Herve Kaikille.
Miten Koira rekisteröidään ns. X- rotuun.Tarkoittaako se seropia vai rek. esteistä rotukoiraa?
Mitä ja missä tällaisesta X paperista on hyötyä
ja voiko näin minun koiralleni tehdä?
Kysymyksessä on värivikainen spk jota kasvattaja ei ole halunnut rekisteröidä, ei ilmeisesti halunnut, että merkintä värivirheestä tulee koiran rekisteriin.
Älkää läksyttäkö. en minä ole se kasvattaja.
Halusin juuri tämän pennun ja halusin maksaa kulut kasvattajalle nartusta. Maksoin 700 euroa hyvin mielelläni upeanvärisestä spk:sta.
Hän on muuten normaalin värinen mutta pää ja selän ruoto ovat todella tummat.
Minulla on nyt aivan ihana 4 kk:tta vanha sakemanni narttu, erittäin oppivainen ja kiltti.
Oppi mm tekemään tarpeensa ulos kahden viikon päästä siitä kun sen Torniosta luovutusikäisenä hain.
Haluaisin aloittaa jonkun kivan koiraharrastuksen Sashanan kanssa sitten kun se aika on mutta vaaditaanko niissä ehdottomasti rek. paperit jos koira on muuten ok?
Asiaton vastaaminen on ajanhukkaa, olen nnnniiiiin ylpeä koirastani >:-O
X-Rotu
63
4604
Vastaukset
- tosi mielenkiintoista
nähdä tästä koirasta kuva. Tuo "värivirhe" kuulostaa varsin vitsikkäältä. Puhumattakaan siitä, että minkäänlainen värivirhe edes olisi peruste jättää koira rekisteröimättä.
Kannattaa varmaan pohtia rekisteröimättömyyden todellista syytä... - m-li kommentoi
Ensinnäkään värivirhe ei ole rekisteröimättömyyden syy ja kovin kalliiksi tuli rekkaamaton koirasi. X-rekisteriä ylläpitää kennelliitto. K-liiton sivuilta löytynee kaavake, jolla rekisteröinti tapahtuu ja jotain se myös maksaa. Siitä saa sitten kotiin ns. omistajatodistuksen. Tämän lisäksi kun tunnistusmerkitytät koirasi, pääset sen kanssa tokoon, agilityyn ja peko-puolelle kilpailemaan.
x-rotuisia ovat niin seropit kuin "rekisteröimättömät rotukoiratkin", eli kaikki samoissa kansissa. Myöskin, jos tällaisen x-rekatun kanssa menet vaikkapa bh-kokeeseen, ilmoittaudut "Maija Meikäläinen ja x-rotuinen narttu Sasha", etkä väitä koiraasi saksanpaimenkoiraksi. Tunnistusmerkitsemisestä ja paperin hankkimisesta on iloa siinä vaiheessa, kun koirasi katoaa / varastetaan tms. - Miksi?
Jessus!Eihän ne koirat se ongelma olekkaan vaan tietämättömät ostajat ja rahan ahneet pennuttajat(en kutsu tuollaisia kasvattajiksi)!Koiran värivirhe ei ole este rekisteröinnille ja sitä paitsi jos kasvattaja jättää osan pennuista rekisteröimättä hän rikkoo sääntöjä.Mitähän muita sääntöjä kasvattaja on rikkonut tuon lisäksi ja sinä olet tukenut sellaista toimintaa ostamalla tälläisen koiran.Joka juoksusta astutus tai riittämättömät terveystiedot(vanhempia ei kuvattu) ovat yleiset syyt rekisteröimättömyyteen.Ja siitä olet sitten maksanut 700e!ONNEA!
- ???
Saksanpaimenkoirastahan tuossa on kyse.
- ön....
??? kirjoitti:
Saksanpaimenkoirastahan tuossa on kyse.
Ei papereita = ei todisteita sukujuurista eli puhdasrotuisuudesta = sekarotuinen
- maa...
ön.... kirjoitti:
Ei papereita = ei todisteita sukujuurista eli puhdasrotuisuudesta = sekarotuinen
Jos kerran koira on kahden saksanpaimenkoiran jälkeläinen, niin tietenkin se on rotukoira. Eihän muuten paperitkaan varmuudella kerro koirasta totuutta. Papereihinhan merkitään vanhemmiksi ne koirat, jotka kasvattaja on ilmoittanut.
- pakko todistella
maa... kirjoitti:
Jos kerran koira on kahden saksanpaimenkoiran jälkeläinen, niin tietenkin se on rotukoira. Eihän muuten paperitkaan varmuudella kerro koirasta totuutta. Papereihinhan merkitään vanhemmiksi ne koirat, jotka kasvattaja on ilmoittanut.
puhdasrotuisuutta kaikin tavoin.Rekisteröimätön koira on sekarotuinen,koska pentuja kaupitteleva on ainoa todistaja koiran puhdasrotuisuudesta.Ja niiden puoltajat tehtailun tukijoita.Säälittävää kun halutaan aitoa ostetaan feikkejä.
- samalla
pakko todistella kirjoitti:
puhdasrotuisuutta kaikin tavoin.Rekisteröimätön koira on sekarotuinen,koska pentuja kaupitteleva on ainoa todistaja koiran puhdasrotuisuudesta.Ja niiden puoltajat tehtailun tukijoita.Säälittävää kun halutaan aitoa ostetaan feikkejä.
tavoin on paperillisten koirien kohdalla. Kasvattaja voi satuilla koirien vanhemmiksi ihan eri koirat mitkä todelliset vanhemmat ovat.
- se olisi
samalla kirjoitti:
tavoin on paperillisten koirien kohdalla. Kasvattaja voi satuilla koirien vanhemmiksi ihan eri koirat mitkä todelliset vanhemmat ovat.
matkalaukku!Toi on epätoivoisen tehtailun puolustelijan juttua.
- vaan ihan
se olisi kirjoitti:
matkalaukku!Toi on epätoivoisen tehtailun puolustelijan juttua.
täyttä faktaa. Paperillinen ylihintainen sessulisi saattaa käytännössä olla tehtailun tulosta ja sessulisi vanhemmiksi on voitu keksiä joku toinen murre.
- testattuja
vaan ihan kirjoitti:
täyttä faktaa. Paperillinen ylihintainen sessulisi saattaa käytännössä olla tehtailun tulosta ja sessulisi vanhemmiksi on voitu keksiä joku toinen murre.
niinkuin pentunikin,kaksoisastutus nääs.Minä kun en osta sekarotusia koiria edes vahingossa ja samalla tue tehtailua ja rikollista toimintaa.Vain rikollisen mielen omaava ajattelee kaikista rikollista.
- noin yksinkertaista
samalla kirjoitti:
Rekisteröintiin vaaditaan myös uroksen omistajan allekirjoitus. Pelkkä kasvattajan(emän omistajan) ilmoitus ei riitä.
Rekkaamattomalla voi uroksena olla vaikka erirotuinen ja silti pennut myydään kovaan hintaan puhtaina. - khblhb
samalla kirjoitti:
Kun ostat rekisteröidyn,jos se todetaan sekarotuiseksi saat rahasi takaisin, mutta paperittomien takuu loppuu kun perävalot häviää näkyvistä.
DNA-testillä selviää vanhemmat!
- sappikivi
tuo koirasi? Tumma pää ja tumma selkä kuulostaa normaalilta väritykseltä. Taitaa olla rekkaamattomuuden syyt jossain muualla. Muut pennut siis on rekattu?
- gumma hebbu
Toki kasvattaja voi, jos on rikollinen mieli laittaa koiran vanhemmiksi eri uroksen ja nartun, kun todellisuudessa. Ja rekata.
Mutta pieni ero, tämä on rikos, josta kun jää kiinni saa rangaistuksen.
Ajat sinäkin, jos sinulla nyt kortti on ylinopeutta, mutta kun sanktion pelko päällä se hillitsee.
Rekkaamattomia voi tehdä mitä yhdistelmiä vain, eikä ole mitään velvollisuuksia.
Siinä on suuri ero.
- .-,-.,-.,-.,-.,
Hyvä, jos tunnet aidosti tehneesi hyvän kaupan... Ei jää harmitamaan se, että sinua on todellakin huijattu rankalla kädellä ja olet uskonut tarinoita, jotka ovat kuin suoraan mielikuvituksellisesta satukirjasta bongattuja. Koirasi teettäjä on pentutehtailija puhtaimmillaan.
Voi miten nämä saisi kuriin, sekä tehtailijat että ostajat? Ei ole nykymaailmassa mikään selitys enää se, että tietoa on vaikea saada. Sitä suorastaan pursuu joka tuutin täydeltä.
Hallaa tekevät kaikille hyville ja asiallisille tiedottajille ne epätoivoiset omien valintojensa puolustajat, jotka täysin perusteitta yrittävät väittää, että on okei ostella rekisteröimättömiä koiria isoilla summilla (sekarotuisen tai rekisteröimättömien koirien hinta on maksimissaan 100 e).
Näin he itseään ja valintojaan epätoivoisesti ja ihmeellisillä argumenteilla puolustellessaan auttavat samalla pentutehtailijoita toimissaan ja koirathan siinä valitettavasti ovat ensimmäisiä kärsijöitä.
Toisin sanoen rekisteröimättömyyden puolustelijat ja sen tukijat ovat arveluttavaan, elävillä eläimillä tapahtuvaan bisnekseen, ja pahimmillaan jopa eläinrääkkäykseen yllyttäjiä, joita pitäisi rankaista yhtä lailla kuin pentutehtailijoita. - Joku
Minen ois kyllä maksanu rekisteröimästä koirasta 700€. Mulla itellä on pitkäkarvainen saku joka on rekisteröity. eikä maksannu ton enenpää, ja värivirhe ei myöskään ole mikään syy jättää rekkaamatta.
- aloittaja...
Ostin koiran jonka ehdottomasti halusin,
Tiesin ettei koiralla ole papereita, kysymys oli vain ja ainoastaan siitä X-rekisteristä jos me halutaan jotain sitten harrastaa.
Minulla on varaa maksaa 700€ koirastani.
Mikä teitä nyt vituttaa?
Koirani on kahden rekisteröidyn skpn jälkeläinen, tunnen kasvattajat.
Koirani on puhdasrotuisten sakujen pentu, sitä ei rekisteröity mutta ei se tee siitä sekarotuista???? Muutenhan teidänkin sakunne olisivat kaikki seropeja.
-Joo kilpailee sitten seropien kanssa ja on X -merkitty mutta minusta se on ihan ok.
Kaikki koirat on ihania, omistajat ei niin usein.
Minun koirani on värivirheellinen, sillä menee selässä tumma melkein musta raita ja se katkeaa lonkan kohdalta muuttuen beessinruskeaksi, koirallani on myös laikukas punainen kieli (pigmenttihäiriö)
Ihana koira se on, Ihana kasvattajakin.
että näin. - Mia M
aloittaja... kirjoitti:
Tiesin ettei koiralla ole papereita, kysymys oli vain ja ainoastaan siitä X-rekisteristä jos me halutaan jotain sitten harrastaa.
Mikä teitä nyt vituttaa?
Koirani on puhdasrotuisten sakujen pentu, sitä ei rekisteröity mutta ei se tee siitä sekarotuista???? Muutenhan teidänkin sakunne olisivat kaikki seropeja.
-Joo kilpailee sitten seropien kanssa ja on X -merkitty mutta minusta se on ihan ok.
Minun koirani on värivirheellinen, sillä menee selässä tumma melkein musta raita ja se katkeaa lonkan kohdalta muuttuen beessinruskeaksi, koirallani on myös laikukas punainen kieli (pigmenttihäiriö)
että näin.Värivirheellisyys ei mitenkään estä pentujen rekisteröintiä. Pentusi ei kuvauksesi mukaan kuulosta edes mitenkään värivirheelliseltä vaan ihan rotumääritelmän mukaiselta.
Rekisteröidä tulee jo Kennelliiton sääntöjen mukaan rekisteröidä KOKO PENTUE, eikä yksittäisiä pentuja tule jättää rekisteröimättä. Vastuullinen kasvattaja halutessaan estää virheellisen pennun jalostuskäytön, voi rekisteröidä yksittäise pennun (tai vahingon sattuessa koko pentueen) normaalirekisterin sijaan EJ-rekisteriin, joka on siis Ei Jalostukseen-rekisteri. Nimensä mukaisesti näitä koiria ei voida käyttää jalostukseen.
On mukavaa, että sinulla on koira josta pidät, mutta kuten muut ovat täällä todenneet, on sinua nyt huijattu. Tai sitten kasvattaja ei tiedä riittäviä perustietoja pentujen rekisteröinnistä. Joka tapauksessa hän on rikkonut Kennelliiton sääntöjä toimiessaan näin.
700euroa on todella raaka ja törkeä hinta rekisteröimättömästä pennusta. Samalla hinnalla saat jo hyvän rekisteröidyn pennun terveystakuineen.
Sitten vielä pitää kommentoida näitä "rekisteröidyistäkin löytyy pentuja joiden vanhemmat eivät ole sitä mitä väitetään". Varmasti löytyy, mutta koska pennut on rekisteröity, niiden vanhemmat voidaan selvittää DNA-testillä väärinkäyttöä epäillessä.
Tällöin pennut saadaan tarvittaessa rekisteröityä oikeille vanhemmille, kasvattaja saa tapauskohtaisesti Kennelliitolta sanktiot. Mikäli pennut joudutaan poistamaan rekisteristä, on kasvattaja juridisesti velvollinen korvaamaan takaisin kauppasumman. - bj +
Mia M kirjoitti:
Värivirheellisyys ei mitenkään estä pentujen rekisteröintiä. Pentusi ei kuvauksesi mukaan kuulosta edes mitenkään värivirheelliseltä vaan ihan rotumääritelmän mukaiselta.
Rekisteröidä tulee jo Kennelliiton sääntöjen mukaan rekisteröidä KOKO PENTUE, eikä yksittäisiä pentuja tule jättää rekisteröimättä. Vastuullinen kasvattaja halutessaan estää virheellisen pennun jalostuskäytön, voi rekisteröidä yksittäise pennun (tai vahingon sattuessa koko pentueen) normaalirekisterin sijaan EJ-rekisteriin, joka on siis Ei Jalostukseen-rekisteri. Nimensä mukaisesti näitä koiria ei voida käyttää jalostukseen.
On mukavaa, että sinulla on koira josta pidät, mutta kuten muut ovat täällä todenneet, on sinua nyt huijattu. Tai sitten kasvattaja ei tiedä riittäviä perustietoja pentujen rekisteröinnistä. Joka tapauksessa hän on rikkonut Kennelliiton sääntöjä toimiessaan näin.
700euroa on todella raaka ja törkeä hinta rekisteröimättömästä pennusta. Samalla hinnalla saat jo hyvän rekisteröidyn pennun terveystakuineen.
Sitten vielä pitää kommentoida näitä "rekisteröidyistäkin löytyy pentuja joiden vanhemmat eivät ole sitä mitä väitetään". Varmasti löytyy, mutta koska pennut on rekisteröity, niiden vanhemmat voidaan selvittää DNA-testillä väärinkäyttöä epäillessä.
Tällöin pennut saadaan tarvittaessa rekisteröityä oikeille vanhemmille, kasvattaja saa tapauskohtaisesti Kennelliitolta sanktiot. Mikäli pennut joudutaan poistamaan rekisteristä, on kasvattaja juridisesti velvollinen korvaamaan takaisin kauppasumman.huijaus isästä ole ihan helppo, ellei itse omista urosta. Rekisteröintiin vaaditaan uroksen omistajalta astutustodistus, jota ei varmasti saa kuin astuttamalla ja maksamalla astutusmaksun. Väärennökset tulis ihan varmasti ilmi tietokannoista.
- Missukka
aloittaja... kirjoitti:
Mikä teitä nyt vituttaa?
että näin.onkohan minunkin koirani värivirheellinen kun silläkin on punainen kieli jossa musta täplä. Onneksi kasvattaja kuitenkin on rekisteröinyt sen. Myös edellisellä koirallani oli punaisessa kielessä musta täplä. Sillä oli se täplä vaan kielen alapuolella !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Joku
aloittaja... kirjoitti:
Mikä teitä nyt vituttaa?
että näin.Mietippä vähä, toi sun koiras ois markka-aikaan maksannu vähäpäälle 4000, oisitko silloin ostannu noin kalliin rekisteröimättömän pennun.
- että maksaa
aloittaja... kirjoitti:
Mikä teitä nyt vituttaa?
että näin.sekarotusesta rakista 700e.Rahaa sulla voi olla,mutta sitä kun ei rahalla voi ostaa järkee,ja siinä olet hyvä ja elävä esimerkki.Joudut täällä netissä todistelemaan koirasi erinomaisuutta,varakkuuttasi,koirasi rotua,kasvattajan hyvyyttä ja samalla jengi nauraa sun sinisilmäisyydellesi.
Ja mitäs täällä todistelet tuota kaikkea,mene kentälle näyttämään koirasi erinomaisuus ja rahallahan voit sitten ostaa koulutuksen koirallesi,jos (ja kun) kukaan ei ole kiinnostunut sekarotuista rakkiasi kouluttamaan.Se koulutuskin taitaa olla sekarotuisella kalliimpaa,varsinkin tollasilla tyypeillä kuin sinä jotka mankumatta maksaa mitä vaan sekarotuisesta.;);)!Me rotukoiran omistajat voimme sitten sinulle täällä netissä kertoa koulutuksista,kisoista ja näyttelyistä,kun sinullahan ei rodun omiin kinkereihin ole asiaa,niin että NIIN hyvä se sun koiras on. - aloittaja....
Mia M kirjoitti:
Värivirheellisyys ei mitenkään estä pentujen rekisteröintiä. Pentusi ei kuvauksesi mukaan kuulosta edes mitenkään värivirheelliseltä vaan ihan rotumääritelmän mukaiselta.
Tällöin pennut saadaan tarvittaessa rekisteröityä oikeille vanhemmille, kasvattaja saa tapauskohtaisesti Kennelliitolta sanktiot. Mikäli pennut joudutaan poistamaan rekisteristä, on kasvattaja juridisesti velvollinen korvaamaan takaisin kauppasumman.joo mua on nyt huijattu voi voi sentään.
Ettekö te tajua, että olin valmis maksamaan koirasta rahaa ja ihan itse tarjouduin maksamaan tuon 700 euroa,
Minulla on rahaa ja saan kai ostaa vaikka täytetyn koiran jos haluan.
en kysynyt että huijattiinko minua vai ei kysyin ihan jotain muuta ja te senkun väännätte ja käännätte.
odotin asialisia vastauksia, sain lastin paskaa.
kiitti VITUSTI - täällä kaikki
aloittaja.... kirjoitti:
joo mua on nyt huijattu voi voi sentään.
Ettekö te tajua, että olin valmis maksamaan koirasta rahaa ja ihan itse tarjouduin maksamaan tuon 700 euroa,
Minulla on rahaa ja saan kai ostaa vaikka täytetyn koiran jos haluan.
en kysynyt että huijattiinko minua vai ei kysyin ihan jotain muuta ja te senkun väännätte ja käännätte.
odotin asialisia vastauksia, sain lastin paskaa.
kiitti VITUSTIkilvan kehuneet?Kokeile kuule seropiosastoa sieltä saat tukea ja ymmärrystä.Tai voithan tietysti maksaa kaikille jotka on erimieltä kanssasi.Tarpeeksi paksu nippu euroja,niin kyllä sä tukea sitten saat.Sullahan tuntu sitä ylimäärästä olevan.;)!
- ketuttaa.....
aloittaja... kirjoitti:
Mikä teitä nyt vituttaa?
että näin.Meitä SAKSANPAIMENKOIRAharrastajia ketuttaa se, että rotuamme pilataan jatkuvasti kaikkien idioottiehtailijoiden toimesta.
Mitä sinuun tulee, niin sinä hyväuskoisena ja typeränä ostajana lähinnä vain säälität, vaikkakin toki tyhmyyttäsi oletkin tukenut tuota toimintaa järjettömällä tavalla. Ikävä kyllä kaltaisesi tietämättömät tapaukset vain lisäävät rotumme huonoa mainetta, sillä ongelmien ilmetessä te harvoin pystytte niitä ratkomaan. Tietenkin pennut on ihania ja söpöjä, mutta kun ne kasvaa aikuisiksi ja ne pitäisi saada hallintaankin...
Kuka täyspäinen muuten maksaa 700 euroa sekarotuiseksi laskettavasta koirasta? Kovat tosiaan oli "bensakulut", joita tuolla toisessa ketjussa mainostit... - hhyh
aloittaja... kirjoitti:
Mikä teitä nyt vituttaa?
että näin.raha puhuu... jos ei sulla ole rahaa ostaa rotukoiraa niin ota sekarotuinen äläkä kannata tehtailijoita jotka pilkkaa rakasta hienoa rotuamme tuollaisten piraattikopioiden tehtailulla!!!!
- sillä viisiin
Turha tälle on tänne vastailla, jos ette huomannut jo kirjoitustyylistä niin sama tyyppi kyselee tossa aiemmin koiran kouluttamiseen liittyviä asioita ja sujauttaa mukaan sen laatuista schaibaa, josta tietää, että te kilahdatte. Antakaa sen olla, kyllä se siitä väsyy.
- ihmetellä
rotukoirien omistajien jyrkkiä mielipiteiteitä.. Koira ku koira,paperilla tai ei.
Uskokaa tai älkää, joillekin ei oikeesti ole mitään väliä koiran papereilla, vaan koira otetaan perheen jäseneksi, eikä oman egon jatkoksi.
Ja jos joku haluaa maksaa omastaan, niin miten se on teiltä pois..??
Aloittajalle tiedoksi, että esim.pelastuskoiratoimintaan toivotetaan tervetulleeksi kaikki koirat sortumatta rasismiin.
Antoisia koulutushetkiä sinulle ja koirallesi, toivon, että koirastasi on sinulle paljon iloa, niinkuin myös uskon olevan. - mutta miksi
ihmetellä kirjoitti:
rotukoirien omistajien jyrkkiä mielipiteiteitä.. Koira ku koira,paperilla tai ei.
Uskokaa tai älkää, joillekin ei oikeesti ole mitään väliä koiran papereilla, vaan koira otetaan perheen jäseneksi, eikä oman egon jatkoksi.
Aloittajalle tiedoksi, että esim.pelastuskoiratoimintaan toivotetaan tervetulleeksi kaikki koirat sortumatta rasismiin.
Antoisia koulutushetkiä sinulle ja koirallesi, toivon, että koirastasi on sinulle paljon iloa, niinkuin myös uskon olevan.rekisteröimättömät koirat ovat ne jotka useimmin löytyy esim.eläinsuojelun hoivista.Ne "egonjatkeet" hoidetaan siis paremmin kun ovat harvempi lukuisia asiakkaita esim.eläinten huostaanotossa.
Monirotuinen koira on IHAN ERI ASIA kuin rekiteröimättä jätetty rotukoira,sillä rekisteröinti on niin pieni osa hinnasta,ettei sille löydy selitystä kuin puutteellisista terveystuloksista tai tiheästä pennutuksesta.Eikä niitä papereita tarvii ottaa jos ei halua,mutta silloin on ainakin tieto siitä ettei kyseessä ole välipentue nartulla jota joka juoksusta astutetaan.Minusta nartun hyvinvointi on sellainen asia,että sen pitäisi ola kunnossa ja sitä se ei todellakaan ole rekkaamattomissa.Ne on niitä välipentueita ja silloin mietityttää miten hyvä koti sille pennulle annetaan kun ei välitetä muusta kuin halvasta hinnasta.Itsekästä ja ajattelematonta.Todellisia eläinten ystäviä nämä rekkaamattomien ostajat,joopa joo! - mä ihmettelen sua
ihmetellä kirjoitti:
Antoisia koulutushetkiä sinulle ja koirallesi, toivon, että koirastasi on sinulle paljon iloa, niinkuin myös uskon olevan.Eikö jo mee kaaliin, että saksanpaimenkoiraharrastajat on TODELLA huolissaan rakastamamme rodun jalostuksen kehityksestä ja tulevaisuudesta!
Aloittajan kaltaiset (kenties sunkin?)hyypiöt hankkii rekkaamattomia sakemanneja, ylistää kuinka ihania ne on (vaikka koira kantais minkälaisia perinnöllisiä sairauksia), käyttää niitä "jalostukseen" jonkun muun "ihquilijan" kanssa, jne... Perse edellä mennään kuuseen niin et tärinä käy! Eikä ongelma oo yksin siinä "jalostuksessa". Mietipä, kuinka moni pentutehtaijia tsekkaa lainkaan, millaiselle ihmiselle on pentua myymässä. Perhekoiraksi myydään "täydellisen" rekkaamattoman pentueen terävin ja vaativin yksilö. Ja mitä tästä seuraa? "Saksanpaimenkoira raateli lasta/mummoa/naapurin fifin!" kirkuu lööpit. Eli TÄYSIN KÄDETÖN hyypiö saa vaativan koiran eikä osaa sitä kouluttaa saatika pärjäis sen kanssa normaalielämässä. Näytä mulle sellainen puskakasvattaja, joka kantaa huolta ko. aiheesta ja mä haen sulle kuun taivaalta!
Aloittajalle viel terkut: pidä seropis, ihquile sen kans niin paljon kuin haluat, mut älä helvetissä tuu selittään tänne värivirheistä ja muusta kirjottelemastasi sonnasta. Jos ei saamas vastaukset miellytä, seropipalstalla löytyy sulle varmaan ymmärtäjiä. ÄLÄKÄ KUTSU MOPPEES SAKSANPAIMENKOIRAKSI, koska sitä se ei ole! - G-nainen
mä ihmettelen sua kirjoitti:
Eikö jo mee kaaliin, että saksanpaimenkoiraharrastajat on TODELLA huolissaan rakastamamme rodun jalostuksen kehityksestä ja tulevaisuudesta!
Aloittajan kaltaiset (kenties sunkin?)hyypiöt hankkii rekkaamattomia sakemanneja, ylistää kuinka ihania ne on (vaikka koira kantais minkälaisia perinnöllisiä sairauksia), käyttää niitä "jalostukseen" jonkun muun "ihquilijan" kanssa, jne... Perse edellä mennään kuuseen niin et tärinä käy! Eikä ongelma oo yksin siinä "jalostuksessa". Mietipä, kuinka moni pentutehtaijia tsekkaa lainkaan, millaiselle ihmiselle on pentua myymässä. Perhekoiraksi myydään "täydellisen" rekkaamattoman pentueen terävin ja vaativin yksilö. Ja mitä tästä seuraa? "Saksanpaimenkoira raateli lasta/mummoa/naapurin fifin!" kirkuu lööpit. Eli TÄYSIN KÄDETÖN hyypiö saa vaativan koiran eikä osaa sitä kouluttaa saatika pärjäis sen kanssa normaalielämässä. Näytä mulle sellainen puskakasvattaja, joka kantaa huolta ko. aiheesta ja mä haen sulle kuun taivaalta!
Aloittajalle viel terkut: pidä seropis, ihquile sen kans niin paljon kuin haluat, mut älä helvetissä tuu selittään tänne värivirheistä ja muusta kirjottelemastasi sonnasta. Jos ei saamas vastaukset miellytä, seropipalstalla löytyy sulle varmaan ymmärtäjiä. ÄLÄKÄ KUTSU MOPPEES SAKSANPAIMENKOIRAKSI, koska sitä se ei ole!Saksanpaimenkoiran kohdalla on menty pahan kerran metsään ihan virallisten kasvattajien toimesta. Rotu on lähes pilattu mutta uhoa vielä riittää. Onko sinulla muuten jotain näyttöä paperittomien saksanpaimenkoirien aiheuttamista purematapauksista? Tai onko sinulla näyttöä yleensä mistään? Taidat pelkällä mutulla vetää tuota älytöntä skeidaa.
Aloittaja saa olla tyytyväinen Saksanpaimenkoirastaan ja niinhän hän onkin. Papereiden puuttuminen ei tietenkään tee koiraa sekarotuiseksi. - \o/
G-nainen kirjoitti:
Saksanpaimenkoiran kohdalla on menty pahan kerran metsään ihan virallisten kasvattajien toimesta. Rotu on lähes pilattu mutta uhoa vielä riittää. Onko sinulla muuten jotain näyttöä paperittomien saksanpaimenkoirien aiheuttamista purematapauksista? Tai onko sinulla näyttöä yleensä mistään? Taidat pelkällä mutulla vetää tuota älytöntä skeidaa.
Aloittaja saa olla tyytyväinen Saksanpaimenkoirastaan ja niinhän hän onkin. Papereiden puuttuminen ei tietenkään tee koiraa sekarotuiseksi.Ei papereita = ei puhdas
Ihan helppoo matematiikkaa - mä taas
G-nainen kirjoitti:
Saksanpaimenkoiran kohdalla on menty pahan kerran metsään ihan virallisten kasvattajien toimesta. Rotu on lähes pilattu mutta uhoa vielä riittää. Onko sinulla muuten jotain näyttöä paperittomien saksanpaimenkoirien aiheuttamista purematapauksista? Tai onko sinulla näyttöä yleensä mistään? Taidat pelkällä mutulla vetää tuota älytöntä skeidaa.
Aloittaja saa olla tyytyväinen Saksanpaimenkoirastaan ja niinhän hän onkin. Papereiden puuttuminen ei tietenkään tee koiraa sekarotuiseksi.joissa rekattu saksanpaimenkoira on purru/raadellu, käyny päälle, tms...?
Kysymys on periaatteesta, ei uhosta. Jos ei sulle kelpaa, up your´s...
Montako rekkaamatonta seropia sun taloudesta löytyy ja tehtailetko niitä eurojen toivossa? - \o/
\o/ kirjoitti:
Ei papereita = ei puhdas
Ihan helppoo matematiikkaaVanhemmat saksanpaimenkoiria=pennutkin saksanpaimenkoiria. Näin helppoa se on. Papereiden puute ei tee rotukoirasta sekarotuista. Se tosiasiahan teitä niin kovasti harmittaa.
- \o/
\o/ kirjoitti:
Ei papereita = ei puhdas
Ihan helppoo matematiikkaaVanhemmat saksanpaimenkoiria=pennutkin saksanpaimenkoiria. Näin helppoa se on. Papereiden puute ei tee rotukoirasta sekarotuista. Se tosiasiahan teitä niin kovasti harmittaa.
- taas mä
mä taas kirjoitti:
joissa rekattu saksanpaimenkoira on purru/raadellu, käyny päälle, tms...?
Kysymys on periaatteesta, ei uhosta. Jos ei sulle kelpaa, up your´s...
Montako rekkaamatonta seropia sun taloudesta löytyy ja tehtailetko niitä eurojen toivossa?josta ilmenee rekkaamattomien saksanpaimenkoirien tuhotyöt. Sinähän väitteen esitit, nyt on perustelujen vuoro. Et tosin taida pystyä mutu-juttujasi perustelemaan.
- ja mä kans
taas mä kirjoitti:
josta ilmenee rekkaamattomien saksanpaimenkoirien tuhotyöt. Sinähän väitteen esitit, nyt on perustelujen vuoro. Et tosin taida pystyä mutu-juttujasi perustelemaan.
Missä tavataan, et voidaan vertailla tilastoja? Taidat olla tosiaan puskakasvattaja? Vippaa kuule köyhälle harrastajalle 10 00€, bensa on niin pirun kallista ettei oikeen meinaa päästä treenaamaan saatika kisoihin. Kyllähän ny sulla rahaa riittää kun joka 4. kuukaus syntyy kuiteski pentueita, joita et rekkaa ja säästät taas rahaa. Ja sit tulee viel jurpoja, jotka maksaa sulle 700€ tulevasta ongelmapesäkkeestä.
Ol ny reilu... - \o/
\o/ kirjoitti:
Vanhemmat saksanpaimenkoiria=pennutkin saksanpaimenkoiria. Näin helppoa se on. Papereiden puute ei tee rotukoirasta sekarotuista. Se tosiasiahan teitä niin kovasti harmittaa.
koska viet paperittoman rodunjalostuksen ihmees SPL- tai kennelliiton näyttelyyn?
Lupaan olla eturivissä huokailemas "on sitte hieno rotukoira" ja antamas aplodeja kädet kipeenä! - minä ja
ja mä kans kirjoitti:
Missä tavataan, et voidaan vertailla tilastoja? Taidat olla tosiaan puskakasvattaja? Vippaa kuule köyhälle harrastajalle 10 00€, bensa on niin pirun kallista ettei oikeen meinaa päästä treenaamaan saatika kisoihin. Kyllähän ny sulla rahaa riittää kun joka 4. kuukaus syntyy kuiteski pentueita, joita et rekkaa ja säästät taas rahaa. Ja sit tulee viel jurpoja, jotka maksaa sulle 700€ tulevasta ongelmapesäkkeestä.
Ol ny reilu...Paikaksi sopisi Nuorgamissa sijaitsevan kaupan etupiha vaikkapa maanantaiaamulla kahdeksan paikkeilla. Muista ottaa tilastot mukaan.
Rahapulastasi pääset parhaiten kasvattamalla rotukoiria. Yllättävän moni on valmis maksamaan tuhat euroa ja jopa ylikin tulevasta ongelmapesäkkeestä kunhan ne paperit löytyvät. Niitä sessun papereita onkin sitten mukava esitellä pureman uhriksi joutuneelle. - _o/
\o/ kirjoitti:
koska viet paperittoman rodunjalostuksen ihmees SPL- tai kennelliiton näyttelyyn?
Lupaan olla eturivissä huokailemas "on sitte hieno rotukoira" ja antamas aplodeja kädet kipeenä!en pysty käymään kyseisen rodun näyttelyissä. Luiskaperseiden katsominen saa aikaan oksennusrefleksin. Niin pahalta tuntuu katsella niitä rodunjalostuksen ihmeitä.
- \o/
_o/ kirjoitti:
en pysty käymään kyseisen rodun näyttelyissä. Luiskaperseiden katsominen saa aikaan oksennusrefleksin. Niin pahalta tuntuu katsella niitä rodunjalostuksen ihmeitä.
Selitys toikin...
- Usko ny
minä ja kirjoitti:
Paikaksi sopisi Nuorgamissa sijaitsevan kaupan etupiha vaikkapa maanantaiaamulla kahdeksan paikkeilla. Muista ottaa tilastot mukaan.
Rahapulastasi pääset parhaiten kasvattamalla rotukoiria. Yllättävän moni on valmis maksamaan tuhat euroa ja jopa ylikin tulevasta ongelmapesäkkeestä kunhan ne paperit löytyvät. Niitä sessun papereita onkin sitten mukava esitellä pureman uhriksi joutuneelle.Mulla ei oo rahaa, ei edes siihen laadukkaaseen rekkaamattomaan narttuun. Ovat kuulemma niin pirun kalliita. Joten käviskö Lempäälän IdeaParkin piha? Siellä liikkuu rahakkaita ihmisiä, ja me ollaan siellä käyty kerjuulla koirani kans, jos joku ropo meille heltiäis. Ton rekisteröidyn koiran puremat ihmiset vaatii ihan sikamaisia korvauksia, voitko uskoo? Voisin kerjäämiseni hetkeks keskeyttää, niin voidaan turista rauhas.
Mitä muuten sä esität viattomalle ohikulkijalle, jota seropis puree? Kultapossukerhon jäsenkorttia? - Joku
_o/ kirjoitti:
en pysty käymään kyseisen rodun näyttelyissä. Luiskaperseiden katsominen saa aikaan oksennusrefleksin. Niin pahalta tuntuu katsella niitä rodunjalostuksen ihmeitä.
Tuuppa sitt kattoo meiän rekattua sakua, ei muuten oo luiskaperseinen.
- aloittaja....
mutta miksi kirjoitti:
rekisteröimättömät koirat ovat ne jotka useimmin löytyy esim.eläinsuojelun hoivista.Ne "egonjatkeet" hoidetaan siis paremmin kun ovat harvempi lukuisia asiakkaita esim.eläinten huostaanotossa.
Monirotuinen koira on IHAN ERI ASIA kuin rekiteröimättä jätetty rotukoira,sillä rekisteröinti on niin pieni osa hinnasta,ettei sille löydy selitystä kuin puutteellisista terveystuloksista tai tiheästä pennutuksesta.Eikä niitä papereita tarvii ottaa jos ei halua,mutta silloin on ainakin tieto siitä ettei kyseessä ole välipentue nartulla jota joka juoksusta astutetaan.Minusta nartun hyvinvointi on sellainen asia,että sen pitäisi ola kunnossa ja sitä se ei todellakaan ole rekkaamattomissa.Ne on niitä välipentueita ja silloin mietityttää miten hyvä koti sille pennulle annetaan kun ei välitetä muusta kuin halvasta hinnasta.Itsekästä ja ajattelematonta.Todellisia eläinten ystäviä nämä rekkaamattomien ostajat,joopa joo!Oikein mukavissa merkeissähän tämä minun koiraharrastukseni alkoi.
En ole ensimmäistä kertaa koiraa ostamassa mutta siitä kun Ona Irlanninsusikoira kuoli on jo tovi.
Miten on sovitaanko niin, että huolehditaan vain omista eläimistämme niin hyvin kuin voimme ja annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Sekarotuinen koira on myös koira ja ihmisten ihan omaa syystä sekarotuinen , avuton eläin joka tarvitsee rakkautta ja kaikkea samaa siinä missä jalostettu rotukoirakin.
Min en ymmärrä miten nyt suututin kaikki kun ostin itselleni juuri sen koiran jonka halusin.
Olisiko pitänyt viedä se lopetettavaksi?
Tuntuu todella pahalta kun te ette ajattele muuta kuin itseänne ja juuri niitä rotuja egonne jatkeena.
Koira itsessään on teille toisarvoinen.
Tiedän 100% varmasti etten tukenut minkäänlaista pentutehtailua,pentuni emolle nämä pennut olivat ensimmäiset ja jäivät viimeiseksi.
siltä poistettiin kohtu synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden seurauksena.
Maksoin mielelläni ihanasta koirastani joka on kahden spk:n jälkeläinen eli sekarotuinen teidän mielestänne.
Minä vain tiedän syyn miksi tätä ei rekisteröity.
Pitäkää koiristanne hyvää huolta.
Niin minäkin. - lähin kyselee
mutta miksi kirjoitti:
rekisteröimättömät koirat ovat ne jotka useimmin löytyy esim.eläinsuojelun hoivista.Ne "egonjatkeet" hoidetaan siis paremmin kun ovat harvempi lukuisia asiakkaita esim.eläinten huostaanotossa.
Monirotuinen koira on IHAN ERI ASIA kuin rekiteröimättä jätetty rotukoira,sillä rekisteröinti on niin pieni osa hinnasta,ettei sille löydy selitystä kuin puutteellisista terveystuloksista tai tiheästä pennutuksesta.Eikä niitä papereita tarvii ottaa jos ei halua,mutta silloin on ainakin tieto siitä ettei kyseessä ole välipentue nartulla jota joka juoksusta astutetaan.Minusta nartun hyvinvointi on sellainen asia,että sen pitäisi ola kunnossa ja sitä se ei todellakaan ole rekkaamattomissa.Ne on niitä välipentueita ja silloin mietityttää miten hyvä koti sille pennulle annetaan kun ei välitetä muusta kuin halvasta hinnasta.Itsekästä ja ajattelematonta.Todellisia eläinten ystäviä nämä rekkaamattomien ostajat,joopa joo!että otatko aina koirasi kanssa lenkille lähtiessä rekisteripaperit mukaan?
- aloittaja....
G-nainen kirjoitti:
Aloittaja saa olla tyytyväinen Saksanpaimenkoirastaan ja niinhän hän onkin. Papereiden puuttuminen ei tietenkään tee koiraa sekarotuiseksi.Joku sentään tajuaa, että koira se on paperitonkin koira.
Ja yhtälailla rakas. - minä..
aloittaja.... kirjoitti:
Oikein mukavissa merkeissähän tämä minun koiraharrastukseni alkoi.
En ole ensimmäistä kertaa koiraa ostamassa mutta siitä kun Ona Irlanninsusikoira kuoli on jo tovi.
Miten on sovitaanko niin, että huolehditaan vain omista eläimistämme niin hyvin kuin voimme ja annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Sekarotuinen koira on myös koira ja ihmisten ihan omaa syystä sekarotuinen , avuton eläin joka tarvitsee rakkautta ja kaikkea samaa siinä missä jalostettu rotukoirakin.
Min en ymmärrä miten nyt suututin kaikki kun ostin itselleni juuri sen koiran jonka halusin.
Olisiko pitänyt viedä se lopetettavaksi?
Tuntuu todella pahalta kun te ette ajattele muuta kuin itseänne ja juuri niitä rotuja egonne jatkeena.
Koira itsessään on teille toisarvoinen.
Tiedän 100% varmasti etten tukenut minkäänlaista pentutehtailua,pentuni emolle nämä pennut olivat ensimmäiset ja jäivät viimeiseksi.
siltä poistettiin kohtu synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden seurauksena.
Maksoin mielelläni ihanasta koirastani joka on kahden spk:n jälkeläinen eli sekarotuinen teidän mielestänne.
Minä vain tiedän syyn miksi tätä ei rekisteröity.
Pitäkää koiristanne hyvää huolta.
Niin minäkin.ainakin toivotan sinulle hyvää jatkoa koiraharrastuksen parissa ja toivon, että kohtaatte koirasi kanssa avaramielisempiä ihmisiä.
Onneksi koirasi ei osaa lukea, joten se on tietämätön kaikista negatiivisista asenteista jotka siihen kohdistuu. Viaton luontokappale, joka saa syyttä porukan halveksunnan.
Asenteenne kertovat paljon..
Tämä koira oli selvästi haluttu, josta pidetään hyvä huoli, ja todellakin ansaitsee arvostuksen ja rakkauden. - nessut kehiin
aloittaja.... kirjoitti:
Joku sentään tajuaa, että koira se on paperitonkin koira.
Ja yhtälailla rakas....ihan itkettääääääääää.....niisk...
- muttei rotu
aloittaja.... kirjoitti:
Ja yhtälailla rakas...sellaiseksi.ongelmahan on tyhmät ostajat ja rahanahneet tehtailijat,ei koira.Jos olet niin hidasälyinen,ettet sitä näistä teksteistä ole ymmärtänyt,miten voit sisäistää mitään ohjeita joita joku sinulle antaa?ai niin mä unohdin et sul on rahaa ja voit korvata typeryytesi dollareilla.Sääli sekarotuista koiraasi,jolla on noin jurpo omistaja.
- hyväksytään
muttei rotu kirjoitti:
..sellaiseksi.ongelmahan on tyhmät ostajat ja rahanahneet tehtailijat,ei koira.Jos olet niin hidasälyinen,ettet sitä näistä teksteistä ole ymmärtänyt,miten voit sisäistää mitään ohjeita joita joku sinulle antaa?ai niin mä unohdin et sul on rahaa ja voit korvata typeryytesi dollareilla.Sääli sekarotuista koiraasi,jolla on noin jurpo omistaja.
rotusellaiseksi.
Aika jurpo pitää olla kun ei hyväksy rotukoiraa rotukoiraksi vain paperinpalasen puuttumisen vuoksi. Aloittaja on onneksi tyytyväinen rotukoiraansa. Se on pääasia. - rodustaan?
hyväksytään kirjoitti:
rotusellaiseksi.
Aika jurpo pitää olla kun ei hyväksy rotukoiraa rotukoiraksi vain paperinpalasen puuttumisen vuoksi. Aloittaja on onneksi tyytyväinen rotukoiraansa. Se on pääasia.Jollainhan ne on toisistaan erotettava.Kaltaisesi tavalliset urpot eivät ole ne jotka päättää mikä on rotukoira ja mikä sekarotuinen,vaan siitä on olemassa virallinen paperi joka ne toisistaan erottaa.Tottakai ee on sekarotupiski niin kauan kuin toisin todistetaan.Ja sen tekee ainoastaan rekisteritodistus ei Mirkku juupajoelta.
- ilmankin pärjää
rodustaan? kirjoitti:
Jollainhan ne on toisistaan erotettava.Kaltaisesi tavalliset urpot eivät ole ne jotka päättää mikä on rotukoira ja mikä sekarotuinen,vaan siitä on olemassa virallinen paperi joka ne toisistaan erottaa.Tottakai ee on sekarotupiski niin kauan kuin toisin todistetaan.Ja sen tekee ainoastaan rekisteritodistus ei Mirkku juupajoelta.
Kaikki nyt vain ei koe tarpeelliseksi rekisteröidä koiria. Siitä kun ei välttämättä ole mitään hyötyä. Omistan 6 vuotiaan paperillisen koiran, enkä vielä kertaakaan ole koiran papereita tarvinnut.
Geenit määräävät koiran rodun, eivät paperit. Kaltaisesi urpot eivät vain kykene noin yksinkertaista asiaa ymmärtämään. Kuten tässä ketjussa onkin jo mainittu, ei paperit todellakaan ole varma todistus koiran alkuperästä. - Yök miten
ilmankin pärjää kirjoitti:
Kaikki nyt vain ei koe tarpeelliseksi rekisteröidä koiria. Siitä kun ei välttämättä ole mitään hyötyä. Omistan 6 vuotiaan paperillisen koiran, enkä vielä kertaakaan ole koiran papereita tarvinnut.
Geenit määräävät koiran rodun, eivät paperit. Kaltaisesi urpot eivät vain kykene noin yksinkertaista asiaa ymmärtämään. Kuten tässä ketjussa onkin jo mainittu, ei paperit todellakaan ole varma todistus koiran alkuperästä.ällöjä ihmisiä1Hyötyä ja mä en haluu maksaa ja mä haluun mä mä...rekisteröimättömissä pennuissa ei koskaan tiedä vanhempia eikä sitä onko nartulla ollut edellisestä juoksusta pennut tai onko vanhemmat sairaita,mutta sillä ei ole väliä kun tälläset ihmiset haluu ja hyöty on se tärkein asia.Saastaista porukkaa1
- Joku
aloittaja.... kirjoitti:
Ja yhtälailla rakas.Enhän minäkään sanonut etteikö koira voisi olla rakas vaikka sillä ei papereita olekkaa, en vain olisi maksanut siitä rekisteröidyn hintaa niinkuin sinä teit.
- kennelliiton sivut...
mene katsomaan www.kennelliitto.fi
Etsi sieltä rekisteröinti (tms) sieltä löytyy myös tämä x-rekisteröinti. Sitten teet ohjeen mukaan, täytät rekisteri hakemuksen ja lähetät kennelliittoon. - sdgasgdgbsdb
Eläinlääkärit ei määrittele paperitonta X-Rotuiseksi. Ainakin oman koirani rokotuskortissa lukee Saksanpaimenkoira, vaikka ei papereita olekkaan, puhdasrotuinen toki on.
- gumma hebbu
Melekonen konitohtori, joka tuollaisen merkinnän on tehnyt.
Ota tuo todistus mukaan ja mene pk-kokeisiin, älä kuitenkaan loukkaanu, kun heittävät sinut ja rakkisi ulos. - ll.
gumma hebbu kirjoitti:
Melekonen konitohtori, joka tuollaisen merkinnän on tehnyt.
Ota tuo todistus mukaan ja mene pk-kokeisiin, älä kuitenkaan loukkaanu, kun heittävät sinut ja rakkisi ulos.Eläinlääkärit ymmärtävät asian oikean laidan. Koiran rotu määräytyy geenien mukaan. On paperillisia ja paperittomia rotukoiria.
- gumma hebbu
ll. kirjoitti:
Eläinlääkärit ymmärtävät asian oikean laidan. Koiran rotu määräytyy geenien mukaan. On paperillisia ja paperittomia rotukoiria.
Kun näillä paperittomilla "rotukoirilla" tehdään pentuja, ja niiden pennuilla jne... tietävätkö ell nytkin totuuden?
Varmaan uskovat ettei sekaan ole lorahtanut naapurin rakkia... toisen rakin rakkaus suhteessa.
Konitohtoreita nuo, jotka noin typeriä lausuntoja kirjoittavat, toivottavasti tietävät, millainen lainausmerkki on. - koiran rotu
ll. kirjoitti:
Eläinlääkärit ymmärtävät asian oikean laidan. Koiran rotu määräytyy geenien mukaan. On paperillisia ja paperittomia rotukoiria.
koiraksi merkannut ilman rekisteritodistusta,olisi kiva sellanen utarepuoskari tavata ja keskustella hänelle hieman asioista.
Oletko sitä mieltä että eläinlääkärit tietävät kaikista koiraroduista kaiken ja kaikista eläimistä.Mun tuttu eläinlääkäri ei tiedä saksanpaimenkoirista mitään,siis niiden jalostuksesta,mutta kyllä hän on oppinut esim.kuvaamaan koiria,ja oppinut sakuista paljon,mutta hän tietää liskoista ja matelijoista paljon.
Tyhmyydestä pitäs pystyy antaa vankila tuomio.... - sgdshgdhgfdhdsfh
koiran rotu kirjoitti:
koiraksi merkannut ilman rekisteritodistusta,olisi kiva sellanen utarepuoskari tavata ja keskustella hänelle hieman asioista.
Oletko sitä mieltä että eläinlääkärit tietävät kaikista koiraroduista kaiken ja kaikista eläimistä.Mun tuttu eläinlääkäri ei tiedä saksanpaimenkoirista mitään,siis niiden jalostuksesta,mutta kyllä hän on oppinut esim.kuvaamaan koiria,ja oppinut sakuista paljon,mutta hän tietää liskoista ja matelijoista paljon.
Tyhmyydestä pitäs pystyy antaa vankila tuomio....Julkaisemaan, mutta saat sen tietoosi kun etsit Joensuulaisen eläinlääkärin. On johtava lekuri Joensuussa ja muuallakin maakunnassa. Varmasti ammattitaitoisempi kuin SINÄ
- fsdfgsdgfsdgdsg
sgdshgdhgfdhdsfh kirjoitti:
Julkaisemaan, mutta saat sen tietoosi kun etsit Joensuulaisen eläinlääkärin. On johtava lekuri Joensuussa ja muuallakin maakunnassa. Varmasti ammattitaitoisempi kuin SINÄ
siihen ei kummasta ammattitaitoa edes tarvita kun osaa tunnistaa suomen yleisimpiin kuuluvan rodun! Kyllä ammattimies näkee jo päältä onko sinne lorahtanu muutakin sekaan. Sakemannilla kuitenkin rakenne, väritys yms. Poikkeavat niin paljon muista koiraroduista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070