Abloy lukon asennus

abloy runkoon

Missähän oikein on vika kun asensin lukkopesän ja jos sen kiinnitysruuvit kiertää loppuun asti koko lukko on niin jäykkä että ei toimi ollenkaan. Jos jättää vähän löysälle niin toimii moitteettomasti mutta jonkun ajan kuluttua rupeaa osat olemaan liiankin löysällä. Pitääkö kierteisiin laittaa pikaliimaa vai mitä jotta pysyvät sopivassa tiukkuudessa?

6

11344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesämuna

että sulla on "kieliosa", semmonen läpyskä mikä tulee siihen hahloon kiinni, liian pitkä. Lyhennä pykälän verran.

• kva

Asensin lukon myös itse, ja siellä oli yksi osa (jokin sortin koroke), joka asennusohjeessa oli mainintana "asennetaan travittaessa" eli "vid behöv". Jätin osan pois, ja tietenkin se siihen lopulta tarvittiin, eikun purkamaan. Oire oli juuri mainitsemasi kaltainen.

• duunari2

oikein päin eli se levy mikä tulee lukon sisäpuolelle jonka läpi menee ne lukkopesän ruuvit, siinä ruuvien välissä on levyssä pieni kohouma ja se kohouma tulee sinne lukkopesään päin.

• Pollekus

Eli levyn täytyy olla nimenomaan niinpäin, että se kohouma on sisällepäin asuntoon eikä missään nimessä paina lukkorunkoon. Kohouman ainoa tarkoitus on pitää ruuvien lukkoprikat tiukassa kun ne kerran on kiinni ruuvattu. Lukkopesään päin painuessaan myös levy ei ole suorassa vaan hieman vinossa. Usein tuo on mitenpäin sattuu ja harvemmin vaikuttaa mitenkään lukon toimintaan.

• naaraspontti

vanha viestiketju mut vastaan silti.
      Eli mulla oli sama ongelma ja auttoi juuri tuon läpyskän vaihto joka oli asennusohjeessa merkitty et "asennetaan tarvittaessa". Eli ei kannata heti mennä katkaisee sitä kieltä!

• lukko21

Googlatkaa Abloy asennusohje niin löytyy Abloyn asennusohjeet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe