli vuotta, ennenkuin lähden uudelleen matkustelemaan, on se aika kuluttavaa hauskuudestaan huolimatta.
Ja valtavan ihmispaljouden keskeltä on ihanaa tulla hiljaiseen kotiin.
Valkoviiniä iso lasillinen, kiitos. Kylmää. - Wivi ek
OliviaKoo kirjoitti:
nurkassaistuja. Ei pysty auringonpaisteessa olemaan, vaikka kuinka aurinkoa rakastaisi, on se mokoma lämmitin nyt niin kuuma. Ja tämä ei ole valitus, vaan toteamus.
Reisuun menomatkalla oli ilmastointi autossa vähän liiankin tehokas, sain pään- ja niskasärkyä.
Menihän se särky ohi, mutta tulomatkalla oli viisautta sen verran kertynyt, että ei annettu ihan niin viileällä puhaltaa.
Puolivälissä kotimatkaa käytiin kahvilla pienessä, idyllisessä tienvarsikahvilassa ja kun autosta ulos noustiin, oli ilma kuin lehmän henkäys.
Tuli ihan mieleen etelän reissut, koneesta kun laskeutui kentälle (kotimaan talvesta), lämmin puhalsi kasvoille kuin olisi saunaan mennyt.
Matka meni mukavasti, mutta nyt päätin pysyä kotipuolessa ainakin seuraavan puoli vuotta, ennenkuin lähden uudelleen matkustelemaan, on se aika kuluttavaa hauskuudestaan huolimatta.
Valkoviiniä iso lasillinen, kiitos. Kylmää.Toivottavasti oli mukava matka!
Lämmintä on ulkona, mutta hyvin tarkenee sisälläkin, mittari näyttää 29.2 astetta keittiössä ja makuuhuoneessa, jonne ei aurinko paista, 28.5 astetta.
Saisivat jo loppua nämä lämpimät. Tämä ei ollut toteamus, vaan valitus. En ole koskaan helteistä pitänyt ja nyt on taas asia saanut lisävahvistusta.
Tule, tule syksy ja tuo raikkaat tuulet ja kuulakkaat ilmat tullessasi! - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
nurkassaistuja. Ei pysty auringonpaisteessa olemaan, vaikka kuinka aurinkoa rakastaisi, on se mokoma lämmitin nyt niin kuuma. Ja tämä ei ole valitus, vaan toteamus.
Valkoviiniä iso lasillinen, kiitos. Kylmää.tulen. Limun voisin hörpätä. Hyvä on terassilla istua, nyt kun hieman viilenee.
Kaikki vain matkustelevat ja minä istun täällä kotona. Vaikk´en kyllä kaipaakaan mihinkään. Mukavaahan täällä on. Etenkin, kun tietää, ettei ole pakko tehdä yhtikäs mitään.
Jäitä jos vielä siihen limuun ottaisin, kiitos. Aahh, hyvää! - pohpoika
KristaTee kirjoitti:
tulen. Limun voisin hörpätä. Hyvä on terassilla istua, nyt kun hieman viilenee.
Kaikki vain matkustelevat ja minä istun täällä kotona. Vaikk´en kyllä kaipaakaan mihinkään. Mukavaahan täällä on. Etenkin, kun tietää, ettei ole pakko tehdä yhtikäs mitään.
Jäitä jos vielä siihen limuun ottaisin, kiitos. Aahh, hyvää!sit voidaan vaikka kilistää ei tartte näköjään yksin skoolata.
Hiljaiset oli hieman meidän kyläkirppis tapahtuma vaikka myyjiä oli kyllä kiitettävästi ihan mut liekö nämä lämpöiset ilmat vaikuttanut ettei ihmiset jaksanu lähteä liikkeelle.
No mutta minulle nyt kapana kolalla niin siinä se iltamyssy sit on.
Ilmoja piisaa ja nautitaan niistä ja lätkitään kärpäsiä et kippis vaan KristaTee kirjoitti:
tulen. Limun voisin hörpätä. Hyvä on terassilla istua, nyt kun hieman viilenee.
Jäitä jos vielä siihen limuun ottaisin, kiitos. Aahh, hyvää!Mää en kestä, tää on ihan kamalaa tää kuumuus!
Hauska lukea Oliviankin huomanneen, että on hellettä. Siitäs saat, kun sitä olet kaivannut!
Minä teen vaan pikapyrähdyksiä reissuni ja yöksi aina omaan sänkyyn. Nyt on silti aivan sama kenen sängyssä yönsä on, ei nukuttua saa paljon missään.
Olin eilen seurakunnan retkellä ja oli yksi pappikin mukana ja minun täytyy kertoa vitsi, jonka opas (melkein 80-v. mainio papparainen)
kertoi ennen autosta poistumistaan, että sai kaikki vielä nauramaan.
Kirkkoherra pyöräili kylällä ja isäntä tuli kävellen vastaan. Kirkkoherra kysymään, että mitenkäs sinä kävellen olet liikkeellä. Isäntä kertoi, että pyörä on varastettu.
Kirkkoherra lupasi pitää sunnuntaina sellaisen saarnan, että hän näkee seurakuntalaisista, kuka sen on varastanut.
Sunnuntai tuli ja kirkkoherra piti saarnansa, mutta ei kenenkään ilmeestä voinut päätellä mitään.
No sitten maanantaina tuli isäntä kirkkoherraa vastaan ja tämä ihmettelemään, mistä pyörä on löytynyt, kun ei hän mitään saarnansa aikana huomannut.
Niin isäntä sanoi, että sitten, kun kirkkoherra pääsi saarnassaan kuudenteen käskyyn hän muisti mihin hän oli pyöränsä jättänyt!
Ja kaikilla oli autossa hauskaa - myös papilla!Tellastiina kirjoitti:
Mää en kestä, tää on ihan kamalaa tää kuumuus!
Hauska lukea Oliviankin huomanneen, että on hellettä. Siitäs saat, kun sitä olet kaivannut!
Minä teen vaan pikapyrähdyksiä reissuni ja yöksi aina omaan sänkyyn. Nyt on silti aivan sama kenen sängyssä yönsä on, ei nukuttua saa paljon missään.
Olin eilen seurakunnan retkellä ja oli yksi pappikin mukana ja minun täytyy kertoa vitsi, jonka opas (melkein 80-v. mainio papparainen)
kertoi ennen autosta poistumistaan, että sai kaikki vielä nauramaan.
Kirkkoherra pyöräili kylällä ja isäntä tuli kävellen vastaan. Kirkkoherra kysymään, että mitenkäs sinä kävellen olet liikkeellä. Isäntä kertoi, että pyörä on varastettu.
Kirkkoherra lupasi pitää sunnuntaina sellaisen saarnan, että hän näkee seurakuntalaisista, kuka sen on varastanut.
Sunnuntai tuli ja kirkkoherra piti saarnansa, mutta ei kenenkään ilmeestä voinut päätellä mitään.
No sitten maanantaina tuli isäntä kirkkoherraa vastaan ja tämä ihmettelemään, mistä pyörä on löytynyt, kun ei hän mitään saarnansa aikana huomannut.
Niin isäntä sanoi, että sitten, kun kirkkoherra pääsi saarnassaan kuudenteen käskyyn hän muisti mihin hän oli pyöränsä jättänyt!
Ja kaikilla oli autossa hauskaa - myös papilla!Isäntä oli maanantaina siis fillarilla liikkeellä!
Olen vähän huono vitsin kertoja.Tellastiina kirjoitti:
Isäntä oli maanantaina siis fillarilla liikkeellä!
Olen vähän huono vitsin kertoja.Naurettava oli vitsi ;)
Itse en osaa vitsejä kertoa, jätän ne mielelläni muille.
Nyt katsomaan erästä tosi-tv ohjelmaa. Tykkään katsoa sellaisia ohjelmia.
Lomailmoista en voi valittaa, mutta liiasta kuumuudesta voin.
Minulla myös matkustelu loppui tältä kesältä ja lomalta.
Molemmilla viikoilla tuolla kauempaa vieraillu. Eilinen kotimatkan alku oli yhtä tuskaa, kun kehä 1 oli ketjukolari, ja 15km matkaan meni puolitoista tuntia.
Vielä on lomaa viikko jäljellä ja sen uhraan mielelläni kodin parempaan siivoukseen.
Käväisen uimassa, kun tuosta laiturilta on noin hyvä mennä, saanko lonkeron, otan sen mukaani ulos....jäitä sekaan kiitos.- OliviaKoo
Ihan totta ja ihan sydämestä.
Kuten sanottu, mukavaa on reissata, mutta mukavaa on reissultansa palata.
Minä rakastan aurinkoa. Se saisi paistaa vaikka ympäri vuoden ja samalla vahvuudella, mutta välillä täytyy toki varjoon päästä.
Sukulaistyttöni, joka oli mukana saarireissulla puolen viikon maissa, totesi, että olin saanut yhden päivän aikana enemmän rusketusta kuin hän ja toinen mukana ollut yhteensä.
Kävin joku vuosi sitten apteekissa mittauttamassa ihoni auringonsietokyvyn ja se oli eteläeurooppalaisten luokkaa.
Kuten aiemmassa galleriassani kerroin, arvelen entisessä elämässäni olleeni tomaatinpoimijana Teneriffalla. Siellä koin vuosia sitten ihmeellisen tunteen, kuin olisin kotiin palannut.
Toinen lasi valoviiniä, kiitos. Ja edelleen kylmänä.- OliviaKoo
kylläkin valkoviiniä. Onko valoviiniä edes olemassa?
Minulla soi parhaillaan sellainen nettiradio kuin Last.fm. Se on siitä mukava radio, että palkkiin voi laittaa oman suosikkiartistinsa ja sivulle tulee muita samankaltaisia, joista saattaisi pitää.
Ja sitten soitto alkaa ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...
Joskus ei toimi, kun on yhteydensaantivaikeuksia, mutta enimmäkseen toimii.
Nyt toimii. - Wivi ek
tomaatinpoimijana? Miksei ylhäisörouvana loisteliaassa villassa?
- OliviaKoo
Wivi ek kirjoitti:
tomaatinpoimijana? Miksei ylhäisörouvana loisteliaassa villassa?
Oletko koskaan kuullut intuitiosta?
Yläisörouvat tuskin asuvat sillä seudulla, jossa tuo tunteen koin.
Se oli riemukas kotiinpaluutunne.
- Tellastiina*
Nukuttua ei saa, kun on kuuma kuin pätsissä. Kello on kohta ykstoista illalla ja 19astetta ulkona lämmintä.
Tämän kanssa on turha näpytellä, viestit jäävät johonkin Huitsin Nevadaan. On se kumma, että ei ne saa tätä toimimaan - aina hullummaksi menee...
Hyvää yötä, nukkukoon ken voi!jo painamaan. Lämmin täälläkin, vaikka läpiveto on. Lähden vielä vähäksi aikaa istumaan takapihalle lämpimään yöhön ja kertaamaan mukavan päivän asioita.
Hali yökkösiä kaikille.......- pohpoika
A..N..N..A kirjoitti:
jo painamaan. Lämmin täälläkin, vaikka läpiveto on. Lähden vielä vähäksi aikaa istumaan takapihalle lämpimään yöhön ja kertaamaan mukavan päivän asioita.
Hali yökkösiä kaikille.......ei aurinko loista pilvi pouta ja 14.6 lämmintä
voipi olla et ei tarvitse tänäänkään hikolilla turhia.
Nyt sitten aamu kahvit paikalla ja oiskohan sitä mustikkakääretorttua näin mustikkaaikaan saatavilla.
Laihialainen oli lähtenyt Helsinkiin ja majoittui siellä hotelliin. Portieri kantoi laihialaisen laukut ylös ja jäi odottamaan juomarahaa. Laihialaisen sydäntä kouraisi, mutta lopulta hän kaivoi taskujaan, ojensi jotain pojalle ja sanoi:
- Tässä sinuulle kahvikupiillista varten.
Poika kiitti, meni käytävään ja avasi siellä kouransa. Kädessä oli kaksi sokeripalaa
Minä nyt en kyllä sokerilla kahvia pilaa et ihan vain mustana kiitos.
Ihanaa päivää vaan kaikille kyl se helmikuulla helpottaa. - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
ei aurinko loista pilvi pouta ja 14.6 lämmintä
Nyt sitten aamu kahvit paikalla ja oiskohan sitä mustikkakääretorttua näin mustikkaaikaan saatavilla.
Laihialainen oli lähtenyt Helsinkiin ja majoittui siellä hotelliin. Portieri kantoi laihialaisen laukut ylös ja jäi odottamaan juomarahaa. Laihialaisen sydäntä kouraisi, mutta lopulta hän kaivoi taskujaan, ojensi jotain pojalle ja sanoi:
Poika kiitti, meni käytävään ja avasi siellä kouransa. Kädessä oli kaksi sokeripalaa
Ihanaa päivää vaan kaikille kyl se helmikuulla helpottaa.Ukkonen käväisi yöllä, millin verran vettä ripotteli. Nytkin on pilvistä ja jostain hyvin kaukaa kuuluu vaimeaa murinaa. Asteita on 18, eli melko raikas aamu. Eilen puolen yön aikoihin oli vielä 21 astetta.
Kahvikupposen joisin, oikein kermalla. On se kermakahvi niin hyvää. Menen tuonne terassille kuuntelemaan kaukaista jyrinää.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille. - et sillee
pohpoika kirjoitti:
ei aurinko loista pilvi pouta ja 14.6 lämmintä
Ihanaa päivää vaan kaikille kyl se helmikuulla helpottaa.Kuulitko, mitäs se tarjoilija sitten antoi laihialaiselle, kun se ei jättänyt tippiä. Se antoi ehkäisykumin, ettei tuollaisia enää sikiäisi enempää.
Tulin minäkin kahville, että alkaisi juttu luistamaan. Radiostakin tulee ihanaa 50 luvun musiikkia. - india
et sillee kirjoitti:
Kuulitko, mitäs se tarjoilija sitten antoi laihialaiselle, kun se ei jättänyt tippiä. Se antoi ehkäisykumin, ettei tuollaisia enää sikiäisi enempää.
Tulin minäkin kahville, että alkaisi juttu luistamaan. Radiostakin tulee ihanaa 50 luvun musiikkia.Mukava lukaista vitsintynkää unisilla silmillä.
Vaikka baarissa istuukin, ei kai ole pakko vielä tähän aikaan väkeviä ottaa?
Kunhan istun katsastelen ympärilleni ja jotta en nyt sentään tappiota tuottaisi, otan jotain maustekahvia. Ei sokeria eikä kermaa.
Toivon tarjoiltavan hymyn kera.
Hieman on ilma raikastunut aamuisen sadekuuron jälkeen. On se hyvä, että ukkonen kiertää edelleen paikkakunnan. Sanovat täällä järven torjuvan ukkospilvet, mutta sitten kun osuu kohdalle, se on tosi rytinää.
Kyllä huomaa syksyn tulon, yöllä on jo pimeää, vaikka ei sitä niin näe, kun katuvalot (tievalot)
palavat. Mielestäni saisivat ohjelmoida ne aamuyöksi pois päältä, sitä liikennettä kun ei siihen aikaan niin kauheasti ole.
Joskus nauttisi siitä pimeydestäkin ja nimenomaan syksyisenä yönä. Rakastan syysiltoja ja öitä.
Lisäksi vielä elosalamoita jossain taivaanrannalla - ihanaa!- OliviaKoo
Taivas on täysin pilvessä, puissa ei lehtikään värähdä ja ilma ikäänkuin seisoo paikallaan. Jotenkin pelottavan tuntuista. Tuo hiljaisuus.
Tosi on, että iltyöt ovat jo pimeitä. Eilen illalla istuskelin parvekkeellä kymmenen maissa ja huomasin ihmeekseni sen pimeyden. Ihan totta, oikein ihmeekseni.
Jotenkin tuntuu, että vielä pari päivää sitten oli yö melkein yhtä valoisa kuin päivä, mutta eihän se tietysti niin ole.
Se kuitenkin hiipii tuo iltainen pimeys ikäänkuin varkain, pikkuhiljaa, huomaamatta.
Keväällä valoisuuden lisääntymisen huomaa selvemmin.
- Wivi
Kyllä siivoaminen on rankkaa puuhaa helteellä. Eihän sitä pysty tekemään kuin pakolliset ja ne on nyt tehty. Toiseen makkariin on nyt saatu uusi suuri lipasto koottua, tavarat on pyyhitty pölyistä ja lattiat imuroitu ja pesty. Sitten vaan uusia tekstiilejä hankkimaan ja huone on kuin uusi. Lämpötila saisi vain laskea viitisen astetta, sitten jaksaisi lähteä kaupoille valkkaamaan.
Nyt hikisenä sitten voisin pulahtaa tuohon Saimaaseen, vesi taitaa olla aika lämmintä helteitten jälkeen. Tilaan valmiiksi yhden huurteisen saksalaisen lagerin, viivyn vain muutaman minuutin. Toivottavasti saan jonkun seurakseni...- OliviaKoo
Lämmin on, vaikka ei mitään tekisi. Enkä ole tehnytkään. Ruokaa päivällä lämmitin, juusto-juureskeittoa, jonka eilen tein ja aamu- ja päiväkahvit. Siinä se.
Ja sinä hullu helteellä siivoat! Voi taivahan talivallat. Eikö se olisi voinut odottaa viileämpiä ilmoja? No, mitäpä se minulle kuuluu, meikäläinen kun yrittää aina vain päästä helpoimman kautta.
En siivoa, ennenkuin helteet loppuvat. Ja jos sataa, silloin ei voi siivota. Sitten kun rojua alkaa olla nilkkaa myöten, alan potkimaan isompia sivummalle.
Eipä tässä yhden ihmisen huushollissa paljon siivoamista olekaan. Tavaran kun jostain ottaa ja käytön jälkeen laittaa paikalleen, niin kyllä järjestyksessä pysyvät.
Menivät muuten ikkunalla, siis ulkopuolella, laatikossa olevat orvokit homeeseen. Aion laittaa viikolla laatikkoon uudet kukat, en kuitenkaan enää orvokkeja.
Ja nyt! Plumps! Järveen, järveen, suomalaiset!
Ja sitten joku kylmä ja piiiiitkä. - india
OliviaKoo kirjoitti:
Lämmin on, vaikka ei mitään tekisi. Enkä ole tehnytkään. Ruokaa päivällä lämmitin, juusto-juureskeittoa, jonka eilen tein ja aamu- ja päiväkahvit. Siinä se.
Ja sinä hullu helteellä siivoat! Voi taivahan talivallat. Eikö se olisi voinut odottaa viileämpiä ilmoja? No, mitäpä se minulle kuuluu, meikäläinen kun yrittää aina vain päästä helpoimman kautta.
En siivoa, ennenkuin helteet loppuvat. Ja jos sataa, silloin ei voi siivota. Sitten kun rojua alkaa olla nilkkaa myöten, alan potkimaan isompia sivummalle.
Eipä tässä yhden ihmisen huushollissa paljon siivoamista olekaan. Tavaran kun jostain ottaa ja käytön jälkeen laittaa paikalleen, niin kyllä järjestyksessä pysyvät.
Menivät muuten ikkunalla, siis ulkopuolella, laatikossa olevat orvokit homeeseen. Aion laittaa viikolla laatikkoon uudet kukat, en kuitenkaan enää orvokkeja.
Ja sitten joku kylmä ja piiiiitkä.Samaan Saimaaseen minäkin seuraksenne tulen. En kyllä osaa uida, sisämaan asukas kun olen, mutta lilluttelen rannalla varpaat järvessä.
Ei ole edes uimapukua, mutta eihän täällä ole muita kuin me naiset, ei kai siis haittaa?
Siiderin voisin ottaa lirputtelun jälkeen. OliviaKoo kirjoitti:
Ja sitten joku kylmä ja piiiiitkä.Että laitat aina käyttämäsi tavarat heti paikoilleen???
Ihailtava ominaisuus. Multa on aina kaikki hukassa - itseäni en ole vielä onnistunut hukkaamaan.
Meillä on paljon tavaraa paikassa nimeltä hukka.
Nyt on siiderin paikka ja jäiden kera!- Wivi ek
OliviaKoo kirjoitti:
Ja sitten joku kylmä ja piiiiitkä.tiedän kyllä, mutta nyt oli ihan pakkotilanne. Mies tuli mökiltä ja alkoi nikkaroinnin, pakkohan sinä oli jäljet korjata. Muut huoneet annan olla ihan sovinnolla, siivoilen sitten viileämmällä ilmalla.
Pulahdetaan vaan Saimaaseen yhdessä. Osaatko sukeltaa? Minä en osaa, kun hyppään, pitää pitää nenästä kiinni ja pidättää henkeä. Harvoin kyllä uskallan sitäkään. No, sitten menoks. - OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Että laitat aina käyttämäsi tavarat heti paikoilleen???
Ihailtava ominaisuus. Multa on aina kaikki hukassa - itseäni en ole vielä onnistunut hukkaamaan.
Meillä on paljon tavaraa paikassa nimeltä hukka.
Nyt on siiderin paikka ja jäiden kera!Katsos, minä kun olen horoskoopiltani Neitsyt. Ja ihan tyypillinen Neitsyt olenkin, järjestyksen ystävä. Pikkutarkka ja vähän kai nipottajakin siinä suhteessa. Epäjärjestystä en siedä.
Entinen mieheni sanoi aikoinaan kuvaavasti, että vaikka olohuoneen verhot olisivat pudonneet lattialle, ei se olisi merkinnyt niinkään suuria kuin se, että mattojen hapsut oli oltava suorassa :D Siinä oli sana paikallaan.
Mutta kun järjestys on luonteenomaista, se tulee kuin itsestään. Se on ihan normaalia.
- KristaTee
Aurinko paistaa ja asteita on 21. Niin kosteata on, että itsensä kalaksi tuntee.
Kuuma kahvi kuulemma viilentää, joten pannullisen keitin. Kupposen join ja yhtä kuuma on vieläkin. Että se siitä.
Nipun ruiskaunokkeja toin tullessani. Kukkivat vielä runsaasti.
Kahvia on termoksessa.
Mukavaa viikon alkua.- OliviaKoo
Sää jatkuu helteisenä ainakin vielä tämän viikon.
Olemme edelleen tekemättä yhtään mitään. Siis, he, jotka niin haluavat.
Toiset menettelevät toisin.
Läähätysdesibelit alkavat hipoa nekin uusia astelukuja :D
Paitsi, että en muista, millä lukemilla tai asteikoilla desibelejä mitataan.
Mutta enpä muista enää kovin paljon muutakaan. - folk
OliviaKoo kirjoitti:
Mutta enpä muista enää kovin paljon muutakaan.Näin täytyy jo minunkin huokaista.
Muutama päivä takaperin sanoin "nautitaan lämpimästä" mutta nyt alkaa pian jo riittämään.
Ottaisin ison tuopin kylmää olutta,kiitos.
Näytti olevan parvekkeella 31,5, sisätiloissa 29!!
Jokohan on kauppojen hyllyt tyhjiä tuulettimista?
Tuossa jaloissa hurisee pieni tuuletin,eihän se nyt vilvoita,vähän laittaa ilman kiertämään. folk kirjoitti:
Näin täytyy jo minunkin huokaista.
Muutama päivä takaperin sanoin "nautitaan lämpimästä" mutta nyt alkaa pian jo riittämään.
Ottaisin ison tuopin kylmää olutta,kiitos.
Näytti olevan parvekkeella 31,5, sisätiloissa 29!!
Jokohan on kauppojen hyllyt tyhjiä tuulettimista?
Tuossa jaloissa hurisee pieni tuuletin,eihän se nyt vilvoita,vähän laittaa ilman kiertämään.Ei meillä ole tänään ollut kuin 24astetta, mutta niin hikittäväistä se ilma on.
Vähän saa pelätä koska alkaa rytiseen...
Ne ilmastointilaitteet olisivat käteviä, mutta maksavat maltaita. Minäkin lämpöpuhaltajan laitan puhaltamaan "kylmää" ilmaa, mutta mistäs sitä kylmää sekään ottaa.
Saa nyt nähdä kuinka kauan "tänään en tee mitään-päivät" jatkuu.
Ruokaostoksilla oli pakko käydä ja vanha auto kun on, ei siinä ole mitään ilmastointia ja niin se on kuin saunassa istuisi.
Mitäs minä sitten ottaisin?
E l l a k a i s a a! Missä olet? Mitä suosittelet? Kumma baarimikko!- india
Tellastiina kirjoitti:
Ei meillä ole tänään ollut kuin 24astetta, mutta niin hikittäväistä se ilma on.
Vähän saa pelätä koska alkaa rytiseen...
Ne ilmastointilaitteet olisivat käteviä, mutta maksavat maltaita. Minäkin lämpöpuhaltajan laitan puhaltamaan "kylmää" ilmaa, mutta mistäs sitä kylmää sekään ottaa.
Saa nyt nähdä kuinka kauan "tänään en tee mitään-päivät" jatkuu.
Ruokaostoksilla oli pakko käydä ja vanha auto kun on, ei siinä ole mitään ilmastointia ja niin se on kuin saunassa istuisi.
Mitäs minä sitten ottaisin?
E l l a k a i s a a! Missä olet? Mitä suosittelet? Kumma baarimikko!Pikkuisen jo joutaisi helle helpottaa. Alkaa huomata jopa palstakeskusteluista, että ihmiset ovat ärtyneitä ja kuumuudesta se varmaan ainakin osittain johtuu.
Kun ei ole viileämpää yöllä eikä päivällä, niin kyllä se jo hermostuttaa.
Pääseekö täällä baarissa suihkuun? Minä kun en siis osaa uida, on niin noloa istuskella tuossa rantavedessä.
Minäkin olen kuullut, että kuumalla pitäisi juoda kuumaa, en tiedä, pitääkö paikkansa, kylmän juotavan kuitenkin haluaisin.
Kai se vissy parasta olisi, alkoholipitoinen ei taida oikein auringon kanssa sopia yhteen. india kirjoitti:
Pikkuisen jo joutaisi helle helpottaa. Alkaa huomata jopa palstakeskusteluista, että ihmiset ovat ärtyneitä ja kuumuudesta se varmaan ainakin osittain johtuu.
Kun ei ole viileämpää yöllä eikä päivällä, niin kyllä se jo hermostuttaa.
Pääseekö täällä baarissa suihkuun? Minä kun en siis osaa uida, on niin noloa istuskella tuossa rantavedessä.
Minäkin olen kuullut, että kuumalla pitäisi juoda kuumaa, en tiedä, pitääkö paikkansa, kylmän juotavan kuitenkin haluaisin.
Kai se vissy parasta olisi, alkoholipitoinen ei taida oikein auringon kanssa sopia yhteen.henkilökunnan sosiaalisiin tiloihin suihkuun, siellä onkin Olivian tuntien oikein luksusta.
Mukava, että löytyy muitakin uimataidottomia kuin minä.
Sanoinkin tuolla jossain ketjussa, etten ole syntynyt vesieläväksi!- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
henkilökunnan sosiaalisiin tiloihin suihkuun, siellä onkin Olivian tuntien oikein luksusta.
Mukava, että löytyy muitakin uimataidottomia kuin minä.
Sanoinkin tuolla jossain ketjussa, etten ole syntynyt vesieläväksi!Kaikki uimataidottomat vain baarin sosialistisiin tiloihin, siellä passaa lekotella vaikka poreammeessa ;)
Pyyhkeet ovat valkoista, paksua froteeta, joka kuivaa ihon hellävaraisesti.
Ja kosteusvoiteet tietysti Elizabeth Ardenilta.
Talon laskuun.
Nyt ei saa enää läpivetoakaan, kun ei yhtään tuule. Vaikka olisi kaikki reiät auki, on yhtä kuuma. Vähän etukäteen mietityttää, millainen ukkonen voisikaan jymähtää päälle, jos nyt Saimaan yli pääsisi tulemaan.
Meillä aika harvoin ukkostaa, johtuu luultavasti juuri siitä, että Saimaa pidättelee ja kierrättää muualle.
Hyvä niin. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Mutta enpä muista enää kovin paljon muutakaan.tältä päivältä läähätetty. Nyt on ihanan viileä ilta, aurinkoinen toki, mutta sopiva tuulenvire ja asteita 21.
Tulin hetkeksi terassille istumaan ja nauttimaan viileydestä. Iankaikkisen limuni joisin. Sitten taidan mennä aikaisin Uni-Jukan kainaloon, viime yö oli niin nihkeän kuuma, ettei uni simmuun tullut.
Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille. OliviaKoo kirjoitti:
Kaikki uimataidottomat vain baarin sosialistisiin tiloihin, siellä passaa lekotella vaikka poreammeessa ;)
Pyyhkeet ovat valkoista, paksua froteeta, joka kuivaa ihon hellävaraisesti.
Ja kosteusvoiteet tietysti Elizabeth Ardenilta.
Talon laskuun.
Nyt ei saa enää läpivetoakaan, kun ei yhtään tuule. Vaikka olisi kaikki reiät auki, on yhtä kuuma. Vähän etukäteen mietityttää, millainen ukkonen voisikaan jymähtää päälle, jos nyt Saimaan yli pääsisi tulemaan.
Meillä aika harvoin ukkostaa, johtuu luultavasti juuri siitä, että Saimaa pidättelee ja kierrättää muualle.
Hyvä niin.vuodelta viiskyt ja jotain...Suomenlahdella on sinilevää, vesi 20, mutta sinne vain sekaan olen mennyt ja makealla vedellä sitten huuhtoutunut.Sosialistinen puoleni kyllä tuonne poreammeeseenkin vetää, ja kylpytekstiilit ovat ylellisemmät kuin kotioloissani konsanaan.
Tuon tänne baaritiskille Hinnonmäen keltainen -merkkisiä karviaisia, joissa maistuu elokuun helteen ja alkavien kuudanöiden utuisa aromi. Mikähän viini sopisi niiden kaa? Paljon jäitä sekaan joka tapauksessa, vesittyköön maku vaikka.
- KristaTee
Se on nyt sillä lailla, että täällä on 18 astetta lämmintä ja sumua oikein reilusti. Ei meinaa pihan perälle nähdä. Pilvistä en tiedä, mutta auringon pyöreä olemus näkyy tuolla sumun keskellä.
Eilen oli lähes mahdoton tänne päästä, moitteita tuli saman viestin lähettämisestä ja lopuksi väittivät sulkeneensa koko palvelun.
Jos kahvit hörppäisin ja sitten lähtisin pyykinpesuun.
Mukavaa päivää kaikille.- Wivi
Olipas hikinen viime yö, uni ei tullut silmään ja lakanat tuntuivat kuin olisivat tulessa olleet. Lämmintä oli vielä illallakin lähes 25 astetta.
Eilen seikkailtiin naapurikaupungissakin (100 km), ihan huviajelulla. Tutustuttiin toriin, sisustusliikkeisiin ym. Matkat eivät olleet tukalia, vaan pikemminkin nautintoja viileyden takia. Saalista ei vain saatu ja omasta kotikaupungistahan ne makuuhuoneen tekstiilit sitten löytyivätkin. Ei olisi pitänyt mennä merta edemmäs kalaan - taaskaan.
Loman loppukin alkaa häämöttää, viimeinen viikko menossa ja pikku hiljaa paniikki alkaa hiipiä lähemmäs ja lähemmäs. Ainoana lohtuna, että Meteo-Liisa lupaili tämän viikon jälkeen viilennystä ja vähän syksyisempiä kelejä. Mikäs sen mukavampaa :)
Niin, sitä juomapuolta. Ottaisin ison lasillisen juuri puristettua appelsiinimehua jäähileiden kanssa ja haluaisin nauttia sen hyvässä seurassa. Kuka tulee samaan pöytään juttusille? - nikito*
Wivi kirjoitti:
Olipas hikinen viime yö, uni ei tullut silmään ja lakanat tuntuivat kuin olisivat tulessa olleet. Lämmintä oli vielä illallakin lähes 25 astetta.
Eilen seikkailtiin naapurikaupungissakin (100 km), ihan huviajelulla. Tutustuttiin toriin, sisustusliikkeisiin ym. Matkat eivät olleet tukalia, vaan pikemminkin nautintoja viileyden takia. Saalista ei vain saatu ja omasta kotikaupungistahan ne makuuhuoneen tekstiilit sitten löytyivätkin. Ei olisi pitänyt mennä merta edemmäs kalaan - taaskaan.
Loman loppukin alkaa häämöttää, viimeinen viikko menossa ja pikku hiljaa paniikki alkaa hiipiä lähemmäs ja lähemmäs. Ainoana lohtuna, että Meteo-Liisa lupaili tämän viikon jälkeen viilennystä ja vähän syksyisempiä kelejä. Mikäs sen mukavampaa :)
Niin, sitä juomapuolta. Ottaisin ison lasillisen juuri puristettua appelsiinimehua jäähileiden kanssa ja haluaisin nauttia sen hyvässä seurassa. Kuka tulee samaan pöytään juttusille?Paistoin aamulla voisia sämpylöitä, joita toin maistiaisiksi. Nyt en alkaessani huomannut, että paistamiseen pitää uuni lämmittää.....näillä helteillä.
Onneksi silloin muistin, kun himoitsin Olivian kaalilaatikkoa. Kaalin ja tykötarpeet ostin, mutta onneksi huomasin, että uuni on sitten kuuma monta tuntia.
Olenkin syönyt sen kaalin raakana ja hyvää on.
Mutta nyt kahvit juustosämpylän kanssa. - Wivi ek
nikito* kirjoitti:
Paistoin aamulla voisia sämpylöitä, joita toin maistiaisiksi. Nyt en alkaessani huomannut, että paistamiseen pitää uuni lämmittää.....näillä helteillä.
Onneksi silloin muistin, kun himoitsin Olivian kaalilaatikkoa. Kaalin ja tykötarpeet ostin, mutta onneksi huomasin, että uuni on sitten kuuma monta tuntia.
Olenkin syönyt sen kaalin raakana ja hyvää on.
Mutta nyt kahvit juustosämpylän kanssa.Istu alas tuohon viereeni. Nyt tarjoan sinulle kahvit, kun sinä toit uunituoreet sämpylät. Kiitos, ihanan makuisia.
Meilläkin oli eilen muikkupotti uunissa ja kyllä sen huomasi keittiössä, että uunia oli 3 tuntia kormuutettu :/ - india
Wivi kirjoitti:
Niin, sitä juomapuolta. Ottaisin ison lasillisen juuri puristettua appelsiinimehua jäähileiden kanssa ja haluaisin nauttia sen hyvässä seurassa. Kuka tulee samaan pöytään juttusille?Kyllä vain on ollut paras lomakuukausi tämä elokuu, ainakin niille, jotka lämmöstä pitävät.
Minulla on vielä ensi viikko lomaa, sen aion viettää tuolla toisen kotimaisen kielen saaristossa ja sitten onkin jo mukava palata töihin.
Et kai tosissasi ole, kun väität tuntevasi paniikkia töihinpaluusta? Miksi ihmeessä? Etkö pidä työstäsi vai onko työpaikallasi kuuma?
Mutta kerroit ainakin, että ensi viikolla viilenee, ei kai se sitten kuumuudesta voi johtua.
Minä menen tosi mielelläni takaisin töihin, ihan on jo pikkuisen ikävä työpaikkaa ja työpaikan ihmisiä.
Viimeisen viikkoni lomailen veljeni perheessä ja lokakuussa onkin sitten jo seuraava lomapätkä, sen aion viettää tuttavaperheessä ulkomailla.
Ai niin, jotain juotavaa. Ottaisikohan vaikka lasillisen camparia... - Wivi ek
india kirjoitti:
Kyllä vain on ollut paras lomakuukausi tämä elokuu, ainakin niille, jotka lämmöstä pitävät.
Minulla on vielä ensi viikko lomaa, sen aion viettää tuolla toisen kotimaisen kielen saaristossa ja sitten onkin jo mukava palata töihin.
Et kai tosissasi ole, kun väität tuntevasi paniikkia töihinpaluusta? Miksi ihmeessä? Etkö pidä työstäsi vai onko työpaikallasi kuuma?
Mutta kerroit ainakin, että ensi viikolla viilenee, ei kai se sitten kuumuudesta voi johtua.
Minä menen tosi mielelläni takaisin töihin, ihan on jo pikkuisen ikävä työpaikkaa ja työpaikan ihmisiä.
Viimeisen viikkoni lomailen veljeni perheessä ja lokakuussa onkin sitten jo seuraava lomapätkä, sen aion viettää tuttavaperheessä ulkomailla.
Ai niin, jotain juotavaa. Ottaisikohan vaikka lasillisen camparia...tosissani tuon työhönpaluun kanssa. Mukava olisi jäädä viettämään lököpäiviä edelleen, mutta lusittu mikä lusittu. Työkaverit ja -paikka on mukavat, ajattelin lähinnä näitä helteitä, aurinko porottaa huoneeseen koko päivän, eikä kaihtimista paljon apua ole. Mutta jos kestäisi.
Minulla seuraava loma on vasta joulun alla ja silloin mekin lähdetään nautiskelemaan lumettomasta joulusta ja uudestavuodesta.
Tarjoan india sinullekin tuopillisen, olet kai olutihmisiä? Minulle ainakin maistuu näin helteellä oikein hyvin.
- OliviaKoo
Minä taas kukkien kanssa tänään vekslasin. Heitin mäkeen homeiset orvokit ja hain uudet kukat torilta. En vain huomannut kysyä, mitä merkkiä sattuvat olemaan :D. Orvokkeja eivät ainakaan ole, eivätkä pelargooneja.
Nyt taas on ikkunalauta kaunis, kun on tuoreet kukat.
Kotiin tultuani päätin vielä kipaista kirjastossa, eilen piti jo lukemisen suhteen turvautua omaan, talvea varten varattuun kirjavalikoimaan.
Kirjastosta apteekin kautta kauppaan ja sieltä kotiin ja jo oli muija zibbi.
Odottelen tässä jo malttamattomana Osakan kilpailuja alkavaksi. Eipä ole ollut meidän huushollissa telkku auki viimekertaisten formuloiden jälkeen, siis puolitoista viikkoa sitten.
Väliin jotain mielenkiintoista sieltä kyllä tulee, mutta jostain syystä ei vain tule avattua.
Kai sitä saa kiintiön talven aikana täyteen, kesällä on niin paljon muutakin mukavaa.
Janne Holmen taitaa aloittaa heti silloin lauantaiaamuna, 25:s päivä suomalaisten urakan maratonilla.
Muita mainittavia Osakassa tuskin on, siis suomalaisia, kun Tero Pitkämäki jätetään laskuista pois.
Ja jos Franz Gruger ei pääse kilpailemaan, luulenpa, että Suomi saa tyytyä yhteen, korkeintaan kahteen mitaliin.
Tämä on veikkaus, ei ennustus.- Folk**
Saisinko kylmän siiderin,kiitos!
Aletaan olla jo paremmalla puolella tältä päivältä,
tuosssa kolmen tienoilla katsoin parvekkeen mittaria,näytti 33,5 !!
Minulla on tämä pikku ylellisyys,että kerran kuussa käy siivooja.
Tänään kyllä tytöllä hiki virtasi kun imuroi.
Kyllähän vähän lupailtiin viileämpää säätä jo ainakin viikonlopuksi.
Alkaa käydä jo kovasti vaikeaksi tämmöselle astmaselle tämä lämmin.
Perjantaina lähden Tampereelle päin pikkupokia katsomaan. Vanhassa autossa ei ole ilmastointia niin pitää lähteä jo aikaisin aamulla menemään.
Ja nyt nautitaan täällä rantakadun terassilla elokuun illasta.
Heippa terv:folk - Folk**
Folk** kirjoitti:
Saisinko kylmän siiderin,kiitos!
Aletaan olla jo paremmalla puolella tältä päivältä,
tuosssa kolmen tienoilla katsoin parvekkeen mittaria,näytti 33,5 !!
Minulla on tämä pikku ylellisyys,että kerran kuussa käy siivooja.
Tänään kyllä tytöllä hiki virtasi kun imuroi.
Kyllähän vähän lupailtiin viileämpää säätä jo ainakin viikonlopuksi.
Alkaa käydä jo kovasti vaikeaksi tämmöselle astmaselle tämä lämmin.
Perjantaina lähden Tampereelle päin pikkupokia katsomaan. Vanhassa autossa ei ole ilmastointia niin pitää lähteä jo aikaisin aamulla menemään.
Ja nyt nautitaan täällä rantakadun terassilla elokuun illasta.
Heippa terv:folkPs.Menen tietenkin poikia katsomaan,enkä mitään pokia(se on tämä helle!)
- pohpoika
ja nyt sitten enstä oluset saiskohan alekokkia vaihteeksi vai saakohan sitä täällä kotimaassa.
Olipa hikinen päivä vaikka katonalla sisällä olinkin, mutta kun ulkonaki on lämmin niin onhan se sit sisälläkin.
No väliä hälla ei kun sauna lämmitä ja lämmittelemään lauteille lisää kyl se sit siitä lutviutuu.
Koetetaan siskot kestää vielä muutama päivä niin kyl se siitä helpottaa ja onhan ne viikonvaihteessa rapujuhlat tiedossa porissa, et taas on reissu edessä.
- folk
No nyt laitetaan porokahvia tulemaan,joku baarissa kävijä ei porokahvista pitänyt, tuossa vieressä sitten tiputellaan suodatin kahvia.
On vähän viileämpi aamu,yöllä ollut ukkosta ja satanut aika reippaasti kun näkyy olevan lätäköitä.
Tänään on sitten taas toripäivä,täytyyhän sinne mennä,näkee aina tuttuja.
Iltapäivällä tulee kahvivieraita,on pieni merkkipäivä.Minä en näistä merkkipäivistä perusta,mutta serkkuni joka käy aina ei varmaan petä tänäänkään.
Täällä on leipomo,joka on ollut toiminnassa 50v.
Sen valikoimiin on alusta asti kuulunut vaniljakääretorttu,se täytyy mennä hakemaan ja sitten taas muistelemme,kuinka siitä jo nuorena nautiskelimme.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!- KristaTee
Merkkipäiväonnittelut!
Sumuinen ja viileä aamu, vain 14 astetta. Oikeastaan tuntuu ihan hyvältä tämä viileys. Sumua vain saisi olla hiukka vähempi.
Tänään todella pitäisi torilla käydä, jos vaikka tuoretta kalaa löytyisi. Jonkin verran on torille matkaa, mutta yleensä se kannattaa. Siispä sinne!
Porokahvia. Nam. Kiitos folk.
Hyvää päivänjatkoa kaikille. - india
KristaTee kirjoitti:
Merkkipäiväonnittelut!
Sumuinen ja viileä aamu, vain 14 astetta. Oikeastaan tuntuu ihan hyvältä tämä viileys. Sumua vain saisi olla hiukka vähempi.
Tänään todella pitäisi torilla käydä, jos vaikka tuoretta kalaa löytyisi. Jonkin verran on torille matkaa, mutta yleensä se kannattaa. Siispä sinne!
Porokahvia. Nam. Kiitos folk.
Hyvää päivänjatkoa kaikille.Olipa hyvä, että en eilen kuitenkaan laittanut sadettajaa päälle. Nurmikko alkoi olla jo vähän nuuskahtaneen näköinen, mutta onneksi maltoin mieleni. Naapurin mies on varsinainen luonnostaennustaja ja hän väitti, että meillä sataa tänä aamuna ja niinpä tapahtuikin.
Kolme tuntia sadetta yhteen menoon, ensin tunnin verran kaatamalla ja sitten pari tuntia ihanan tuhnuista kesäsadetta.
Nyt paistaa aurinko ja nurmikko kimaltelee kuin olisi miljoonia timantteja ruohon joukossa.
Pyydän naapurin miehen tänne baariin ja tarjoan hänelle kahvit. Jos on jotain makeaa kahvileipää, sitä myös, hän on tavattoman perso makealle.
Muuten ihan mukava mies ;) - OliviaKoo
india kirjoitti:
Olipa hyvä, että en eilen kuitenkaan laittanut sadettajaa päälle. Nurmikko alkoi olla jo vähän nuuskahtaneen näköinen, mutta onneksi maltoin mieleni. Naapurin mies on varsinainen luonnostaennustaja ja hän väitti, että meillä sataa tänä aamuna ja niinpä tapahtuikin.
Kolme tuntia sadetta yhteen menoon, ensin tunnin verran kaatamalla ja sitten pari tuntia ihanan tuhnuista kesäsadetta.
Nyt paistaa aurinko ja nurmikko kimaltelee kuin olisi miljoonia timantteja ruohon joukossa.
Pyydän naapurin miehen tänne baariin ja tarjoan hänelle kahvit. Jos on jotain makeaa kahvileipää, sitä myös, hän on tavattoman perso makealle.
Muuten ihan mukava mies ;)saapuu täältä tervehdys! Miten tämä päivä on näin hujahtanut! Ihan vasta äsken heräilin ja nyt on jo iltapäiväkahvin aika.
Uskomattoman mielenkiintoinen kirja, James Ellroyn Suuri Tyhjyys, enhän minä ole malttanut edes syödä. Koko päivä on mennyt sitä lukiessa. Enpä muista milloin viimeksi olen noin ahmimalla kirjaa lukenut.
Ainoa huono puoli siinä on, että se loppuu, siinä on vain 530 sivua ja minä toivoisin siinä olevan saman verran lisää.
Parvekkeella olen lukenut, sinne ei vielä päivällä paista aurinko suoraan, lepotuolissa on mukava köllötellä.
Missä, missä muut baarilaiset ovat? Kovin näkyy kassakone harvakseen tänään käyneen.
Tulkaas sieltä vaikka iltaka...hville. - Wivi
OliviaKoo kirjoitti:
saapuu täältä tervehdys! Miten tämä päivä on näin hujahtanut! Ihan vasta äsken heräilin ja nyt on jo iltapäiväkahvin aika.
Uskomattoman mielenkiintoinen kirja, James Ellroyn Suuri Tyhjyys, enhän minä ole malttanut edes syödä. Koko päivä on mennyt sitä lukiessa. Enpä muista milloin viimeksi olen noin ahmimalla kirjaa lukenut.
Ainoa huono puoli siinä on, että se loppuu, siinä on vain 530 sivua ja minä toivoisin siinä olevan saman verran lisää.
Parvekkeella olen lukenut, sinne ei vielä päivällä paista aurinko suoraan, lepotuolissa on mukava köllötellä.
Missä, missä muut baarilaiset ovat? Kovin näkyy kassakone harvakseen tänään käyneen.
Tulkaas sieltä vaikka iltaka...hville.Etkö huomaa, nurkkapöydässä olen olutlasin ääressä ja selailen iltapäivälehteä. Hei hei vaan vilkuttelen :)
- nurkkapöydässä
OliviaKoo kirjoitti:
saapuu täältä tervehdys! Miten tämä päivä on näin hujahtanut! Ihan vasta äsken heräilin ja nyt on jo iltapäiväkahvin aika.
Tulkaas sieltä vaikka iltaka...hville.olen minäkin, enkä sano mitään - siiderini juon ja hiippailen tieheni ;)
Palailen joskus! - OliviaKoo
nurkkapöydässä kirjoitti:
olen minäkin, enkä sano mitään - siiderini juon ja hiippailen tieheni ;)
Palailen joskus!sinä ja tuo Wivi harvinaisen hiljaista porukkaa. Ei edes röyhtäisyä ole kuulunut, vaikka tiedän, että sekä olut että siideri aiheuttavat tuon ihastuttavan purkauksen.
Jätä, Wivi, se iltapäivälehti mennessäsi tuohon tiskin kulmalle, minä luen sen sitten. Vai onko sinulla molemmat? Joutaako toinen minulle?
Ottaisin sen, missä on parempi horoskooppi. - Wivi ek
OliviaKoo kirjoitti:
sinä ja tuo Wivi harvinaisen hiljaista porukkaa. Ei edes röyhtäisyä ole kuulunut, vaikka tiedän, että sekä olut että siideri aiheuttavat tuon ihastuttavan purkauksen.
Jätä, Wivi, se iltapäivälehti mennessäsi tuohon tiskin kulmalle, minä luen sen sitten. Vai onko sinulla molemmat? Joutaako toinen minulle?
Ottaisin sen, missä on parempi horoskooppi.silloin kun luetaan. Jätän sinulle tuon Iltalehden, siinä kun lupailtiin rahaa, rakkautta ja menestystä. Onko se tarpeeksi hyvää?
Sitäpaitsi. Olen sivistynyt ihminen, enkä salli mitään purkauksia yleisillä paikoilla.
- marjapensas
Tulin minäkin yhdelle yömyssylle, sitä nyt sitten taas joutuu tämmöinen kiireinen rämpimään sivukadulle,
no mikäs siinä seura kelpaa ja tarjoilu pelaa.
Se lumumba maistuisi, sen taidan ottaa, kun iski eilen tämä vietävän flunssatauti.
Taitaa olla merisairauden jälkimaininkeja, kun pari päivää jälkeen iskee;(
"Hyvää ötyä" kaikille, nukkukaa hyvin, huomenna otetaan maljat Elviksen muistoksi, nyyhh- india
On kyllä ihan liian aikaista alkaa ottaa maljaa edes kenenkään muistolle, mutta teen sen siitä huolimatta.
Kohotan lasini Elvikselle, jonka kuolemasta tulee tänään kuluneeksi 30 vuotta.
Rockin Kuningas on kuollut, mutta rock elää ja Kuningas elää musiikissa ja muistoissa.
Pohjanmaan kautta!
Minä tarjoan sampanjat kaikille, kohottakaa maljanne, kun täällä piipahdatte.
Minä laitan Elviksen levyn soimaan.
- OliviaKoo
Näin sanottiin meillä maakuntaradiossa tänä aamuna. Täytyy sitten ottaa kaikki ilo irti siitä. Aion olla kyllä läkähdyksiin asti auringossa tänään, vaikka lämpöhalvauksenkin uhalla.
Kohta ne ovat nämä upeat kesäpäivät taas muisto vain.
Minä kyllä lupasin lämpimiä säitä syyskuun puoliväliin asti ja aion pitää lupaukseni.
Välillä voi vähän viiletä, mutta ei lämpö kokonaan karkaa, pehmenee vain paremmin siedettäväksi heillekin, jotka lomien jälkeen palailevat töihin.
Niin, tänään on tosiaan Elviksen kuolinpäivä. Se on yksi niitä päiviä, joita muistelee, että missäs minä olinkaan, kun kuulin Elviksen kuolemasta. Kuin myös J F Kennedyn.
Minä en ole koskaan ollut mikään Elvis-fani, mutta kuuntelen kyllä mielelläni hänen musiikkiaan. Varsinkin ballaadit ovat mieleeni. Ja rockia kun kuuntelen muutenkin, niin kyllä Elviskin myös siinä kategoriassa menee.
No, Anka ohi ei mene missään muodossa.
Illalla aion lähteä tyttököörissä pelaamaan Aliasta, hauskaa seurapeliä. Luultavasti muutama viinilasillinenkin tulee otettua.
Niin, se malja. Eläköön Elvis!- paulie
Aamu-uutisissa tosiaan sanottiin, että tänään on Elviksen kuolinpäivä, 30 vuotta siitä on.
Muistan hyvin sen päivän 16.8.1977.
Olin opiskelemassa ja siihen kuuluvassa työharjoittelussa Suomen Turussa.
Asuin harjoitteluajan sisareni perheessä ja heräsin aamulla kovaan itkukohtaukseen, joka kuului keittiön puolelta.
Säikähdin mahdottomasti ja ryntäsin keittiöön ja siellä sisareni istui korva kiinni radiossa, kahvikuppi maahan pudonneena ja kakistelee, että Elvis on kuollut!!
Tuntien sisareni erittäin hyvin, en ollenkaan ihmetellyt moista reaktiota.
Jo lapsena ja nuorena tyttönä hän oli vankkumaton Elviksen ihailija ja kun perheessä sattui olemaan toinen fani, joka kannatti ehdottomasti Paul Ankaa, siinä ei yhteenotoilta joskus vältytty - siis silloin vuosia sitten.
Joten siskon kanssa keitimme uudet kahvit ja muistelimme lämmöllä Elvistä, suurta Kuningasta. Laitoimme levyn soimaan ja taisinpa myöhästyä työharjoittelusta sinä aamuna.
Onko teillä itsekullakin millaisia muistoja siitä päivästä, kun Elvis hyvästeli tämän maailman?
Ollaan Elviksestä mitä mieltä tahansa, hänen laulunsa elävät ikuisesti. Näin ajattelen. - KristaTee
Uskon, Olivia, lupaukseesi. Ei kesä vielä ohi ole, ei ainakaan täällä meilläpäin. Hieman tuulee, mutta aurinko paistaa ja lämpöä on 26 astetta.
Hetkeksi jään kuuntelemaan Elvistä. Häneen ei koskaan kyllästy. Kuningas mikä kuningas. Lasin kohotan hänen kunniakseen. Limua. Eläköön Elvis! - marjapensas ek
KristaTee kirjoitti:
Uskon, Olivia, lupaukseesi. Ei kesä vielä ohi ole, ei ainakaan täällä meilläpäin. Hieman tuulee, mutta aurinko paistaa ja lämpöä on 26 astetta.
Hetkeksi jään kuuntelemaan Elvistä. Häneen ei koskaan kyllästy. Kuningas mikä kuningas. Lasin kohotan hänen kunniakseen. Limua. Eläköön Elvis!Pilvistä on ja satelikin vähän, mutta lämmintä riittää 22 astetta.
Jep, Elvis on kuolematon, ainakin minulle
Malja kuninkaalle. - OliviaKoo
paulie kirjoitti:
Aamu-uutisissa tosiaan sanottiin, että tänään on Elviksen kuolinpäivä, 30 vuotta siitä on.
Muistan hyvin sen päivän 16.8.1977.
Olin opiskelemassa ja siihen kuuluvassa työharjoittelussa Suomen Turussa.
Asuin harjoitteluajan sisareni perheessä ja heräsin aamulla kovaan itkukohtaukseen, joka kuului keittiön puolelta.
Säikähdin mahdottomasti ja ryntäsin keittiöön ja siellä sisareni istui korva kiinni radiossa, kahvikuppi maahan pudonneena ja kakistelee, että Elvis on kuollut!!
Tuntien sisareni erittäin hyvin, en ollenkaan ihmetellyt moista reaktiota.
Jo lapsena ja nuorena tyttönä hän oli vankkumaton Elviksen ihailija ja kun perheessä sattui olemaan toinen fani, joka kannatti ehdottomasti Paul Ankaa, siinä ei yhteenotoilta joskus vältytty - siis silloin vuosia sitten.
Joten siskon kanssa keitimme uudet kahvit ja muistelimme lämmöllä Elvistä, suurta Kuningasta. Laitoimme levyn soimaan ja taisinpa myöhästyä työharjoittelusta sinä aamuna.
Onko teillä itsekullakin millaisia muistoja siitä päivästä, kun Elvis hyvästeli tämän maailman?
Ollaan Elviksestä mitä mieltä tahansa, hänen laulunsa elävät ikuisesti. Näin ajattelen.Jonkinlaisessa emännän ominaisuudessa toivottelen teidät tervetulleeksi baariin. India on jo vilahdellut siellä täällä, mutta paulie on aivan uusi tuttavuus.
Tervetuloa teille molemmille ja ottakaa toinen talon laskuun. Toivottavasti piipahdatte useamminkin.
(Tuossa on, paulie, ranta aivan vieressä, jos kuuma tulee ja haluat uimaan. India on jo tainnutkin tutustua poreammeeseen.) - OliviaKoo
OliviaKoo kirjoitti:
Jonkinlaisessa emännän ominaisuudessa toivottelen teidät tervetulleeksi baariin. India on jo vilahdellut siellä täällä, mutta paulie on aivan uusi tuttavuus.
Tervetuloa teille molemmille ja ottakaa toinen talon laskuun. Toivottavasti piipahdatte useamminkin.
(Tuossa on, paulie, ranta aivan vieressä, jos kuuma tulee ja haluat uimaan. India on jo tainnutkin tutustua poreammeeseen.)Tuoppa, paulie, se sisaresi myös tänne asiakkaaksi. Saamme oikean Paul Anka-fan clubin. Ennestään meitä hullaantuneita on marjapensas ja minä.
Olimme molemmat Porin Jazzeilla Ankaa katsomassa ja sen jälkeen viikon onnellisessa shokissa :D. - marjapensas ek
OliviaKoo kirjoitti:
Tuoppa, paulie, se sisaresi myös tänne asiakkaaksi. Saamme oikean Paul Anka-fan clubin. Ennestään meitä hullaantuneita on marjapensas ja minä.
Olimme molemmat Porin Jazzeilla Ankaa katsomassa ja sen jälkeen viikon onnellisessa shokissa :D.tainnut hyvä Olivia viikko riittää;))
Ilmoittaudun Paul Anka fun-club,in jäseneksi, maksoi mitä maksoi.
Kuuluin muuten Elvis fun clubiin aikoinaan, perustetaan tänne sekin, voimme ihailla molempia:D
Mutta tänään on Elviksen muistopäivä, joten ajattelin jatkaa Indian levyn jälkeen Elviksen
kappaleella "Can´t help falling in love".
Kiitos India shamppanjasta:)) - paulie
OliviaKoo kirjoitti:
Jonkinlaisessa emännän ominaisuudessa toivottelen teidät tervetulleeksi baariin. India on jo vilahdellut siellä täällä, mutta paulie on aivan uusi tuttavuus.
(Tuossa on, paulie, ranta aivan vieressä, jos kuuma tulee ja haluat uimaan. India on jo tainnutkin tutustua poreammeeseen.)baarin emännälle kutsusta saapua baarin vakituisemmaksikin asiakkaaksi.Mielelläni täällä piipahdan aina silloin, tällöin.
Olen pitkään seurannut ketjua ja nauttinut monista upeista kannanotoista asiaan, kuin asiaan.
Se tässä tuntuu olevan hyvä juttu, että saa olla oma itsensä omine ajatuksineen ja mielipiteineen.
Pidän siitä, että asioista keskustellaan, ollaan eri mieltä ja välillä vähän väitelläänkin...
Mutta nyt , sateisena aamuna, pulahdan tuohon rantaveteen, ihanaan viileyteen ja sitten tulen nauttimaan cappuzinon tuohon terassille. Toivottavasti saan seuraakin.
Voiko muuten terassilla istua uimapuvussa??
Helteet on ohi ja ilma on niin syksyinen kuin olla ja voi. Lämmintä on vielä 19astetta, mutta muuten sää muuttui tosi äkkiä. Aamupäivä oli vielä ihan kaunista.
Nyt myrskää ja sataa ja on pimeää, aivan kuin syksyllä.
Minua se ei haittaa lainkaan, päinvastoin. Jospa vähän tulisi jotain tehtyäkin, kun ei ole niin kuuma.
Paistoin jopa lettujakin (plättejä täkäläisittäin).
Syökää ja nauttikaa niitä kera mansikkahillon, olkaa hyvä!- KristaTee
niin tätä. Mihinkään ei pääse. On palvelu suljettu ja vaikka mitä verukkeita. Eivätkö ne ikinä saa tätä kuntoon? Ihan vihaksi pistää.
- marjapensas
hiphurraa jes jes se tulee;)))
Älkää nyt luulko, että sekoilen, tai sekoan ainakin ensi launtaina, jymyuutinen,
ELVIS TULEE ensi lauantaina mahtavilla konsertti kiertueillaan ilahduttamaan meitä:))))
Yle teema kello kahdeksan illalla, VAUTSI ja iso jotain, että jaksan odottaa.
Ja eikun kunnon rocki soimaan, saanko esitellä?
ELVIS ja "Hound dog"- OliviaKoo
kuin kurvailemalla oman galleriani kautta.
Katsomme siis Elvistä lauantaina.
Tämä paska, suoraan sanottuna, siis Suomi24, ei enää toimi kuin kaartaen väärän tien kautta.
Sääli.
Kuinka kauan enää jaksamme, ennenkuin siirrymme paremmin toimivaan palvelimeen.
Etsintä alkaa...
- OliviaKoo
Onko täällä yhtään viileämpää? Ei taida olla.
Tulin kuitenkin juuri baarin allasosastolta ottamaan vielä yhdet pienet.
Yömyssyn.
Enää ei passaa mennä uimaan, kun ei ole valoja rannalla eivätkä kynttilälyhdyt valaise tarpeeksi.
Makoisia unia.
Tammikuussa näitä lämpimiä kaivataan. No, teistä muista en tiedä, mutta minä ainakin tiedän kaipaavani. - folk
Sateista aamua pitkästä aikaa.
Toisaalta kiva,raikastaa ilmaa,kyllä se kesä vielä jatkuu.
Tänään käännän pienen auton kotteroni keulan Tampereelle päin.
Muutaman päivän siellä oleskelen,tytär on tilannut sunnuntaiksi jonkun lounasristeilyn,siellä on esiintymässä joku puolalainen jatz laulajatar,minä nimittäin pidän jatsista (taitaa olla väärin kirjotettu,älkää välittäkö)
Toivottavasti se ei sitten sunnuntaina sada.
Parasta aikaa sataa kaatamalla,sinne se on vaan sekaan työnnyttävä.
Hyvää viikonloppua kaikille!- KristaTee
Kas, kas. Tänne pääsee taas. Kyllä meni illalla herneitä nenuun, yritti mitä kautta tahansa, niin ovi oli ja pysyi kiinni.
Kiireesti kahvit juon ja sitten pitää mennä lattamaan sitä sun tätä piiloon. Viikonlopuksi tulee pieni mies, 7 vee, kylään ja kaikki irtonainen on raivattava pois. Muuten aivan ihanaa, että tulee, mutta tuo tuhoamisvietti hieman arveluttaa.
Hyvää päivänjatkoa. No niin, nyt sitten saa lukea niita iltaisia viestejä. Mahtoiko olla täällä vielä vaikeampaa kuin muilla palstoilla, ainakin niissä oli näkyvissä illalla lähetettyjä viestejä enemmän, vai onko nämä pitkät ketjut vaikeammin aukeavia.
Oli miten oli, pyttymäistä se ainakin ja näyttää aina huonommaksi menevän.
Sitten säätiedoitus. Sataa ja paistaa, nyt paistaa.
Yö oli lämmin, 17astetta, vaikka muuten oli tuulista ja synkkää. Tämä on ihan siedettävää ilmaa.
Hyvää matkaa Folk, ajelehan varovasti, jos on niitä kovia sadekuuroja ja muutenkin!- marjapensas
Sateista ja synkkää 17 astetta, tulee siivouspäivä, hyvä niin tuppaakin jo nuo villakoirat hyppimään silmille:)
Porokahvia varmaan löytyy, kun olet ensimmäisenä ehtinyt kahvinkeittoon?
Hyvää matkaa ja toivotaan sinne auringonpaistetta.
Olivialle toivomus; voisitko järjestää lauantaiksi oikein ison television tuohon tiskille?
Mukavaa päivää kaikille:)) - Wivi ek
marjapensas kirjoitti:
Sateista ja synkkää 17 astetta, tulee siivouspäivä, hyvä niin tuppaakin jo nuo villakoirat hyppimään silmille:)
Porokahvia varmaan löytyy, kun olet ensimmäisenä ehtinyt kahvinkeittoon?
Hyvää matkaa ja toivotaan sinne auringonpaistetta.
Olivialle toivomus; voisitko järjestää lauantaiksi oikein ison television tuohon tiskille?
Mukavaa päivää kaikille:))Joo, sen telkun voisi järjestää ja samalla suuret kaiuttimet, että saadaan musiikilla viimesen päälle tunnelmaa baariin. Hyvä idea MP.
Vihdoinkin ihana ilma. Vettä sataa, on tuulista ja lämmintä noin 19 astetta. Kiitos luonto. Viileä ilmavirta käy ikkunasta suoraan, tuntuu erittäin hyvälle (hui, tirsku tuli).
Saanko kupillisen kahvia ja crossantin. - OliviaKoo
Wivi ek kirjoitti:
Joo, sen telkun voisi järjestää ja samalla suuret kaiuttimet, että saadaan musiikilla viimesen päälle tunnelmaa baariin. Hyvä idea MP.
Vihdoinkin ihana ilma. Vettä sataa, on tuulista ja lämmintä noin 19 astetta. Kiitos luonto. Viileä ilmavirta käy ikkunasta suoraan, tuntuu erittäin hyvälle (hui, tirsku tuli).
Saanko kupillisen kahvia ja crossantin.Oikein iso, monta metriä kertaa monta metriä ja sellaiset volyymit päälle, että koko kaupunginosa kuulee, miten Elvis rokkaa.
Baari tarjoaa purtavat, erilaisia pikkusuolaisia janon yltymiseksi...
Paikkojen varaukset alkavat tänään iltapäivällä, tasan noin kello kolme.
Ja mukana saa jammailla niin paljon kuin sielu sitää. Ja laulaa. Nostetaan tunnelma kattoon. - marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
Oikein iso, monta metriä kertaa monta metriä ja sellaiset volyymit päälle, että koko kaupunginosa kuulee, miten Elvis rokkaa.
Baari tarjoaa purtavat, erilaisia pikkusuolaisia janon yltymiseksi...
Paikkojen varaukset alkavat tänään iltapäivällä, tasan noin kello kolme.
Ja mukana saa jammailla niin paljon kuin sielu sitää. Ja laulaa. Nostetaan tunnelma kattoon.ihana emäntä ajattelee aina asiakkaiden parasta:))
Uskokaa tai älkää, kun sain siirrettyä villakoirat imurinpussiin, niin pilvet väistyivät auringon tieltä.
Nyt lähden ulos kirja kädessä nautiskelemaan:)))
- india
Loistavaa! Tosi hieno ajatus.
Lähdenkin tästä heti jonottamaan hyvän istumapaikan saadakseni.
It´s now or never!- pohpoika
käy laatuun, poris paistaa aurinko ja tuulee aika reippaasti.
Nyt vaan täytyy valmistautua rapujuhliin saas nähdä sit mikä olo huomenna onko ripulia rapulia rallaa.
Täytyypä ottaa nyt sitten vaikka rommitoti alkuunsa niin jospa se siitä sitten.
Olivian arvontaan vilkkuu tuolla yläreunassa aina silloin tällöin.
Oletko Olivia tutustunut tähän nimikkolehteesi?
Jos minä saan sanoa mielipiteeni ja sanon kuitenkin, niin meikämantalle siinä ei ole kerrassaan mitään.
Vivan tilasin heti toisesta numerosta lähtien ja se tulee luettua melkein kannesta kanteen.
Et-lehden tilauksen lopetin silloin.
Onko täällä muuten ristikoiden ja sudukoiden ratkojia?
Minä olen ikäni ollut niihin hurahtanut - isän perintöä. Silloin alussa oli vain sanaristikoita ja sitten tulivat kuvaristikot, nythän niitä on vaikka mitä.- OliviaKoo
enkä aio. Minä en lue naistenlehtiä. Minulle tulee Kotivinkki, tilasin sellaisen määräaikaistarjouksen, joka loppuu kohta.
En aio jatkaa tilausta.
Viime syksynä, kun täytin 60, sisareni tilasivat minulle piloillaan ET:n, sekin loppuu varmaan näihin aikoihin, enkä jää kaipaamaan.
Minä luen mieluummin kirjoja kuin lehtiä.
Voi hemmetti, tulikin noista lehdistä mieleeni eilinen, kun sain puhelun joltain lehdenmyyjältä. Niin oli nopeasanainen, että oli jo ehtinyt kaiken muun löpisemisen jälkeen kertoa "aivan mahtavasta" Me Naiset-tarjouksesta, ennenkuin minä ehdin sanoa yhtään mitään.
Kun myyjä vähän veti henkeä, minä ilmoitin, että en lue naistenlehtiä, toivotin hyvää päivänjatkoa ja olin jo sulkemassa puhelinta, kun kuulin vielä kysymyksen:"Luetteko siis miestenlehtiä..."
En ehtinyt enää vastata.
Jossain vaiheessa olin tosi innokas ristikkojen täyttäjä. Minulle jopa tuli vuoden verran joku ristikkolehti, en enää muista, mikä.
Kaikkein eniten pidän siitä ristikkomallista, jossa on yksi kuva keskellä, kirjaimet numeroitu ja annettu yksi tai kaksi vihjekirjainta. Mikähän senkin nimi nyt taas olikaan..?
Sudokua en ole koskaan edes yrittänyt ratkoa, se on niin hirvittävän monimutkaisen tuntuinen. Minä kunnioitan suuresti heitä, jotka ratkovat sudokuja, minä en siihen pysty. En osaa, enkä takuulla koskaan opikaan. OliviaKoo kirjoitti:
enkä aio. Minä en lue naistenlehtiä. Minulle tulee Kotivinkki, tilasin sellaisen määräaikaistarjouksen, joka loppuu kohta.
En aio jatkaa tilausta.
Viime syksynä, kun täytin 60, sisareni tilasivat minulle piloillaan ET:n, sekin loppuu varmaan näihin aikoihin, enkä jää kaipaamaan.
Minä luen mieluummin kirjoja kuin lehtiä.
Voi hemmetti, tulikin noista lehdistä mieleeni eilinen, kun sain puhelun joltain lehdenmyyjältä. Niin oli nopeasanainen, että oli jo ehtinyt kaiken muun löpisemisen jälkeen kertoa "aivan mahtavasta" Me Naiset-tarjouksesta, ennenkuin minä ehdin sanoa yhtään mitään.
Kun myyjä vähän veti henkeä, minä ilmoitin, että en lue naistenlehtiä, toivotin hyvää päivänjatkoa ja olin jo sulkemassa puhelinta, kun kuulin vielä kysymyksen:"Luetteko siis miestenlehtiä..."
En ehtinyt enää vastata.
Jossain vaiheessa olin tosi innokas ristikkojen täyttäjä. Minulle jopa tuli vuoden verran joku ristikkolehti, en enää muista, mikä.
Kaikkein eniten pidän siitä ristikkomallista, jossa on yksi kuva keskellä, kirjaimet numeroitu ja annettu yksi tai kaksi vihjekirjainta. Mikähän senkin nimi nyt taas olikaan..?
Sudokua en ole koskaan edes yrittänyt ratkoa, se on niin hirvittävän monimutkaisen tuntuinen. Minä kunnioitan suuresti heitä, jotka ratkovat sudokuja, minä en siihen pysty. En osaa, enkä takuulla koskaan opikaan.mitä suuremmalla mielihyvällä vastaan kunnioituksesi, ratkon nimittäin sudokuitakin, kaikkein vaikeimmat ei aukea, mutta yritys on hyvä kymppi.
Tarkoitit varmaan sillä ristikolla kryptoa?
Mua ei ne joskus kiinnostanut, mutta nyt menee melkein kaikenlaiset ristikot,paitsi Seuran ja Avun kuvaristikot ovat niin helppoja, että ei paljon viitsi ratkoa.
Ei meille kaikkia lehtiä tule, Seura on tilattu ja Apu tulee "kierrätyksestä".
Tämäkin oli joskus aihe, joka oli tabu.- paulie
Tellastiina kirjoitti:
mitä suuremmalla mielihyvällä vastaan kunnioituksesi, ratkon nimittäin sudokuitakin, kaikkein vaikeimmat ei aukea, mutta yritys on hyvä kymppi.
Tarkoitit varmaan sillä ristikolla kryptoa?
Mua ei ne joskus kiinnostanut, mutta nyt menee melkein kaikenlaiset ristikot,paitsi Seuran ja Avun kuvaristikot ovat niin helppoja, että ei paljon viitsi ratkoa.
Ei meille kaikkia lehtiä tule, Seura on tilattu ja Apu tulee "kierrätyksestä".
Tämäkin oli joskus aihe, joka oli tabu.on minulla myös, nimittäin ristikkojen täyttö.
Tykkään niistä ihan tavallisista, en ollenkaan niistä, joissa kuva keskellä ja pitää arvailla...
Sudokua olen muutaman kerran aloitellut ( 5-6 ) ja siihen se on jäänyt, liekö älykkyyteni liian matala moiseen. Kunnioitan suorastaan sudoku-ihmisiä. Yksi työkaverini on aivan hulluna niihin ja on yrittänyt kovasti opettaa, mutta minulla ei liene tarpeeksi kiinnostusta asiaan.
Mutta nyt, kun " Pystiksessä " ollaan tilaan kaikille paikalla olijoille sen, mitä itse kukin haluaa nauttia. Tämä johtuu ihan siitä, että tänään oli viimeinen lomapäiväni ja maanantaina arki jälleen koittaa.
Huomisillaksi olen kutsunut muutamia ystäviäni loman lopettajaisiin luokseni ja siitä sitten kohti syksyä etenemme.
Olen itse enemmmän syksy - kuin kesäihminen, ja ajatus, että kuulaat syysillat ovat edessä, saa minut hyvälle tuulelle.
Kohottakaamme malja ( melkein ) menneelle kesälle. - marjapensas
paulie kirjoitti:
on minulla myös, nimittäin ristikkojen täyttö.
Tykkään niistä ihan tavallisista, en ollenkaan niistä, joissa kuva keskellä ja pitää arvailla...
Sudokua olen muutaman kerran aloitellut ( 5-6 ) ja siihen se on jäänyt, liekö älykkyyteni liian matala moiseen. Kunnioitan suorastaan sudoku-ihmisiä. Yksi työkaverini on aivan hulluna niihin ja on yrittänyt kovasti opettaa, mutta minulla ei liene tarpeeksi kiinnostusta asiaan.
Mutta nyt, kun " Pystiksessä " ollaan tilaan kaikille paikalla olijoille sen, mitä itse kukin haluaa nauttia. Tämä johtuu ihan siitä, että tänään oli viimeinen lomapäiväni ja maanantaina arki jälleen koittaa.
Huomisillaksi olen kutsunut muutamia ystäviäni loman lopettajaisiin luokseni ja siitä sitten kohti syksyä etenemme.
Olen itse enemmmän syksy - kuin kesäihminen, ja ajatus, että kuulaat syysillat ovat edessä, saa minut hyvälle tuulelle.
Kohottakaamme malja ( melkein ) menneelle kesälle.Tavalliset ristikot ja kuvaristikot saa aivosolut toimimaan, voi että pitää joskus miettiä, mutta periksi ei voi antaa:)
No huomisen illan ohjelman emäntä on luvannut suurella screenillä ja otin onkeen ohjelman, joten piiitkäään saamme nautiskella.
Toivottavasti pikkusuolaista purtavaa löytyy ja hanat on auki?
Ohjelman aikataulu iloksemme;))
http://www.yle.fi/teema/lauantai/id13561.html
- KristaTee
Nyt on o syksyn tuntua ilmassa. Nyyh, kesä tule takaisin! Ulkona on 12 astetta ja hämähäkinseitit valkoisina kasteesta. Aurinko paistaa ja taivas on syksynsininen. Ei vielä syksyä. Vielä on kesää jäljellä.
Porokahvit keitin ja menen tuonne terassille juomaan. Ei tuule ollenkaan ja jos menee aurinkoon istumaan, tarkenee hyvin.
Mukavaa lauantaita kaikille.- nikito*
Lueskelin noita eilisiä juttuja, joissa ristikko ja sudoku taitajat keskusteli. Itsehän olen koukussa sudokuihin.
Mutta kuuleppas Krista Tee, kun satuttiin näin kaksin paikalle. Kovin minua kiinnostaa, kun mainitsit joskus siitä Mahjong pelistä.
Yritin sitä netistä katsella ja tulostin ohjeitakin, mutta eikös se ole nelinpeli? Mites sitä voisi yksin pelata? Pelaatko netissä, vai onko sinulla kortit?
Netissähän minulla on aina Spider auki ja olen kuin noita-akka, käyn välillä katsomassa mukamas asioita, josko menee tasan tai ei. Nyt menisi tasan, kun "kyselisi", onko syksy tulossa, mutta kauppaan menostani se peli ei tiedä mitään.
Tämä on siis korvannut sen vanhan pasianssin.
Huomenta vain uusille tulijoille ja Olivia saisi tehdä muuton, voisimme pakata tavarat valmiiksi. - KristaTee
nikito* kirjoitti:
Lueskelin noita eilisiä juttuja, joissa ristikko ja sudoku taitajat keskusteli. Itsehän olen koukussa sudokuihin.
Mutta kuuleppas Krista Tee, kun satuttiin näin kaksin paikalle. Kovin minua kiinnostaa, kun mainitsit joskus siitä Mahjong pelistä.
Yritin sitä netistä katsella ja tulostin ohjeitakin, mutta eikös se ole nelinpeli? Mites sitä voisi yksin pelata? Pelaatko netissä, vai onko sinulla kortit?
Netissähän minulla on aina Spider auki ja olen kuin noita-akka, käyn välillä katsomassa mukamas asioita, josko menee tasan tai ei. Nyt menisi tasan, kun "kyselisi", onko syksy tulossa, mutta kauppaan menostani se peli ei tiedä mitään.
Huomenta vain uusille tulijoille ja Olivia saisi tehdä muuton, voisimme pakata tavarat valmiiksi.Ei se nelinpeli ole. Ihan yksin sitä voi pelata. Ärsyttävän hauska peli. Kokeile ihmeessä.
Sudoku kuuluu myös suosikkeihini. Luulin jopa olevani hyvä, mutta kun katselin mitä muut olivat saaneet aikaan, totesin etten ole. En päässyt edes 2000 parhaan joukkoon. - OliviaKoo
nikito* kirjoitti:
Huomenta vain uusille tulijoille ja Olivia saisi tehdä muuton, voisimme pakata tavarat valmiiksi.Minäpä tässä ihan ensimmäiseksi annan nikitolle osoitteen, jossa käyn itse silloin tällöin pelaamassa. Se on yksinpeli ja siinä on monta vaikeusastetta. Minä pelaan enimmäkseen Towersia, se on easy, eli ei nyt kaikkein helpoin, mutta helpommasta päästä.
Olen kokeillut myös seuraavaa vaikeusastetta, mutta en tykkää ollenkään ruudun visuaalisesta ilmeestä.
Tässä osoite, jolle pääsee suoraan pelaamaan:
http://www. mbnet.fi/pelihalli/pelaanyt/aly/lauta/mahjongg/
Ihanko totta, että pitäisi muuttaa?
Jos ei nyt kuitenkaan vielä tänään, on Elvis-ilta ja kaikki kamata alkavat olla paikallaan. Hankala niitä on nyt lähteä siirtämään. Kaikki paikatkin ovat jo varatut.
Katsotaanko vaikka huomenna uudelleen, miten on?
Minulla on muuten DVD:llä Elvis Presley Forever, sitä tulee joskus katseltua pelkän nostalgian vuoksi. - OliviaKoo
OliviaKoo kirjoitti:
Minäpä tässä ihan ensimmäiseksi annan nikitolle osoitteen, jossa käyn itse silloin tällöin pelaamassa. Se on yksinpeli ja siinä on monta vaikeusastetta. Minä pelaan enimmäkseen Towersia, se on easy, eli ei nyt kaikkein helpoin, mutta helpommasta päästä.
Olen kokeillut myös seuraavaa vaikeusastetta, mutta en tykkää ollenkään ruudun visuaalisesta ilmeestä.
Tässä osoite, jolle pääsee suoraan pelaamaan:
http://www. mbnet.fi/pelihalli/pelaanyt/aly/lauta/mahjongg/
Ihanko totta, että pitäisi muuttaa?
Jos ei nyt kuitenkaan vielä tänään, on Elvis-ilta ja kaikki kamata alkavat olla paikallaan. Hankala niitä on nyt lähteä siirtämään. Kaikki paikatkin ovat jo varatut.
Katsotaanko vaikka huomenna uudelleen, miten on?
Minulla on muuten DVD:llä Elvis Presley Forever, sitä tulee joskus katseltua pelkän nostalgian vuoksi.Yksi välilyönti liikaa ja osoite ei toimi lainkaan. Laitan uudelleen ja jos ei vieläkään toimi, on siinä tietysti taas joku välilyönti väärässä paikassa.
http://www.mbnet.fi/pelihalli/pelaanyt/aly/lauta/mahjongg/
Jokohan onnistui...? nikito* kirjoitti:
Huomenta vain uusille tulijoille ja Olivia saisi tehdä muuton, voisimme pakata tavarat valmiiksi.Täällä vielä yksi Mahjongiin hurahtanut.
Onhan niitä versioita täällä useita, kun vain googletat. Eivät neuvoneet enempää sinua, joten parittain vaan poistetaan niitä kuvioita.
En tiedä, voisiko ne saada aina läpi, mulla ainakin käy niin aika harvoin, eikä muuta kuin uusiksi ja siinä se aika menee.
Sudokuita en ole paljon täällä pelannut.
Älypää on myös tälläisen kilpailuhullun mielijuttuja, vaikka itse en merkillinen älypää olekkaan.
- OliviaKoo
Elvis-iltamme lähenee. Aloitamme klo 19.00 yhteislaulu-karaokella. Laulamme tietysti vain ja ainoastaan Elviksen kappaleita. Minulla on kasetti valmiina.
Tellastiina jakaa ovella kaikille tulijoille Elvis-T-paitoja, joissa on Elviksen nimikirjoitus. Ihka aito, tietysti.
Talo tarjoaa tervetuliaisshampanjat Elviksen kuvilla koristelluista shampanjalaseista.
Lasit saa myöskin muistoksi illasta, kuten paidatkin.
Klo 20.00 alkaen baarissa oltava täysi hiljaisuus. Teemailta alkaa tuolloin. Jokainen varatkoon pöytäänsä tarpeeksi juotavaa ja purtavaa. Sivupöydillä marjapensaan paistamia kitaran muotoisia pikkuleipiä ja lihapasteijoita.
Tunteenpurkaukset ovat tietenkin sallittuja, samoin kätten taputus laulujen tahtiin ja jammailu. Muuten toivon, että esim. yksityisasioista ei illan ohjelman aikana keskustella, se voi häiritä toisten antautumista tunteelle.
Nenäliinoja, joissa on joka kulmassa Elviksen kuva, on vapaasti saatavilla etummaisella baaritiskillä. Nekin saa illan jälkeen omakseen.
Ei kannata muuten samaan nenäliinaan itkeä ja turistaa nenäänsä, ei ainakaan, jos aikoo liinoja kauemman aikaa säilyttää.
Turistusnenäliinat ovat baaritiskin toisella laidalla ja niiden kulmissa on George DablJuu Bushin kuvia.
Toivotan kaikki tervetulleeksi Elvis-teemailtaan.
Tarkempi ohjelma löytyy marjapensaan linkistä.
Viva El Elvis!- paulie
etten voi osallistua iltaanne, koska olen kutsunut omia ystäviäni lomanlopetusta juhlistamaan.
Kiitos kuitenkin Olivialle, joka todella olet nähnyt vaivaa, että ilta olisi täydellinen, ja sitähän uskon sen olevan.
Luulen, että Teema-kanava on meilläkin ainakin osan iltaa auki,niin että tunnelmaan pääsemme.
Nautinnollista iltaa teille kaikille. - marjapensas
Voi mahoton., kun ei ole päivän töistä tullut mitään, johtuen siitä,että illan tapahtuma vie ajatukset.
toin nyt kuitenkin nämä pikkuleivät, jotka olen syvän tunteen vallassa leiponut.
Onpa Olivia laittanut täällä koreaksi, ja on oikealla alalla, sen kyllä huomaa organisaatiokyvystä.
Nyt lähden tälläytymään fiiniksi iltaa varten:)
Heips. Mitä muuta olet ajatellut toimenkuvaani?
Olenks mä niinku potrsari kans samalla?
Vai päästetäänks kaikki sisälle ikään ja kuntoon katsomatta?
Tähän asti kun on ollut aina ja kaikille avoimet ovet, niin onko tämä nyt joku privaattihomma.
Vähän siihen tyyliin kuin tällä Björn Wahlroosilla, kun siellä Joensuun kartanossa Halikossa oli eilen ne rapujuhlat ja Silvia ja Kalle Kustaakin olivat siellä vieraina. Pitääkö meidänkin hommata poliisivartio, jos vaikka riistäytyy liian riehakkaksi koko bileet.
Vai riittääkö meidän oma sheriffimme?
Ajattelin vaan, että jos Silvia ja Kalle Kustaa ovat vielä Suomessa, jos vaikka tulevat hekin Pystikseen jatkoille.
Asiasta toiseen! Mihin on kadonnut meidän etevä ja pätevä baarimikko? Nyt jos koskaan sitä tarvittaisiin. Ei kai ne äidit ja isoäidit taas
ole tulleet rasitteeksi, sitten tänne vaan koko konkkarokka.
Kyselen sitten lisää neuvoja, jos tulee uskonpuute!- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
Mitä muuta olet ajatellut toimenkuvaani?
Olenks mä niinku potrsari kans samalla?
Vai päästetäänks kaikki sisälle ikään ja kuntoon katsomatta?
Tähän asti kun on ollut aina ja kaikille avoimet ovet, niin onko tämä nyt joku privaattihomma.
Vähän siihen tyyliin kuin tällä Björn Wahlroosilla, kun siellä Joensuun kartanossa Halikossa oli eilen ne rapujuhlat ja Silvia ja Kalle Kustaakin olivat siellä vieraina. Pitääkö meidänkin hommata poliisivartio, jos vaikka riistäytyy liian riehakkaksi koko bileet.
Vai riittääkö meidän oma sheriffimme?
Ajattelin vaan, että jos Silvia ja Kalle Kustaa ovat vielä Suomessa, jos vaikka tulevat hekin Pystikseen jatkoille.
Asiasta toiseen! Mihin on kadonnut meidän etevä ja pätevä baarimikko? Nyt jos koskaan sitä tarvittaisiin. Ei kai ne äidit ja isoäidit taas
ole tulleet rasitteeksi, sitten tänne vaan koko konkkarokka.
Kyselen sitten lisää neuvoja, jos tulee uskonpuute!Kyllä sinä siitä selviät, jos kuka, mutta katsokkin, ettei se Pedro vain tule rääkkymään morsionsa kanssa,
emäntä kun vaatii täydellistä hiljaisuutta klo. 20, reikä reikä alkaen:)) marjapensas kirjoitti:
Kyllä sinä siitä selviät, jos kuka, mutta katsokkin, ettei se Pedro vain tule rääkkymään morsionsa kanssa,
emäntä kun vaatii täydellistä hiljaisuutta klo. 20, reikä reikä alkaen:))taitavat olla Ellakaisan matkassa - ei ole aikoihin näkynyt ei kuulunut!
- india
Ihanaa! Minä kävin kyllä jo ostamassa iltapuvun tätä juhlatilaisuutta varten, mutta jääköön toiseen kertaan, jos kerran sellainen koreus on tarjolla.
Meikkiä ei kai sitten kannata kovin huolellisesti tehdä, jos aikoo itkeä pirauttaa jossain vaiheessa. Ja minä kyllä otan nenäliinoja useamman kappaleen, vaikka en itkisikään. On niitä sen verran harvoin tarjolla.
Voi, miten minua jännittää jo nyt. Illasta tulee varmasti upea.
PS. Keitä nämä Pedro ja Donna ovat? Häiriköitä? Ei-toivottuja vieraita? india kirjoitti:
Ihanaa! Minä kävin kyllä jo ostamassa iltapuvun tätä juhlatilaisuutta varten, mutta jääköön toiseen kertaan, jos kerran sellainen koreus on tarjolla.
Meikkiä ei kai sitten kannata kovin huolellisesti tehdä, jos aikoo itkeä pirauttaa jossain vaiheessa. Ja minä kyllä otan nenäliinoja useamman kappaleen, vaikka en itkisikään. On niitä sen verran harvoin tarjolla.
Voi, miten minua jännittää jo nyt. Illasta tulee varmasti upea.
PS. Keitä nämä Pedro ja Donna ovat? Häiriköitä? Ei-toivottuja vieraita?Huomaa, että olet uusi Pystiksessä.
Pedro ja Donna ovat papukaijoja ja ovat kadonneet tuntemattomalla tavalla.
Pedro-raukka joutui jo kerran kovia kokemaan, sitten löytyi sille morsian ja nyt ovat molemmat kadonneet.- india
Tellastiina kirjoitti:
Huomaa, että olet uusi Pystiksessä.
Pedro ja Donna ovat papukaijoja ja ovat kadonneet tuntemattomalla tavalla.
Pedro-raukka joutui jo kerran kovia kokemaan, sitten löytyi sille morsian ja nyt ovat molemmat kadonneet.Jopas nyt jotakin. Onpa täällä huumorintajuista ja mielikuvitusrikasta porukkaa. Täytyy kai lukea vanhoja ketjuja, että ymmärtää edes jotain.
Että oikein papukaijoja...hahhaaaaahahhhhaaaa! india kirjoitti:
Jopas nyt jotakin. Onpa täällä huumorintajuista ja mielikuvitusrikasta porukkaa. Täytyy kai lukea vanhoja ketjuja, että ymmärtää edes jotain.
Että oikein papukaijoja...hahhaaaaahahhhhaaaa!Voi olla että saat sieltä makeat naurut toisenkin kerran.
Aika hulvatonta on meno toisinaan ollut, nyt onkin ollut vähän vaisumpaa - toivotaan, että syksyä kohti piristyy.- KristaTee
india kirjoitti:
Jopas nyt jotakin. Onpa täällä huumorintajuista ja mielikuvitusrikasta porukkaa. Täytyy kai lukea vanhoja ketjuja, että ymmärtää edes jotain.
Että oikein papukaijoja...hahhaaaaahahhhhaaaa!Lue ihmeessä. Sen jälkeen et enää hämmästele mitään. Jos satut näkemään mieron tiellä olevat papukaijat, kerro heille, että saavat vielä olla hetken hukassa. Pitkän hetken.
Kädet on täynnä täällä, mutta Elvis-iltaa en jätä. Onhan paitoja vielä? - marjapensas
joka ilmoittautuu karaokeen, ottakaa kasa duble juuta, sillä itku tulee, kun korvatulpat jätitte kotiin;)))
That's All Right Mama. sekä It's Now Or Never. Kyllä on Olivian nootit menneet perille, niin on hiljaista. Katsoin minäkin sen Cadillakkijutun - olisipa silloin osunut siihen paikkaan, kun niitä jaettiin.
En muista tästä Elviksen lahjoitusvimmasta mistään lukeneeni, mutta niinhän siinä sanottiinkin, ettei Elvis halunnut lahjoituksiaan julkisuuteen.
Mulle oli tämä Elviksen anteliaisuus aivan uusi puoli hänessä.
Silvia ja Kalle-Kustaa ovat tainneet jo mennä Ruotsiin, kun ei näkynyt.
Paidat on jaettu ja minä poistun takavasemmalle häiritsemästä.
Mukavaa loppuiltaa ja hyvää yötä!
- marjapensas ek
Huippaa,, oli niin mahtava ohjelma, ettei edes meikä joka on iltauninen ole vielä nukkumassa.
Tuoppi unilääkettä ja lasku, niin lähden unten maille uneksimaan nuoruuden rakkaudesta,
arvatkaa kuka?
No hän joka lauloi ”One night with you”, mutta turhaan odottelen, phyyääh;( Kerran minäkin ensimmäisenä liikkeellä!
Kaikki ovat siis katsoneet Elvistä aamuöihin, paitsi minä. Jäinköhän paljosta paitsi?
Eilisiltainen ukkonen kiersi kaukaisena jyrinänä
meidät ja nyt on kaunis sunnuntai tulossa.
En taida viitsiä porokahveita keittää, laitan Mocca Masterin päälle ja siinä kahvit tippumaan.
Alkuun, kun tuli nämä keittimet, en tykännyt niiden kahvista, haluan kahvini kuumana.
Nyt ainakin Mocca Masterilla saa kohtalaisen kuumaa kahvia.
Joskus harvoin, kun on vieraita enemmän keitän kattilassa porokahvit ja kyllä se porokahvi parhaalta maistuu.
Lokoisat pyhän vietot kaikille!- OliviaKoo
En jaksanut enää katsoa Tämä on Elvis, vaan laitoin sen tallennukseen. Comeback-pätkä oli entuudestaan tuttu, sehän oli jo ainakin kerran esitetty ja osa siitä on DVD:lläni.
Viva las Vegasin muistin nähneeni myös jo kertaalleen.
Tänään aion sitten herkutella tallentamani. Toivottavasti siinä on uusia, ennennäkemättömiä juttuja. Päätellen ainakin marjapensaan hurmiosta, se on katsomisen arvoinen.
Sanonpa silti, että (minun mielestäni) ei Elvis ole vieläkään millään osa-alueella Paul Ankaa päihittänyt.
Tänään tulee kaunis päivä. Aurinko paistaa ja eilinen kova tuuli on tyyntynyt. Sadekuuroja on kyllä luvattu, mutta ne ovat aina niin oikukkaita, että sadan metrin päässä saattaa sataa, meillä ei.
Tosi on kuitenkin, että minua jo eilenillalla paleli ja nyt, kun sisälämpötila on enää 22 astetta, piti laittaa sukat jalkaan :D.
Paulie ja Wivi ainakin aloittavat sitten ansiotyön huomenna. Hyvää loman jälkeistä työviikkoa toivottelen ja paahtakaakin kunnolla, kukas meitä eläkeläisiä muuten elättäisi, ellette juuri te, työssäkäyvät.
Nyt tuli paha, antakee armooooo!!! - paulie
OliviaKoo kirjoitti:
En jaksanut enää katsoa Tämä on Elvis, vaan laitoin sen tallennukseen. Comeback-pätkä oli entuudestaan tuttu, sehän oli jo ainakin kerran esitetty ja osa siitä on DVD:lläni.
Tänään aion sitten herkutella tallentamani. Toivottavasti siinä on uusia, ennennäkemättömiä juttuja. Päätellen ainakin marjapensaan hurmiosta, se on katsomisen arvoinen.
Sanonpa silti, että (minun mielestäni) ei Elvis ole vieläkään millään osa-alueella Paul Ankaa päihittänyt.
Tänään tulee kaunis päivä. Aurinko paistaa ja eilinen kova tuuli on tyyntynyt. Sadekuuroja on kyllä luvattu, mutta ne ovat aina niin oikukkaita, että sadan metrin päässä saattaa sataa, meillä ei.
Tosi on kuitenkin, että minua jo eilenillalla paleli ja nyt, kun sisälämpötila on enää 22 astetta, piti laittaa sukat jalkaan :D.
Paulie ja Wivi ainakin aloittavat sitten ansiotyön huomenna. Hyvää loman jälkeistä työviikkoa toivottelen ja paahtakaakin kunnolla, kukas meitä eläkeläisiä muuten elättäisi, ellette juuri te, työssäkäyvät.
Nyt tuli paha, antakee armooooo!!!Työputki alkaa huomenna ja siitä sitten kohti syksyä ja seuraavaa lomaa...
Sitähän se usein on jo tällä " vanhemmalla " iällä.
Toisaalta on ihan mukavakin lähteä työhön, minulla on hyvä työyhteisö ja loistavat työkaverit.
Eilen illalla vieraani lähtivät pois siten, että ehdin hiukan katsoa sitä Viva las Vegasin loppuosaa ja sitten sen herkun siihen perään.
Nukkumaan menin joskus kolmen pintaan ja aamulla ennen seitsemää olin jo kahvin keitossa.
Olen tämän kirjoittajakolleegion ehkä nuoremmasta päästä, työvuosia on vielä vajaa kymmenen. Toivottavasti saan kuitenkin käyttää tätä kanavaa, tämä tuntuu omalta...
Kävin tuossa jo aamu-uinnillakin ja nyt ottaisin
kahvia. Onko itsepalvelu vai odotanko sitä jonkun minulle tarjoilevan.
Kiva paikka tälläinen yhteinen tila, " Pystis " - KristaTee
Vieläkin Elviksen lumoissa olen. Toivoin näkeväni hänestä unta, mutta niin ei käynyt. Ilmeisesti. En ainakaan muista.
Jaa, huomenta piti sanomani. Kaunis aamupäivä. Hieman kirpeää on, 11 astetta kun heräsin ja nyt 17. Mutta aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta.
Kahvit hörppäsen. Hyvää kahvia onkin. Ja sitten lenkille lapsenlapsen ja koiran kanssa. Metsään menemme katsomaan, josko sieniä olisi.
Hyvää sunnuntaita kaikille. - OliviaKoo
paulie kirjoitti:
Työputki alkaa huomenna ja siitä sitten kohti syksyä ja seuraavaa lomaa...
Sitähän se usein on jo tällä " vanhemmalla " iällä.
Toisaalta on ihan mukavakin lähteä työhön, minulla on hyvä työyhteisö ja loistavat työkaverit.
Eilen illalla vieraani lähtivät pois siten, että ehdin hiukan katsoa sitä Viva las Vegasin loppuosaa ja sitten sen herkun siihen perään.
Nukkumaan menin joskus kolmen pintaan ja aamulla ennen seitsemää olin jo kahvin keitossa.
Olen tämän kirjoittajakolleegion ehkä nuoremmasta päästä, työvuosia on vielä vajaa kymmenen. Toivottavasti saan kuitenkin käyttää tätä kanavaa, tämä tuntuu omalta...
Kävin tuossa jo aamu-uinnillakin ja nyt ottaisin
kahvia. Onko itsepalvelu vai odotanko sitä jonkun minulle tarjoilevan.
Kiva paikka tälläinen yhteinen tila, " Pystis "on hanavastaava, mutta luulen, että muissa asioissa täytyy itse palvella itseään.
Joka ensimmäiseksi Pystiksen oven avaa, laittaa kahvin tulemaan ja avaa kassakoneen.
Rahat saa itse laittaa kassakoneeseen. Ja kahvin kanssa nautittava kahvileipävalikoima on vertaansa vailla.
Kuten koko juomavarastokin. Meillä oli hyvä baarimikko, Ellakaisa, mutta sai jostain syystä tarpeekseen ja häipyi vieden talon molemmat papukaijat, Pedron ja morsiamensa Donnan, mukanaan.
Rikosilmoitus on tehty, vaikka kukaan ei niitä rääkyjiä enää takaisin haluakaan. Mutta kysymyksessä on kidnappaus ja se on ainakin sakon paikka. Ja me olemme lainkuuliaisia kansalaisia.
Me maksamme kyllä sakot, jos Ellakaisa lupaa pitää mokomat molisijat. - nikito*
OliviaKoo kirjoitti:
on hanavastaava, mutta luulen, että muissa asioissa täytyy itse palvella itseään.
Joka ensimmäiseksi Pystiksen oven avaa, laittaa kahvin tulemaan ja avaa kassakoneen.
Rahat saa itse laittaa kassakoneeseen. Ja kahvin kanssa nautittava kahvileipävalikoima on vertaansa vailla.
Kuten koko juomavarastokin. Meillä oli hyvä baarimikko, Ellakaisa, mutta sai jostain syystä tarpeekseen ja häipyi vieden talon molemmat papukaijat, Pedron ja morsiamensa Donnan, mukanaan.
Rikosilmoitus on tehty, vaikka kukaan ei niitä rääkyjiä enää takaisin haluakaan. Mutta kysymyksessä on kidnappaus ja se on ainakin sakon paikka. Ja me olemme lainkuuliaisia kansalaisia.
Me maksamme kyllä sakot, jos Ellakaisa lupaa pitää mokomat molisijat.Tuosta papukaijan rikosilmoituksesta tuli taas mieleeni kauhuskenaario perjantailta.
Minähän olen se jalkavaivainen polo ja kävin juuri perjantaina paikallisessa sairaalassa kuvauttamassa ja sidotuttamassa jalkani uudestaan.
Kun illalla noin klo 21(puolisokea kun olen)kävin laittamaan textaria tyttärelleni, tuli sieltä textiviesi jotenkin näin.
Ensin tietysti oikea nimeni isolla. Jalka ei parane. Pitää naulata. Tilaa heti aika T:pereen polille. Nyt on KIIRE. Sitten olikohan se jotenkin, soita heti äidille..tai jotain äidistä. Äitini on kuollut.
Arvatkaa vain pelästyinkö. Soitin heti omaan sairaalaan. Sieltä ei tiedetty mitään asiasta, muuta kuin se, mitä tiesin itsekkin, siis varvas luutuu. Soitin tyttärelleni, joka ei tiennyt asiasta höikkösenpöläystä. En kuulu edes mitenkään T:reen hoitopiiriin missään tapauksessa.
Arvatkaa, menikö ilta ja koko yö pilalle. Kännykkä ei näytä numeroa, eikä soittoaikaa.
Kuka raakimus viitsii tuollaista pilaa tehdä. Itse en kyllä keksi. Tekisi mieli todellakin tehdä rikosilmoitus. - Wivi ek
OliviaKoo kirjoitti:
Nyt tuli paha, antakee armooooo!!!Kiitoksia vaan työnaloitustoivotuksista! Hyvin muistettu!
Ihan mukava on mennä kolmen viikon jälkeen, mutta jo päivän, parin jälkeen tuntuu ettei lomaa ole ollutkaan. Niin äkkiä sitä menee asioihin taas mukaan.
Paulielle myös kivaa alkavaa työviikkoa ja -syksyä. Teille muille toivotan leppoisia päiviä edelleen, olkaa vaan ihan hyvällä omallatunnolla vapailla, olette ne ansainneet.
Tuosta eilisestä Elviksen illasta sen verran pitää sanoa, että en ole mitenkään erityinen fanittaja. Katsoin kyllä Cadillac-ohjelman, mutta kun FST5:llä alkoi se Paul Newman-elokuva, käänsin sitten sinne. Sekään ei ollut kaksinen, vähän petyin.
Pääkadulla on niin kova miestenvaihto menossa, etten ole aikaisemmin tänne kerennyt kurkatakkaan, mutta parempi myöhään...
- marjapensas
Se alkoi uusi viikko taas ja uudet kujeet, saas näkee, mitä se tuo tullessaan. Ei ainakaan lottovoittoa, kun äsken tarkistin kupongin(;
Minä taidan nyt laittaa kahvit moccamasterilla, kun porokahvia en osaa enää keittää.
Eilen oli mahtava kesäpäivä, asteita 22 ja pilviä on kierrellyt tuolla auringon ympärillä,
muttei peittona, vaikka sadetta luvattiin, niin että pitkät nenät meteorologille;))
Käväisin eilen metsässä hakemassa pari litraa kanttarelleja, pihvien kaveriksi
ja puolukat alkaa olla punaisia huomasin.
Ensimmäisen pienen yöhallan jälkeen taidan käväistä nappaamassa talteen, sen mitä tarvitaan.
On se puolukkahillo poikaa kaalikääryleiden, lihapullien ja vaikka minkä lihan kyytipoikana, nami;)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.
ps, Wiville ja paulielle työniloa:)- KristaTee
Ei pilven pilveä taivaalla. Kylmä hieman on, puoli seitsemältä vain 8 astetta.
Kanttarelleja? Ei niitä vain täällä ole. Sappitatteja riittää joka lähtöön, ihan talon nurkallakin kasvaa.
Mukavaa päivänjatkoa! - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Ei pilven pilveä taivaalla. Kylmä hieman on, puoli seitsemältä vain 8 astetta.
Kanttarelleja? Ei niitä vain täällä ole. Sappitatteja riittää joka lähtöön, ihan talon nurkallakin kasvaa.
Mukavaa päivänjatkoa!Ihanan mukavan tuntuinen kesäpäivä tämäkin, vaikka aurinko onkin välillä pilvessä ollut. Lämmintä kuitenkin edelleen yli 20 astetta ja sehän (meille) sopii.
Minä kävin taas hakemassa kuorman kirjoja, edelliset tulikin luettua nopsaan. Niin siinä käy, kun on mielenkiintoista luettavaa. Nyt otin ihan toisentyyppisiä, saas nähdä, ovatko yhtä mukaansatempaavia.
Yhtä tuossa päivällä jo aloittelin, kun tuli puhelinsoitto ja sen jälkeen päiväkahvivieras.
Huomasin pääkadulta, että Pellekin on tullut takaisin kesälaitumelta. Siinä on yksi syksyn tulon merkki, kun ihmiset palailevat kesäpaikoiltaan ns. "normaaliin" päiväjärjestykseen. Koulujen alkaminen on tietysti yksi merkki sekin.
Aikoinaan, kun me kävimme koulua, alkoi syyslukukausi syyskuussa ja kyllä silloin tuntui, että kesä oli ohi.
Tosin lämpimiä syyspäiviä riitti vielä pitkälle syyskuulle.
Nyt, kun koulut lakavat jo elokuussa, ei tunnu lainkaan samalta, siis että syksy olisi alkanut.
Ja, kuen jo viime talvena huomasimme, ei paljon kalenteriin kannata katsoa vuodenaikaa miettiessään, vielä tammikuussa ainakin meillä satoi vettä melkein joka päivä ja pysyvä lumi tuli vasta helmikuussa.
Säätiedotuksetkin harvoin nykyään pitävät paikkansa. Parhaiten saa säätilan selville menemällä itse ulos katsastamaan, millaista on.
- KristaTee
Olipa taas eilen lähes mahdoton mihinkään päästä. Milloin oli jo viestinsä lähettänyt, milloin palvelu oli suljettu. Kääk, sanon minä.
No, joka tapauksessa nyt pääsi.
Kaunis on aamu, mutta viileä. Asteita on 9. Onneksi ei tuule.
Siinä varmaan tärkeimmät, ei pulppua runosuoni aamulla.
Hyvää päivänjatkoa.Kyllä nyt vetää kaikki ankeeksi!
Pystyn ovet ovat iltakaudet lukossa ja etusivun hupiketjua aletaan ajaa alas - voi sanonko mikä!
Sheriffiäkin kaivattiin, hengissä näkyy olevan, mutta eipä ole siihen ketjuun puuttunut.
Paljon pahempaa ovat nämä ketjussa mukana olleet ehdokkaat saaneet kokea kuin meidän hylkäämisemme on.
Onko se kateutta vai mitä, jos meillä on hauskaa?- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Kyllä nyt vetää kaikki ankeeksi!
Pystyn ovet ovat iltakaudet lukossa ja etusivun hupiketjua aletaan ajaa alas - voi sanonko mikä!
Sheriffiäkin kaivattiin, hengissä näkyy olevan, mutta eipä ole siihen ketjuun puuttunut.
Paljon pahempaa ovat nämä ketjussa mukana olleet ehdokkaat saaneet kokea kuin meidän hylkäämisemme on.
Onko se kateutta vai mitä, jos meillä on hauskaa?Päivä on jo puolessa, ei voi enää toivottaa huomenta.
Kävin vippasemassa pyykit narulle, kyllä on taas hieno ilma, sellainen lämmin ja pehmeä.
Ulos on varmaan lähdettävä, puutarhaa penkomaan. Aina siellä jotain tekemistä löytyy, jos ei muuta, niin revin irti rikkaruohoja ja istutan niitä uuteen paikkaan.
Vielä ei ole syksytöiden aika, vaikka niin jo syyhyttää näppejä alkaa siirrellä kukkia paikasta A paikkaan B.
Ihan sama juttu kuin keväällä, kun paljon muuta tekemistä ei ole.
Kauanpa "vaihtoketju" saikin olla rauhassa, ennenkuin marmatus alkoi.
Mutta niinhän se on melkein missä tahansa asiassa, jos ei itsellä ole hauskaa, ei muillakaan saa olla.
Ja sanomistahan löytyy vaikka tikunnenästä.
Muistuu mieleen se vanha vitsi, kun vapaapalokuntalaiset ehtivät sammuttaa tulipalon ennenkuin palopäällikkö ehti paikalle ja kun ei muuten harmistustaan voinut tuoda julki, sanoi palon olevan väärin sammutetun.
Että pääsi jotenkin nälvimään.
Kateutta se on, Tellastiin, kateutta. Vaikka itse pääsisi siihen hauskuuteen mukaan, jos haluaisi ja leikkimieltä riittäisi. - Pelle1Peloton
OliviaKoo kirjoitti:
Päivä on jo puolessa, ei voi enää toivottaa huomenta.
Kävin vippasemassa pyykit narulle, kyllä on taas hieno ilma, sellainen lämmin ja pehmeä.
Ulos on varmaan lähdettävä, puutarhaa penkomaan. Aina siellä jotain tekemistä löytyy, jos ei muuta, niin revin irti rikkaruohoja ja istutan niitä uuteen paikkaan.
Vielä ei ole syksytöiden aika, vaikka niin jo syyhyttää näppejä alkaa siirrellä kukkia paikasta A paikkaan B.
Ihan sama juttu kuin keväällä, kun paljon muuta tekemistä ei ole.
Kauanpa "vaihtoketju" saikin olla rauhassa, ennenkuin marmatus alkoi.
Mutta niinhän se on melkein missä tahansa asiassa, jos ei itsellä ole hauskaa, ei muillakaan saa olla.
Ja sanomistahan löytyy vaikka tikunnenästä.
Muistuu mieleen se vanha vitsi, kun vapaapalokuntalaiset ehtivät sammuttaa tulipalon ennenkuin palopäällikkö ehti paikalle ja kun ei muuten harmistustaan voinut tuoda julki, sanoi palon olevan väärin sammutetun.
Että pääsi jotenkin nälvimään.
Kateutta se on, Tellastiin, kateutta. Vaikka itse pääsisi siihen hauskuuteen mukaan, jos haluaisi ja leikkimieltä riittäisi.Tervehdys Sinulle Olivia, nyt, kun tapaan ihan tuorena palstalla. Sinulle myös Tellastiina, parhaat tervehdykset.
Juhannusperunakapan saatuasi, Olivia, lausuit toivomuksen myös porkkanoiden saamiseksi sitten syksymmällä.
Nyt tarkastin viljelykset ja näyttäisi porkkanaa tulevan viittä vaille pirusti. Miten iso sähköpostilootas on? Mahtuuko säkillinen?
Itse raastan porkkanat suoraan maalta "tehoraastimella" pakasterasioihin. Onpa mehukasta ja raikasta talvella pistellä poskeen.
Mitäs tuosta, hupinne teilläkin, vaikkapa tämä leikkimielinen ukkojen valinta. Ei siinä mitään pahaa tietenkään ole.
Ihan kaikista mihistä se vain ei tunnu hauskalta. Mutta voivathan he pysyä poissa.
Terveisin ja tarkkaile postiasi. Pelle - OliviaKoo
Pelle1Peloton kirjoitti:
Tervehdys Sinulle Olivia, nyt, kun tapaan ihan tuorena palstalla. Sinulle myös Tellastiina, parhaat tervehdykset.
Juhannusperunakapan saatuasi, Olivia, lausuit toivomuksen myös porkkanoiden saamiseksi sitten syksymmällä.
Nyt tarkastin viljelykset ja näyttäisi porkkanaa tulevan viittä vaille pirusti. Miten iso sähköpostilootas on? Mahtuuko säkillinen?
Itse raastan porkkanat suoraan maalta "tehoraastimella" pakasterasioihin. Onpa mehukasta ja raikasta talvella pistellä poskeen.
Mitäs tuosta, hupinne teilläkin, vaikkapa tämä leikkimielinen ukkojen valinta. Ei siinä mitään pahaa tietenkään ole.
Ihan kaikista mihistä se vain ei tunnu hauskalta. Mutta voivathan he pysyä poissa.
Terveisin ja tarkkaile postiasi. PelleKiitos, Pelle, tarjouksestasi. Otan mielihyvin vastaan porkkanoita. Tyhjensin postilootani ihan sinua ( porkkanoita) varten kaikesta joutavanpäiväisestä, kuten rakkauskirjeistä ja odotan porkkanalähetystä.
Perunat olivatkin todella maukkaita. Sinäpä et taida keinolannotteita käyttää ollenkaan, vaan lannoitat juurekset kuten minä kukkani, puhumalla niille p...aa. Siitä ne tykkäävät.
Äläkä pane pahaksesi tuota etusivun kierrätysleikkiä. Kunhan höperehditään, erään entisen? palstalaisen termiä käyttääkseni.
Ollaan ainakin muusta pahanteosta sillä aikaa pois.
Moista vilskettä ketjuissa ei pitkään aikaan olekaan näkynyt.
Sitäpaitsi, voithan sinä laittaa vastaavan ketjun, kierrättäkää siinä naisia. Yksi juttu vain, palstan miehiä ei ole kierrätetty, enempi ovat olleet kierrätyksessä pelkän lehdessä olleen kuvan tai muun vastaavan julkisuuden kautta.
Mukavaa, kun olet palannut!
- OliviaKoo
että huomenna tulee kuluneeksi neljä vuotta siitä, kun liityin tämän yhteisön jäseneksi. Niin se vaan aika rientää, voi sentään.
Kaikenlaista on matkan varrella ollut, niin hyvää kuin huonoakin, mutta päällimmäisenä tunteena tuo mukava kuitenkin voittaa.
Tänne kaikki huomenna kakkukahville, minä tarjoan.- KristaTee
piti jo aamulla onnitella suuren päiväsi johdosta, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Siis: PALJON ONNEA JA MONEN MONTA VUOTTA VIELÄ SEURASSAMME!
Kaakkua kiitos, iso pala.
Hassua muuten, pidin itseäni konkarina täällä, vaan enpäs olekaan, vihreä olen minä. - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
piti jo aamulla onnitella suuren päiväsi johdosta, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Siis: PALJON ONNEA JA MONEN MONTA VUOTTA VIELÄ SEURASSAMME!
Kaakkua kiitos, iso pala.
Hassua muuten, pidin itseäni konkarina täällä, vaan enpäs olekaan, vihreä olen minä.Tässä tulee kunnon suklaakakku baaritiskin nurkalle. Leipomo sen on tehnyt, en minä olisi itse tohtinut tällaisena juhlapäivänä alkaa pykäämään kakkua, pilalle se olisi mennyt kuitenkin. Tullut likilaskuinen tai valunut reunojen yli uuniin. Kakkupohja, siis, tarkoitan.
Kaikki leivonnaiset ja melkein mikä tahansa uunissa paistettava onnistuu takuuvarmasti, jos se sutaistaan tuosta noin vain, puolihuolimattomasti, mutta annas olla, kun ryhdyt sitä varta vasten veivaamaan ja parastasi panet, on kuolinisku jo siinä vaiheessa annettu.
Nolona todistan edellämainitun. Ajattelin, että en puhu enkä pukahda koko asiasta yhtään mitään, kun niin sillä pullistelin, mutta kerronpa kuitenkin.
Oli kuulkaa niin huonoa se kaalilaatikko, jonka tuliaisiksi reissullani vein, että vieläkin hävettää. Emäntä laittoi hetikohta toisen vuoan uuniin lämmintä ruokaa saadaksemme (ja päästäkseen itse herkuttelemaan), mutta kyllä oli paha pettymys se kaalilaatikko.
Vetistä ja mautonta.
Muut yrittivät kohteliaasti kehua, mutta minä sanoin suoraan, että en ole elämänpäivänäni syönyt näin huonoa ruokaa. Vessanpöntöstä joutaa alas.
En millään ymmärtänyt, mikä siinä oli vikana (paitsi liian vähän suolaa minun makuuni), ennenkuin tulin kotiin ja tajusin, että olin laittanut laatikkoon pitkäjyväriisiä! Kuvitelkaa!
Kyllä kaalilaatikkoon (minun mielestäni) pitää laittaa puuroriisiä, vain siten kaikki neste jaksaa imeytyä kunnolla. Melkein kuusi tuntia minä sitä miedolla lämmöllä hauduttelin ja lopputulos oli pelkkää vetistä kaalimössöä.
Minä häpesin, häpesin ja häpeän vieläkin. Melkein itku pääsi, vaikka enemmän se taisi kyllä olla kolaus ylpeydelle ja siis itsesääliä.
Ottakaas nyt kakkua, se on pelkkää pelkokaloria alusta loppuun asti ja juuri siksi niin syntisen hyvää. Olen itse maistanut.
Kynttilät puhalsin jo.
Kun seuraavan kerran kakkua syö(dää)n, pitäisi tehdä/hankkia viidenkymmenen munan kakku, jotta saisi kaikki kynttilät mahtumaan. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Tässä tulee kunnon suklaakakku baaritiskin nurkalle. Leipomo sen on tehnyt, en minä olisi itse tohtinut tällaisena juhlapäivänä alkaa pykäämään kakkua, pilalle se olisi mennyt kuitenkin. Tullut likilaskuinen tai valunut reunojen yli uuniin. Kakkupohja, siis, tarkoitan.
Kaikki leivonnaiset ja melkein mikä tahansa uunissa paistettava onnistuu takuuvarmasti, jos se sutaistaan tuosta noin vain, puolihuolimattomasti, mutta annas olla, kun ryhdyt sitä varta vasten veivaamaan ja parastasi panet, on kuolinisku jo siinä vaiheessa annettu.
Nolona todistan edellämainitun. Ajattelin, että en puhu enkä pukahda koko asiasta yhtään mitään, kun niin sillä pullistelin, mutta kerronpa kuitenkin.
Oli kuulkaa niin huonoa se kaalilaatikko, jonka tuliaisiksi reissullani vein, että vieläkin hävettää. Emäntä laittoi hetikohta toisen vuoan uuniin lämmintä ruokaa saadaksemme (ja päästäkseen itse herkuttelemaan), mutta kyllä oli paha pettymys se kaalilaatikko.
Vetistä ja mautonta.
Muut yrittivät kohteliaasti kehua, mutta minä sanoin suoraan, että en ole elämänpäivänäni syönyt näin huonoa ruokaa. Vessanpöntöstä joutaa alas.
En millään ymmärtänyt, mikä siinä oli vikana (paitsi liian vähän suolaa minun makuuni), ennenkuin tulin kotiin ja tajusin, että olin laittanut laatikkoon pitkäjyväriisiä! Kuvitelkaa!
Kyllä kaalilaatikkoon (minun mielestäni) pitää laittaa puuroriisiä, vain siten kaikki neste jaksaa imeytyä kunnolla. Melkein kuusi tuntia minä sitä miedolla lämmöllä hauduttelin ja lopputulos oli pelkkää vetistä kaalimössöä.
Minä häpesin, häpesin ja häpeän vieläkin. Melkein itku pääsi, vaikka enemmän se taisi kyllä olla kolaus ylpeydelle ja siis itsesääliä.
Ottakaas nyt kakkua, se on pelkkää pelkokaloria alusta loppuun asti ja juuri siksi niin syntisen hyvää. Olen itse maistanut.
Kynttilät puhalsin jo.
Kun seuraavan kerran kakkua syö(dää)n, pitäisi tehdä/hankkia viidenkymmenen munan kakku, jotta saisi kaikki kynttilät mahtumaan.ikkasta. Kerrankos sitä sattuu. Tämä kakku ainakin on niin hyvää, etten ollenkaan usko leipurin sen tehneen. Itse olet väsännyt. Nam. Ja kaloreista viis. Elämä ilman kaloreita on tylsää.
OliviaKoo kirjoitti:
Tässä tulee kunnon suklaakakku baaritiskin nurkalle. Leipomo sen on tehnyt, en minä olisi itse tohtinut tällaisena juhlapäivänä alkaa pykäämään kakkua, pilalle se olisi mennyt kuitenkin. Tullut likilaskuinen tai valunut reunojen yli uuniin. Kakkupohja, siis, tarkoitan.
Vetistä ja mautonta.
Kynttilät puhalsin jo.
Kun seuraavan kerran kakkua syö(dää)n, pitäisi tehdä/hankkia viidenkymmenen munan kakku, jotta saisi kaikki kynttilät mahtumaan.Pääsin sentään sisälle, kun aikani rynkytin!
Ei asia lainka parane valittamisesta, mutta valitan kuitenkin - aina vain menee hitaammaksi ja joka armas ilta viestit viipyy herra ties missä.
Siispä kakku ja kuohuva kelpaisi, kiitos!
Piristystä päivään jo on tullut muutenkin - kiitos siitäkin!
Se on kyllä taivahan tosi, kun yrittää jotain parempaa tehdä, niin pipariksi menee.
Ei tarvitse kuin pullaan laittaa vähän enemmän voita ja sokeria, niin johan lonkat (pitkot)
leviää ja irvistelee.
Toivotan hyvää jatkoa palstoilla ja kiittelen vielä trahteerauksista!
Tellastiina vaikenee, hyvää yötä!
- KristaTee
Huomenta. Pilvistä, lämmintä ja ehkä on satanut, ehkä ei. Sademittarissa ei ole mitään, mutta maa on sen näköinen kuin olisi satanut. Tai sitten on kastetta runsain mitoin.
Mieli tekisi motkottaa, vaan enpäs sitä tee. Ähäpäs. Miettikää sitä.
Mukavaa päivänjatkoa itsekullekin.- Tellastiina*
Säätila samanlainen kuin Krisselläkin, paitsi uhkaavia pilviä alkaa nousta taivaalle.
On nykyään aamuisin niin vähän kävijöitä, että ei kannata keittää kahvia, sitten vasta kun se kaakkukin tänne ilmestyy, on kahvien paikka.
Kyllä on Krisse fiksu, ei motkota, vaikka mieli tekisi ja minä kun annan aina tulla tuutin täydeltä ja sitten vasta ajattelen, mitä tuli sanottua! - KristaTee
Tellastiina* kirjoitti:
Säätila samanlainen kuin Krisselläkin, paitsi uhkaavia pilviä alkaa nousta taivaalle.
On nykyään aamuisin niin vähän kävijöitä, että ei kannata keittää kahvia, sitten vasta kun se kaakkukin tänne ilmestyy, on kahvien paikka.
Kyllä on Krisse fiksu, ei motkota, vaikka mieli tekisi ja minä kun annan aina tulla tuutin täydeltä ja sitten vasta ajattelen, mitä tuli sanottua!fiksuudesta. Eiköhän ole parempi antaa tulla tuutin täydeltä, ei jää kaivertamaan. Tekisin sen, jos se taito olisi. Mutta aina kun on suu täynnä pahoja sanoja, pläjäytyy jarrut päälle.
- OliviaKoo
Ihan totta, piti vastaamaani siihen tekstiviestiviestiisi:), mutta unohdin ja muistin nyt vasta, kun huomasin kirjoituksesi etusivulla.
Minä olen kerran saanut myös oudon tekstiviestin. En enää muista, mitä kaikkea juttua siinä oli, mutta lopussa pyydettiin kertomaan terveisiä minulle ihan tuntemattomille henkilöille.
Silloin tajusin, että viesti oli tullut väärään numeroon.
En muista, oliko siinä lähettäjän numero näkyvissä, luultavasti ei ollut, koska olisin varmasti muuten lähettänyt paluuviestin, että tulipa vikaosoitteeseen.
Näitä sattuu. Aikoinaan soiteltiin lankapuhelimella vahingossa vääriin numeroihin, nythän numerot ovat tallennettuina puhelimen muistiin, mutta jospa sinä saitkin sellaisen viestin, jonka vastaanottajan numeroa ei ollut muistissa ja kyllähän se niin on, että ei tarvitse heittää kuin yhdellä numerolla, niin pieleen menee.
Minä muistan, että kerran kun myöhästyttiin junasta kaksi minuuttia, ukko huusi kuin olisimme myöhästyneet kaksi tuntia.
Pienestä on moni asia kiinni.- folk
Terveisiä Tampereen seudulta.
Ehdin kotiin juuri ennen ukkosmyrskyä,oli kyllä mahtava ukkonen.
Sinne se häipyi sitten varmaan Oliviaa hätyyttämään.
Kiva,että kekkereille pääsin heti tänne Pystikseen,oikein suklaakakkua tarjolla.
Onnittelut Olivialle,niin se vaan aika vierähtää.
Varmaan täältä saa kuohuvaakin,sopisi niin hyvin suklaakakun kyytipojaksi.
Ihanaa oli taas olla pikkukavereiden kanssa muutama päivä.Ennen talvikelejä on taas mentävä. - OliviaKoo
folk kirjoitti:
Terveisiä Tampereen seudulta.
Ehdin kotiin juuri ennen ukkosmyrskyä,oli kyllä mahtava ukkonen.
Sinne se häipyi sitten varmaan Oliviaa hätyyttämään.
Kiva,että kekkereille pääsin heti tänne Pystikseen,oikein suklaakakkua tarjolla.
Onnittelut Olivialle,niin se vaan aika vierähtää.
Varmaan täältä saa kuohuvaakin,sopisi niin hyvin suklaakakun kyytipojaksi.
Ihanaa oli taas olla pikkukavereiden kanssa muutama päivä.Ennen talvikelejä on taas mentävä.Sinäkö se tuuppasitkin sen ukkosen tänne? Olipa tylysti tehty, ilmankin olisimme pärjänneet. Niin paukkui ja rytisi, että meinasi talon liitoksistaan repiä.
Ei onneksi kuitenkaan kauan. Niin pimeää oli sisällä, että kun iltapäivälehteä sohvalle kävin lukemaan, piti laittaa valot.
Nyt paistaa aurinko ja ukkonen on vain ikävä muisto.
Saat sitä kuoharia kakun kanssa, tuskin pelkkää ilkeyttäsi sen vanhan kelmin tänne pukkasit. Vahinko se varmaan oli, tarkoitit varmaan Pelle Pelottomalle, Pelle ei taatusti ukkosta säikähdä.
- folk
Oikein hernerokkasumu.
Nyt laitan porokahvit pörisemään ja nautiskelen oikein kerman kera.
Siellähän näytti olevan vielä palanen eilistä suklaakakkua.
Kiva oli nukkua omassa sängyssä,mukava on kylillä käydä,mutta koti on paras paikka.
Särkylääke oli otettava heti aamusta,nämä kosteat ilmat on myrkkyä vanhoille luille.
Se eilinen ukonilma,enhän todellakaan ollut tarkoittanut laittaa sitä Olivialle,mutta minkäs me luonnonvoimille mahdetaan.
Tänään on kuulemma kesän viimeinen hellepäivä,
näinhän se Pekka Pouta eilen ennusti.
(Ja minähän uskon aina mitä Pekka sanoo!)
Hyvää päivän jatkoa kaikille.- KristaTee
Hernerokkaa täälläkin, mutta niinhän Pekka lupasi ja Pekka ei valehtele.
Hellettä pitäisi päivällä olla (taas Pekka). Siitä pitänee nauttia, jos enempää ei tule (Pekka). Muuten saa mennä Punaiselle Ristille tämä päivä. Huomenna on hyvä päivä siivota.
Mukavata päivää kaikille. - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Hernerokkaa täälläkin, mutta niinhän Pekka lupasi ja Pekka ei valehtele.
Hellettä pitäisi päivällä olla (taas Pekka). Siitä pitänee nauttia, jos enempää ei tule (Pekka). Muuten saa mennä Punaiselle Ristille tämä päivä. Huomenna on hyvä päivä siivota.
Mukavata päivää kaikille.on poutasää. Niinhän se menee. Heti, kun lakkaa satamasta, sää poutaantuu;)
Jaa, ettäkö kesän viimeinen hellepäivä? Taasko? Vastahan se oli.
Ans kattoo nyt, meille on luvattu kyllä lämmintä hellerajaan asti, mutta kun koillisesta tulee muutaman metrin sekunnissa, on siitä helletunnelma kaukana.
Oliskos vaikka hyvä siivousilma?
Pölyhuiska heilumaan,
tiskit kaappiin kuivumaan.
Imurille töitä annan,
matot tuulettumaan kannan.
Paikat puhtaaks huiskin, haiskin,
ehkä sitten vois ja saiskin
hetkeks baariin istahtaa,
taukopaikkaa katsastaa.
Laiska töitään luettelee,
moni vielä ajattelee.
Mut kun muuten mitenkään
muut ei saisi tietääkään,
miten olen ahkera,
siksi täytyy mainita.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
on poutasää. Niinhän se menee. Heti, kun lakkaa satamasta, sää poutaantuu;)
Jaa, ettäkö kesän viimeinen hellepäivä? Taasko? Vastahan se oli.
Ans kattoo nyt, meille on luvattu kyllä lämmintä hellerajaan asti, mutta kun koillisesta tulee muutaman metrin sekunnissa, on siitä helletunnelma kaukana.
Oliskos vaikka hyvä siivousilma?
Pölyhuiska heilumaan,
tiskit kaappiin kuivumaan.
Imurille töitä annan,
matot tuulettumaan kannan.
Paikat puhtaaks huiskin, haiskin,
ehkä sitten vois ja saiskin
hetkeks baariin istahtaa,
taukopaikkaa katsastaa.
Laiska töitään luettelee,
moni vielä ajattelee.
Mut kun muuten mitenkään
muut ei saisi tietääkään,
miten olen ahkera,
siksi täytyy mainita.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDvoi hakea lakkaa satamasta. Kauniista runosta huolimatta tänään EI ole hyvä siivouspäivä. Se on huomenna. Olen ohjelmoinut itseni tekemään ei-mitään tänään.
Tiedä häntä onko huomenna hyvä siivouspäivä, mutta ainakin olen päättänyt huomenna siivota. Ainakin vähän.
- OliviaKoo
Mitähän lienen tänään tehnyt yhteiskuntamme hyväksi? Tuskin mitään. Omaksi hyväkseni vain.
Minulla on naapurissa vanha rouva, todella vanha. Täytti viime talvena 90 vuotta. Jos joltain pyytäisi arviota hänen iästään, vastaus olisi todennäköisesti luokkaa 70-75.
Painaa kuin aropupu kymmenen kilometrin lenkkejä ja kävelee lapsilleen kylään siinä missä meikäläinen ottaa taksin alleen.
Kun tapaamme pihalla, juttelemme niitä näitä. Ja kun eroamme, hän aina sanoo:"Tavataan taas, mutta ei enää näin nuorina".
Ohimennen heitetty sanonta, mutta ah, niin totta.
Tavataan taas, mutta ei enää näin nuorina.
Hyvää yötä. - KristaTee
Ukkonen herätti murinallaan. Kunnolla murisikin. Vettä tulee aika reilusti, mutta lämmintä on, 16. Eikä tuulenvirettäkään.
Hyvä etten siivonnut eilen, en nimittäin tänäänkään voi sitä tehdä. Ainakaan mattoja ei ilkeä ulos viedä. Taitaa taas tulla Punaisen Ristin päivä.
Tänään alkaisi sitten Yleisurheilun MM-kisat, mutta kuka jaksaa valvoa aamutunneille? Tuskin ainakaan minä. Voi surku.
Kaikesta huolimatta oikein hyvää päivää kaikille.- folk
Harmaata harmaata horisontissa.Sentään lämmintä 18,5 astetta ja vettä satelee.
Ukkosta tässä odotellaan on jo vissiin Helsingin ohittanut ja kohta se on täällä.
Tänään on keksittävä tupahommia.
Jos ottaisi vaikka ompelukoneen esille,pitäisi ommella helmalakananaan kaitale reunaan.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
- folk
Nyt on taas venähtänyt tämä matka baarille.
Eipä silti,on kävijätkin vähentyneet.
Olisiko aika muuttaa taas ihmisten ilmoille?
Jotenkin tänne on kiva poiketa kahville tai muuten vaan jutustelemaan.
Minulla nyt ei ole tämä sana hallussa niikuin monella muulla,oikein täytyy ihailla teitä,jotka osaatte niin nasevasti kirjoitella.
Jospa Olivia innostuisi muuttopuuhiin!
Hyvää päivänjatkoa!- KristaTee
Autiota ja hiljaista on. Haikeana muistelen aikoja, kun täällä kävi vilkas puheensorina. Hohhoh. Mutta se oli silloin ja nyt on nyt. Ehkä joskus .....
Kolea aamu on, 11 astetta ja puolipilvistä. Hieman on jo syksyn tuoksua ilmassa. Tekisi mieli huutaa, että ei vielä, ei vielä.
Vaan nyt kahvit naamaan ja sitten reippaana päivän askareisiin.
Mukavaa päivää kaikille. - oppositiossa oleva
KristaTee kirjoitti:
Autiota ja hiljaista on. Haikeana muistelen aikoja, kun täällä kävi vilkas puheensorina. Hohhoh. Mutta se oli silloin ja nyt on nyt. Ehkä joskus .....
Kolea aamu on, 11 astetta ja puolipilvistä. Hieman on jo syksyn tuoksua ilmassa. Tekisi mieli huutaa, että ei vielä, ei vielä.
Vaan nyt kahvit naamaan ja sitten reippaana päivän askareisiin.
Mukavaa päivää kaikille.täällä huutelee hyviä huomenia kaikille!
Eipä ole ennen näin pitkä matka Pystikseen ollut, mutta ei tosiaan ole kävijöitäkään.
Kehdataanko mennä pääkadun varteen?
Näkevät, että nyt menee huonosti ja odottavat koska tulee konkka eteen! - KristaTee
oppositiossa oleva kirjoitti:
täällä huutelee hyviä huomenia kaikille!
Eipä ole ennen näin pitkä matka Pystikseen ollut, mutta ei tosiaan ole kävijöitäkään.
Kehdataanko mennä pääkadun varteen?
Näkevät, että nyt menee huonosti ja odottavat koska tulee konkka eteen!Huomenta Oppositiossa Oleva!
- vaan
KristaTee kirjoitti:
Huomenta Oppositiossa Oleva!
itelles!!!
- KristaTee
Kaunis, kaunia aamu. Ihanan kuulas ilma, aurinkoa, ei tuulta ja asteita 10. Jos tämä nyt on syksyn alkua, niin kovasti aikaisin tulee.
Surullista höpötellä täällä yksin. Jätän tuuletusikkunan hieman raolleen, vähän on jo ummehtuneen tuntuista. Kahvia jätän kuitenkin termokseen, jos folk vaikka poikkeaisi.
Hyvää päivänjatkoa kaikille. - folk
Uskollisesti tulen tänne kahvit laittamaan.
Aika viileä aamu 12 astetta.
Tulkaahan tytöt ja pojat piiloistanne esiin,tänne Pystikseen kuulumisianne kertomaan.
Mainitsin tässä taannoin tyttärelläni käydessä tästä netti harrastuksestani ja jotain mainitsin mitä olin alueuutisissa kuullut.
Vähän siellä hymähdeltiin,että pienet on ympyrät!
No näinhän se on,enää ei tarvitse vouhkata joka paikkaan ja pienistäkin asioista tulee tärkeitä.
Hyvää sunnuntai päivää kaikille! - Wivi ek
Pystybaari, kohta ei enää viiti poiketa ollenkaan tänne sivukujille. Olisko uuden baarin laitto keskustaan ajankohtaista?
Termarissa näyttää olevan kuumaa kahvia, otan siitä kupillisen ja seuraksi vaikka crossantin tai juustosämpylän. Vaan onkohan henkilökuntaa paikalla ollenkaan, kun niin hiljaista on...
Rehellinen kun olen, jätän rahat pöydälle lähtiessä jos ketään ei näy. - KristaTee
josko joku olisi kisojen/Formuloiden jälkeen tullut käymään. Vaan eipä ketään näy. Itse voisin kaiken jännityksen jälkeen tarvita limun. Jätän rahat tiskille. Pitäisi pieni lipas tuoda rahoja varten, irvokkaan näköistä kun tuossa tiskillä lojuvat.
Pois lähden. Sateen jälkeen paistaa taas aurinko. Hyvä on tallustella, vaikka matka pitkä onkin.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375056- 823596
- 302983
- 612975
- 92876
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91760- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1341612