Nissan Primera P12. Takuu ja huoltokirjassa lukee. mm seuraavaa: Takuun piriin eivät kuulu, alustan säädöt (renkaat,ohjauskulmat) Nyt jos ostat uuden auton jossa ohjaus hakkaa ja tärisee, niin itse maksat korjaus kulut. No näitähän sattuu minullekin, tosin ajoin autolla jo 30000km alkoi ohjaus täriseen. Takuu ei korvannut koska ei kuulu. Itse maksoin Campperit, casterit, aurauksen ja nelipyöräsuuntauksen. Tuli kuntoon. Että sillä. lailla
TAKUU
18
2632
Vastaukset
- primera
..korvas, mutta autolla ei ollut ajettu kuin 800 kilometriä, jos olisi ollut enemmän kuin 1500 km ei olisi korvannut. näin sanottiin.
- vai mikä vaivaa
No ei kait nyt herrajjumala takuu ohjauskulmien säätöä korvaa jos jo 30 000 ajettu =) Sähän oot voinu tökätä ne pieleen jo vaikka 100 km ajettuas =)
Mäkin säädätin edellisessä autossa, ei se edes paljoa maksanut. Jos ei oo sitä varaa maksaa niin miten on ollut varaa ostaa uusi auto?
Ihme täpinöitsijöitä täällä. Teillä pitäisi takuuseen korvata bensan täyttökin kun se on päässyt loppumaan, vai?- Mäkin säädätin edellisessä ...
Mäkin säädätin edellisessä autossa, ei se edes paljoa maksanut.
-------------
olet tyypillinen nykyaikainen.
ei paljon maksa,
mutta kyllä se oman kunnon kodin tavoitetta saman verran pidemmälle siirtää,
eli
mieti,
jokainen raha on arvokasta,
siihen saakka kun sitä on muutama sata tonnia pankissa vapaana.
Kyllä rahan puute on yksi suurimpia syitä eroon ja kodin riitoihin, jopa terveyteen,
et ajattelepa asiaa.
- Korvata
Takuu 100000 tai 3v. Näin on asia. Jos uudehkossa autossa ilmenee takuu aikana vikoja lienee selvää että takuu korvaa. Sitä varten se on. On ihmisten pettämistä, jos luvataan takuu eikä se sitten toimi. Nissan korvasi ennen, mutta sitten keksittiin kiertokonsteja. Muuten onkohan se edellinen kirjoittelija nissan myyjä?
- eihän nyt
kulmia säädetä takuuseen. :)
Huollossa vaan koputellaan vanteen pesussa toispuoleiseksi vanteen sisäpuolellejääneet rapatilsat pois, niin taas menee tärinöittä pitkän matkaa...:) - Pitää kuulua
Kaikki ohjauskulmat voi olla jo uudessa autossa pielessä. Niitä säädetään maahantuojan toimesta maahan tuotaessa, jonka jälkeenkään ne eivät ole aina kohdallaan. Totta kai takuun pitäisi korvata säädöt. Joskus viat ilmenee vasta myöhemmin käytön jälkeen.
- ent ak
kulmat säädetään tehtaalla valmiiksi. nne ei suostu maksamaan enään sen jälkeen kulmien säätöä. niiden kanta on että tehtaalla ne ovat olleet oikeen ja asiakas ajanut ne johonkin kanttariin kiinni jos vikaa löytyy.
- isoeki
Jos haet uuden auton liikkeestä ja huomaat muutaman sadan kilometrin aikana, että kulmat ovat pielessä niin takuuseen kuuluu mennä.
Mutta on päivänselvää, että sen jälkeen mittaukset ja säädöt menee omaan piikkiin.
Ei tarvita kuin yksi vähän rajumpi hidatuskorokkeen ylitys tai kuoppaan täräytys, niin kulmat ovat poskellaan eikä voi odottaa liikkeen maksavan tälläisiä korjauksia.
Enkä ole autoalalla töissä, mutta järkeään saa käyttää.- se menee
Tottakai jos on ihan uusi auto ja heti huomaa että pielessä ni korjaahan ne, joka autoon varmasti. Mutta turha kenenkään nyt tulla 30t ajettua itkemään moista asiaa, toihan on jo ihan hölmöä.
Ne kulmat menee pieleen jos vähänkin johonkin kolahtaa. - travel 2006
se menee kirjoitti:
Tottakai jos on ihan uusi auto ja heti huomaa että pielessä ni korjaahan ne, joka autoon varmasti. Mutta turha kenenkään nyt tulla 30t ajettua itkemään moista asiaa, toihan on jo ihan hölmöä.
Ne kulmat menee pieleen jos vähänkin johonkin kolahtaa.Valitin suuntavakavuuden edelleen huonontuneen.Vaihtoivat raidetangon nivelet ja tekivät 4 pyöräsuuntauksen takuusees 30t huolossa. 2005/2006 malleissa "rellun osia"
- sano nyt sano
travel 2006 kirjoitti:
Valitin suuntavakavuuden edelleen huonontuneen.Vaihtoivat raidetangon nivelet ja tekivät 4 pyöräsuuntauksen takuusees 30t huolossa. 2005/2006 malleissa "rellun osia"
Ja mitähän rellun osia siellä on? Mitä? Missä?
- ...
travel 2006 kirjoitti:
Valitin suuntavakavuuden edelleen huonontuneen.Vaihtoivat raidetangon nivelet ja tekivät 4 pyöräsuuntauksen takuusees 30t huolossa. 2005/2006 malleissa "rellun osia"
"Valitin suuntavakavuuden edelleen huonontuneen.Vaihtoivat raidetangon nivelet ja tekivät 4 pyöräsuuntauksen takuusees 30t huolossa."
Tietysti takuu maksaa tuossa tapauksessa kulmien säädön jos kerran raidepäissä on vikaa ja ne pitää vaihtaa. Mutta jos ei ole välyksiä missään niin ei ne kulmat enää takuuseen mene alku kilometrien jälkeen... - ...
sano nyt sano kirjoitti:
Ja mitähän rellun osia siellä on? Mitä? Missä?
Kyllä siellä on monessa nissanin osassa nykyään rellun logo. Mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä syystä, että renault sattuu omistamaan osan nissania ja näillä on keskenään yhteistyötä.
Vai olisiko sittenkin vain sattumaa esim.yhteneväiset ulkonäköpiirteet uudemmissa malleissa... - paskanjauhajat
... kirjoitti:
Kyllä siellä on monessa nissanin osassa nykyään rellun logo. Mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä syystä, että renault sattuu omistamaan osan nissania ja näillä on keskenään yhteistyötä.
Vai olisiko sittenkin vain sattumaa esim.yhteneväiset ulkonäköpiirteet uudemmissa malleissa..."Kyllä siellä on monessa nissanin osassa nykyään rellun logo."
Missä osissa? Jos minä omistan 30% Nokiasta niin onko minun logo osassa puhelimia? - ...
paskanjauhajat kirjoitti:
"Kyllä siellä on monessa nissanin osassa nykyään rellun logo."
Missä osissa? Jos minä omistan 30% Nokiasta niin onko minun logo osassa puhelimia?"Missä osissa? Jos minä omistan 30% Nokiasta niin onko minun logo osassa puhelimia?"
Jos otetaan nyt vaikka nissan primastar ja avataan konepelti, niin ihan nopealla vilkaisulla sieltä saattaa löytyä esimerkiksi ilmamassamittari ja sen kyljessä komeilee rellun-logo. Voit vaikka ihan itse tarkistella, myös muita osia voit samalla vilkuilla ja bongailla salmiakki-kuviota.
- vai ?
eikös näin ole aivan kaikilla autoilla,
että korkeintaan 10 000 km ja pari kk korjataan/säädetään.
sillä nuo kulmat ym saa tottumaton kuski pieleen,
eikä se kai kuulu takuuseen. - menee
takuuseen 30 000km:iin asti. Sen jälkeen joutuu itse maksamaan levyjen sorvauksen.
- menee
Takuuseen, mulla sorvattiin jarrut viime syksunä 47000km ajettuun 05 malliseen primeraan ja takuuseen meni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060