Hei!
Minulla ja ystävilläni on suunnitteilla kalastusretki pohjoiseen ensi pääsiäisen seutuvilla. Tarkoituksena on mennä hiihtäen ahkiot perässä jonnekin antoisalle rautujärvelle. Paikka saisi olla jossain kaukana asutuksesta keskellä erämaata. Kesällä olen rautua käynyt pyytämässä Norjan Urtas järvellä ja Ruotsissa Tirtjamin alueella. Olisiko tiedossa Suomi, Ruotsi, Norja lapista kalaisia rautujärviä, jonne saisimme hiihdellä neitseellisen hangen päällä? Myös vinkkejä paikoista, joista saa topografikarttoja, otetaan vastaan.
rautujärviä lapissa?
5
8152
Vastaukset 5
- on yks vaihtoehto
Rostojärvi on yks hyvä vaihtoehto tähän tarkoitukseen.. Harjusta nousee niin paljon kuin jaksaa nostaa ja jos aika on sopiva, niin rautuakin tulee ihan mukavasti.. Paikassa on tiettyjä rajoituksia, mutta joka tapauksessa erittäin hyvä järvi raudun pyytämiseen.. Alla reissuraporttia kyseiseltä järveltä.
http://www.kalasaalis.com/21/kalastusreissut_t/Rostojarvi/98/ - peketipek
Ajele Kilpisjärvelle ja siitä suksilla tunturiin. Hiihdä 30-40 kilometriä koilliseen ja ala pilkkiä.
- Käynyt sielläkin!
Jo vain sieltä ylhäältä Haltin läheltä rautuja löytyy.
Somasjärvi ja Somaslompolo sekä Toskaljärvi ovat isojen rautujen järviä, alueen pienemistä järvistä löytyy vaihtelevasti isompaa ja pienempää kalaa.
- Pulju
Raattama Lappi.
- erkimer
Taitaa riittää etelänvetelille hotellin parvekkeelta oksentelu.Puikkokaloja sitten aterialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän50967Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15848Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501788- 46727
- 42654
- 37599
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan56487