Tällä hetkellä Suomen tv-lähetysten kuvan laatu on heikompi kuin hyvälaatuisten ostodvd-filmien.Sen huomaa helposti suurella skriinillä (projektorilla) katsoessani.
Tästä voi päätellä jotta suomalaisen tv-lähetyksen kuva terävöityy ensi kuussa.
Lisäksi analogisiin lähetyksiin verrattuna paljon heikompien digilähetysten häiriöherkkyys pienenee.Tämä siksi koska analogiset vahvat signaalit lopettavat häiriön.Toivon että analogilähetys loppuu heti.
Itse asun Turussa.Täällä ei näy Voicea.Tai siis näkyy,kunhan suuntaa antennin Helsinkiin päin(Fiskarssiin).Lähetys on tosin aika häiriöherkkä heikon signaalin vuoksi.Pelkkä mopolla päristelevä porukka antennin suunnassa taloni seinustalla saa aikaan palkkikuviota kuvaan.Lisäksi häriötä aiheuttavat jo mainitsemani hirmu vahvat analogiset lähetyssignaalit.
Kuukauden päästä olen viisaampi.Eli onko kuva silloin dvd-tasoa.Nyt digilähetys on vielä yllättävän suttuinen.
Päätelmä
3
349
Vastaukset
Ei mikään tuossa muutu. Nykyiset kanavaniput pysyvät ennallaan. Suurin ongelma on juuri liian paljon kanavia kanavanipussa.
Miksi kukaan haluaisi nähdä Voicea. Minä olen poistanut sen omasta kanavaluettelostani.- cnyyvannzn
mitä enemmän kanavia sitä parempi. ihme ajattelutapa kieltämättä. musta olisi parempi että olisi muutamia hyviä kanavia hyvällä laadulla.
sama tilanne olisi, jos DVD-levylle ängettäisiin viisi leffaa. yksi niistä olisi se jonka kuluttaja haluaa katsoa ja niitä neljää ei kukaan katsoisi mutta ne tuhlaisivat tilaa joten pitäisi pakata tiiviimmin. - Projektoristi
Voihan se digilähetyksen häiriöherkkyys kanavien runsaudestakin nipussa johtua.Lisäksi Turun masto on aika vahva kun sijaitsee lähellä.Ei sinne antennia tarvi edes suunnata minun vahvistuksillani.Manuaalisesti pitää kanavat hakea.
Voice on ihan hyvä olemassa,varsinkin ne "party-remixit nonstoppina".Lautasantennilla toki näkyy paljonkin musiikkikanavia:Flaun,Viva,Rtl102,Mtv Germany,Go,City,U,i-music,First Baltic musiktv,ym.
Mikäs sen mukavampaa kuin katsella (ja kuunnella) vaikka Shadovs-bändin konserttoa koko illan.Tai Billy Idols-kantria,tao Chris Isakin konserttoa.Eli ei kaikki kanavat lähetä uutta musaa.
Jos poistaa pitäisi jonkun,poistaisin Ylen kanavat.Ne kun lähettävät niin kovin usein kertauksia.Tai jotain maanviljelijöiden "vaikeuksia".Ei jaksa kiinnostaa.Siis jos olisi ihan pakko jonkun poistaa omasta kanavalistasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296247Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483706Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1502893"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 721292
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145983Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11914