korvaushoitoa saaneet

en jaksa enään.

kai se on sitten pakko uskoa, että on haettava hormoonikorvausta.
ikä 43 ja fst oli koholla jo 3 vuotta sitten-

kertokaa hormoni korvaushoitoa saaneet minulle

Auttaako se vanhenemisen hidastamisessa?
Kun menkat alkaa niin voinko vielä tulla raskaaksi?
Olisin niin halunnut vielä yhden lapsenkin..

Mitä hyötyä hormoonikorvauksesta on? Siis vaihdevuosioireiden lievityksen lisäksi.

En enään jaksa heräillä koko ajan.
Ei minua hikoiluta mutta minulla on sellainen sisäinen kuuma ja pakko nousta ylös koko ajan öisin.
Nukun pätkissä, heräilen yöllä n. 3 kertaa ja aina on pakko nousta ylös.

6

2010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hormoonihurmio

Vastaan vain siltä osalta kuin asian tiedän, vanhenemisen hidastumiseen saavat muut ottaa kantaa:

Hormonikorvaushoitoa saava EI VOI tulla raskaaksi, jos kuukautiset ovat loppuneet kauan sitten. Korvaushoidon aikana tuleva tyhjennysvuoto on kohdun paksuntunutta limakalvoa, joka täytyy poistaa keinotekoisesti, kun oma hormonitoiminta ei enää sitä poista. Tyhjennysvuoto EI OLE sama kuin omat kuukautiset.

Kuukautiset loppuvat, kun naisella ei enää kypsy munasoluja, ja munasolun kypsyminen on edellytyksenä raskaaksi tulemiselle. Hedelmöityshoitoja ei Suomessa anneta vaihdevuosi-ikäisille, jossain Italiassahan on onnistuttu saamaan äidiksi jopa 60-vuotias, mutta Suomen lääkärikunta on onneksi vastuuntuntoisempaa.

• auttaa auttaa

auttaa ainakin minua. Kyllä hyvin nukutut yöt tekevät ihmeitä aikaan, jaksaa vaikka mitä. Ja hormonikorvaushoito panee pisteen kuumille aalloille. Lisäksi vaikutus on myönteinen osteoporoosin hidastamiseen ja nivelvaivoihin. Mikset käyttäisi lääketieteen saavutuksia hyväksesi ja parantaisi elämänlaatuasi!

• auttaaaa

Mitä korvaushoitoa käytät?

• 54-vuotias

Jos ei sinulla ole muita oireita kuin yöheräily,
      luulisi että pelkkä nukahtamis- tai rauhoittava
      lääkekin auttaisi siihen. Kannattaisi ehkä
      käydä gynellä keskustelemassa ja puntaroimassa
      tilannettasi, jotta saisit täsmäapua juuri
      omaan ongelmaasi. Tunnut kovin nuorelta aloitta-
      maan korvaushoitoja, mutta ehkä se vaihdevuosien
      alkamisajankohta voi vaihdella näinkin paljon.
      Itselläni alkoi vasta lähellä viittäkymppiä.
      Minulla on hormonikierukka ja estrogel-geeli.
      Lisäksi nukahtamislääke tai rauhoittava tarvit-
      taessa. Näillä pärjään.

• kokeillut

sain pillereitä, jotka eivät sopineet minulle vaan tuli korkeata verenpainetta (sen tunsi) ja jotain muuta häikkää, sitten vaihdettiin heikompitehoisiin laastareihin ja niihin olen ollut tyytyväinen jo yli 5v. Itsehän tuskin voi vapaasti valita mitä käyttää vaan lääkärihän tietää näistä ja määrää kullekin omansa. Usein käy niin, että jos ei tuote sovikaan, niin vaihdetaan toiseen. Valikoimahan on todella runsas.

• Hormoonihurmio

Vaihdevuosien alkamisikä vaihtelee välillä 40 - 56. Gynekologini mukaan 90 prosentilla suomalaisnaisista vaihdevuodet alkavat 45-55-vuotiaana, joten 44-vuotias on ihan "normaali-ikäinen". Lääketieteellisesti kai puhutaan ennenaikaisista vaihdevuosista, jos ne tulevat ennen 40-vuotispäivää.

Keskiarvoon (51 v.) ei auta tuijottaa tällaisessa asiassa, jossa vaihteluväli on noin suuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5020
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1169
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1089
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1083
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      959
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      723
    Aihe