Nettikeskusteluissa törmää usein tyyppeihin, jotka väittää pystyvänsä "näkemään" mistä IP-osoitteesta muut postaavat keskusteluun. Kertokaas miten tämä on mahdollista, ja millaisilla vehkeillä, koulutuksella, vaivalla moinen onnistuu. Itse ei ole kiinnostusta yrittää, eli ohjeita moiseen en kaipaa, haluan vain selvittää, ovatko nämä IP-osoitteen tietäjät tosissaan vai rehentelevätkö vain.
IP-osoitteiden selvillesaanti
1
274
Vastaukset
- AM_Tiainen
No tuskin sitä IP osoitetta kukaan varsinaisesti näe. Jos tarkoitat sellaista jossa allekirjoituksessa näkyy sinun IP osoite niin se on sellainen automaattinen juttu. Sellaisessa jutussa vain ja ainoastaan tietokoneen käyttäjä (eli sinä itse) näkee oman IP osoitteen. Toinen tietokoneen käyttäjä ei näe siinä sinun IP numeroa vaan sekin näkee hänen oman IP osoitteen samalla tavalla kuin sinä itse.
Tietty foorumeissa on eroja. Jotkin foorumit näyttävät mistä IP numerosta kukin viesti on lähetetty. Suurimmassa osassa tämä toiminto on rajattu vain foorumin ylläpitäjille ja moderaattoreille/seriffeille.
Riippuu paljon sivustosta mutta yleensä IP osoitetta ei näe ulkopuoliset. Vähän vaikea tietää onko tämän väitteen sanonut tyyppi joku moderaattori vai juksaako hän.
IP osoitteesta vielä sen verran että se vaihtuu tasaisin väliajoin operaattorista riippuen noin 1-3 kuukauden välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774572Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k122677- 1771789
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2611610- 1241490
- 1221357
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91297Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil731291- 761262
- 351006