Tutkiskelimme eilen illalla tutun kanssa digikuvan häiriöiden syytä (sirpaleisuutta, äänen pätkimistä). Kaveri oli jo harkinnut pyytää antennimiehen keikalle, mutta ehdotin, että kun on pari boksia ja scartteja, niin testaillaan vähän itse.
Kokeiltiin siis parilla boksilla, eri scarteilla, mutta ihan sama tulos, kanavapaketti (MTV3, SubTV jne...)rätisi kummallakin KUNNES... Siirsimme boksin kauemmas vieressä olevasta isohkosta kaiuttimesta ja se oli siinä!
Otimme ruudulle signaalin voimakkuus- ja laatunäytön ja siirtelimme boksia ja kas: tasot kaiuttimen vieressä olivat n. 30%-40% ja metrin päässä kaiuttimista 100 %
JOS siis on häiriöitä, niin kannattaa katsoa, että boksi ei ole kaiuttimien lähellä. Ainakin kookkaat, vanhemmat kaiuttimethan sisältävät suhteellisen voimakkaat magneetit, joista tuon häiriön täytyy johtua! Viisaammat korjatkoot päätelmän.
Digikuva / Stereokaiuttimet !
Uti1
1
229
Vastaukset
- johdossa!
No tuo osoittaa, että antennikaapeli on viallinen, jos käytössä tosiaan pitäisi olla ulkoantenni.
Eli kaapelissa on katkos jo liittimellä tai liitimen lähellä. Tai sitten antenni ei ole ollenkaan digikelpoinen (UHF).
Kaiuttimen sijainnilla tai sen magneeteilla ei ole mitään vaikutusta digiboksiin. Jopa tallentavan boksin kovalevy on suojattu hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m884464Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432792
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222372- 232076
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151772Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725