karsastus

häpeätkö?

Hei!

Karsastavat ihmiset kertokaa: Onko teillä ongelmia aloittaa esim. seurustelusuhde kun pitää miettiä mitä toinen ajattelee sit ku huomaa että silmät karsastaa? Häpeääkö hän sinua, voisiko jopa lopettaa suhteen alkuunsa kun huomaa..jne..

Tämä kuulostaa TODELLA TYHMÄLTÄ KYSYMYKSELTÄ KUN LUEN SEN ÄÄNEEN, TIEDÄN, mutta ne joille karsastus on ollut aina ongelma eikä itsekään ole sitä oikeastaan koskaan hyväksynyt,(joita on kiusattu koulussa siitä jne.) tietää mistä puhun!

Ja muut ihmiset: oletteko ikinä olleet sellaisen kanssa, jonka silmät karsastaa? poika-/tyttöystävänä tai kaverina? mitä ajattelette hänestä? häpeättekö?

Kiitos jos joku jaksaa vastata :)

Olen vain miettinyt tällaista..

Hauskaa kesää :)

8

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasen simmu

      oon ollu 7 vuotta suhteessa ja silmä karsastanu AINA, joten tässä tällainen pikavastaus. ei ihmisiä yleensä tuollainen kiinnosta/häiritse tippaakaan, omat aivot ne on, joita haittaa.

      • vastauksesta :)

        Minäkin seurustelin 3 vuotta, eikä häntä ilmeisesti se mitenkään haitannut! nyt taas jotenki joutuu enemmän miettii tuota asiaa, kun olen eronnut! Se on kyllä totta että omat aivot ne on joita haittaa! voikun joku voisikin poistaa sen :)


      • _m17_
        vastauksesta :) kirjoitti:

        Minäkin seurustelin 3 vuotta, eikä häntä ilmeisesti se mitenkään haitannut! nyt taas jotenki joutuu enemmän miettii tuota asiaa, kun olen eronnut! Se on kyllä totta että omat aivot ne on joita haittaa! voikun joku voisikin poistaa sen :)

        ja ei vielä silmälääkärin lisäksi, siis ainakaan vielä kukaan muu ole maininnut asiasta. Mullla on sellaset lasit jotka on muotoiltu "häävisti" ja hieman näyttää ainakin omasta mielestäni että silmät harottaa, kun katson peiliin, mutta se on vain harhaa.. ja eikös tuosta karsastuksesta pääse eroon silmäleikkauksella? Ainakin ex biologian opettaja sanoi että hänen silmiään on leikelty sen takia..


      • välttämättä
        _m17_ kirjoitti:

        ja ei vielä silmälääkärin lisäksi, siis ainakaan vielä kukaan muu ole maininnut asiasta. Mullla on sellaset lasit jotka on muotoiltu "häävisti" ja hieman näyttää ainakin omasta mielestäni että silmät harottaa, kun katson peiliin, mutta se on vain harhaa.. ja eikös tuosta karsastuksesta pääse eroon silmäleikkauksella? Ainakin ex biologian opettaja sanoi että hänen silmiään on leikelty sen takia..

        mut on leikattu ja se auttoi paljon mutta silti eivät ole "normaalit". Joitakin ei voi leikata enää alinkaan, jos esimerkiksi ovat jo liian vanhoja... siksi yleensä pyritään leikkaamaan aika nuorena...


    • häpesin silmät päästä

      On se ollut asia, joka mua on loukannu todella paljon. Tunsi lapsena itsensä erilaiseksi, epänormaaliksi. Ja koulukiusattiin tosi paljon sen takia ja sit itsestä tuli vainoharhainen ja itsetunto todella heikko. Nyt siitä on pystyny jopa puhumaan, lapsena ei halunnu kuulla edes sanaa karsastus ku heti kirpasi oikein kunnolla. Mut tällä hetkellä (20v.) olen kihloissa ihanan pojan kanssa, joka sanoo ettei hän välitä karsastuksesta lainkaan. Ja olen kaunis siitä huolimatta. Että taisin lapsena tehdä kärpäsestä härkäsen ku pelkäsin ettei kukaan voi hyväksyä mua ku olen niin ruma. Vaikka kyllä taidan sitä vieläki hävetä... Pelkään aina valokuvia ku en halua nähdä karsastustani...

      • aloittaja..

        Kyllä mäkin pystyn siitä jonkun verran jo puhumaan mut vielä tekee tiukkaa kertoa siitä vähänkään oudommille.. esim. työpaikalla en ole puhunut mitään! ja nyt olen tapaillut yhtä poikaa enkä tiedä miten hänelle sen sanosin..on saattanut jo huomata.. mutta 20 vuodessa oppii aika hyvin "peittelee" sitä.. ärsyttää, miksei itsetunto voi olla niin hyvä että kertoisi asiasta tuosta nuin vaan kaikille tai ottaisi vaan lasit pois ja heittäisi että "älä säikähä mun silmiä" :) ei mulla edes hullun paha karsastus oo.. joskus oon huomannu jos oon todella pirteänä ettei sitä oikeastaan edes huomaa.. ainakaan lasit päässä!

        mulla myös sama juttu että inhoan valokuvia koska ei tiedä näkyykö karsastus niissä..

        Mutta kiitos vastauksesta sulle :) hauskaa syksyä ja tsemppiä elämään!


      • nainennnnn
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kyllä mäkin pystyn siitä jonkun verran jo puhumaan mut vielä tekee tiukkaa kertoa siitä vähänkään oudommille.. esim. työpaikalla en ole puhunut mitään! ja nyt olen tapaillut yhtä poikaa enkä tiedä miten hänelle sen sanosin..on saattanut jo huomata.. mutta 20 vuodessa oppii aika hyvin "peittelee" sitä.. ärsyttää, miksei itsetunto voi olla niin hyvä että kertoisi asiasta tuosta nuin vaan kaikille tai ottaisi vaan lasit pois ja heittäisi että "älä säikähä mun silmiä" :) ei mulla edes hullun paha karsastus oo.. joskus oon huomannu jos oon todella pirteänä ettei sitä oikeastaan edes huomaa.. ainakaan lasit päässä!

        mulla myös sama juttu että inhoan valokuvia koska ei tiedä näkyykö karsastus niissä..

        Mutta kiitos vastauksesta sulle :) hauskaa syksyä ja tsemppiä elämään!

        Vanha keskustelu, lisää mielipiteitä?


    • Anonyymi

      Itse oon seurustellut vakavammin neljä kertaa, eikä ketään oo tietääkseni häirinnyt/hävettänyt asia. Itselle oli joskus nuorempana vaikea katsoa ihmisiä silmiin. Kyllä se on sen häpeäjän oma vika, jos häpeää toista ja toisen ulkonäköä. Ja olen myös ihan avioliittoon asti päässyt vaivani kanssa ja tässä edelleen yhdessä kuljetaan, miehen mielestä ei oo iso asia <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe