nyt ymmärrän suuret liksat

kuskijulleilla

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id66796.html

Ei ole ihme jos parin tuhannen ylityötunnn jälkeen saa 4000 € kuussa brutto! Kaverien kanssa laskimme omalta alaltamme, että 2000 ylityötunnin vuosiansiot heittäisivät lähelle sataatonnia. Se riippuu kuinka laskee pyhät ja kirkkojutut mukaan. Kuskit hei... samalla ylityömäärällä merkonomi vetäisi 80000-100000 ekua vuodessa!

42

11672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks kouluja käymätön rahtari

      niinpä mut jos emme tekisi pitkiä päiviä sinunkin ruokapöytäsi voisi olla aika tyhjä.Tähän hommaan ei taho saada porukkaa töihin.Ne jotka ajavat Ajavat pitkiä päiviä jotta sinäkin saisit leivän pöytään.Olet oikeassa korvausten suhteen ,mutta jonkunhan ajot on ajettava

    • Raaka-Reiska

      No joo mutta kuka nyt haluaa olla joku helvetin merkonoomi. Sitäpaitsi eihän se raha ole tärkein vaan se että saapi ajaa! Rahaa löytyy kyllä ja lisää tulee sitä muka kun sukulaiset kuolla kupsahtavat joten se ei ole ongelma. Ajaminen on kaiken A ja O, palkasta viis.

    • pikkuyrittäjä

      Tosin moni toimihenkilö tekee nuo ylityöt täysin ilman korvausta kuukausipalkallaan.
      Itselläni tuo oli osasyy miksi lähdin yritttäjäksi insinöörinhommista (myynti) vaikka palkka oli tuolloin 15v. sitten n. 20000 mk/kk ja päälle verottomat päivärahat ja kilometrikorvaukset.
      Jälkeenpäin vertailtu ja pohdittu kaverien kanssa jotka jäivät ja heistä tuli Venäjän, Balttian ja Puolan johtajia muurin kaatumisen jälkeen.(tosin kaikki tulleet nyt takaisin).
      Vaikka elämä muuten voi näyttää erilaiselta ei työmäärän ja ansaitun rahamäärän suhteen ole ollut paljoa eroa kun samalla älyllä ja motivaatiolla tehdään.
      Enkä tänäpäivänä tiedä olisiko toisin ollut parempi, avioerot, alkoholi, ylirasitus masennukset jne. on varjopuoli paljossa henkisesti tai fyysisesti rasittavassa työnteossa.

    • voltti....

      niin kuin tossa joku mainitsi että jonku on ajot ajettava.

      oletko muuten tietoinen kuinka monta tonnia liikkuu rahtia suomessa yö aikaan... laskekaa golleegojen kanssa se teiltä pitäis onnistua minulta ei koska olen vaan kuski.

      mut kyl vituttaa olla aamulla maalissa ja saada vittuilut palkaksi määränpäässä siitä hyvästä kun pidit tauot kun ne kuuluu pitää...
      no elämä on

      ¨voi myrkky rekka.....
      mitä tapahtuu jossain lahdessa pienissä nopeuksissa...
      yöllä sitävaan virkystyy kun joutuu vaihtaa ajolinjoja kääntyillä rikkoo sopivasti jonku pitkän matkan 80km/h ajetun osuuden esim 300km
      paperi tehtaitaihan ne myrkky rekat 70% palvelee tai ehkä enemmänki kun niillä ei ole mitään varastoja paprutehtailla....

      en tiiä mut olis kiva kun noi ylityöt ois äijille maksettu kun ne kuuluukin kauhee pamautus olisi se
      monta tonnia kuussa rupee olee kuskeja siinä vaiheessa jos rahti ois kunnossa ja ajettais 2 mieheen yhtä autoa olis liksat ja vapaat kunnossa


      ELI SIIS LYHYESTI LISÄÄ RAHTI RAHAA YRITYKSET!
      TUPLATKAA RAHDIT NIIN ON JONOO KUSKEIKSI

      • helvettiäkään

        niin kauan kun kuljetuksia pidetään välttämättömänä pahana.Taksat ja palkkaus kohdalleen koskaan jos nyt!


      • tuollahan pärjää
        helvettiäkään kirjoitti:

        niin kauan kun kuljetuksia pidetään välttämättömänä pahana.Taksat ja palkkaus kohdalleen koskaan jos nyt!

        Juurihan tuossa kuskit kerskuu, että rahaa on. Mitä sinä itket kun kahden miehen palkka ja prosentit tulee joka kuukausi.


      • nekin vapaita
        tuollahan pärjää kirjoitti:

        Juurihan tuossa kuskit kerskuu, että rahaa on. Mitä sinä itket kun kahden miehen palkka ja prosentit tulee joka kuukausi.

        arvostaa ne joilla on perhettä ja ajaa vain minimi tunnit 80 kahteen viikkoon. esim auto puolella lauantai normi työpäivä mikä on mun mielestä väärin.


      • ja vaativuuden
        tuollahan pärjää kirjoitti:

        Juurihan tuossa kuskit kerskuu, että rahaa on. Mitä sinä itket kun kahden miehen palkka ja prosentit tulee joka kuukausi.

        tasolle palkkaus siten ettei huoli ajella 24/7.


    • cemt ajossa

      tienasin palkkaa 4000 ja päivärahat 1500

      normi työllä kiekot kunnossa kilsa liksalla oli hyvä putki siinä kuussa

      • mutta mutta

        Aina, kun isännän pihassa kapusin Volvoon oli vaihdekepissä kumilenkillä 300 euroa! Laskeuduin alas ja vein rahat isännälle. Se sanoi, että ei ole hänen ja että pitäisin ne vain. Taas nousin koppiin ja kas kummaa!! Uusi nippu 300 euroa siinä kiinni. Minä taas kertomaan sen isännälle ja tuo käski pitää.
        Piimäkuorma odotti, mutta kolmannellakin kerralla kun kapusin ohjaamoon niin taas oli 300! Minä hypin siinä sitten kuusi viikkoa yötä päivää peräkkäin ja tienasin 288500 euroa puhtaana käteen. Nyt siinä hyppi mun viisi poikaani ja piimät on hapantuneet. Jonossa on sitten eukon suku seuraavaksi.


      • Samp

        kukkanen , Ei ikuna onnistu 21 päivässä , tai siten sulla on todella hyvä kilsataksa ; joita ei kyllä CEMTissä enää tunneta.
        Pistähän tarkka laskelma , jos uskallat. Ois hauska nähdä...


      • palkanpäälle
        Samp kirjoitti:

        kukkanen , Ei ikuna onnistu 21 päivässä , tai siten sulla on todella hyvä kilsataksa ; joita ei kyllä CEMTissä enää tunneta.
        Pistähän tarkka laskelma , jos uskallat. Ois hauska nähdä...

        ensinnäkin. 53 päiväs * 31

        0.18cn kilsa 22589km 4066 - verot 15%


    • hakkuriharjottelia

      tuskin ketään pakotetaan töitä tekeen noin paljon..kyllä se on vapaaehtoista ihan ite saan ainakin päättää ajanko 80 tuntia vai 130 tuntia kahteen viikkoon,en kuulu mihinkään kuljetus alan liittoon juuri tollasen touhun takia,kassan jäsen kyllä olen...

    • juttelee

      ennen mein isä oli vahvempi kuin tein isä, mul on isompi **** kun sulla, mul pienempi puhelin ku sulla, tienaan enempi vähemmällä ku sä....
      Ohoijaa, toi sama juttu jatkuu huomen ku menen päiväkotiin töihin =)

    • Pasi_Ki
      • Rahtari81

        Sitä minäkin mietin ja ei tullut muita mieleen kuin tonttila,mutta onko tonttilalla noin paljon (40) kuskeja? vai onkohan laskettu nosturikuskit mukaan???


      • llllllkkjhg

        se marttila/marvaila?


      • Tontti la

        Kyllä kyseessä on Tonttilan kuljetus


      • mukana,
        Tontti la kirjoitti:

        Kyllä kyseessä on Tonttilan kuljetus

        Tonttilalla ei autokuskeja kyllä ole noin paljoa. Enemmän nosturikuskeja.


      • vasen koukku
        llllllkkjhg kirjoitti:

        se marttila/marvaila?

        Eiköhän Marttilalla ole enimmäkseen maanajoa ja kasetteja? Tuskin vakkia?


    • uneton itäsuomessa

      Kannattanee pitää kiekot kondiksessa lähiviikot. Tälläset käryt aiheuttaa satavarmasti kunnon teemaviikot levikkeillä. Onneksi on pahvipiirturi ajokissa, eipä tuosta tietty paljoa apuja ole jos firma ratsataan.

      • Simeon man

        Taidan pitää parin kuukauden pekkasvapaata, eiköhän kalabaliikki siinä ajassa ehdi laantua.


    • opli

      sen takia sitä ajetaan kautta touhutaan et saatas se 3t ekua näppiin kuussa,ei näil 80 tuntisil saa ku rohkee 1600.sen takia mie rikon työaikalakia.mulle riittäs vaik 1 tunti päiväs jos sill maksas elämisen.

    • olla motivoiva, toisaalta

      sen tulisi olla sellainen, että normityöajoilla mahdollistuu riittävä tulotaso. Kuljetusten toimeksiantajat ovat käyttäneet sairaasti hyväkseen kuljetusalan kilpajuoksua siitä, kuka pöljä suostuu ajamaan halvimmalla. Kilpailukykyä otetaan sitten vaikka kuskin selkänahasta. Ei yksi merkittävä toimiala voi olla muiden alojen jatkuva säästämisen kohde. Vaan kun ei pikkujohtajia sellainen kiinnosta, kun pitää muiden kustannuksella kiillottaa omaa kilpeään.

      Ihmisellä pitäisi olla muutakin elämää kuin pelkkä työssä notkuminen. Sillä, että polttaa kynttilää molemmista päistä yhtäaikaa, ei ole kauaskantoiset seuraukset. Pitää ymmärtää riittävän levon merkitys työteholle. Väsyneenä ei tule kuin vahinkoa. Ja niitä nuorina kuolleita.

      Kyseisten tapausten ylityömäärää ei voi terveellä järjellä selittää. Varmaan on mitaleja jaettu noin "ahkerille".

    • hehehee...

      kyllä saa merkonomi painaa siellä siwan kassalla tai mopin varressa 24 h/vrk töitä et edes lähelle noita ansioita pääsis.

      • jo on

        Meitä merkonomeja on muutama tuhat toimitusjohtajina, joilla normaali vuosipalkkakin menee yli 100 000 euron. Sitten on hallintojohtajina, kehitysjohtajina, erityyppisinä osastopäälliköinä sekä paljon pankkitehtävissä, joilla palkkataso liikkuu yli 5 000 euroa kuukaudessa. Joten ota ja räknää, kun kannat siwaan kaljaa hyllyyn.


      • kuulee
        jo on kirjoitti:

        Meitä merkonomeja on muutama tuhat toimitusjohtajina, joilla normaali vuosipalkkakin menee yli 100 000 euron. Sitten on hallintojohtajina, kehitysjohtajina, erityyppisinä osastopäälliköinä sekä paljon pankkitehtävissä, joilla palkkataso liikkuu yli 5 000 euroa kuukaudessa. Joten ota ja räknää, kun kannat siwaan kaljaa hyllyyn.

        Merkonomin papereilla ei ole mitään asiaa pikkupuljuja kummempien yritysten toimitusjiohtajiksi. Kyllä koulutustaso täytyy olla vähän korkeampi. Merkonomin kolulutus ei ole nykypäivänä yhtään mitään. Kassatyöntekijöitä pääasiassa.


      • -sihteeri-
        jo on kirjoitti:

        Meitä merkonomeja on muutama tuhat toimitusjohtajina, joilla normaali vuosipalkkakin menee yli 100 000 euron. Sitten on hallintojohtajina, kehitysjohtajina, erityyppisinä osastopäälliköinä sekä paljon pankkitehtävissä, joilla palkkataso liikkuu yli 5 000 euroa kuukaudessa. Joten ota ja räknää, kun kannat siwaan kaljaa hyllyyn.

        Meidän talossa merkonomi/tradenomi voi päästä korkeintaan sihteeriksi. Johdosta on suoraan ilmoitettu, ettei koulupohja muuhun riitä. Voit siis unohtaa puheet merkonomien kovapalkkaisisra töistä. Yksityisyrittäjät ovat eri juttu, mutta heidän määrä ei hirmu suuri ole.


      • haisee pahalle
        kuulee kirjoitti:

        Merkonomin papereilla ei ole mitään asiaa pikkupuljuja kummempien yritysten toimitusjiohtajiksi. Kyllä koulutustaso täytyy olla vähän korkeampi. Merkonomin kolulutus ei ole nykypäivänä yhtään mitään. Kassatyöntekijöitä pääasiassa.

        Aivan sama kun se että yksikään kuski ei ole noussut kuljetusliikeen johtajaksi tai omistajaksi. Eikä niin?


      • eivät kaikki
        -sihteeri- kirjoitti:

        Meidän talossa merkonomi/tradenomi voi päästä korkeintaan sihteeriksi. Johdosta on suoraan ilmoitettu, ettei koulupohja muuhun riitä. Voit siis unohtaa puheet merkonomien kovapalkkaisisra töistä. Yksityisyrittäjät ovat eri juttu, mutta heidän määrä ei hirmu suuri ole.

        Mene Kauppakamarien sivuille ja ota järjestön nimiluettelo naamasi alle (jos osaat). Katsele niiden toimitusjohtajien koulutaustoja. Se lyhenne (kk) on kansakoulu (ot) opistotaso ja pelkallä viivalla olevat lienevät jääneet Kurkijoen kansakoulussakin luokalle.


      • stycke
        haisee pahalle kirjoitti:

        Aivan sama kun se että yksikään kuski ei ole noussut kuljetusliikeen johtajaksi tai omistajaksi. Eikä niin?

        Minä kun luulin että lähes kaikki, etenkin pienempien kuljetusliikkeiden johtajat ja omistajat ovat aloittaneet uransa kuljettajina. Vain kaikkein suurimpiin firmoihin on sen alkuperäisen johtajan kuoltua tai eläköidyttyä saatettu palkata toimitusjohtaja, joka on kolunnut enemmän kouluja kuin maanteitä. Vai jäiköhän mulla nyt sarkasmi tunnistamatta...?


      • sitähä tuo
        stycke kirjoitti:

        Minä kun luulin että lähes kaikki, etenkin pienempien kuljetusliikkeiden johtajat ja omistajat ovat aloittaneet uransa kuljettajina. Vain kaikkein suurimpiin firmoihin on sen alkuperäisen johtajan kuoltua tai eläköidyttyä saatettu palkata toimitusjohtaja, joka on kolunnut enemmän kouluja kuin maanteitä. Vai jäiköhän mulla nyt sarkasmi tunnistamatta...?

        Kirjoittaja juuri heittikin sen sarkastisen ovelasti. Sinäkin suuressa viisaudessasi sen sekunnissa tajusit? Hooh


      • ratkaisu?
        -sihteeri- kirjoitti:

        Meidän talossa merkonomi/tradenomi voi päästä korkeintaan sihteeriksi. Johdosta on suoraan ilmoitettu, ettei koulupohja muuhun riitä. Voit siis unohtaa puheet merkonomien kovapalkkaisisra töistä. Yksityisyrittäjät ovat eri juttu, mutta heidän määrä ei hirmu suuri ole.

        Se on totta, että tämä traktonomi vai tarenommi ei ole mitään työelämässä. Typerä minitys, joka tarkoittaa mekonomia kömpelömpää tumpeloa.
        Toisaalta jos ylioppilaspohjan jälkeen 3 vuoden opinnoilla ei pääse parempaan, niin ei kannata pärenomiksi lukeakaan.


    • rekkajannu24h

      meidän tallissa ei ajeta tuntipalkalla vaan kilometripalkalla joka on 15centtiä/km.

      • 24 h

        siis rahalla ei merkitystä kun saa ajaa ja olla pois kotoo.


      • vai huomennako

        Siis 15 € satasella brutto! LAstaukset, odotukset ja muut menee isännän taskuun? Sinä 9 tunnissa ehdit kai roikkua ratissa 7 tuntia a'70 km/h, eli vajaa 500 kilsaa. Se on 75 euraa.
        Vaihda alaa!


      • kun pyörät pysähtyy?

        Ei juokse tili ei. No, jokainenhan itselleen kuopan kaivaa.


      • stycke
        vai huomennako kirjoitti:

        Siis 15 € satasella brutto! LAstaukset, odotukset ja muut menee isännän taskuun? Sinä 9 tunnissa ehdit kai roikkua ratissa 7 tuntia a'70 km/h, eli vajaa 500 kilsaa. Se on 75 euraa.
        Vaihda alaa!

        Ei alaa tarvitse vaihtaa, mutta talon vaihtoa kannattaa tuollaisella liksalla harkita vakavasti.


    • Nimetön

      no joo jatka edelleen niiden kavereiden kanssa laskemista ja pidä omista asioista huolta! kuljetus ala on hiukan eri kun joku 7-15 toimisto työ!

      • vielä parivuotta

        palkat nousee kyllä. eläkkeelle jää vähintään 15% kuskeista.mä en ainkaan suostu persettäni heilauttaa alle 15e tunti plus lakis. lisät. alalle ei ole tulijoita mikä nostaa palkkaa.tavaran täytyy kulkee.


      • AimoAntenni
        vielä parivuotta kirjoitti:

        palkat nousee kyllä. eläkkeelle jää vähintään 15% kuskeista.mä en ainkaan suostu persettäni heilauttaa alle 15e tunti plus lakis. lisät. alalle ei ole tulijoita mikä nostaa palkkaa.tavaran täytyy kulkee.

        15 euroo tunti soisi yhdistelmäkuskeille ja saattaa olla, että kun siirrytään digiaikaan piirturessakin ja yhden auton yrittäjät panee pillit pussiin, niin palkat alkaa paranemaan.


    • Mitä nykyjään tosiasan ylitöitä tulee lähes joka firmassa.

      Asenne on myös se että jos haluaa ylityökorvaukset, niin ei tule (yli)töitä eli ei ole lainkaan töitä jos haluaa ne ylityökorvaukset.

      Tokihan ne voi hakea vaikkapa oikeuden kautta jälkeenpäin jos ei firma halua maksaa.

      Jos firmassa tulee vaikkapa 12 tuntisia vuosoja niin miksi töitä ei voisi olla jokatoinen viikko 6*12h ja jokainen vapaa, kuski jaksaisi, palkkaa tulisi ja työntekijöitä löytyisi.

      Tai jos tulee 10 tunnin vuoro niin miksi ei voisi olla jokatoinen viikko töitä KE-LA ja jokatoinen MA-TO taas tulisi pitkät vapaat, hyvät palkat jne ilman ylitöitä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe