karsastus

häpeätkö?

Hei!

Karsastavat ihmiset kertokaa: Onko teillä ongelmia aloittaa esim. seurustelusuhde kun pitää miettiä mitä toinen ajattelee sit ku huomaa että silmät karsastaa? Häpeääkö hän sinua, voisiko jopa lopettaa suhteen alkuunsa kun huomaa..jne..

Tämä kuulostaa TODELLA TYHMÄLTÄ KYSYMYKSELTÄ KUN LUEN SEN ÄÄNEEN, TIEDÄN, mutta ne joille karsastus on ollut aina ongelma eikä itsekään ole sitä oikeastaan koskaan hyväksynyt,(joita on kiusattu koulussa siitä jne.) tietää mistä puhun!

Ja muut ihmiset: oletteko ikinä olleet sellaisen kanssa, jonka silmät karsastaa? poika-/tyttöystävänä tai kaverina? mitä ajattelette hänestä? häpeättekö?

Kiitos jos joku jaksaa vastata :)

Olen vain miettinyt tällaista..

Hauskaa kesää :)

8

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasen simmu

      oon ollu 7 vuotta suhteessa ja silmä karsastanu AINA, joten tässä tällainen pikavastaus. ei ihmisiä yleensä tuollainen kiinnosta/häiritse tippaakaan, omat aivot ne on, joita haittaa.

      • vastauksesta :)

        Minäkin seurustelin 3 vuotta, eikä häntä ilmeisesti se mitenkään haitannut! nyt taas jotenki joutuu enemmän miettii tuota asiaa, kun olen eronnut! Se on kyllä totta että omat aivot ne on joita haittaa! voikun joku voisikin poistaa sen :)


      • _m17_
        vastauksesta :) kirjoitti:

        Minäkin seurustelin 3 vuotta, eikä häntä ilmeisesti se mitenkään haitannut! nyt taas jotenki joutuu enemmän miettii tuota asiaa, kun olen eronnut! Se on kyllä totta että omat aivot ne on joita haittaa! voikun joku voisikin poistaa sen :)

        ja ei vielä silmälääkärin lisäksi, siis ainakaan vielä kukaan muu ole maininnut asiasta. Mullla on sellaset lasit jotka on muotoiltu "häävisti" ja hieman näyttää ainakin omasta mielestäni että silmät harottaa, kun katson peiliin, mutta se on vain harhaa.. ja eikös tuosta karsastuksesta pääse eroon silmäleikkauksella? Ainakin ex biologian opettaja sanoi että hänen silmiään on leikelty sen takia..


      • välttämättä
        _m17_ kirjoitti:

        ja ei vielä silmälääkärin lisäksi, siis ainakaan vielä kukaan muu ole maininnut asiasta. Mullla on sellaset lasit jotka on muotoiltu "häävisti" ja hieman näyttää ainakin omasta mielestäni että silmät harottaa, kun katson peiliin, mutta se on vain harhaa.. ja eikös tuosta karsastuksesta pääse eroon silmäleikkauksella? Ainakin ex biologian opettaja sanoi että hänen silmiään on leikelty sen takia..

        mut on leikattu ja se auttoi paljon mutta silti eivät ole "normaalit". Joitakin ei voi leikata enää alinkaan, jos esimerkiksi ovat jo liian vanhoja... siksi yleensä pyritään leikkaamaan aika nuorena...


    • häpesin silmät päästä

      On se ollut asia, joka mua on loukannu todella paljon. Tunsi lapsena itsensä erilaiseksi, epänormaaliksi. Ja koulukiusattiin tosi paljon sen takia ja sit itsestä tuli vainoharhainen ja itsetunto todella heikko. Nyt siitä on pystyny jopa puhumaan, lapsena ei halunnu kuulla edes sanaa karsastus ku heti kirpasi oikein kunnolla. Mut tällä hetkellä (20v.) olen kihloissa ihanan pojan kanssa, joka sanoo ettei hän välitä karsastuksesta lainkaan. Ja olen kaunis siitä huolimatta. Että taisin lapsena tehdä kärpäsestä härkäsen ku pelkäsin ettei kukaan voi hyväksyä mua ku olen niin ruma. Vaikka kyllä taidan sitä vieläki hävetä... Pelkään aina valokuvia ku en halua nähdä karsastustani...

      • aloittaja..

        Kyllä mäkin pystyn siitä jonkun verran jo puhumaan mut vielä tekee tiukkaa kertoa siitä vähänkään oudommille.. esim. työpaikalla en ole puhunut mitään! ja nyt olen tapaillut yhtä poikaa enkä tiedä miten hänelle sen sanosin..on saattanut jo huomata.. mutta 20 vuodessa oppii aika hyvin "peittelee" sitä.. ärsyttää, miksei itsetunto voi olla niin hyvä että kertoisi asiasta tuosta nuin vaan kaikille tai ottaisi vaan lasit pois ja heittäisi että "älä säikähä mun silmiä" :) ei mulla edes hullun paha karsastus oo.. joskus oon huomannu jos oon todella pirteänä ettei sitä oikeastaan edes huomaa.. ainakaan lasit päässä!

        mulla myös sama juttu että inhoan valokuvia koska ei tiedä näkyykö karsastus niissä..

        Mutta kiitos vastauksesta sulle :) hauskaa syksyä ja tsemppiä elämään!


      • nainennnnn
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kyllä mäkin pystyn siitä jonkun verran jo puhumaan mut vielä tekee tiukkaa kertoa siitä vähänkään oudommille.. esim. työpaikalla en ole puhunut mitään! ja nyt olen tapaillut yhtä poikaa enkä tiedä miten hänelle sen sanosin..on saattanut jo huomata.. mutta 20 vuodessa oppii aika hyvin "peittelee" sitä.. ärsyttää, miksei itsetunto voi olla niin hyvä että kertoisi asiasta tuosta nuin vaan kaikille tai ottaisi vaan lasit pois ja heittäisi että "älä säikähä mun silmiä" :) ei mulla edes hullun paha karsastus oo.. joskus oon huomannu jos oon todella pirteänä ettei sitä oikeastaan edes huomaa.. ainakaan lasit päässä!

        mulla myös sama juttu että inhoan valokuvia koska ei tiedä näkyykö karsastus niissä..

        Mutta kiitos vastauksesta sulle :) hauskaa syksyä ja tsemppiä elämään!

        Vanha keskustelu, lisää mielipiteitä?


    • Anonyymi

      Itse oon seurustellut vakavammin neljä kertaa, eikä ketään oo tietääkseni häirinnyt/hävettänyt asia. Itselle oli joskus nuorempana vaikea katsoa ihmisiä silmiin. Kyllä se on sen häpeäjän oma vika, jos häpeää toista ja toisen ulkonäköä. Ja olen myös ihan avioliittoon asti päässyt vaivani kanssa ja tässä edelleen yhdessä kuljetaan, miehen mielestä ei oo iso asia <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe