rahanvaihto??

moip

kannattaisko jo suomessa vaihtaa rahat prahan matkaa varten??missä kannattais??

10

3149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasfdada

      Joo-o.... muutamaa riviä alempana kysellään samaa...

      Prahassa oli kurssi vielä eilen kun olin siellä n. 28.
      Mun mielestä sillä ole paskaakaan väliä, että kun vaihdat ne pikkurahasi, että saatko eurolla 27 vai 28 korunaa.
      Itse vaihdoin Forexissa ennen lähtöä ja hyvin riitti viideksi päiväksi.

      • tsetse

        Oonpa ihan samaa mieltä dasfdadan kanssa siitä, että muutaman päivän reissua ajatellen on ihan sama missä vaihtaa. Jos vaihtaa perillä niin saattaa saada satasellla muutaman korunan enemmän, jolla ei koko matkaa ajatellen ole merkitystä. Tässä on kuitenkin pari ylimalkaista osoitetta, joissa oli kolme viikkoa sitten paras kurssi perillä. Kaprova ja muistaakseni Zatecka-katujen kulmassa oli toimisto, jossa oli useampi vaihtoluukku, siellä oli kurssi hieman yli 28. Toisen isomman vaihtopisteen huomasin Narodni-kadulla tallatessani kadun oikeaa puolta Waclavin aukiolle päin. Tässäkin paikassa oli useampia luukkuja ja kurssi oli hieman parempi kuin tuossa edellisessä. Hieman yli 27 sain kyllä Suomestakin lähtiessäni.


    • Suomessa

      Me olimme kesäkuussa Prahassa. Vaihdoimme valuutan Forexissa, emmekä sen parempaa kurssia nähneet Prahassa. Jos kuitenkin joudut vaihtamaan siellä, ole tarkkana myynti ja ostokurssien suhteen. Mainostavat ostokurssia joka on paljon edullisempi.
      Myöskin nosto Visa-automaatilta on hyvä vaihtoehto, kuulopuheiden mukaan. Siitä ei omakohtaisia kokemuksia.

      • vexlaaja

        Eikö Forexissa ole eri hinnat valuutan ostoa ja myyntiä varten???


      • maksa kortilla kahvikin jos...
        vexlaaja kirjoitti:

        Eikö Forexissa ole eri hinnat valuutan ostoa ja myyntiä varten???

        Oletko tosissasi ?
        Tietenkin on, niinkuin pankeillakin kaikkialla maailmassa !


      • a-lissu
        maksa kortilla kahvikin jos... kirjoitti:

        Oletko tosissasi ?
        Tietenkin on, niinkuin pankeillakin kaikkialla maailmassa !

        Suomessa kun vaihdat rahaa, saat aina sen saman hinnan. Kurssit eivät vaihtele niinkuin Prahassa, tai vaikka rantakohteissa. Siellä pitää koko ajan kytätä onko osto vai myyntikurssi, samoin komissioita pitää pelätä. Vaihtaisin siksi aina Suomessa, koska on turvallisempaa!


      • epätietoinen olen
        a-lissu kirjoitti:

        Suomessa kun vaihdat rahaa, saat aina sen saman hinnan. Kurssit eivät vaihtele niinkuin Prahassa, tai vaikka rantakohteissa. Siellä pitää koko ajan kytätä onko osto vai myyntikurssi, samoin komissioita pitää pelätä. Vaihtaisin siksi aina Suomessa, koska on turvallisempaa!

        Mihin rantakohteeseen Euroopassa täytyy vaihtaa valuuttaa, jäin tuota miettimään.


      • a-lissu
        epätietoinen olen kirjoitti:

        Mihin rantakohteeseen Euroopassa täytyy vaihtaa valuuttaa, jäin tuota miettimään.

        Vaikkapa Bulgaria ja Kroatia. Ja onhan niitä rantakohteita muuallakin kuin Euroopassa (Turkki, Tunisia jne.)


    • oldengine.

      Täällä vaihdettiin valuutta ja kun Prahassa olikin senverta edullista, niin korunoita jäi. Forex vaihtoi ne takaisin euroiksi kunnon kurssiin, kun vaihtokuitti oli tallella. Turha noitten parin centin eroilla pähkäillä, nauti mielummin Prahan mahtavasta tunnelmasta.

    • taski63

      Itse olen käyttänyt forinttien ja Tanskan kruunujen vaihtoon oman pankin (Sampo) valuuttapalvelua; kurssi minulle tarpeeksi hyvä, ja ennen kaikkea vaivatonta. Toisaalta Visa-kortin käyttö on usein kannattavaa, kurssi ei ole sitäkään kautta huonoimmasta päästä. Samoin kun Kööpenhaminasta poikettiin kesällä Malmön puolelle, nostin paikallista ränkylää Visalla aseman automaatista. Samaa olen tehnyt muuallakin; kun vaihtaa etukäteen varovasti, ja nostaa automaatista paikan päällä jos tarvii lisää, ei yleensä jää vierasta valuuttaa yli. Olen tietysti käynyt vain sellaisissa kaupunkikohteissa, missä on atm:ia vähän joka kulmassa. Kaiken kaikkiaan lienee aika vähän merkitystä, missä rahansa vaihtaa, kun tämän suuruusluokan summista puhutaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe