Nettikeskusteluissa törmää usein tyyppeihin, jotka väittää pystyvänsä "näkemään" mistä IP-osoitteesta muut postaavat keskusteluun. Kertokaas miten tämä on mahdollista, ja millaisilla vehkeillä, koulutuksella, vaivalla moinen onnistuu. Itse ei ole kiinnostusta yrittää, eli ohjeita moiseen en kaipaa, haluan vain selvittää, ovatko nämä IP-osoitteen tietäjät tosissaan vai rehentelevätkö vain.
IP-osoitteiden selvillesaanti
1
278
Vastaukset
- AM_Tiainen
No tuskin sitä IP osoitetta kukaan varsinaisesti näe. Jos tarkoitat sellaista jossa allekirjoituksessa näkyy sinun IP osoite niin se on sellainen automaattinen juttu. Sellaisessa jutussa vain ja ainoastaan tietokoneen käyttäjä (eli sinä itse) näkee oman IP osoitteen. Toinen tietokoneen käyttäjä ei näe siinä sinun IP numeroa vaan sekin näkee hänen oman IP osoitteen samalla tavalla kuin sinä itse.
Tietty foorumeissa on eroja. Jotkin foorumit näyttävät mistä IP numerosta kukin viesti on lähetetty. Suurimmassa osassa tämä toiminto on rajattu vain foorumin ylläpitäjille ja moderaattoreille/seriffeille.
Riippuu paljon sivustosta mutta yleensä IP osoitetta ei näe ulkopuoliset. Vähän vaikea tietää onko tämän väitteen sanonut tyyppi joku moderaattori vai juksaako hän.
IP osoitteesta vielä sen verran että se vaihtuu tasaisin väliajoin operaattorista riippuen noin 1-3 kuukauden välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745028- 332801
- 402554
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261963Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401872Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291739- 951732
- 1661593
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241358Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941210