Olenko valmis matkalle?

PellervoHollo

Tarkoitukseni on huomenna lentää Finnairin lentolaivueeseen kuuluvalla suihkumoottorisella MD-11 lentokoneella Bangkokiin. En tiedä thaimaalaisten tavoista, kulttuurista enkä paljon muustakaan juuri mitään. Ilmeisesti Bangkok on kuitenkin kaupunki Thaimaassa?
Olen omasta mielestäni valmistautunut matkaan huolellisesti. Löysin Huuto.netistä Neljän ruusun "Hyvää yötä Bangkok" long playing levyn josta tarjosin kohtuulliset 80 euroa. Maksettuani rahat myyjän tilille odottelin ilmoitusta postista milloin levyni olisi noudettavissa. Muutaman odotusviikon jälkeen lähetin myyjälle e-mail viestin jossa tiedustelin levyn kohtalo. Myyjä vastasi minulle ettei ollut saanut rahasuoritustani. Lupasin laittaa lisää rahaa hänen tililleen jotta saisin tuon havittelemani levyn. Taas vierähti viikko ja toinen eikä levyä ilmaantunut. Päätin soittaa myyjän antamaan numeroon jotta olisimme yhdessä voineet yrittää ratkaista mihin rahani olivat matkalla kadonneet. Soitinkin kymmeniä kertoja myyjän puhelinnumeroon joka oli 0700-jne... Omassa puhelimessani tuli saldoraja yllättäen täyteen enkä pystynyt ottamaan häneen enää yhteyttä. Puhelinlaskuni oli tältä kuukaudelta 500€ normaalia enemmän vaikka puhelimeni käyttö on ollut aivan viime kuukausien kaltaista. Otankin seuraavaksi yhteyttä puhelinoperaattoriini.
(Kun sinä levyn myyjä luet tätä kirjoitusta niin voisitko ottaa yhteyttä minuun sähköpostitse niin voin maksaa rahat sinulle vaikka käteisellä, kiitos).
Lopulta kävi niin että marssin levykauppaan ja valitsin hyllystä tuon levyn compact disc versiona seitsemän euron hintaan. Olen kuunnellut levyltä Bangkok nimistä kappaletta päivin ja öin useiden viikkojen ajan. Laulun alussa mainitaan sekatyöläinen Arto Teräväinen Tunteekohan joku mahdollisesti hänet. Olen yrittänyt kaikin tavoin ottaa häneen yhteyttä, mutta tulokset ovat olleet laihoja. Teräväinen varmasti osaisi kertoa paljon Bangkokin saloista sillä hän kuitenkin elää siellä kuninkaana pari viikkoa vuodessa.
Muutamat asiat minua ihmetyttää vielä ennen matkaa ja toivonkin vastauksia viisaammiltani.
Ensinnäkin mitä Kuningas Bhumibol Adulyadej tekee sillä aikaa jos itse elän matkani ajan kuninkaana Arto Teräväisen tavoin?
Toiseksi kuinka paljon thaimaa on kehityksessä meitä edellä ja millä tavalla se vaikuttaa tavallisen eurooppalaisen turistin lomapäivään? Niin eletäänhän thaimaassa jo vuotta 2550!
Kolmanneksi jos tuotteen hinta on merkitty maksavan XX baht, niin mistä tiedän pitääkö minun maksaa ostokseni rahalla vai kullalla?
Vielä viimeisenä haluan tiedustella että katsotaanko minua kieroon jos en värjää hiuksiani mustiksi enkä lakkaa kynsiäni edes matkan ajaksi?
Vieläkö on asioita joita olisi hyvä tietää ennen matkaa?
nakthoongthiou-Pellervo Hollo

4

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reppuselkä

      ...provon eteen oli sentään joku nähnyt ihan kunnolla vaivaa. Hah.

    • Pellervoinen

      Hyvä että tiedustelit matkaohjeita asiantuntijapalstalta, ettet tehnyt pahoja erehdyksiä!

      Olet kuunnellut ihan väärää levyä! Etsipä jostakin kasarikappale "One night in Bangkok". Jos et mistään löydä, laita ostoilmoitus palstalle. Ehkä joku kokeneempi Thaimaan matkaaja raaskii luopua omastaan 100 euron hintaan.

      Turistin pitää lakata hiukset ja värjätä kynnet eikä toisin päin! Muuten herätät takuulla kiusallista huomiota.

      • the world's your oyster

        One night in Bangkok makes a hard man humble
        Not much between despair and ecstasy
        One night in Bangkok and the tough guys tumble
        Can't be too careful with your company
        I can feel the devil walking next to me...


    • "matkalle"

      Ei ehkä tarvii ees ite tilata kuljetusta....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1929
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1450
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1333
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1134
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      474
      1046
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      928
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      862
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe