kädet verillä

Ja kun mikään ei auta!

Koiran pentuni rakastaa puremista. Rakastaa sitä niin paljon, että mulla on kädet täynnä arpia ja käveleminen sattuu, kun pentu hyökkää jalkoihin aina, kun liikahdan.
Puree todella kovaa! En kyllä koskaan nähnyt, että olisi purrut sisarustaan samalla voimalla. Ja jos kiellän, työnnän pennun pois, murahdan tai houkuttelen tekemään jotakin muuta se vain innostuu entisestään ja puree astetta kauheammin (nappaa kiinni ja repii ja riuhtoo murinan kera). Vaatteetkin alkavat olla pilalla, kun koira roikkuu niissä koko painollaan, jota on reilusti.
Tiedän, että kyseessä on hänen tapansa leikkiä, mutta se nyt muuttuu kerta kerran jälkeen tuskallisemmaksi. Olisiko kellään mitään muuta keinoa saada pentu lopettamaan pureminen, kuin nuo edellä olevat?
Lapset eivät uskalla silittää koiraa, kun saavat hampaista (kun otan/kannan pennun pois puree minua käsistä, kaulasta, leuasta yms). Puremisen on loputtava ennen kuin pentu kasvaa yhtään isommaksi.
Kokeneemmat koiran omistajat, tarvitsen teidän apuanne!

9

2206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuijota silmiin

niin kauan, että rauhoittuu. Jos pureminen toistuu, uudelleen niskasta kiinni ja EI. Jotkut ihmiset jopa purevat takaisin, en tiedä toimiiko. Omalle ei sellaista tarvinnut tehdä.
      Hampaiden vaihdon jälkeen yleensä rauhoittuu. Anna kunnollinen luu kalvettavaksi, ettei tarvitse ihmisiä purra ja paljon aktiviteetteja ulkona.Kotona ei leikitä vaan syödään ja levätään.

• Jeti

Muuten hyvä neuvo, mutta älä missäänn nimessä mene puremaan pentua. Sitä se ei todellakaan ymmärrä. Koiraa ei saa koskaan purra! Ei edes leikillään!!

• kyllä toimii

aina, kun alkaa purra. kohta koira huomaa, että sitä itseä sattuu muiden pureminen. selvästihän koirasi sinua jo nyt pomottaa. lue pari kirjaa koirien kasvatuksesta. oletko kuullut lauman johtajuudesta?? niinpä. lue siitäkin.

• meillä toimii termiitille

laita vanhaan t-paitaan pieniä herkkupaloja solmujen sisälle. siinä koiralle revittävää ja aivojumppaa.

• kikka kakkonen

Itse olen opettanut isorotuiset koirani jo pentuna pois puremisesta niin, että kun on purrut, olen määrätietoisesti mutten kauhean kovaa painanut sormella kielen päältä. Ikään kuin niin, että peukalo on koiran suussa kielen päällä ja muut sormet leuan alla ja pitänyt vain kiinni hetken, vaikka rimpuileekin. Jos on purrut uudestaan, olen vaan toistanut ja pidentänyt hieman aikaa, jonka olen pitänyt kiinni. En ole kieltänyt tai puhunut mitään, vaan toiminut aivan rauhallisesti.

Tämä siis ihon puremiseen. Sitten tuo punttien kaluaminen. Kiellä napakasti ja niin napakasti, että menee perille (niskasta kiinni ja tiukka kielto, jos ei usko, tiukemmin kiinni ja tiukempi kielto). Kun lopettaa, tarjoa jotain palkaksi. Koirasi varmasti tykkäisi rätti / patukka tms. retuutusleikeistä, anna näitä sille revittäväksi!

• kädet verillä

Hei!

Kiitos kaikille vinkeistä. Alan heti kokeilla mikä toimii parhaiten. Kyllä meistä vielä kunnon kaksikko tulee.

Lisääkin saa toiminta ideoita laittaa tulemaan.

• tuttua on

meilläkin koira pureskeli käsiä varsinkin minulta mutta kun hampaat vaihtui niin se loppui lähes kokonaan, nyt se pureskelee/näykkii vain jos se haluaa jotain.
        kokeilin vaikka mitä kikkoja (ei auttanut)
        kokeile laittaa etikkaa käsiin, se multa jäi kokeilematta, joten en tiedä toimiiko se. joku neuvoi mulle sen konstin

• huh huh
        tuttua on kirjoitti:

meilläkin koira pureskeli käsiä varsinkin minulta mutta kun hampaat vaihtui niin se loppui lähes kokonaan, nyt se pureskelee/näykkii vain jos se haluaa jotain.
        kokeilin vaikka mitä kikkoja (ei auttanut)
        kokeile laittaa etikkaa käsiin, se multa jäi kokeilematta, joten en tiedä toimiiko se. joku neuvoi mulle sen konstin

Pentu puree käteni verille...=)
        Aivan uskomatonta...toivottavasti rotusi on iso, olet sen kanssa vielä todella helisemässä kunhan se kasvaa suureksi. Oletko kuullut kurista ja kiellosta??? Leikkiä pitää mutta johdonmuukaisuus on kaiken a ja o. Ja lempeä mutta tiukka ei pureskeluille. Hommaa sille aktiviteettia että saa touhuta ja purra mutta puree ja touhuaa luvallisia juttuja.

• onneton....uneton
        huh huh kirjoitti:

Pentu puree käteni verille...=)
        Aivan uskomatonta...toivottavasti rotusi on iso, olet sen kanssa vielä todella helisemässä kunhan se kasvaa suureksi. Oletko kuullut kurista ja kiellosta??? Leikkiä pitää mutta johdonmuukaisuus on kaiken a ja o. Ja lempeä mutta tiukka ei pureskeluille. Hommaa sille aktiviteettia että saa touhuta ja purra mutta puree ja touhuaa luvallisia juttuja.

paa pepanthenia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe