Nettikeskusteluissa törmää usein tyyppeihin, jotka väittää pystyvänsä "näkemään" mistä IP-osoitteesta muut postaavat keskusteluun. Kertokaas miten tämä on mahdollista, ja millaisilla vehkeillä, koulutuksella, vaivalla moinen onnistuu. Itse ei ole kiinnostusta yrittää, eli ohjeita moiseen en kaipaa, haluan vain selvittää, ovatko nämä IP-osoitteen tietäjät tosissaan vai rehentelevätkö vain.
IP-osoitteiden selvillesaanti
1
291
Vastaukset
- AM_Tiainen
No tuskin sitä IP osoitetta kukaan varsinaisesti näe. Jos tarkoitat sellaista jossa allekirjoituksessa näkyy sinun IP osoite niin se on sellainen automaattinen juttu. Sellaisessa jutussa vain ja ainoastaan tietokoneen käyttäjä (eli sinä itse) näkee oman IP osoitteen. Toinen tietokoneen käyttäjä ei näe siinä sinun IP numeroa vaan sekin näkee hänen oman IP osoitteen samalla tavalla kuin sinä itse.
Tietty foorumeissa on eroja. Jotkin foorumit näyttävät mistä IP numerosta kukin viesti on lähetetty. Suurimmassa osassa tämä toiminto on rajattu vain foorumin ylläpitäjille ja moderaattoreille/seriffeille.
Riippuu paljon sivustosta mutta yleensä IP osoitetta ei näe ulkopuoliset. Vähän vaikea tietää onko tämän väitteen sanonut tyyppi joku moderaattori vai juksaako hän.
IP osoitteesta vielä sen verran että se vaihtuu tasaisin väliajoin operaattorista riippuen noin 1-3 kuukauden välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä20711923- 298218
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.596333Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1775257- 574978
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai504518Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1194441- 1193936
- 823425
- 531967