Mistä onkiveneeseen halpa gps-laite?

Jarmo W.

Joudun liikkumaan nopeusrajoitetuilla väylillä paljon ja jostain pitäisi saada tarkkaa nopeustietoa. (Rikesakkoja räpsyy nykyään jo 1km/h ylinopeudesta).

Missä huokeassa GPS-laitteessa löytyy selvälukuinen nopeusnäyttö?

10

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1km/h

      Onko oikeasti räpsynyt rikesakkoa 1km/h ylityksistä?

      Esimerkiksi airiston satamassa on nopeusrajoitus 4km/h, siis alle 2 solmua. Monet veneet eivät edes tyhjäkäynnilä liiku näin hitaasti, sillä saisivat valtiolle hyvät tulot.

      • 2,16 solmua

        Olen samaa mieltä että kilsan ylityksestä ei sakkoa rapsahda. Eihän veneessä edes tarvitse olla nopeusmittaria ja poliisillakin on aivot.
        Sakot saa vasta huomattavasta ylityksestä ja se huomattava on mielestäni liika lepsu käsite.


      • perämoottoriveneelläni
        2,16 solmua kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että kilsan ylityksestä ei sakkoa rapsahda. Eihän veneessä edes tarvitse olla nopeusmittaria ja poliisillakin on aivot.
        Sakot saa vasta huomattavasta ylityksestä ja se huomattava on mielestäni liika lepsu käsite.

        poliisin tutkaan 20km/h nopeutta, kun sallittu olisi ollut 10km/h. Hulluinta on se, että näin poliisiveneen ajoissa ja laskin nopeuden omasta mielestäni siihen 10km/h:een kuten asiaan kuuluu. Poliisit kuitenkin pysäyttivät ja kertoivat todellisen nopeuden (20km/h) minulle, jolloin vitutuksellani ei kyllä ollut mitään rajaa. Minunkaan veneessäni ei ole minkäänlaista nopeusmittaria.

        Kapealla väylällä, jossa on paljon liikennettä on vaikea ajaa varman päälle ilman nopeusmittaria, koska perästä tulevia nopeammin ajavia joutuu väistelemään.

        Nykyinen tilanne on tosi villi nopeusrajoitetuilla väylillä tällä hetkellä!


      • sylkyttelijä
        perämoottoriveneelläni kirjoitti:

        poliisin tutkaan 20km/h nopeutta, kun sallittu olisi ollut 10km/h. Hulluinta on se, että näin poliisiveneen ajoissa ja laskin nopeuden omasta mielestäni siihen 10km/h:een kuten asiaan kuuluu. Poliisit kuitenkin pysäyttivät ja kertoivat todellisen nopeuden (20km/h) minulle, jolloin vitutuksellani ei kyllä ollut mitään rajaa. Minunkaan veneessäni ei ole minkäänlaista nopeusmittaria.

        Kapealla väylällä, jossa on paljon liikennettä on vaikea ajaa varman päälle ilman nopeusmittaria, koska perästä tulevia nopeammin ajavia joutuu väistelemään.

        Nykyinen tilanne on tosi villi nopeusrajoitetuilla väylillä tällä hetkellä!

        Väistäkööt ne takaatulevat kaaharit. Ajele vaan omaa vauhtiasi väylän oikeata puolta.
        Toisaalta kyllä tuommoinen nopeusheitto pitää tuntea jo veneen asennosta.


      • päälle!
        sylkyttelijä kirjoitti:

        Väistäkööt ne takaatulevat kaaharit. Ajele vaan omaa vauhtiasi väylän oikeata puolta.
        Toisaalta kyllä tuommoinen nopeusheitto pitää tuntea jo veneen asennosta.

        jollet ehdi kaukalollasia alta pois!

        Kotkassa kapeassa Ruotsinsalmen väylässä muutama vuosi sitten jouduimme venekuntamme kanssa todistamaan, kuinka merivartiostolla oli saatanan kova kiire laituriinsa. Raskas partiovene jyristeli arviolta 35 solmun nopeutta ja sivuutti meidän fiskarimme 10 metrin päästä.
        Siinähän saatana keikuttiin ja hörpättiin vettä ja akat huusivat jo suoraa huutoa.

        Ihan oikeasti ei noillä väylillä voi ajella yhtään hitaammin, kuin taulussa lukee, ihan oman turvallisuutensa vuoksi. Toisaalta poliisi on tutkallaan nykyisin hyvin tarkka ylinopeuksien suhteen.

        Pienveneisiin pitäisi ehdottomasti vaatia luotettava nopeusmittari!


    • Positiiviset kokemukset

      Jos sinulla on moderni Nokian puhelin, niin osta gps palikka ja ilmanen Nokia sports tracker. Se kertoo nopeuden helposti. Jos haluat lisäksi kartan, niin suosittelen Minielmeriä. Minulla on ainakin hyvät kokemukset, vaikka kännykkää haukutaan tässä aina.

      • vesillä!

        Joka kesä ainakin yksi känny näkyy menevän partaan väärälle puolelle. Siksi käytän veneillessä vanhoja puhelimia, joihin luultavasti ei ko. modulia saa kiinni. Paljonko tuollainen gps-lisuke kustantaa?


      • n95
        vesillä! kirjoitti:

        Joka kesä ainakin yksi känny näkyy menevän partaan väärälle puolelle. Siksi käytän veneillessä vanhoja puhelimia, joihin luultavasti ei ko. modulia saa kiinni. Paljonko tuollainen gps-lisuke kustantaa?

        Palikat näkyy olevan tossa 80-90 kinkamilla. Hyvää niissä on tarkkuus ja oma akku. Toisaalta kun kaikki on samassa paketissa, niin hallinta on helpompaa. Ite olen tyytyväinen ollu N95 puhelimeen ja käytän sitä myös veneessä.


    • Tolvasti

      Missäs noin kovasti nussitaan pilkkua virkavallan toimesta??

      Itselläni on vanha Garmin 45.Käytän sitä monitoimimittarina. Nopeus, suunta, aika, matka... Ei varmaan maksa paljoa, koska omanikin sain mitättömästä hommasta vaivanpalkaksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe