Kuka toivoo

Rompeman

Olen ajatellut muun liiketoimintani yhteydessä perustaa Wanhojen ajoneuvojen osien ja autojen myynnin vähän niinkuin kirpputoripohjalta eli asiakas tuo tavaran myyntiin laitan sen nettiin, hallissa on numeroidut hyllyt tavaroita varten josta ostaja voi tarkastaa tavaran ja maksaa kassalle, minä myyjänä otan pienen myyntipalkkion ja omistaja saa loput tilille/käteen kun tavara on myyty.

Voisin myös ottaa harrasteautoja myyntitiliin.

Tosiaankin ajattelin tehdä tätä harrastepohjalta enkä haaveile miljoonabisnestä ;)

Mitä olette mieltä?

3

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaa toimiakin

vois toimiakin.tänä päivänä "kirpputoriajatus" vaan meinaa kadota,siis että toiselle tarpeeton tulee toiselle käyttöön HALVALLA.Nykyään ihmiset käy kirpparilla,koskaa LUULEVAT löytävänsä halvalla jotain.On antiikkia ja vaikka mitä paskaa ja parhaat ostaa toiselta kirpputorilta ja kiikuttaa toiselle myyntiin ...Rompepäiviltäkin löytyy koko ajan enemmän näitä joille raha ja voitto on ns.harrastamista.....Nykyihmiset vaan on tässä tehokkaassa yhteiskunnassamme sellasia.Pitää ottaa kaikesta paras teho ja rahallinen hyöty irti...

• Tommij

Varaosakauppa toimii varsin hyvin merkkikerhojen kautta vähän tuoreemmissa mobiileissa. Vanhemmissa/erikoisemmissa taas harrastajapiirit on tunnettuja, joten puhelimella/netistä ratkeaa useimmat varaosatarpeet (jos ylipäätään ovat ratketakseen).

Muutenkin huuto.net ja nettivaraosa ovat jo samankaltaisia palveluita, eikä ole välikäsiä. "Kilpailun" lisäksi tulee mieleen, että mistä saat osat haalittua?

Jos oletetaan, että niitä osia sitten lappaa sisään, niin tulee lisää ongelmia. Todennäköisesti siellä on paljon tunnistamattomia/virheellisesti tunnistettuja osia, kunto hyvin vaihteleva, jne. Eli miten ostaja voi luottaa siihen, että saa tarvitsemansa osan (kuvan perusteella ei aina voi päätellä). Entäpä miten olet perillä eri merkkien ja mallien eri osien hintatasosta, jne.

Kannattanee miettiä tarkkaan, millaista työmäärää olet itsellesi haalimassa tuossa. Varsinkin vanhojen autojen osien kierto on todennäköisesti pientä, joten varastosi täytyy nopeasti kamasta jota kukaan ei halua kuin satunnaisesti. Osa niistä ei tule ikinä menemään kaupaksi (paitsi romurille tietty kelpaa).

Kyllä niitä aina on joitain ihmisiä, jotka eivät halua itse kaupitella osiaan/autojaan, joten ehkä jotain liikennettä syntyisikin. Mutta kun tosiaan se mobiilikin on helpompi pistää nettiautoon itse, kuin kuskata jonnekin muualle vartoilemaan josko joku kävisi sitä katsomassa.

Eli suht skeptinen olen itse tuon suhteen, mutta jos intoa piisaa, niin mikä ettei kokeilisi. Moni voi tuoda romunsa sulle, että saa omaan varastoon uutta tilaa... ;D

• katsoo

Vaikka ideasi on suht ok, niin verottaja näkee sen liiketoimintana. Toiminimellä toimiminen kyllä onnistuu helposti, mutta tulo on verotettavaa, niinkuin kaikessa liiketoiminnassa. Helpommalla ja halvimmalla pääset, kun teet tarvittavat ilmoitukset verottajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe