kertokaas mitä tarkoittaa tutkintoon valmistava koulutus?
tutkintoon valmistava koulutus
6
1657
Vastaukset
- Millamaija
...valmistavassa kaikkea ei suinkaan opeteta lähiopetuksessa. Esim. aikuispuolen iltakoulutuksessa jotkut ovat jo alalla ja osaavat työn kautta. Vain tärkeimmät asiat "opetetaan". Näytöissä saatetaan kysyä asioita, joita ei ole käsitelty tunnilla. Silti tutkintovaatimuksissa niitä taitoja edellytetään.
Erikseen on sitten tutkintoon johtava koulutus, esim. nuorisopuolella. Siellä käsittääkseni teoria opetetaan läpi pääpiirteissään ja läsnäoloa vaaditaan.
Näin ainakin oli omalla, kaupallisella puolella, kun merkonomiksi opiskelin. Ehkä muualla on toisin. - mitä sanakin
itsessään sanoo "tutkintoon valmistavaa koulutusta"
Tapoja on monia: päiväkoulu, iltaopiskelu aikuisille, oppisopimus, yksityiset koulut esim kauneudenhoitoalalla....
Se on siis se opetus jonka saat jotta voit suorittaa ammattitutkinnon. Tutkintoon valmistava opetus pitää oppilaiotksen taholta täyttää tietyt kriteerit, esim työväenopiston kurssit ei tätä ole.
Nyt suosittelen että painelet työvoimatoimiston koulutsneuvojien pakeille. Varmaan jo teidät mihin ammattiin haluat, eli minkä alan tutkinnon suorittaa, kyllä ne työkkärissä sitten neuvoo opiskeluvaihtoehtoja. - mituma
(Näyttö)tutkintoon valmistava koulutus tarkoittaa opintoja, joiden kautta opiskelija pystyy suorittamaan näyttötutkinnon. Opiskelija täydentää valmistavassa koulutuksessa ne osaamisen alueet, joista hänellä ei ole näyttöä läpäistäkseen näyttötukinnon. Näyttötutkintoja järjestää mm. ammattiopistot, aikuiskoulutuskeskukset ja jotkin kansanopistot.
- Tyhmä
Sama mietityttää.. Tarkoittaako tämä siis sitä, että kun olen suorittanut tutkintoon valmistavan koulutuksen ja sen jälkeen kaikki näytöt, olen alan ammattilainen? ..
- ammattiahmatti
Tarkoittaa, että sinulla on ammatti. Eli pätevyys. Ammattilaisuus tulee sitten työn tekemisen kautta.
- jebou5
Näytöistä saat erillisen tutkintotodistuksen, jonka myöntää tutkintotoimikunnat niiden näyttöjesi perusteella. Valmistava koulutus on sitä "teoriaa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876