Tyhmä kysymys ehkä, mutta eikös tuon putken
lisäksi tarvi jotku suuttimetkin sinne kaasarin
suulle, että saa jotain käytännön hyötyä tuosta?
Kuinkas käy bensan kulutuksen?
Tämä nyt ei liity tuohon tehoputkeen, mutta
tulppien vaihdon jälkeen bensankulutus vain
kasvoi, tulpat pitäs olla oikeat. Näkyy nuo
motarit olevan vähän niinku Linux, härpit yhtä
kohtaa, niin se vaikuttaa moneen muuhunkin
paikkaan:)
mitä hyötyä tehoputkesta?
15
4028
Vastaukset
- Vakiotuubi
"tehoputkissa" ole enemmänkin kysymys äänistä. Ei
ne tehonlisäykset niin päätähuimaavia ole. - Petär
Pelkkä slip-on vaimennin antaa "vain" 3-5hv,
mutta kokoputkistolla voi päästä 10 hepoon,
varsinkin jos laittaa tuon kaasaripuolen kuntoon.
Matalaviritteisissä pyörissä voi muutokset olla
suurempia, esim VFR saa ihan uutta potkua kunnon
putkesta tai vaimentimesta.- Suzuman
on "slip"-vaimennin ja mistä tietää, onko
omassa "koko putkisto" ?
- tdipd ja xx
oli pari vuotta XX1100:sessa suutinsarja ja
syttypyörä ja K&N suodatin. Pakoputket olivat
vakiot. Mukavasti kulki verrattuna
muihin "vakioihin" XX:iin. Sitten tänä keväänä
sain ostettua Acrapovicin 4-1 putken ja voin
sanoa, että se pyörä heräsi henkiin! Voimaa tuli
rajusti lisää ja mikä parasta: pyörä keveni
vähintään 10kg! Ja paino lähti kuljettajasta
kauimmaisesta osasta, jolloin ajettavuus parani
siten, että se on nyt yhtä hyvä ajaa 2 päällä
kuin ennen yksin! Ensimmäisen kerran on
todellista hyötyä putkesta, olen niitä "urani"
varrella aika monta vaihtanut.... SUOSITTELEN!- Sepi
Mulla on myös XX jossa K&N, Factory, sekä
Acrapovicin putki. Kyllä täytyy sanoa, että pyörä
heräsi, kun kamat asennettiin, kunhan vielä vien
penkkiin säädettäväksi ja mitattavaksi talvella,
niin kirjoittelempa tänne sitten tuosta tehon
lisäyksestä. - r6
Sepi kirjoitti:
Mulla on myös XX jossa K&N, Factory, sekä
Acrapovicin putki. Kyllä täytyy sanoa, että pyörä
heräsi, kun kamat asennettiin, kunhan vielä vien
penkkiin säädettäväksi ja mitattavaksi talvella,
niin kirjoittelempa tänne sitten tuosta tehon
lisäyksestä.ostakaa hyvät ihmiset yamaha r6
- XX 1100
r6 kirjoitti:
ostakaa hyvät ihmiset yamaha r6
ei ole mopon viritys, eli viilan käyttö. R6 on
varmastikin hyvä nuorelle ja notkealle yksin
ajavalle, mutta kun tarttee olla vaimo ja kamat,
niin vaatii vähän enemmän tilaa ja mukavuutta.
- SuzukiGSX750F2003
Paljonko tehoa ja vääntöä saisi vm2003 Suzuki GSX 750 F än Suutinsarjalla syttypyörällä ja Laserin slip on vaimentimella?
Onko tietoa kellään?- Eikylläkannata
Isossa 1200 Banditissa nousi teho 98 hevosvoimasta jopa 112 polleen pelkällä slip on: lla. Riippui kuitenkin vaimentajan merkistä, jotkut eivät tuoneet juurkaan lisävoimaa.
Sun Äffässä on melko samannäköinen savustuspönttö kuin isossa Banditissäkin. Mutta seiskapuolikkaassa ei kyllä ole odotettavissa yhtä suurta hyötyä kuin 1200:ssa. Ehkä se 2-3 hevosvoimaa voi noilla sun mainitsemilla toimilla tulla lisää. Käytännössä sitä ei huomaa ollenkaan.
Olen vuosien varrella kokeillut eri viritystapoja monen eri valmistajan prätkiin. Vaatimattomalla menestyksellä.
Erityisesti noita suutinsarjoja pidän huuhaana. Alipainekaasuttimissa se tarkoittaa yleensä jousien vaihtamista löysempiin ja kapeampaa neulaa. Moottori saattaa tuntua ärhäkämmältä kuin ennen, koska nyt pienikin kaasunkierto nostaa heti luisteja paljon entistä enemmän. Kysymys on vain tunteesta, sillä oikeasti voima ei ole lisääntynyt.
Mulla on muuten tällä hetkellä kanssa 2002 Gsxf 750. Saa pysyä vakiona. - nnnnnnnnnnm
Vuoden 1999 Suzuki GSX-R 750 moposta oli saatu Bike lehden mittauksessa lisätehoa 5,6hv. Huippuvääntö lisääntyi ainoastaan 1,8nm. Kyseessä oli Laser professional race vaimennin. Pyörä oli säädetty power commanderilla.
- Jutustelija1
nnnnnnnnnnm kirjoitti:
Vuoden 1999 Suzuki GSX-R 750 moposta oli saatu Bike lehden mittauksessa lisätehoa 5,6hv. Huippuvääntö lisääntyi ainoastaan 1,8nm. Kyseessä oli Laser professional race vaimennin. Pyörä oli säädetty power commanderilla.
Tuo on jo hyvä suoritus, mutta yleensä jää teoriassa ja omilla kokemuksillani alle vakion tehojen.
Kannattaa myös muistaa että tuo Gixeri oli tyyliin Bike of the year silloin kun taas nuo matkamaisemmat on ihan eri luokkaa siis alempaa. - Vermeitä
Jutustelija1 kirjoitti:
Tuo on jo hyvä suoritus, mutta yleensä jää teoriassa ja omilla kokemuksillani alle vakion tehojen.
Kannattaa myös muistaa että tuo Gixeri oli tyyliin Bike of the year silloin kun taas nuo matkamaisemmat on ihan eri luokkaa siis alempaa.Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html - Liioitteletkyllä
Eikylläkannata kirjoitti:
Isossa 1200 Banditissa nousi teho 98 hevosvoimasta jopa 112 polleen pelkällä slip on: lla. Riippui kuitenkin vaimentajan merkistä, jotkut eivät tuoneet juurkaan lisävoimaa.
Sun Äffässä on melko samannäköinen savustuspönttö kuin isossa Banditissäkin. Mutta seiskapuolikkaassa ei kyllä ole odotettavissa yhtä suurta hyötyä kuin 1200:ssa. Ehkä se 2-3 hevosvoimaa voi noilla sun mainitsemilla toimilla tulla lisää. Käytännössä sitä ei huomaa ollenkaan.
Olen vuosien varrella kokeillut eri viritystapoja monen eri valmistajan prätkiin. Vaatimattomalla menestyksellä.
Erityisesti noita suutinsarjoja pidän huuhaana. Alipainekaasuttimissa se tarkoittaa yleensä jousien vaihtamista löysempiin ja kapeampaa neulaa. Moottori saattaa tuntua ärhäkämmältä kuin ennen, koska nyt pienikin kaasunkierto nostaa heti luisteja paljon entistä enemmän. Kysymys on vain tunteesta, sillä oikeasti voima ei ole lisääntynyt.
Mulla on muuten tällä hetkellä kanssa 2002 Gsxf 750. Saa pysyä vakiona.Ihan neljäätoista lisäheppaa ei pelkällä vaimentimen vaihdolla saa Bandiittiinkaan. Uudelle ruiskuBanditille voi ohjelmoimalla tehdä kivoja jippoja,on rajoituksien poistoa ym,mutta ei sillekkään juuri 10 heppaa enempää,vanhalle ehkä 5-10 hp saa lisää.
- Voihittomäinhoon
Vermeitä kirjoitti:
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.htmltuota sun spämmäystä Jutustelija1 !!! Voitko ystävällisesti lopettaa tulevan vuoden alusta !!??
- Onvaanniin
Ääntä tulee, mutta jollei tehot laske, niin hyvä tuli...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p521769Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,421568- 461527
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.31477Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis41457Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin41375Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä61294Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta91253Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla21122Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni21102