Moikka
mikä neuvoksi kun astianpesukone haisee tosi pahalle vaikka tiskit ovat huuhdeltuja ja olleet vasta esim. päivän koneessa likaisena. Auttaisiko joku aine ja koneen käyttäminen tyhjänä?
Toinen ongelmani liittyy pyykinpesukoneeseen; mustiin ja tummiin vaatteisiin jää pesuaineen 'jämiä'. Olen kokeillut nestemäistä pesuainetta, pulveria, mustille vaatteille tarkoitettua pesuainetta, jne. Pesuainelokerot olen pessyt ja konetta ei ole ahdattu täyteen... Mikä avuksi?
Niksejä otetaan vastaan..
Apua kaipaava
6
867
Vastaukset
- B-A
Laita astianpesukoneeseen etikkaa ja käytä kone ilman astioita etikan kanssa. Itse laitan ihan tavallista ruokakaupan etikkaa pesuaineloksuun ja hyllylle n. 1dl pieneen kippoon josta vesi ottaa sen mukaansa. Läntee hajut ja kalkkitahrat ja kone on kuin uusi sisältä, teen tämän n. 3-4 kertaa vuodessa.
Laita samaa etikkaa pyykkikoneessasi n. 2rkl huuhteluainepuolelle ja pese pyykkisi muuten normaalisti, ei jää pesuainetahroja pyykkiin. Pyykki ei haise pesun jälkeen etikalle vaan on ihanan pehmeää.
1-2 kertaa vuodessa pesen pyykkikoneen 1-2dl:lla etikkaa koneen käydessä tyhjänä vähintään 60 asteisella ohjelmalla, tekee hyvää kalkkisaostumille myös. - mustiin ja tummiin vaatteis...
mustiin ja tummiin vaatteisiin jää pesuaineen 'jämiä'.
-------------
ovatkohan pesuainejäämiä.
jos on hiki polttanut vaateita ja väri lähtenyt.
muuten Serto pulveri, halpa 3 € on aika hyvää
pyykille ja koneelle,
ei sisällä zeorittia.- B-A
Olen samaa mieltä kanssasi että Serto on hyvä pesujauhe. Sanotaan luonnosuojelusta mitä hyvänsä niin pesukoneelle on "terveellistä" ainakin välillä että pesuaineessa on fosfaattia ja pestä pyykki vähintään 60 asteisella ohjelmalla.
- runontaja
Yleisin syy miksi vaatteisiin jää pesuaineen jäämiä on se, että pesuainetta on pyykkiin nähden liikaa.
Katso siis pesuaineen annosteluohje ja vähennä siitä 10 %, eikä jäämiä pitäisi jäädä.
Sama juttu huuhteluaineen kanssa.- -Jonttu-
Tässä uutta teknologiaa pursuavassa, muka luontoa säästävässä maailmassa en voi olla toteamatta, että uudet AAA-pyykinpesukoneet käyttävät ihan liian vähän vettä pyykin huuhteluun.
Ratkaisu tähän on huuhdella pyykki vielä kertaalleen pesuohjelman päätyttyä. - runontaja
-Jonttu- kirjoitti:
Tässä uutta teknologiaa pursuavassa, muka luontoa säästävässä maailmassa en voi olla toteamatta, että uudet AAA-pyykinpesukoneet käyttävät ihan liian vähän vettä pyykin huuhteluun.
Ratkaisu tähän on huuhdella pyykki vielä kertaalleen pesuohjelman päätyttyä.Olin unohtanut pesuveden ja huuhteluveden tärkeyden.
Itse huuhdon 7 kertaa.
Tuo huuhtelujen määrä tuli ilmi siinä suomalaisessa stailausohjelmassa missä homot pisti mieheen ryhtiä.
Kuusi kertaa tosin taisi riittää.
Lisäksi olin unohtanut, että (radiosta kuultu), säästöohjelmassa, esim.puolipesussa käytetään huomattavasti vähemmän vettä.
Joissakin tapauksissa se säästö koskee myös huuhteluvettä.
Mahtaako kertoa ohjekirjassa myös miten paljon vähemmän pitää laittaa pesuainetta?
Hyvää loppukesää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17513388
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454910Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282032Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711693Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515