Hei!
Minulla ja ystävilläni on suunnitteilla kalastusretki pohjoiseen ensi pääsiäisen seutuvilla. Tarkoituksena on mennä hiihtäen ahkiot perässä jonnekin antoisalle rautujärvelle. Paikka saisi olla jossain kaukana asutuksesta keskellä erämaata. Kesällä olen rautua käynyt pyytämässä Norjan Urtas järvellä ja Ruotsissa Tirtjamin alueella. Olisiko tiedossa Suomi, Ruotsi, Norja lapista kalaisia rautujärviä, jonne saisimme hiihdellä neitseellisen hangen päällä? Myös vinkkejä paikoista, joista saa topografikarttoja, otetaan vastaan.
rautujärviä lapissa?
5
7550
Vastaukset
- on yks vaihtoehto
Rostojärvi on yks hyvä vaihtoehto tähän tarkoitukseen.. Harjusta nousee niin paljon kuin jaksaa nostaa ja jos aika on sopiva, niin rautuakin tulee ihan mukavasti.. Paikassa on tiettyjä rajoituksia, mutta joka tapauksessa erittäin hyvä järvi raudun pyytämiseen.. Alla reissuraporttia kyseiseltä järveltä.
http://www.kalasaalis.com/21/kalastusreissut_t/Rostojarvi/98/ - peketipek
Ajele Kilpisjärvelle ja siitä suksilla tunturiin. Hiihdä 30-40 kilometriä koilliseen ja ala pilkkiä.
- Käynyt sielläkin!
Jo vain sieltä ylhäältä Haltin läheltä rautuja löytyy.
Somasjärvi ja Somaslompolo sekä Toskaljärvi ovat isojen rautujen järviä, alueen pienemistä järvistä löytyy vaihtelevasti isompaa ja pienempää kalaa.
- Pulju
Raattama Lappi.
- erkimer
Taitaa riittää etelänvetelille hotellin parvekkeelta oksentelu.Puikkokaloja sitten aterialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus145659- 1972470
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan811836En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761477Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1841019- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46919- 77833
- 45709
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7698